Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je snad Česká republika nafukovací?!

Od: eliskaliska odpovědí: 72 změna:

Zdravím,

marně si lámu hlavu nad tím, proč u nás musí žít tolik cizinců - hlavně z bývalé SSSR, vždyť my jsme taková maličká zemička, většinou lidé jdou do větších států...ale tohle poněkud ztrácí logiku. Navíc hlavně tito občané tu mají takové manýry jako kdyby jim to tady patřilo. Nepatří ! Zvlášť v KV a Praze je to citelné. Nevadí mi turisté, ale vadí mi cizinci, kteří v ČR žijí už roky a česky neumí skoro ani pozdravit ! A nic proti slovákům, ale chtěli svůj "štát" a také jich tu zrovna není málo a většinou když volám do české pobočky, čekám že to zvedne Čech a ne Slovák a ještě k tomu "východní", to jsem ráda, že něco vůbec postřihnu, už vidím, jak Čech pracující na Slovensku, by mluvil česky, ale většinou češtině jde lépe rozumnět - protože ovlivnila i SK !

Teď tu z kanceláře poslouchám ukrajinské dělníky, ještě jak tu hrozně vyřvávají jak u sebe-čím víc na východ - tím větší kravál a nepořádek, nemohu si pomoct, ale vidím to "naživo !". Proč si ukrajinci nezvelebují svou zemi a tady vlatně snižují hodnotu práce, ještě tu navíc páchají kriminalitu a těm, kteří chtějí psát něco o tom, že Čechům se nechce dělat, tak proč v tom případě dělají spousty českých dělníků v Německu ! Chce se jim dělat, ale ne za almužnu, pro ukrajince je to zde u nás zlatý důl a ještě jim zbyde i domů, ale Čech musí uživit rodinu, má tu hypotéku atd. Když někde v cizině žijí Češi, rozhodně tamní řeč umí, ale ta s prominutím svoloč z východu se vůbec nesnaží !

Jsme snad nafukovací země, že tu každý rok přibývá tolik cizinců?!

Eliška

zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku

 

 

72 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*
hodnocení

17x
Milá paní Eliško, pokud zvednete váš velectěný zadek z kanceláře a zrekonstruujete mi koupelnu alespoň v 90% kvalitě a za ty samé peníze jako to dělá pan Jurij, dám vám za pravdu a svěřím vám i celkovou rekonstrukci odpadů a vody.
My Češi si přece musíme pomáhat.
Mimochodem, moc nerozumím tomu, proč píšete rozumnět. To je česky?
witch*
22.06.21 13:04
Ta sedla! :-D *smich2*

 

hodnocení

10x
avatar ringo

Typická xenofobie...a to vám nevadí, jak píšete, že spousta českých dělníků pracuje v Německu? Au pair všude po Evropě, zdravotní sestry a jiní odborníci?

Říct o nějakém národu že je svoloč je hnus. Ano, může být 99% národa svoloč, ale vy zevšeobecňujete stejně, jako za hranicemi psali že Češi kradou. To mě uráží.

eliskaliska
hodnocení

Pokud vím, tak Češi co kradli, byli nakonec Romové, takže asi takhle a já napsala, že turisté mi nevadí, tudíž jakápak xenofobie? Spíš jsem vlastenec, to je špatnost?! Spáchala jsem snad ideozločin?! Vadí mi pouze jen ti, kteří tu žijí a nenaučili se česky ani kváknout, kdybych já žila v cizí zemi, tak abych jim prokázala svou vděčnost, že tam mohu vůbec žít, tak se samosebou snažím a budu mluvit po jejich ! A navíc ty au pair nebo dělníci tu cizí řeč umí, to by asi těžko odvedli kvalitní práci a kór u těch au pair - bez znalosti tamní řeči by jistě nebyly přijaty ! A když se potřebuji soustředit na práci, nepotřebuji pod okny řvoucí ukrajinské dělníky ! Ale asi někdo to rád hlučné !

A kdyby to byli Romové, nebo jen Češi řvoucí pod okny, tak by vám to opravdu nevadilo? *smich*

eliskaliska
hodnocení

Asi neumíte číst, já píšu, že mi pod okny řvou ukáčka, neříkám, že našinci "neumějí"řvát, ale východ zkrátka v intenzitě řvaní a hluku vede...když zaslechnu češtinu, tak je to opravdu vyjímečně a rozhodně Češi tak nevyřvávají jako ta východní banda...a když se někdo chová jako svoloč, tak je to zkrátka svoloč, asi máte problém s vnímáním reality, tak to prostě je, navíc vám asi uniklo, co všechno ti ukáčkové provádějí a ano, mohou to být bezohlední i češi, ale já osobně mám zkušenost hlavně 95 % s rusáky nebo ukáčky ! Holt nejhorší kraj podle našeho STB premiéra ! Za ty ukro-dělníky můžeme poděkovat také i ANOFERTU !

Pár článků o ukrajinské svoloči ! :

krimi-plzen.cz/...

krimi-plzen.cz/...

m.facebook.com/...

krimi-plzen.cz/...

Ukrajinec pobodal a zmrzačil našeho občana ! TOhle je pro mne svoloč ! Slušní ukrajinci mluvící naší řečí a nepáchající trrestnou činnost mi nevadí, ale těch je možná jako slušných romů ! Málo !

Já zažil rok 1968, takže jsem ten poslední, kdo by Rusáky hájil. Nicméně dávat všechny do jednoho pytle prostě slušné a normální není. Mějte hezký den a ať tam moc neřvou *smich2*

 

hodnocení

9x
avatar libor007
Z Ukrajinců jde v druhé generaci prakticky vzato o Čechy. Pracují, chodí do školy, ctí naše zákony. Což se třeba o etniku, jež je u nás již mnoho generací a jehož jméno se dnes ve zlém nesmí vyslovit vůbec nedá říct. Navíc většina Ukrajinců dělá práci, která už našincům nevoní. Osobně se doslova děsím, co vymyslí piráti po volbách, ale se současným stavem migrace v ČR nemám problém.

 

kicune*
hodnocení

7x

Já mám ukrajince rád. Jsou pracovití a obdivuji jejich boj proti rusákům. Je to vesměs chudý národ, jejichž smůlou je, že leží v lajně ruských zájmů. Proto jim to tam rusáci rozvrací horem dolem. Kvůli rusákům jsou tak chudí.

Je správné je podporovat. Také se chtějí mít dobře, tak jezdí pracovat tam, kde je práce a plat. Jako si jiní jezdí plnit své sny do jiných zení, tak oni jezdí například k nám.

To už se spíš obávám třeba moldavců, rumunů, nebo turků, kteří u nás tvoří uzavřené komunity organizovaného zločinu.

eliskaliska
hodnocení

Tak ať táhnou do Ruska, když za to mohou rusáci, mohou za to všichni ostatní, ale odnesou to Češi !? Není to tak dávno, když byl případ jak 3 opilí ukáčka v podstatě "zkryplili"našeho občana sportovce Radka - Plzeň. Je to dohledatelné! Být to Váš příbuzný, né-li syn, tak asi mluvíte jinak ! Jsou mezi nimi slušní, ale to je tak 5% stejně jako romáků, jestli chtějí bojovat za svou zemi, tak musí přeci u sebe, né u nás ! Ono je jim také jedno, jak se tu žije nám, tak proč se starat o cizince?! Hlavně, že jsou blíže západu, Češi je nezajímají a je to krásně vidět na jejich chování !

Článek o tom nebohém chlapci, co už nebude moct pořádně sportovat :

krimi-plzen.cz/...

kicune*

Jste velký xenofob elisko. Řeště to s odborníkem. Myslím to s vámi dobře.

eliskaliska
hodnocení

Nejsem xenofobka, jsem realistka s melancholickými tóny !

 

ben®
hodnocení

6x
avatar ben

Dobrý den, ČR není nafukovací - je západní, demokratická, bohatá a mohla by být i tolerantnější k lidem ze států, kde je to mnohem horší. Zdravím!

eliskaliska
hodnocení

Zdravím, myslím, že tolerantní jsme dost, protože by tu nemohlo žít tolik cizinců, ale když žiji v jiné zemi než je má domovina, měla bych se tam chovat slušně, naučit se danou řeč a nepořvávat na každém rohu a nepáchat trestné činy. Tolerance neznamená si nechat všechno líbit ! Maucta Eliška

 

witch*
hodnocení

6x
Vy jste zkrátka HRDÁ patriotka a přes Vás vlak nejede co? Proč tu ponižujete třeba Slováka? Víte, že se tu sama chováte jako svoloč? Pravděpodobně máte tři řiti problémů a přišla jste se sem jen vyzvracet a pustit dávku jedu. Proč si neotevřete hubu na UK pod Vašimi okny? Víte jak byste dopadla co? Vám pravděpodobně nevadí jen jiné národnosti, ale jsou pro Vás podřadní VŠICHNI. Sem jste se přišla jen hrdinně vyplakat jako nejhrozivější královna, ale UK s kterými máte problém neřeknete ani "B". Rypák máte dost vysoko, jen z toho psaného textu to tryská. A nejen Vaše nadřazenost ale i čirá zlost a nenávist. Fuj.
eliskaliska
hodnocení

Jen jsem napsala svůj názor a spáchala tím ideozločin :-D. Nikoho neponižuji, jen mi vadí, že cizinci se tu chovají jako doma a vlastně ještě hůř a přitom ani neumí kvávknout česky a ještě si myslí, co všechno jim tu nepatří a páchají tu kriminální zločiny ! Nevadí mi slušní cizinci, co se snaží mluvit česky ! Ale to je Vám asi jedno. Můj příbuzný ten nebohý hoch z Plzně, co ho ukroši připravili o nohu, není, ale umím se vžít do situace, kdy nějaká úplně cizí náplava, která tu ani nemá trvalé bydliště, mi "zkryplí" příbuzného ! Z cizího krev neteče,že? Jestli z empatie je zlo, tak bůh s námi (GOTT MIT UNS).

witch*
Mně nemusíte překládat "Bůh s námi". Umím si to přeložit sama to za a). Za b) proč píšete něco německy, když jste tak hrdá na mateřskou řeč a ještě tu křivdíte Slovákům, že oni přebírají kdejaké naše slovo? Ve Vašem případě si myslím, že neplatí: "Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem". To, že někteří UK a RU se pohybují v podsvětí taky asi říkat nemusím. Spíš mi vyvstává otázka, zda jste svého příbuzného znala natolik dobře, že byste za něj dala ruku do ohně. Je lidí, co se zaplete do problémů aniž by chtěli..
Za c) o empatii mně vykládat nemusíte nic. Jsem empatická kolikrát víc než bych chtěla a než kolikrát dokážu vůbec unést.
Ale abyste tu plivala jed na někoho, že Vám napíše a je to náhodou Slovák, začnete se k němu chovat jako husa a ještě stylem: Pche! Já jsem Čech a jsem víc než Ty čobole", tak to nemá s empatií co dočinění. Spíš byste se měla zaměřit na sebe a svou egománii.
Maucta patriotko - pevně věřím, že byste za naši zem prolila krev.

 

vida
hodnocení

6x

Místo toho plácání tady, zvedněte svůj zadek, odejděte z kanceláře a přijměte práci jednoho z těch Ukrajinců, když teda tady mají zlatý důl. Slováci, Bulhaři, atd. ...podle vás svoloč z východu a vy jste snad ze západu? Myslím, že vaše celkové myšlení je hodně nebezpečné a jde z něj strach.

 

makk
hodnocení

6x

Jo Slováci by se mohli naučit česky, když tu chtějí žít a pracovat. V to mám stejný názor jako vy. Strašně chtěli být "svojbytní a nezávislí" a když to mají, tak se stěhujou k nám. Když třeba v Německu pracuje na recepci Čech, neexistuje, aby mluvil špatně německy, natož vůbec jako Slováci v Čechách.

Suhlasim, otazne ale je, ci staci hovorit gramaticky spravne alebo pozadovat aj spravnu vyslovnost. Ak ano, tak aku? Mne trhaju usi rozne dialekty : bratislavsky, trnavsky, vychodniarsko rusnacky a v CR zase napr ostravsky alebo prazsky. Pocujem rozdiel, nie je to ta spisovna cestina, akou sa hovori v TV. Nemcina tiez nie je vsade rovnaka, Bavorsko, Svajciarsko, vsade to znie inak.

Dalsia otazka : mam si stazovat na indicky prizvuk nejakej zakaznickej linky, ktoru ma velka firma kvoli nakladom v Indii? Hovoria anglicky lepsie ako kdejaky vychodoeuropan, rozumiet sa im da.

liska5

Neblbněte, slovenština je krásná! Vždyť si rozumíme. Nedělejte z toho cizí jazyk. Za nás jsme ani nevnímali, že je pořad slovensky. A co knih mám vo slovenčině! Svého času byly ty nejlepší přírodopisné právě ze Slovenska. Teď žiju kousek od Polska. Mne těší, když porozumím. Ani na výklad průvodce v polském muzeu jsem nepotřebovala český překlad. A když tam nakupuji, mluvím česky.

eliskaliska
hodnocení

To Slovákům nevysvětlíte, dost slov od nás opsali, ale odmítají to přiznat. Hlavně, že dávají pokuty za češtinu v jejich televizích, tak nevím, kdo koho víc nemá rád a přitom nebýt češtiny, tak mluví maďarsko-polsky. Měli zůstat jako Horní Uhry. To jich u nás nebylo tolik ! Navíc jsme se nikdy neměli spojovat ! To byla veliká chyba !

Eliško,prečo nereagujete na môj posledný príspevok,že ste genetický z 1/4 Slovenka,ako ste sa sama priznala?

 

hodnocení

6x

@eliskaliska - Jen jsem napsala svůj názor a spáchala tím ideozločin
Nevím, co míníte výrazem "ideozločin", ale některé z vašich příspěvků naplňují znaky trestného činu podle

tr. z. § 355 Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob

(1) Kdo veřejně hanobí

a) některý národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupinu, nebo

b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání,

bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1

a) nejméně se dvěma osobami, nebo

b) tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem.

a to ve druhém odstavci.

 

hodnocení

5x

Jsem už stará bába a něco jsem už zažila a dost pojezdila. Na Ukrajině jsem byla 2x pozvána kolegyní před 15 roky. Pracovala u nás a postupem času natahala k nám do fabriky celou rozvětvenou rodinu. Makali všichni ve šroubárně na dělnických pozicích. Byli mezi nima: inženýr,učitelka,chemik ap. vesměs lidé vzdělaní.Byla jsem jejich přímopu první nadřízenou. A věřte, že kdyby na to přišlo opět tak takové beru ihned raději než naše. Dělali co se jim řeklo a byli vděčni že mají práci. nikdy nezaspali.A u nich? Krásná zem,ale bohužel špatná vláda a jako všude na to doplácí lid. Eliško přeji vám aby jste někdy padla na dno a musela jít někam za prací do jiného státu. Tam aby vám dávali najevo jaká jste svoloč z východu. Pracovali u nás,Uk,Rumuni,cikáni,vietnamci a asi další půlka našich. Všude se najdou lidé dobří a lidé špatní,pracovití a lenoši co žijí z dávek a práce jiných. Představte si že ti Uk tady makají za minimálku a tak z toho žije jejich rodina,rodiče,děti a jsou vesničky v horách kde když někdo nemá nikoho kdo by mu dal jídlo tak lidé z okolí se o něj starají. Znáte někoho takového u nás?Znáte někoho kdo by část výplaty měsíčně daroval babičce na léky a z ČR jí dovezl inaval. vozík jen tak. Sámi měli málo. Asi jste moc mladá na odsuzování někoho kdo živí celou rodinu a staré +postižené. Já to viděla na vlastní oči a věřte že jsem se chvílemi necítila moc dobře když jsem srovnala to jak žiju já a jak oni. Neodsuzujte někoho koho nenosíte kabát. Ono koukat na práci jiného z okna od stolu to se kritizuje.

eliskaliska
hodnocení

A my za to můžeme, že jim vládnou šmejdi?! U nás je to nämlich to samé a zajímá to někoho z UA nebo RF? Jim se tady žije královsky, jinak by tu nebyli, naši zase musí za prací do Německa, protože za tu almužnu nezaplatí hypotéku atd. ale rozhodně v Německu/Rakousku nepáchají kriminalitu jako ukroši a ruská mafie tady v ČR ! A já nikomu nic zlého nepřeji, jen si přeji, aby se tu cizinci chovali slušně a nepáchali trestnou činnost ! Viz najděte si krimi zprávy z Plzně ! "Pochoutka" ! Takže tím, že mi něco takového přejete, jste ale hrdinka :-D. Copak já jim přeji bídu?! Ale ať se u nás chovají slušeně a aspoň se snaží mluvit česky. Naši aspoň v zahraničí německy umí !

eliskaliska
hodnocení

Jinak právě to, že tady dělají za minimální mzdu je i to, že díky nim je ta práce znehodnocena a naši musí do Německa, kdyby se za to dalo vyžít, tak tam jezdit nebudou a budou tady ! Ale pro ukroše je to zlatý důl a ještě jim zbyde domů ! A to je ta spirála ! No ale holt někteří jsou soudruzi stále duchem i tělem, když jim tady ten východ nevadí ! Maucta ! Krylovi by bylo zle ! Ani se nedivím, že se na poslední roky přestěhoval do Německa !

 

hodnocení

4x
avatar bimbam

Sysové, neřekla a nenapsala už toho zde Eliška dost? Už bych to nejraději zavřela.

kicune*

Nechal bych to tu otevřené. Je možné, že si eliska uvědomí, v jak odlišné pozici vůči majoritní názorové většině se nachází. Mít takové srovnání je pro tápajícího člověka důležité.

Kicune, máte pravdu. Ale fakt je mi z ní zle.

 

hodnocení

3x

Eliško,je to stále len o tom istom. Ako Čech nechce robiť doma za almužnu,tak to nechce robiť Slovák, Ukrajinec alebo Bulhar. Vadí vám,že sa vám v telefóne ozve Slovák s nárečím,no na angličtinu všade naokolo sa nesťažujete.Poznam pár žien aj mužov,ktorý sa tu na Slovensko priženili alebo vydali a žijú tu desaťročia,no čeština im ostala a ja osobne som sa nestretol s tým,že by im to niekto vytýkal ako vy teraz tu. Mňa osobne trápi viac to,že dnešné deti vedia počítať po anglický skôr ako vo svojej rodnej reči. Moja prvá práca po 1991 bola v Ostrave,to sme boli ešte spoločný štát, a čistil som železo,čo predtým robili Vietnamci,než ich politici poslali domov. Ťažký priemysel a zbrojárstvo v rámci humanity nám vtedajší predstavitelia zrušili a dali nezamestnanosť niekde na úrovni 40-50 %. Také rozhodnutia v ramci biznisu horných 10 000 a požehnaním politikov v krajinách sa dejú aj dnes,no už u vás niet toľko Slovákov ale Ukrajincov a ktovie,či v dohľadnej dobe to nebude Sírčan alebo Albanec. A či sa vám to páči alebo nie politikov si vyberáme pri voľbách.


doplněno 22.06.21 11:48:

Eliško,táto vaša reakcia na moju odpoveď by sa dal prirovnať k fašizmu,tam tiež to tak začínalo. Slovenský jazyk nevznikol z češtiny, ale zo staroslovienčiny,hoci niejaké slova prevzal z češtiny. Staroslovienčinou sa už hovorilo za čias Veľkej Moravy. sk.wikipedia.org/... . Kráľovstvo české vzniklo neskôr sk.wikipedia.org/... Takže základy naších dnešných jazykov boli už tam.Ono história vám asi nič nevraví. To,že sa rozčulujete nad tým,že Ja ako Slovák prispievam na vaše stránky,svedčí o vašom zmýšľaní. Inak na komunikatívnej úrovni ovládam češtinu veľmi dobre a dokonca aj to vaše ř. Je to názor Čechov s ktorými som bol v kontakte,nie môj.


doplněno 22.06.21 13:42:

Nechcel som byť vulgárny,no ako chcete. Takže,ste napísali,že vaša babička je Slovenka,čiže po genetickej stránke vaša mamka je napolovicu Slovenka a napolovicu asi Češka,takže vy ste teoretický 1/4 Slovenka,čiže ste miešanka,mulatka. Takže ak sa vám niekto v telefóne prihovorí slovenský,tak vedzte,že je to rečou vaších predkov.

eliskaliska
hodnocení

A proč by mi měla vadit angličtina?! Ta mne přeci neotravuje na českých pobočkách, když tam volám a vlastně ani nikde jinde, dokud se sama nedivám na nějaké dokumenty v AJ na YT ! Píšu, že když volám do české pobočky, tak by to měl zvednout Čech ! Asi nerozumíte česky, hlavně že přispíváte, na české stránky. Musíte sám uznat, že v ČR se mají Vaši lidé královsky, jinak by zde nebyli. Mimochodem nebýt ČJ, tak hovoříte polsko-maďarsky ! Protože je vidět, že hodně slov od nás se Vám zalíbilo a zkrátka jste si je převzali. Tak proč by naši lidé nemohli u vás mluvit česky, když Vám vlastně čeština pomohla ! My ze slovenštiny nepřevzali nic - vy naopak dost ! Čeština se navíc vyvíjela déle a více a stále se vyvíjí ! Mimochodem mám babičku ze SK-Michalce, která se sem přistěhovala v 18ti letech a naučila se česky ani ne za půl roku a když jela na dovolenou na SK, tak slováci nás tam dost pomlouvali, ta se do nich pustila, že to svět neviděl a nakonec jí dali za pravdu. Maucta Eliška !

eliskaliska
hodnocení

Tak v tom případě můžete psát česky, když češtinu tak výborně ovládáte ! No vidíte, i tak uznáváte, že jste některá slova přijlali z ČJ. :) To Slováci se cpali vždy k nám, my u vás možná taky jsme, ale je to o dost výrazně menší procento než Vy u nás !

Mimochodem ČJ a SJ nezní stejně - my jsme takoví klidnější a proto je nám i daleko lépe rozumnět - ale když slyším SJ, tak je to takový "divoký" jazyk, že se nedivím, že ho "nezvládáme"...ČJ je zkrátka jiná a za to jí miluji a jsem na ní hrdá, navíc stále vytváříme nová slůvka, což se o SJ moct říci nedá nebo spíš od nás opisuje ! A jestli jsem pro Vás fašistka, tak si poslužte ! :) Lepší než neomarxista ! Těch je dle názorů na poradte.cz možná i 80% - nemusím být ovečka !

eliskaliska
hodnocení

Jinak ne vše ve Wikipedii je pravda - dějiny byly přepisovány tolikrát...a to i celosvětově !

 

hodnocení

3x

Takto to zacina : vypisovanim nenavistnych prispevkov na net. Konci to vojnovymi zlocinmi, etnickymi cistkami a zlocinmi proti ludskosti. Netreba chodit daleko a davno do minulosti : nenavist Srbov a Chorvatov mala za nasledok mnozstvo mrtvych. Pani Elisku si zivo predstavujem, ako aktivne posobi v niecom ako Prerovsky masaker odsuvanych Nemcov, civilov, ktori za nic nemohli.

Nastastie zakony modernych demokracii v EU myslia na rozne Elisky a maju definovane hanobenie naroda, rasy a podnecovanie k nenavisti.

To máš recht. Tohle je přesně ono. Podněcování...

eliskaliska
hodnocení

Čím haboním rasu a podněcuji k nenávisti?! Hlavně, že čoboláci dávají pokuty za ČJ na Vašich televizích ! TO není podněcování?! A přitom nebýt ČJ, tak mluvíte maďarsko-polsky ! Nejlepší bylo, když jste byli Horní Uhry ! Maucta !

 

111®
hodnocení

2x

to máš pravdu a dopracovali jsme to v Karlových Varech na dvojjazyčné nápisy na obchodech, první je rusky a pak česky..

eliskaliska
hodnocení

Je to děs, ale teď jsou z nás nepřátele, tak by mohli pomalu občané RF mizet a s nimi i jejich azbuka ! :-D

Ten komentář co jste připsala v 10:37 je hoden žáka pomocné školy,ne dospělé ženy.

eliskaliska
hodnocení

Pro martinnu :

Nespatřuji tam žádnou gramatickou (pravda, měla jsem naspat nepřátelé - bylo to však ve spěchu) ale ani věcnou chybu. Maucta Eliška nebo raději buď zdráva, soudružko? :-D

 

hodnocení

2x

Skuste sa zamysliet, ci nahodou nepozadujete nieco na sposob fuzateho maliara rakuskeho povodu. Etnicky a rasovo cisty stat. Vy viete dolozit svoj 100% cesky povod do siedmeho pokolenia? Vlastne, co je to podla vas "Cech"? Ako sa definuje?

Vadia vam tiez pan premier, ktoreho sme vam poslali a popredny bojovnik proti migrantom, ktory ma meno a vzhlad daleko od Cecha?

eliskaliska
hodnocení

Slovenského STB jsem nevolila a čeští vlastenci určitě také ne. Bojovník proti migrantům? Ale rád se fotí s čenochama, kteří prodávají u Václavského náměstí drogy ! Navíc je zajímavé, že se mluví o tom, že důchody nebudou, ale dávky pro opálené asi budou vždy ! A "děkujeme" vám za vaše opálené slováky, ale už nám sem žádné neposílejte, stačilo ! Tak jakýpak bojovník, ten rusínský čobol bojuje jen za své dotace, lidi a zvlášť Češi, mu jsou ukradeni ! Maucta Čehůnka Eliška !

 

hodnocení

2x

Tak, a je po srandě! Kurážná "eliškališka" se rafla do ocásku, a zahájila tichý ústup do své nory, odkud vylezla, aby si tam přečetla tr. z. § 355, a zpytovala tam své neuvážené výroky. :-D

 

hodnocení

2x

Česká republika je spíš vyfukovací. Ladacos nám už vyfoukli ...

 

hodnocení

1x
avatar jethro

Nejsme malá zemička. V Evropě jsme počtem obyvatel na 13. místě, rozlohou na 21. místě z 45. Takže lehce nad průměr.

eliskaliska
hodnocení

No dobře, ale stále jsme o mnoho menší než Rusko nebo Ukrajina ! Nechápu, proč "soudruzi" z těchto zemí nejdou do Rakouska, Německa, Śpanělska - to by asi totiž neprošlo bez znalosti tamní řeči ! Ono stačí, že čobolský STB premiér neumí pořádně česky, tak to přeci vláda nebude žádat od cizinců !

Premier sa zmocnil vlady v CR pucom alebo ho zvolili obcania CR?

 

smode*
hodnocení

1x
Hezký den. Myslím že to trošku přepínáte ale je pravdou že české sebemrskačství je v našich krajinách vyhlášené. Řekl bych že i proto jsou zde stále více náklady západní a mzdy východní. Průměrný Čech se v zahraničí snaží naučit místní řeč, zapadnout, co nejlépe pracovat. Průměrný návštěvník z ciziny je tu jako doma, tlačí sem svoje cizí manýry, diví se proč všichni nemluví Anglicky nebo dokonce jejich vlastní řečí pakliže anglicky neumí a mnohdy od systému ještě dostává výhody na které obyčejný Čech nedosáhne. To samozřejmě není v pořádku. I když jsou pochopitelně velké rozdíly národ od národa.
eliskaliska
hodnocení

Návštěvník je tu jen na návštěvě, já mluvím hlavně o soudruzích z východu, kteří se tu chovají jako doma a né-li hůř...hlavně ukroši a rusáci, kteří nás pořád vidí jako svou kolonii. Škoda, že je Kocáb nevyhnal natrvalo ! Dveřmi je vykopl a oni se vrátili okny ! S cizinci ze západu mám jen dobré zkušenosti a rozhodně se někteří (samosebou ne všichni) snaží mluvit i česky, což se nedá říct o východu, navíc západ tu nedělá kriminalitu jako východ - viz krimi zprávy z Plzně, ale myslím si, že to nebude jen Plzeň.

Preco by sa mali "cudzinci zo zapadu" ucit po cesky? Nie je to ziadna svetova rec. Za samozrejmu povazujem znalost cudzich jazykov ako anglictina alebo nemcina, potom nie je problem dohovorit sa. Hanba je, ak sa nejaky "rodeny prazak" nedokaze naucit cudzi jazyk.

Z miestneho jazyka (napr madarciny) staci vediet par zakladnych fraz zo slusnosti, zvysok sa riesi anglictinou. Necakajte nic ine ani v CR.

eliskaliska
hodnocení

Prečo? Protože zde žijí. Když jsou tu jako turisté, tak to samosebou není třeba, ale pokud zde žijí řádku let, tak se snad sluší mluvit řečí dané země. A kolikpak znáte řečí Vy?

ben®

eliskaliska - už jste za hranou slušnosti, ale to Vy stejně nevíte, co to je.

Nie, zahranicny riaditel pobocky velkej medzinarodnej firmy sa ucit cesky nemusi. Nema dovod. Spolupracuje totiz s rozhladenymi ludmi, ktorych zaujimaju vysledky prace a nie rec, akou sa komunikuje, najma ak to je rec nejakej smiesnej malej nevyznamnej krajiny typu CR, SR, Madarsko ... Navyse v biznise vsetci ovladaju minimalne anglictinu.

Nechtěla jsem do tohohle tématu nijak zasahovat, ale když jsem došla sem a dočetla jsem se o znalosti a neznalosti jazyku cizinců bydlících v ČR , nedá mi to. Já též zastávám názor,že člověk (a je úplně jedno, z jakého je státu), bydlící v jakékoliv zemi,by se měl učit ovládat jazyk oné země..pokud se bavíme o " normálních" lidech a pomineme tedy ředitele nadnárodních korporací. Pokud někde pracuji a žiji, považuji za jakousi slušnost, umět ze začátku minimálně pár základních frází a postupně se jazyk doučovat. Jistě že v DE zaměstnají například našeho občana bez znalosti německého jazyka,který se nemecky nenaučí nikdy ani žblebtnout. Ale jak na něj koukají ostatní- jako na povl a nedej Bože,aby tam dotyčný bydlel.. A je mi jasné, že se proti tomu někdo ohradí,ale vím to z vlastní zkušenosti,jak na takovéhle lidí koukají. Berou jinak člověka,který jejich jazyk neumí a ani nemá snahu a jinak berou mě. Rozdíly v jejich chování jsou velmi znatelné.
witch*
@denny276 Je rozdíl, učit se třeba anglicky a česky. Čeština a čínština jsou prý nejnáročnější jazyky vůbec. Milostpaní se tu ohání jen nenávistí, mele neustále dokola jedno a to samé, ale v důsledku bych chtěla vidět jí samotnou. Kdyby se narodila třeba jako Vietnamka, která si u nás chce otevřít večerku, jak bude umět krásně a plynně mluvit "šésky" s "ř" a správným psaním "i" "y".
@witch - vím,jak na tom je naše čeština se složitostí. Nechci po nikom,aby plynně a bez chyb ovládal mluvený a psaný projev, však to nezvládá ani mnoho našich rodilých. Ale prostě si myslím,že základy by měl dávat každý,kdo chce v naší zemi bydlet. Ať se klidně mezi sebou samozřejmě baví svým jazykem (to dělají například i Češi v Německu, ale přijde k nim mistr, řekne jim pokyny v němčině a oni vědí,co mají dělat),ale u nás ve firmě je zaměstnáno mnoho cizinců a když po nich něco chcete,tak si na ně musíte do mozku nahrát translátor, neboť nejsou schopni pochopit ani základní fráze- a to už mi přijde prostě špatně. Samozřejmě se i mě samotné v cizí zemi stane, že ne vše ihned rozumím,ale naštěstí jsem vždy měla štěstí a narazila na chápavé lidí..A lidé snahu dokáží ocenit. Rozumím,že se tady tazatelce jedná především o úplně jiný problém,ale tohle s tím souvisí. A teda, mě samotnou by moc zajímalo,jak by si tazatelka poradila, kdyby pracovala v jiné zemi, ale ona evidentně jinou zemi nenavštívila ani z turistického hlediska...

 

riva
hodnocení

1x

Pokud někdo přichází aby pracoval, tak je to celkem fajn. Bývá to výhodné pro obě strany. Něco si vydělá a vrátí se domů. Horší jsou ti, kteří přicházejí ne za prací, ale za dávkami. I od nás takových spousta odcházela za dávkami do Anglie.

eliskaliska
hodnocení

Od nás tam chodí pro dávky jen "more" nikoliv Češi ! Bílí zadarmo nedostanou nic, to jen opálení !

 

pb®
hodnocení

1x

Cizinci mi ani tolik nevadí. Jako rodilému pražákovi mi mnohem víc vadí naplaveniny. Každý, kdo má do řiti díru, se musí cpát do Prahy a zybtek rodiny nechá 200-300km daleko. Buď rovnou bydlet, nebo alespoň pracovat. Díky tomu se postupem let stává Praha neobyvatelná, všude zbytečně moc lidí, kdejaká zelená plocha je zničena a zastavěna bytovými domy, kde cena bytu astronomicky vzrostla. Co na tom, že síldiště je u Jižní spojky, kde ta auta prostě slyšet jsou a znečištění ovzduší je velké, co na tom, že je dům postaven v záplavové oblasti a jako bonus jsou okna 15m od vlakové trati. Proč za to nedat 10+ milionů, každá věc má svého kupce. Že v návaznosti na to nevznikají nové komunikace (už teď zasekané dojíždějícími středočechy), školy, školky, je asi zbytečné zmiňovat. Že se se zvyšující zástavbou zhoršuje ve městě klima, je asi taky jasné. Takže park vykácíme a postavíme sídliště, co na tom, že hned vedle jsou nevyužívané budovy. Ostatně v Praze je mnoho a mnoho zbytečně prázdných domů. Časem nás rodilé pražáky, kdy jsem se v Praze narodila já, máma, babička, prababička a u manžela to samé, situace donutí prodat rodinný dům a utéct na venkov. Dům koupí developer, protože jen málo lidí v si může koupit Praze rodinný dům za desítky milionů a pokud ty peníze má, nechce bydlet v Praze, chce přírodu a pozemek. Rodinný dům pro jednu rodinu se zbourá a postaví od plotu k plotu bytový dům třeba o 6-8 bytech. Zahrada a zeleň zmizí i se všemi důsledky pro okolí, protože na pozemku bude muset být stání pro auta. Místo 4-6 lidí na jednom prostoru bude bydlet odhadem 24-32 lidí. Vzroste počet aut, vzroste počet dětí, ovšem silnice se nerozšíří (není kam), školy a školky se nepostaví. Už teď přeplněný autobus také není nafukovací. A tohle všechno se už v mém okolí děje. A já si říkám, proč se musí každý cpát do Prahy, proč si lidé nevytvoří pracovní místa jinde, ideálně tam, kde se narodili? Jasně, existují úzce profilové obory, kde třeba jediné výzkumné centrum v republice je jenom v té Praze a jinde tu mašinu prostě nemají, ale pak je x dalších profesí, které lze dělat i jinde. Každá prodavačka či kadeřnice fakt v Praze bydlet nemusí.

eliskaliska
hodnocení

Aha, tak v tom případě, ať je Praha radši další ruská kolonie jako naše Vary než aby v ní byli Češi :-D...nebo rovnou ať se přejmenuje na MOSKVA II. :-D Svatá prostoto !

No vy dva jste se hledali...*smich*

To je uplne prirodzeny proces vsade na svete, zaujimave pracovne miesta su casto v hlavnom meste. Riadi to "neviditelna ruka trhu". Absolvent univerzity v Prahe (hmm, plno studentov vam nevadi? ) tam prirodzene ostane, lebo dostane dobru pracu a dobry plat.

 

hodnocení

0x

No, stavební firmy mají problémy s nedostatkem zmiňovaných ..

 

liska5
hodnocení

0x

Stěžoval si v TV zemědělec, že když nebude mít ty ukrajinské pracanty /kvůli covidu/, tak mu nikdo úrodu zeleniny nesklidí a on to bude muset zaorat. Takovým tempem za takové peníze, že by to našinec neudělal. A znám masokombinát, kde ukrajinky dřou jako otrokyně, aby mohly něco přivézt dětem, a někdy sakra dlouho čekají na mrzký peníz. A nejsou špatní. Vyjímky jsou samozřejmě všude. Tuhle jsme zůstali viset v osobáku kvůli nějaké nehodě na trati. Dva mladí ukrajinci staví v horách lanovku a vraceli se do práce. Ve vagonu jsme se dali všichni do řeči. Kdo měl hlad, cizí mu dali půl svačiny. A ti ukrajinští kluci vezli víno, tak ho otevřeli. Byla s nimi sranda a pohoda. I já dostala červeného do kelímku od kafe...Můj syn si jel vydělat ve Švýcarsku na Austrálii, a všude našel dobré lidi...

liska5

Tazatelka by měla cestovat. Prochodit si kontinenty, setkávat se s obyčejnými lidmi v jiných zemích, aby si upravila světonázor.

To nepojde, nepokecali by si, zarucene neovlada nejaku cudziu rec, ktoru by mohla pouzit.

 

fox
hodnocení

0x

Od cizince minimálně očekávám právní a kulturní přizpůsobení se. To je běžné všude na světě - nepřizpůsobivost není nikde adorována, snad kromě západní Evropy.

Dále by měl být pro ČR přínosem, a ne přítěží.

ČR má dost přísné imigrační zákony, proto tu nejsme v situaci jako západní Evropa. I mého kamaráda, který si vzal Indku, prověřovala cizinecká policie, zda nejde o falešný sňatek.

Ohledně jazykového nacionalismu jsou asi nejdál frantíci. Nemluvíte-li francouzsky, musíte říct co nejdřív, odkud jste. Nesmí si vás splést s anglány a germány (historická zkušenost).

 

 

hodnocení

0x

Teda paní Eli, ty jsi pořádné ,,dílo,,! To se jen tak nevidí. Ve tvém provedení to už bude pořádné genetické poškození. Pan doktor Chocholoušek by na tebe měl poštvat ty své pochopy a rozhodně by neměli zapomenout tu halenu s dlouhými rukávy. A na čas umístit do vyčalouněné místnosti. Jen nevěřím, že bys to časem rozchodila. Je mi tě asi i líto. Dej se do kupy a zase bude líp. Ahoj.

eliskaliska
hodnocení

Takže všude možně musíte umět řeč daného státu, jen ČR je asi bohužel holt jiná a asi či zřejmě proto se sem stahují mafie hlavně z bývalého SSSR a jejich nohsledi a kdejaká východní verbež ! Paráda ! Zašlapejme svou krásnou řeč a dovolme cizincům, ať si tu dělají, co chtějí ! Z cizího krev neteče, ale aby to nebyla jednou Vaše krev !

 

hodnocení

0x

Já si myslím, že máme co dělat s trollem. Tato diskuze je naprosto zbytečná. Dotyčná osoba se baví.

vilik*
Chcete říct, že mi tu koupelnu udělat nepřijde? Tak to mě naštvala!

 

 

Otázky na téma jak se vyzvracet

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]