Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč karoserie aut se mění s časem

Od: adamcik18 odpovědí: 18 změna:

Byl jsem navštívit muzeum Škoda v Mladé Boleslavy a velmi mne zaujala svým designem a karoserií některá auta až jsem z toho byl úplně překvapen, např.L&K-Škoda typ 110, Škoda Superb 4000 typ 919 nebo Škoda 645.To byly tak překrásné kousky, kvalitní dílenské zpracování,různé chromování,propracované tvary,ornamenty, velmi praktická a ojedinělá karoserie, kde při nástupu nikdo nemusí moc sklánět hlavu a prostorný interiér ve dřevě-kůže.To byly tenkrát autíčka, úplné skvosty.Chtěl bych docela žít jako mladý člověk v té minulé době za starých časů.Chápu,že vývoj jde stále kupředu a moderní technologie.Viděl jsem některá taková starodávná auta ještě jezdit v Praze na Starém Městě.Proč nezachovali konstruktéři ten původní přepychový design karoserie starých aut a vyrábí styl karoserie úplně odlišný, takový tuctový bez nápadu jakoby obrazně řečeno fádní-plechovky na jedno brdo s nízkou dobou životnosti? Líbilo by se Vám v dnešní době jezdit takovým retro autem?

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Ano..auta měla duši..Ale kdysi bylo jen velmi málo lidí,kteří si mohli dovolit auto..Zpravidla továrníci a velkostatkáři atd..Ti měli své řidiče, protože auta vyžadovala oproti dnešním celkem dost časté údržby.. mazání nápravy (časté)..Fridex neexistoval, takže na noc v zimě vypustit vodu a ráno nalít.. ohřát auto a vytopit.Karoserie měly dřevěnou kostru a ta se musela impregnovat.Chromy stále leštit a veškeré ty okrasné serepetičky taktéž.Kdo by to dnes dělal? Respektive stíhal udržovat? Je krása na takové auta koukat,ale dnes chce každý sednout a jet! Navíc aut bylo na cestách jako šafránu a ovládání bylo opravdu pro zkušené ruce a nohy.Neexistovaly synchronizace, posilovače atd..V dnešním hustém provozu by bylo bouraček jako máku s těmito auty..Ale byla to krása..to ano!
I motory se musely častěji seřizovat.. bateriový startér byl přepich a tak bylo běžné startovat klikou.. pneumatiky také nešly koupit všude jako dnes.. Až snad Škoda Spartak a výše byla pro masy a veřejnost..Ale i tak si ji nemohl koupit každý.. Velké série mohly být tím pádem levnější a tím i dostupné pro "lid" .A vše se muselo zjednodušit,aby to šlo dělat sériově..chromy ubrat..atd,atd..Dnes už jsou auta pojízdné počítače,jak píšete.. bohužel:( Chceme být všude rychle a hned.. Dokážete si představit toto s nějakým veteránem? Cestu městem do práce nebo s rodinou na dovolenou?
Ale zajímaly vás karoserie..je to kvůli náročnosti při výrobě.. kvůli snadnému udržování a taky bezpečnosti,aerodynamice a mění se i proto, že lidé chtějí mít něco nového neokoukaného.. každý preferuje jinou velikost auta a "skladbu" interiéru.. Později všichni chtěli výbavu takovou a takovou.Někdo potřebuje vozit věci,lidi.. jiný nářadí, materiál atd..
adamcik18
hodnocení

Jsou ještě fandové a nadšenci, kteří nedají na staré veterány dopustit a velmi dobře se o to starají.Velmi zajímavé video. Viz. odkaz. kurzy.cz/...

Dobře..i před mnoha desítkami let existovala auta, která by obstála v dnešním provozu .Tehdy i dnes je jejich cena nesmírná.Četl jsem o elektromobilu z 18 nebo počátku 19 století a měl už tenkrát rekuperaci atd..byl zhotoven právě proto,aby ho mohl majitel ovládat sám..Odpadaly ty starosti, které jsem popisoval.. Neměl chladič, výfuk,olej v motoru a převodovce.. neměl spojku a nestartoval se klikou atd..Vypadal jako kočár pro princeznu z pohádek,ale byl poháněn elektromotorem..V tu dobu neskutečný přepych a technicky dost vymakané... Jenže dovolit si ho mohl opravdu "jen někdo"..

 

kami123
hodnocení

0x

Jak je komu libo

.


adamcik18
hodnocení

Mne nejde o tuto Československou Škodu 120, ta ještě není takové retro a až tak zajímavá.Mne zajímají nejvíce spíše stará auta ještě před II.svět válkou. Ale obdivuji též 50-60 léta.aut.Ten crash test Vás zajímá zřejmě kvůli spěchání a vysoké agresivní rychlosti současných řidičů, že už s tím dopředu kalkulujete.Mne zrovna o to vůbec nejde, naopak si vychutnat pomalejší jízdu a 90km/h.to též umělo vytáhnout.

kami123

To video jsem zvolil, že je na něm výstižně vidět, jak jsou takto stará auta na tom s bezpečností.

Ten test je v 50km/h.

Můžeš jet klidně 20, ale když tě potká normální auto při 80, tak onen řidič bude mít bouli a tvé auto včetně všeho uvnitř bude na sr**ky.

Pěkná deformační zóna. Dnešní auta tam mají motor ..

kami123

Bohužel deformační zóna je celé auto.

Ono z boku to není o nic lepší, jednou ve městě jsem ji viděl pěkně omotanou kolem sloupu.

Slyšel jsem několik případů , že při nehodě se motor vzadu utrhl a přicestoval dopředu mezi cestující..

 

hodnocení

0x
avatar axus

Dej dohromady vyrobni naklady, do cehoz spada unifikace, racionalizace, vyuziti vyrobnich linek, technologicke postupy atd. , bezpecnost posadky a chodcu, ekonomii provozu, do cehoz spada i aerodynamika, ekologii provozu, vyroby a recyklace, servisovatelnost, uzivatelskou privetivost a preference, pomer ceny a uzitne hodnoty, kterou jsou kupujici ochotni zaplatit, moralni zivotnost a mnoho dalsiho a to co dostanes je vzhled a technika modernich vozu.

Jde o vysledek konvergence po mnoha letech iteraci. Ty auta z pocatku automobilismu byli unikatni pocatecni hodnoty te nasledne konvergence, obcas velmi dobre zvolene pocatecni hodnoty, ale casto take zcela ulitle.

Muzou byt tedy mnohdy povazovany za neco s dnesniho pohledu extra, ale zkratka v masove vyrobe by dnes byli zcela neracionalni.

 

hodnocení

0x
avatar promon

Pokud Vás to zajímá, doporučuji navštívit muzeum karosářství ve Vysokém Mýtě. Nedávno jsem tam byl, je tam úžasně zdokumentována historie, ale i konstrukce tehdejších vozů.

Ale k Vaší otázce - velký vliv na tvar karoserií má jednak technologie - prostě dnešní vozy jsou vyráběny zcela jinak, než vozy třeba meziválečné. Krom toho je to rovněž otázkou designu - auta vznikly původně z kočárů, mnohé firmy vyrábějící vozy vyšly právě z takové výroby a proto i auta měly zpočátku dost společného s kočáry. Ovšem vývoj šel kupředu a tak další a další konstrukce už byly jiné.

Jenže je i pravda, že pracnost tehdejších vozů byla absolutně nesouměřitelná s dnešními auty, takže i tehdy byly auta velmi drahá, dnes by ruční výrobu zaplatilo jen naprosté minimum zákazníků .

 

hodnocení

0x

Měl jsem jeden ze skvostů a mohu Vám prozradit, že po Starém Městě jezdí atrapy s papíry na rolbu.

Pokud jde o ty staré klenoty - byla to ruční výroba "série" do 200 ks. A cena samosebou odpovídající. Ale pravda, fádní svezení to nebylo. Měl jsem toho prostředního (ne zlatého) v provedení "polokabriolet" a jízda se staženou střechou ve stoje za volantem jako kormidelník ..

Jo a prostorné to opravdu bylo. Jednou nás v něm jelo 11 a dvě jízdní kola.

Proč karoserie aut se mění s časem

 

tabletka*
hodnocení

0x

Ze stejného důvodu, z jakého už ženy nenosí korzety, krinolíny a klobouky s rajčím peřím, muži cylindry a kravatu i do fabriky a auto má každý lůzr, nejen smetánka.

 

vesela
hodnocení

Paní Tabletko,auto nemá každý lůzr, my bydlíme ve městě a auto nemáme ze dvou důvodů. 1.všude se dostaneme MHD, 2.nejsme tak bohatí,že bychom si ho mohli dovolit.Žijeme nyní takřka od výplaty k výplatě jako většina lidí v téhle zemi. Pandemie měla na prosperitu firem velký dopad a některé pracovní agentury nás nechávají teď doma na neplaceném volnu, protože jim chybí čipy do aut, tak jsme rádi že zaplatíme vůbec nájem v paneláku.Auto je spíše pro vyšší střední vrstvu a tenkrát bylo jen pro nejbohatšší továrníky.Myslím, že dnes vlastní svoje auto jen asi třetina lidí, kteří mají zaměstnání většinou v kanceláři.My dělníci jezdíme svozovým autobusem do fabriky na kupóny.

jardajagr
To jsou vaše pomylene představy. Většina lidí rozhodně nežije od výplaty k výplatě. A auto má dneska rozhodně každý druhý jouda. Rozhodně je auto levnější koníček než cigára a chlast. A podle mě tak 90% delniku chlastá a kouří. Takže je to jenom o tom co vlastně chtějí.
kami123

Neřek bych, že to myslela tak, že kdo nemá auto je ještě větší lůzr.

Na druhou stranu mýslím, že je dost lidí, kteří do autobusu nevlezou, i kdyby jim měla doprava autem z bodu A do B trvat pětkrát déle.

Zvláštním případem jsou taximilové.

no ja bych do autobusu nevlezl raděj bych to šel pěšky nebo stopem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]