Nejste přihlášen/a.
Takových bylo, např v jednom filmu autobus-kabriolet (matně tuším s pány Werichem a Voskovcem) Ve filnu Florenc 13:30 je seriový bus škoda 706RTO LUX, jehož prototyp byl oceněn na Expo 58 v Bruselu Taktéž jeden bus RTO byl vyroben jako kabrilolet. také exitstoval bus Tatra 500HB (jako horský bus).To jsou asi ty nejslavnější co mne hned napadly. Ve skutečnosti to byla celá řada autobusů. Od . republiky donedávna.
Pokud Vás to téma zajímá, doporučuji navštívit muzeum karosářství - kde jinde, než ve Vysokém Mýtě
před chvíli jsem se odtud vrátil a je tam pěkně zdokumentována mj i historie výroby busů u nás.
Za první republiky byla situace dost pestrá - podobně jako u osobních aut, bylo vícero dílen, které koupily podvozek a na něm postavily velmi pestré spektrum nástaveb, včetně busů. Tehdy továrna v Mýtě patřila p. Sodomkovi, vyráběli busy i během okupace i po ní. Pak mu to soudruzi znárodnili, ale autobusy se zde vyráběli dál v Karose, která vznikla ze Sodomkovy továrny. Takže za socíku se dělaly tuzemské busy jen zde, po revoluci pak vznikl druhý tuzemský výrobce SOR, který je nedaleko.
V 60-tých létech jsme jezdili do Krkonoš lyžovat utobusem s vlečňákem, takové baculaté provedení, ve kterém se netopilo. V Děčíně bývala na náměstí puza, jelo se - dlouho. U řidiče byla taková veliká vyboulenina - bedna s motorem a s autobusem jezdil průvodčí...Ano, Florenc 13.30 se zpívajícím Josefem Beckem. Teď je zpívajícím autobusákem příležitostně herec Semaforu Václav Kopta.
A také se jezdilo vlakem s parní okomotivou na uhlí pamatujete? Saze všude, jelo se zdánlivě pomalu, ale cesta rychlíkem současným netrvá o mnoho méně, což je pozoruhodné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.