Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč u nás jezdí vlaky pomalu

Od: slaveek odpovědí: 16 změna:
Ve světě ale i v Evropě jezdí vlaky vyšší rychlostí než u nás.Máme přitom elektrifikovanou trať,ale co dokáže teď Pendolino to dokázala před 60 lety Slovenská strela také.Nedá se na některých koridorech už více zrychlit?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar totak

Problém není v rychlosti ale v propustnosti tratí . Koridory už by zvládly 200km/h jenomže to by na trati mohlo být pár vlaků v půlhodinových intervalech. Realita je taková, že když na trať kvůli konkurenci pustíš 4 subjekty a každý chce 2 vlaky za hodinu, tak máš rozestupy mezi soupravama necelé 4 minuty a to je ještě ideální stav. V paxi se ti do toho zamotají ještě pracovní stroje s povolenou rychlostí 30km mezi stanicemi, opravované úseky s omezenou rychlostí a kargo soupravy, které genreují velkou část zisku, bez kterého by dráha nemohla přežít a kam to všechno nacpeš?

Můžeš oponovat, že náklady můžou jezdit v noci, když je slabý provoz. Jenomže RN vlaky (Rychlé Nákladní) musí jet co nejrychleš aby byly konkurence schopné a nemůžou čekat až se setmí. A to máme i NEX- nákladní expresy, které mají přednost před osobními i rychlíky protože vozí zboži rychle podléhající zkáze. Když si představíš takový experes má třeba 2500 tun, představ si, co by to udělalo na dálnici, kdyby to vezly kamiony.

A to jsem ještě nenapíchnul otázku údržby, nehod a průšvihů s počasím.

Ono se to dobře nadává na zpožděný vlaky, když do toho nevidíš, ale my , lidi z provozu se kolikrát divíme, že to ještě vůbec jede,

 

hodnocení

3x
avatar ferax

Problém je v tom, že naše tratě nejsou na větší rychlosti stavěné. Některé tratě už se přestavujuí, ale jde to pomalu.

 

hodnocení

1x
avatar nonek

Ono je problém v tom, že těch vlaků je mnoho, jsme srdce Evropy a všichni nás křižují. Když některý vlak zrychlí, hned najede do pomalejšího, Nebo se srazí a to je ještě horší...viz několik nehod v minulých týdnech. Řešení bych viděl NE jednoproudovky, ale alespoň dva pruhy kolejí v jednom směru, raději i tři nebo čtyři; a doženeme svět..Vemte takovou Anglii, tam jezdí skoro jen anglické vlaky. Z moře skoro žádný vlak nevyjede (tunelů je málo) a do moře skoro vlaky taky nejezdí, takže Anglie nemá s rychlostí problém, vlaků je tam poměrně málo, proto mohou jezdit rychle...A je to jasné...


doplněno 16.09.21 15:39: Ještě doplním, před chvíli začala konference ceskenoviny.cz/...
Případně zde, video zeleznicnikonference.cz/...

 

hodnocení

1x

Protože se tratě stavěly už za mocnářství a vyhýbaly se kdečemu, což při tehdejších rychlostech ničemu nevadilo.

Dnes ovšem rovnou trať nepostavíte, protože sysel, kuňka, kůrovec či jiná chráněná havěť a Děti Země .. případně majitel pozemku ..

 

 

sirokko
hodnocení

0x

To by byl dotaz pro SŽDC, nebo jak se tento týden jmenujou.

SŽDC je zaniklá organizace.

Mezi pojmy zaniklá a stokrát přejmenovaná je rozdíl *zed*

Pokud neexistuje, je zaniklá.

Ringo něteré "organizace" zaniknou tak , že rádoby se zrušej a pak přejmenují a pak existují dál!

Diesel, jako že založí novou firmu a stará se zlikviduje. To se děje desítky let a je to po celém světě..

 

jiofa
hodnocení

0x

Zřejmě se dráhy řídí heslem "Spěchej pomalu".


doplněno 05.09.21 20:17:

No nevím jak teď, ale když jezdil Pendolino na Brno a Břeclav, tak v Pouzdřanech na peróně mně tlaková vlna málem kamsi odfoukla. Tipnul jsem to tak na 150 km/hod. Je fakt, že to je asi jediný úsek v republice, kde se to dalo rozbalit.

České dráhy s tím opravdu nemají co dělat. Rychleji nejizdí ani LEO, ani Jančurákovi žluťásci, ani Arriva.

Běžně jezdí osobáky 160km/hod.

 

janm*
hodnocení

0x

Mají plány , rádi by postavili vysokorychlostní tratě i u nás, abychom nebyli "brzdou Evropy" jak je to s projekty případnými plánovanými realizacemi zkuste pohledat na netu...

 

liska5
hodnocení

0x

Železniční síť máme hustou, i hodně stanic. Její základní a už docela husté schema vzniklo před r. 1890. Dost často respektovalo každý kopeček, přemosťovalo stovky potoků a říček. Pro výletní vláčky členitou krajinou dobrý. Ale pro rychlovlaky se muselo přestavovat, přidávat druhou kolej, narovnávat tratě, elektrifikovat i tunelama dovybavit zatím jen hlavní tahy. Jsme pomalí. A na maglev to není už vůbec..

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Páč u nás je povolena pouze 160km/hodinu. Víc nesmí, nemáme zkoušky na mašiny a tratě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]