Nejste přihlášen/a.
Problém není v rychlosti ale v propustnosti tratí . Koridory už by zvládly 200km/h jenomže to by na trati mohlo být pár vlaků v půlhodinových intervalech. Realita je taková, že když na trať kvůli konkurenci pustíš 4 subjekty a každý chce 2 vlaky za hodinu, tak máš rozestupy mezi soupravama necelé 4 minuty a to je ještě ideální stav. V paxi se ti do toho zamotají ještě pracovní stroje s povolenou rychlostí 30km mezi stanicemi, opravované úseky s omezenou rychlostí a kargo soupravy, které genreují velkou část zisku, bez kterého by dráha nemohla přežít a kam to všechno nacpeš?
Můžeš oponovat, že náklady můžou jezdit v noci, když je slabý provoz. Jenomže RN vlaky (Rychlé Nákladní) musí jet co nejrychleš aby byly konkurence schopné a nemůžou čekat až se setmí. A to máme i NEX- nákladní expresy, které mají přednost před osobními i rychlíky protože vozí zboži rychle podléhající zkáze. Když si představíš takový experes má třeba 2500 tun, představ si, co by to udělalo na dálnici, kdyby to vezly kamiony.
A to jsem ještě nenapíchnul otázku údržby, nehod a průšvihů s počasím.
Ono se to dobře nadává na zpožděný vlaky, když do toho nevidíš, ale my , lidi z provozu se kolikrát divíme, že to ještě vůbec jede,
Ono je problém v tom, že těch vlaků je mnoho, jsme srdce Evropy a všichni nás křižují. Když některý vlak zrychlí, hned najede do pomalejšího, Nebo se srazí a to je ještě horší...viz několik nehod v minulých týdnech. Řešení bych viděl NE jednoproudovky, ale alespoň dva pruhy kolejí v jednom směru, raději i tři nebo čtyři; a doženeme svět..Vemte takovou Anglii, tam jezdí skoro jen anglické vlaky. Z moře skoro žádný vlak nevyjede (tunelů je málo) a do moře skoro vlaky taky nejezdí, takže Anglie nemá s rychlostí problém, vlaků je tam poměrně málo, proto mohou jezdit rychle...A je to jasné...
Zřejmě se dráhy řídí heslem "Spěchej pomalu".
No nevím jak teď, ale když jezdil Pendolino na Brno a Břeclav, tak v Pouzdřanech na peróně mně tlaková vlna málem kamsi odfoukla. Tipnul jsem to tak na 150 km/hod. Je fakt, že to je asi jediný úsek v republice, kde se to dalo rozbalit.
Železniční síť máme hustou, i hodně stanic. Její základní a už docela husté schema vzniklo před r. 1890. Dost často respektovalo každý kopeček, přemosťovalo stovky potoků a říček. Pro výletní vláčky členitou krajinou dobrý. Ale pro rychlovlaky se muselo přestavovat, přidávat druhou kolej, narovnávat tratě, elektrifikovat i tunelama dovybavit zatím jen hlavní tahy. Jsme pomalí. A na maglev to není už vůbec..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.