Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstup od cyklistů - pokračování

Od: stir® odpovědí: 133 změna:
avatar stir
Pusťte si včerejší Jílkovou na ct1 Máte slovo. Pěkná komedie. Kulturisti chodí do posilovny, hokejisti na led a cyklisté? To samozřejmě pan nedodal kde... A ten Jehla jezdí jako pra.. a rozdává rozumy...Pak se člověk diví, proč to vypadá, jak to vypadá a bude hůř.

 

 

133 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

5x
avatar axus

Nedival sem se, ale podle mne je to specifikace o nicem.

Ted je dano, ze se musi nechat bezpecny odstup.

Coz nekdy muze byt pul metr a nekdy ani dva metry nemusi stacit.

Ti co na tu bezpecnost dbaji, ti ji dodrzuji uz ted uz pouze diky rozumu a zadny predpis na to nepotrebuji, ti co na tu bezpecnost nedbaji, ti nebudou dbat ani na tech 1.5m.

Teoreticky se zvysi vymahatelnost, na praktickou bezpecnost cyklistu to ale mit vliv nebude.

asd1

asi tak..

Mmch. třeba němčouři mají mimo obec min. odstup 2 metry nejen od cyklisty ale i od chodce a problém tam s tím není... A to mají silnice užší než my. Tak bych z toho nedělal kovbojku, spíš dát hlavu pod sprchu a trošku si jí zchladit.

Ještě tam padlo při předjíždění kola možnost přejet plnou čáru, což doteď nebylo a legálně se musí předjet natěsno bez přejetí čáry *smich*

K čemu je potom ta čára? K čemu jsou potom silnice, když se na nich budou rekreovat pumpičkáři?

A Němce bych do toho netahal. Němci nedělají malé chyby.

asd1

Zrovna objet kolo se přes čáru běžně dělá, funguje to a jen se to zlegalizuje..

Zrovna D silniční zákon je dobrý a převzal bych ho i s policajtama. Banální přestupky symbolický trest, důležité věci řeší důrazně. Hlídaj odstupy atd. = nebezpečný způsob jízdy, při bezpečné jízdě můžeš chlastat (auto půl promile na kole dokonce do 1,6), na polovině dálnic neomezená rychlost.. A bouraček mají výrazně míň než my tu..

Bezpečný odstup od kola - teď je daný jen "nesejmeš ho", těch 1,5m je u rozjetýho rozjetýho kamionu docela málo, ve městě u osobáku naprosto zbytečně moc..

 

hodnocení

4x

Ano, bude hůř. Ve všem. V dopravě taky. Ten návrh je naprostá hovězina.

 

nox®
hodnocení

4x
avatar nox

Nemyslím si, že takový zákon něco změní. Na silnicích všeobecně panuje anarchie a policii vídám akorát občas na dálnici.

Ta změna znamená, že kdokoli bude předjíždět cyklistu ve vzdálenosti menší, než je rozpažení průměrného občana, přijde o řidičák na rok. To znamená, že třeba v Praze už autobus cyklistu nepředjede. Ani krokem.

nox®

A vy ten řidičák při takovém manévru půjdete odevzdat dobrovolně, nebo jak?

Nedovolené předjíždění je nejpřísněji trestaný přestupek. Biřicové už čekají ..

asd1

Ti hrozní němčouři to nemají jako nedovolené předjíždění, ale nedodržení boční ho odstupu. Za 30 éček, pokud to je dítě nebo důchodesc tak 80 euro 1 bod při poškození 100 euro 1 bod

A maj ve městě 1,5m, mimo město 2 metry. A není tam s tím žádný větší problém... Jen tady se zas vymýšlí paskvil který nebude fungovat a bude leda tak buzerační...

Seitenabstand nic/...

hodnocení

Nezmění to nic, protože to už platí dávno a kdo chodil do autoškoly nebo školení profíků to ví. A taky ví, že plná čára je plná čára, jenže dnes se předjíždí i v zatáčkách. Ta změna objizdeni cyklistů s dostatečným rozestupem na upřesnění 1,5metru nic nezmění, možná to bude ještě horší. Snad jen vysoké pokuty jako v Německu či Rakousku, ale ani to nepomůže. Denně vidím X řidičů používat telefon a je jedno jestli je to chlap profík nebo mladá žena s malým mimi v sedačce.
vrabec
Mělo by se předjíždět cyklistu opatrně s dostatečným odstupem.

 

10.06.21 17:20
hodnocení

4x

 

hodnocení

3x

Bavil jsem se na tohle téma s kámošem, co jezdí s partou po západní Evropě na kolech. Ve Francii, Itálii v Německu a podobně. Tak třeba v horách na úzké okresce, když auta nemohou předjet cyklisty jedoucí za sebou při kraji vozovky, tak jedou za nimi, dokud to podmínky nedovolí je bezpečně předjet. Zřejmě je to o praktickém slušném lidském přístupu k sobě navzájem. Zřejmě tam jsou i v tomhle o něco napřed před námi.

Ano, svět jde do řyťy a oni jsou před námi ..

Máš v tomhle bohužel taky pravdu. Snad se k tomu tam nepřiblížíme špatnou volbou v nastávajících Parlamentních volbách. Mám radost, že se ten přičmoudlý, vzdělaný, kudrnatý exot z téhle události sám odstranil. Pořád tvrdím, že opice patří do džungle a na palmu.

Nemůže za to, že je přičmoudlý. To ničemu nevadí, naopak, tak snadno se na sluníčku nespálí. Nevzdělaný asi taky nebude, když je JUDr. (ani nebudu řešit, jak to tak brzo dokázal).

To, že prchá je dáno tím, že doufá v mimosoudní urovnání. Soudní by znamenalo mnoho let žalářování. A on dobře ví, co by to speciálně pro něj znamenalo ..

hodnocení

To je pravda. Já jezdím nejraději v Rakousku, mám to kousek, tam nikdo nepředjíždí ani na rovné široké silnici, pokud jede auto v protisměru. Rychlé silné auto nemá problém zbrzdit z 90tky na rychlost cyklisty a až poté ho širokým obloukem objet. I na Slovensku jsou řidiči mnohem lepší než u nás. Tady vytrubují i mladé holky, co možná poprvé vyjely s čerstvým ridicakem bez instruktora. Nevěřím, že je v autoškole učili vytrubovat cyklisty a jezdit s telefonem u ucha.

 

hodnocení

2x

Podle toho návrhu je cyklista široký jako velká Avie. Ovšem liší se rychlostí. On jezdí tak 5 až 25 km/hod.

 

iceman*
hodnocení

2x

Cyklisté by měli jezdit po cyklostezkách a ne po hlavní silnici.

Souhlasím. pokud to jde. Máme u nás pěknou cyklostezku, přesto většina cyklistů raději jezdí po nebezpečné okresce.

Vzhledem k parametrům nově budovaných cyklostezek si myslím, že stávající silnice by měly zůstat cyklistům a pro auta vybudovat nové (nová cyklostezka v poli mezi dvěma dědinama široká jako stávající souběžná silnice)

hodnocení

Není cyklostezka jako cyklostezka

jenže dnešní cyklostezka ,na kterou chce někdo dotace, musí vyhovovat předpisům EU

hodnocení

Dotace jsou jenom na to, aby se kradlo. U nás je několik asfaltových stezek do jiných obcí a jezdím po nich, ale životnost je cca 3 možná 4 roky, pak se začnou vlnit a kořeny zvedají asfalt vic a vic. Žádná údržba, na to nikdo již nepřispěje. Další cyklostezku postavili ze zámkové dlažby, kolem je zahrádkářská kolonie, kde každých 50 metrů je vjezd a vyjezd pro auta. Napojení na krizujici silnice dělá výškový rozdíl cca 5cm. Most přes potok je dřevěný, trámy napříč a již uvolněné a každý jinak zkrouceny. Poté, co po této cyklostezce chodilo moc lidi pěšky, vyměnili asi 50 značek s obrázkem kola a osoby, takže už to není jen cyklostezka, ale i chodník v jednom. I kdyby tam nikdo nešel, nedá se na silničním kole po tom jet, tady je to jak pro chodce, tak pro cyklisty jet po silnici bezpečnější a tady v tom místě je nejvíc vytrubovačů. Navic nemusí cyklista každých 50 metrů dávat přednost, protože by místo jízdy nic nedělal. Jak by se to líbilo asi řidičům jet 3km a neustále zastavovat, rozjíždět, překonávat výškový rozdíl a ještě k tomu křičet na chodce?

Štír-*palec*

Jinak u nás byla, je, jedna caklo stezka kde skrze blbce v autech před přejezdy LESNÍ cesty položili panely -auta se tam nedostanou ale cyklista chtě nechtě musí co 50-100m slézt s kola přenést přes dva panely a pak jet v klidu dalších 50-100...Nebo pak jet po silnici první třídy plynule akorát že polovina řidičů debilů jej skropí ostřikovačem!

hodnocení

U nás je dokonce cyklostezka, že na jejím vjezdu a výjezdu je závora, aby na ni nevjeli auta a nedá se to objet ani z boku, protože tam už je to strmé. Je to protipovodňový val okolo Moravy a na tom udělali asfalt. Jenže už prorusta trávou, protože nikdo po ní nejezdí, raději ten úsek pojede po silnici. Ona totiž není dodělaná, končí v poli a na silnici zbývá pár set metrů po takové kamenité drti z hrubého betonu a cihel :)) Důsledek docerpani dotací a navíc nezbylo. A takových máme v okrese desítky jenže to řidiči z toho auta neví.

Řidiči z auta se zase po zimě vyhýbají výtlukům v silnici, protože při poškození nápravy nedostanou žádné odškodné. Ihned by byli zdrbáni za nedodržení bezpečné jízdy nepřizpůsobené stavu vozovky. Ale k vůli tomu přeci nejezdí po chodníku. To je argument jak noha.

...

Mě nevadí symbióza cyklistů, ale značné šikanování a silné zvýhodňování cyklistů. Na kole totiž může jet každý blbec bez znalosti předpisů. Vpodstatě si vystačí pouze s jízdou vpravo. Nikdo je nekontroluje a ani se nekontroluje stav kol.

Nikdo neřeší ani zdravotní způsobilost cyklistů. Klidně může na kole jet hluchý či špatně vidící člověk.

Ale viníkem bude vždy řidič. Možná proto má stále víc a víc řidičů kameru, protože bez důkazu končí.

...

To mi vadí. A doprava čím dál víc houstne.

 

hodnocení

2x
avatar diesel

Mylsím , že největší problém není ta "norma" stanvená pro objíždění cyklistů-ale jen a pouze debilové na obou stranách "barikády".

Debilní je i ta "norma".

A proč je debilní? Protže u nás je porušování čehokoliv národní sport a jsou debilové co mají havu jen na to aby jim nepršelo do krku ve všech skupinách ,které se účastní silničního provozu!

Byla stanovena norma že cyklistu máme objíždět bezpečně s dostatečným odstupem sa jen velmi málo to dodržuje, tak nařídíme jinou hodnotu

Stejně někteří pitomci řidiči se ani nebudou snažit to dodržet, stejn+ tak jako mezi cyklisty jsou, pitomci že těsně před autem klidně odbočí jemu do cesty!

Jen tak mimo u kamionů srazí klidně jen "průvan" -takto u nás zabil kamioňák mámu kojence-minimání odstup a vír ji vcucl rovnou pod kola návěsu.A resumé policajtů? Jí nepomůžeme, je mrtvá, tak pomůžeme řidiči=byla to jen její vina, že v onu dobu tam jela na kole a to už na rozhraní krajnice a škarpy!

Debilní je proto, že potom na mnohých silnicích cyklistu nepředjede osobák, natož autobus. Ani krokem.

Tak plošně zakážeme cyklisty? nebo Busy? stejně průběžně spoje likvidují. Nehledejte problémy kde nejsou. Ty asi mají jen někteří v hlavě třeba Vy nebo ten co to prosadil do zákona a ... Já s tím problém nemám a vězte že mám naježděno dostatek km jak autem, tak na kole a taky v NA!

hodnocení

Diesel to je pravda u těch kamionů. Ten si cyklistu, pokud jede rychleji mimo obec nasaje jedna báseň. Když jsem presedl z horaka na silniční kolo, tak ta citlivost je hodně velká, protože silniční kolo má malý úhel hlavové trubky, takže špatně drží směr a blbě se na něm jezdí i bez držení řídítek. A to kolo je strašně pohyblivé, rychle reaguje na změnu směru a když to člověk nečeká, tak kamion ho slušně rozhodí. To samé platí i pro silný boční vítr, terezín.
joudic*
nejen v Hanoji panuje narosty chaos, a prece se vsichni vklidku domluvi, a projedou kam potreba

Takže začneme jezdit jako v Hanoji? Všichni budeme na sebe troubit? Dokážete si představit ten bordel ve městě, kde se klakson nezastaví?

joudic*
snazil jsem se poukazat na opacnem extremu, ze nemusi byt na kazdy prd odstavec ve vyhlasce, aby clovek ssebou musel vozit manual jak pilot do letadla.. stejne si kazdy jezdi jak chce, a ti slusni proste jezdi vesmes normalne i bez nejakych pravidel.. a tem neslusnym je to stejne u prdele
01.07.21 22:59

;)

Vše je o ohleduplnosti osoby k druhému.

hodnocení

V Itálii v těch přímořských regionech troubí před každou křižovatkou, tam nikdo nestaví na stopce, zatroubi a jede dál. Dá si kafíčko někde, auto otevřené okna, rádio hraje, klíče v zapalování a klídek. Je zvláštní, že nebourají a ani chodci uprostřed silnice jim nevadí, berou vše z úsměvem.

 

hodnocení

2x

Cyklista jedoucí v současném hustém automobilovém provozu po silnici mimo obec je potenciální sebevrah. Nejlepší by bylo prohlásit jízdní kolo za sportovní nářadí a zakázat sportování na silnicích mimo obec. Máme totiž dostatek bezpečných dopravních prostředků pro cestování mezi obcemi (vlaky a autobusy) a poměrně hustou síť cyklostezek, kde se mohou cyklisti bezpečně realizovat.

to jsem četl již před 2 dny.

 

fram
hodnocení

1x

ČT nesleduji, ale sním o cyklistickém ráji: Zkusili jste si někdo zajezdit v holandském (např.) městě? Cyklisté mají skoro tak šitoké pruhy jako auta (jede peloton), vlastní semafory na nich - a když ne, cyklista má jako slabší člen dopravy něco jako morální přednost. Ty ulice už jsou tak stavěné. Představte si: víc kol než aut ve městě, takhle po ránu, žádná zácpa - tedy kola se někdy směstnají a rozjezd v pelotonu chce trochu cviku.

A tady tirák zamete vetrnou vlnou cyklistu do příkopu a ještě by rád diskutoval o dvou metrech...*alene*

Představte si holandské pelotony v Praze v ulicích se stoupáním 10%.

fram

...a na kočičích hlavách...pokud možno mokrých po dešti.

Mám dojem že být ve městě víc cyklistů,nemohli by nadávat na řidiče a museli by začít nadávat sami na sebe...co jsem dneska sledoval - mám červenou tak na přechod, pak se "to" proplétalo mezi osobákama v protiměru - prostě předpisy absolutně nerespektují. nejslabší článek? Za pořádným plotem by měli jezdit ať neohrožují provoz

hodnocení

Je to tak. Navíc kolo je ve městě rychlejší než auto a nemá problém s parkováním. Taky vzduch je mnohem dýchatelný.

Kolo je rychlejší? Pokud bude stát v kolonách a nebude je zprava předjíždět? Nemá problém s parkováním? Před úřadem nebo obchodem? Kde ten problém nemá? Ve kterém světě?

hodnocení

Cyklisti nedělají kolony, kde? Ti furt jedou. A u nás před úřadem nezastavis autem, je u hlavní světelné křižovatky a všechny parkoviště v okruhu 500 metrů od centra města jsou plné i když jsou placené. Takže nejblíž snad u lidlu cca trictvrte km. To samé platí i u polikliniky jedné i druhé a u nemocnice zaparkujes snad před půl 6, pak už ne. Jinak v areálu nemocnice je tak drahé parkovné, že máš smůlu, jen prvních 15min zdarma na odvoz někoho. Takže kolo je jistota, pak se nabízí ještě elektrické koloběžky.

Dejte pokoj s elektrokoloběžkama a podobnýma vehiklama, vidl jsem je před pár lety povalovat se po Praze a teď už se válejí i u nás a blokují chodníky

fram

Mini-Eko-studie pro vás: Speciálně Praha je nyní naprosto pohřbená pod auty. Denně dorazí navíc asi 250 tisíc nepražáků za prací. Nic proti nim, ale lezoucí fronty aut by chtělo nějak znevýhodnit, nejen těmi odstupy ve prospěch lidí používající k dopravě kola. Třeba slevou na MHD (to se naopak nelogicky od srpna zvýší).

Pro města v rovině to je hračka, jen chtít a dát peníze do tvorby cyklostezek, kde to jen jde. Pak bez obav usednou na kola i jiní lidé než odvážní mlaďoši na horácích. Cyklodůchodce / důchodkyně potkáte spíš na turistické značce než na auty běsnící silnici.

Jednu povinnost pro cyklisty (výměnou za ty 2M-odstupy, jsou potřebné) zdůrazňuji z pohledu řidiče: Reflexně zbarvené oblečení. Takové ty různé elegantní sportovní oděvy jsou pěkné, ale často černé, tmavé. Pro řidiče auta řítícího se rychle je takový jezdec špatně vidět - často na poslední chvíli. Blikačka je malá a slunci neviditelná.

V České republice je zákonem určená povinná výbava jízdního kola, a týká se i osvětlení. V roce 2016 se navíc novelou zákona o silničním provozu 361/2000 Sb. stanovila povinnost i chodcům nosit za špatné viditelnosti reflexní prvky. Tato povinnost platí nejen za tmy a v mlze, ale i při chůzi po krajnici silnici bez veřejného osvětlení. Pokud chceme zvýšit svoji vlastní bezpečnost při jízdách na kole, určitě se vyplatí investovat do kvalitního osvětlení a dostatečných reflexních prvků.

Fram - ale to je porblém NEOCHOTY většiny těch lidí zejména Pražáků vzdát se svého pohodlí. Ono na cca2km fronta OA a v každém jeden člověk + max 2 děti a mezitím 3 prázdné busy tak je něco úplně špatně!Ale cyklisti to nejsou!

fram

diesel: Je to zcela hodně opohodlí. V těch lezoucích autech (firemních, na lízink) sedí po ránu zpravidla jeden zdravý mladý muž, někdy - spíše zřídka - žena, doplním. Ale také je malá propagace: Řidiče aut znevýhodnit a naopak pro kola něco udělat, zpříjemnění. Ty 2M jsou minimum, při nedodržení řádově třímístná pokuta nezaškodí.;) Čitelně a citelně: "V našem městě slušní cyklisté vítáni"

A MHD uskutečnit za málo peněz jízdného, "pro nesportovce".

hodnocení

Dcera od souseda žije v Praze a auto dovezla zpět. V Praze nepoužitelné. Že by s tím měla jezdit do práce po Praze si nedovede vůbec představit, zkoušela to jednou a přijela pozdě. Taky doma nemá kde parkovat. Používá metro a hromadnou dopravu, ušetří spoustu času. Jo a ty koloběžky "firemni" jsem tam taky viděl, i po Brně jezdí, jenže lidé jsou hovada, nechají to ležet tam, kde jim to odpadne od nohy,uprostřed chodníku nebo u vchodu do obchodu či před nádražím. Ale svou vlastní koloběžku by tak člověk neodhodil a kdo nemůže na kole, je to pro něho použitelné.
fram

Vypujčovací kola a koloběžky dost vidím v jízdě, čím dál častěji, ale hlavně na cyklostezce v parku, ne v pražském provozu. Ty pohozené či větrem shozené někdo do druhého dne rovná. Také se dá stejně vypůjčit takový zajímavý světle zelený mini - skútr. V kufříku má uloženou helmu a ty skútry někdo objíždí a ty helmy dezinfikuje. Viděno na vlastní oči. Je to alespoň něco, kdo si to dvoustopé cestování oblíbí, třeba "eko-přesedne" na kolo a pod., ten počet aut je ve velkoměstě neúnosný. A zbytečný.

Bohužel: Část občanů ale stejně bude nazývat metro "sockou" - a to proč? Snobi? Retardi:)?

frame - chcete znevýhodňovat ty, kteří pracují a zvýhodňovat rekreanty?

hodnocení

Fram přesně tak. Stojí to v koloně a jen to produkuje jedy a smrad. V autě sedí většinou člověk sám. Dnes další kilo a jen jedno vytroubení, nevím proč, nikdo před ním netroubil, ale je možné že si spletl blinkr s klaksonem :))
hodnocení

Ra252 to jako co má znamenat, nějak to nechápu. Pracující jezdí do práce autem a na kole nemůže, protože nepracuje?

Tak doufám že tohle nečte moje šéfová, 7 let jezdím do práce (vlastně rekreovat) na kole.*bezim*

No já jen kvůli vejplatě *smich*

Jezdíte do práce do Prahy 80 km a za každého počasí?

hodnocení

Juraja tak to bych si šel zatrénovat ještě i o přestávce :))

frame - k té ekologii - víc cyklistů v Praze samozřejmě způsobí krom kolapsu dopravy i zhoršení emisí.

 

hodnocení

1x
avatar magdon

Nejde ani tak o těch 150 cm, ale o buzeraci s tím spojenou. Mně za nedodržení odstupu o pár centimetrů hrozí div ne vězení, ale cyklistům za nedodržování jakýchkoliv předpisů nehrozí prakticky nic. Přikládám ukázku tipického chování značné části cyklistů na běžné okresní silnici. Já měl to štěstí, že jsem je nedojel o pár kilometrů dřív a že vzápětí odbočovali. Jinak bych za nimi musel jet krokem hezkých pár kilometrů.


Divíte se , že je nemám rád?

asd1

Tam vadil leda tak ten bagr, jinak bys je mohl normálně předjet. A pokud by neodbočovali tak bys je předjel hned za tim bagrem. Nevidim problém, jen že ti asi už hrabe..

Modrej neměl zajíždět ke kraji, ale měl ukázat a odbočit s ostatníma. (A ty měli taky ukazovat) Jinak postih cyklistovi hrozí naprosto stejný jako autíčkáři tj. nedání znamení o změně směru do 2k (auta určitě všechny ukazujou a policie neukázání trestá vždy nekompromisně *smich* - nebo netrestá stejně jak u cyklistů ;)

asd1 cha cha. Postih cyklistovi? Žiješ v pohádce? Nedá ruku že odbočuje, ty ho srazíš a vinen jsi ty, protože jsi nedodržel odstup. Ta cyklistická banda ho podrží. Většina nevlastní řidičák.

Bez kamery to dobudoucna nepůjde...

asd1

Ty žiješ taky v pohádce - auto bez blinkru, ty ho sejmeš a jsi viník. Tam žádný rozdíl není, akorát cyklista neni obalenej plechem tam jsou obvykle horší následky. Ale z boku do dveří taky nic moc a kromě zdraví je vyšší škoda..

A auta bez blinkru policie taky prakticky neřeší = v postihu cyklistů a aut žádný rozdíl není.

MMch. viník bude odbočující, protože nedbal zvýšené opatrnosti. Předjíždějící max. spoluvina..

Viník přece budu i s blinkrem. Kdo mi to asi dokáže? Jakou roli hraje odstup nebo blinkr? Stačí že ho sejmu a je to na dokazování. Pokud pravdu nedokážu, tak se obhájí cyklista a jsem v loji i když pravda bude na mé straně.

Nemusíš mít rád cyklisty. To je pouze tvůj problém.

Ale nemusíš tvoje pocity přenášet na ostatní.

Napřed se podívej jaký odstup sis nechal od cyklistů.

Je to skupina mužů žen a dětí, takže musíš brát ohled na celou skupinu. Kdybych tam jel já jako poslední, tak ti rukou naznačím ať zpomalíš a jedeš chvilku za mnou (protože je tam překážka v protisměru).

Když pojedu sám s naloženým kolem, tak nemám problém tě před sebe pustit. Ale při představě, že začneš předjíždět celou tu skupinu a před bagrem v protisměru se nacpeš z boku na nějaký dítě, bych ti asi ublížil.

Ale samože můžeš udělat to, že položíš ruku na klakson a všechny předjedeš. Oni sice popadají do příkopy, než aby se nechali zmrzačit a ty budeš doma na WC včas.

hodnocení

A co jako v tomto případě bylo špatně? Jeli při kraji, podle zákona. Navíc je to veřejná komunikace, není v osobním vlastnictví osob, co se jen vezou v autě. To, že nešlo předjíždět sis měl vyřídit s tím bagristou. Ti kolaři dobře viděli, že jedeš za nimi a že nemůžeš předjíždět, tak začali odbočovat, protože každému musí být jasné, že mezi nimi a bagrem místo není.

Dva vedle sebe je podle zakona? Neukazovani pri odboceni je dle zakona?

axus - zákon je sbírka blábolů (vyrobená jedinci s omezenou svéprávností) a je tak i lidem obecným chápán. Podle tohoto zákona je cyklistou i koloběžkař - a viděl jste někdy takového, že by ukazoval změnu směru (zejména, jede-li do kopce)?

hodnocení

Ty ukazujes když za tebou nikdo nejede? Já ne... Ono to ani nepomůže, protože i když ukazujes, stejně nikdo nepřibrzdí... Samozřejmě, že když někdo stojí na vedlejší nebo někde jinde, ukážu mu.

Cyklisty moc nezajímá provoz za nima. Mají to u zadku. Jezdím po silnici denně. Jsou vyjímky. To ano, ale málo.

Navíc nemají ani zrcátka a přijíždějící auto je za cyklistou v sekundě, že ho postřehne sluchem na poslední chvíli.

Neukazujes, ale ridice aut bys cepoval. To pak je tezka diskuse.*zmateny*

Vpodstate tim rikas, ze jako cyklista dodrzujes predpisy jen kdyz se Ti to hodi.

gumídku - zrovna včera jsem předjížděl pumpičkáře se sluchátky (kbelíky).

hodnocení

A komu bych měl ukazovat, když za mnou nikdo není? Já na rozdíl od jiných otočím hlavu dozadu, teprve pak odbocim. Když něco jede tak ukazuju a dívám se mu do očí, jestli mě pouští, ale takových je málo, protože si myslí, že ke křižovatce je ještě času dost na predjeti...
hodnocení

Navíc je zajímavé, že si nikdo nevšiml, jakou chybu ten řidič udělal. A takto se chová většina řidičů, že začne předjíždět v zatáčce, do které nevidí. Hlavně, že mají plnou hubu cyklistů, kteří jedou hezky za sebou po kraji.

Já si hlavně všimnul, že mají kola nezpůsobilá k provozu na komunikaci. Ani jedno nemá odrazky ve výpletu a v zadu taky nevidím nic. Jeden zajel do příkopu a děcka se ani neotočí a neukážou prackou.

štíre - Vy máte kameru v levém oku?

hodnocení

Vidíte to v tom videu, najede si v zatáčce do protisměru a pak teprve řeší, jestli něco pojede v protisměru. Taková je praxe na našich silnicích a sám to nechápu. Ale může za to cyklista! Možná by neškodilo přeškolení...

Když už zde byla zmíněna ta potřeba přeškolení - můžete mi, Štíre, sdělit, který paragraf zákona hovoří o tom, že cyklista dává znamení o změně směru pouze tehdy, ,,když za ním někdo je´´?

wingman

Tak to jsem zvědavý, co na tohle @stir napíše *smich* Tohle je typický příklad, jak si dotyčný ohýbá zákony podle toho, jak se mu to zrovna hodí.

hodnocení

Názorná ukázka toho, jaká panuje rivalita nejen mezi řidiči a cyklisty, ale i mezi diskutéry. Nikdo nemá odvahu napsat skutečný stav věcí a raději stáčí téma jinam. Řidič nejenže začal předjíždět kolonu cyklistů v nepřehledné zatáčce, ale za zatáčkou posléze zjistil, že nemůže dokončit předjíždění, tak se snažil mezi ně zařadit. Jeden cyklista byl omezený v jízdě, raději zastavil na kraji, aby nebyl vytlačený ze silnice, druhý tentýž manévr udělal taky, protože ze situace vyplývalo, že mu dotyčné auto odbočení neumožní. Ti předtím to stihli, jelikož za prvé věděli, že předjíždět auto kvůli bagr nemůže, navíc moc dobře o autě věděli, jelikož cyklisti mezi sebou komunikují. To, že mezi nimi byly i děti, to auto situaci ještě zhoršilo. Kolik timto manevrem ušetřil sekund si každý může spočítat sám, protože kdyby jel za nimi, nemuseli kvůli němu zpomalovat. Taky to může být inspirace k zamyšlení, proč by cyklisté nemohli jezdit v balíku, pak by bylo možné všechny předjet pri jednom manévru. A taky může být šofér rád, že v protisměru stál ten bagr a nejel tam tédéíčkář s kšiltovkou naopak. Pak by mohl mít sám problém, kdyby se video dostalo do rukou policie. V případě zranění by mela policie značně zjednodušené vyšetřování.

Štíre - asi jste koukal na jiné video. Řidič pravděpodobně seděl vlevo od kamery a do pravé zatáčky viděl lépe, než ona. Jel pomalu, brzdná dráha do šesti metrů. Vzdálenost mezi dvěma opozdilci od pelotonu byla dostatečná, aby se tam zařadil.

Nikoho neohrožoval. Ten opozdilý tatík zastavil, protože si asi uvědomil, ža za sebou nechal dítě, což považuji za prasárnu. Já jsem vždy jezdil jako poslední, abych měl přehled o dětech a štěkáním je korigoval. Děcko ho předjelo bez ukazování - to je sice přestupek - ale lepší takhle, než aby pouštělo řidítka. Za poněkud rizikové považuji chování toho třetího od konce "pelotonu" s dětskou sedačkou - po celou dobu jel "v druhé řadě" - tedy předjížděl a to i při odbočování.

Štíre - jestli máte problém s psaným textem, tak opakuji otázku: V kterém paragrafu zákona se píše o tom, že cyklista dává znamení o změně směru jen tehdy, když sy myslí, že za ním někdo je?

Přesně jako v diskuzi o elektromobilech - co se mi nehodí do krámu, to neregistruji. Neboli - řidič pojede 145cm od cyklisty a přijde o papíry, zatímco cyklista (často hluchý senior který by neslyšel ani Tatru v max otáčkách) dá znamení o změně směru jen tehdy, když za ním něco jede - přesněj řečeno- něco za sebou registruje.

Bohužel , v praxi tomu tak skutečně je, stejně jako spousta takových při vjíždění na hlavní to tam suveréně pustí a ani se nepodívá doleva - šak se tam vejdem, kurňa, né?

hodnocení

Tak ještě jednou, protože mnozí si to přeložili jinak. Neukazuju, když vidím, že za mnou ani v protisměru ani z jiné vedlejší nebo hlavní nebo na přechodu nikdo není a nejede. Vždy, když odbocuju doleva se už snažím 300 metrů před odbocenim zjistit stav za mnou a taklhe se dívám dozadu několikrát i těsně před odbocenim kdy už jsem najety na středu. Nemám problém otočit hlavu a dívat se dozadu a je směšné tohle srovnávat s hluchym duchodcem v autě. Na rozdíl od jiných já v autě používám blinkry vždy a s dostatečným předstihem, protože nemám rád, když stojím na vedlejší a auto na hlavní mi vůbec neblikne nebo začne blikat dva metry před křižovatkou. Bohužel takových řidičů je 80% a pak takhle z toho důvodu vypadá ucpaný městský provoz a někteří neblikaji vůbec. Na kole ukazuju vždy a vždy než ukážu, otočím hlavu a dívám se. Kamioňáci tohle chápou a nemají s tím problém mě pustit na střed, ale většině osobakum je třeba ukazovat, ale i tak zpomalí nebo pustí až třeba páté auto v koloně. A to už jsem kolikrát u křižovatky, takže musím vycvaknout, zastavit na kraji a čekat, podobně jako na tom videu, když zjistil, že místo děcka za sebou se mu tam narval osobák. Ale je vidět, že kdyby to udělal někdo vám, tak byste nechali dítě tam někde vzadu a pokračovali dál, protože je to jasné omezení a jen škoda, že neměl kameru i vzadu, protože při vjeti před ty dva cyklisty musel zpomalit a tím je omezil, neumoznil pokračování dál po pravém okraji silnice. Takové sofery mám rád, když predjedou a narvou se mi do cesty a nenumozni pokračovat v jízdě. Takové musím holt předjet z leva a pak jsou hrozně nssrani, že jim to vybrzdeni nevyšlo.

Akorát 80% cyklistů se za sebe nedívá. Šourají se svojí rychlostí a počítají s předjetím. Mnozí ani neudrží balanc, pokud se koukají za sebe, tak začnou měnit směr ke středu vozovky a nebo různě bambelají sem a tam.

Vážím si každého cyklisty, který nejezdí ožralý, má správně vybavené kolo odrazkami a osvětlením, je dostatečně vidět i za dne,sleduje provoz kolem sebe a zná dopravní předpisy (například neletí v protisměru). Bohužel jestli tato krytéria někdo splňuje, tak bych řekl, že je to 1-2%.

Jak jsem psal - většinu nehod cyklistů zaviní cyklisti.

hodnocení

No je fakt, že ti starší mají problém s otáčením, začnou ukazovat a hned odbočovat bez toho aby věděli, jestli za nimi někdo jede. Jsou to především důchodci. Taky si málokdo uvědomuje, že s klesající rychlostí klesá i moment setrvačnosti, takže zvláště ti starší a děti potřebují více prostoru kolem sebe. Ten kdo hodně jezdí si pomáhá řídit tělem, takže i při jízdě krokem může jet rovně. Taky je třeba brát v úvahu terén před cyklistou, např kanály nebo díry na vozovce a taky brát v potaz vítr, o kterém v autě šofér neví. Právě proto je ve vyhlášce povinnost objizdet cyklisty s dostatečným bezpečným odstupem, jenže řidiči si toto přeložili jinak, takže proto se to musí nyní konkretizovat. Tady tyto vlivy většina řidičů nebere v potaz a pak když někoho srazí, tak se řekne, že mu vjel přímo pod kola. Já nerad jezdím na kole po silnicích třetí třídy, které jsou hodně špatné. Pokud nic nejede v protisměru, všichni řidiči jezdí středem, při pravém kraji jezdí jen když musí a to hodně zpomalí, aby si neprorazili pneu. Ale jakmile jede někdo na kole dále od kraje, mají s tím velký problém, protože ty díry jsou i vlevo a aby nemuseli zpomalovat, vytrubují. Pro mě jsou bezpečnější silnice první třídy, kde je pěkný asfalt, široká silnice a široká krajnice a tam je to naopak bez problémů, protože řidič hravě dodrží i přes dva metry rozestup bez toho, aby přejel do protisměru, ale jak říkám, i zde se najdou lidi, kteří jedou přesně po čáře a ještě musí zrovna v ten okamžik použít ostřikovače. Mně osobně to nevadí, protože je to příjemné osvěžení a někdy člověk potřebuje i otřít kapky potu z brýlí a ze zkušeností vím, že žádný řidič močůvku na ostrikovani skla nepoužívá. Asi nejvíc smradu by měl on sám v autě. Takže za mě, ostřikujte dále, jsou to vaše peníze za kvalitní směsy do ostřikovačů. A dnes se mi stala podobná situace jako zde na videu, táhlá mírně pravotociva zatáčka a začala mě předjíždět mladá holka, stáli jsme vedle sebe o cca 300m dřív na křižovatce, ale asi měla pomalý start, když mě dojela až před zatáčkou a tak strašně spechala, že mě musela začít předjíždět, aniž by viděla za zatáčku, tam. Jsem ještě neviděl ani já. Jel jsem cca 40, ona o něco málo rychleji, ale stihla to tak tak, protože v protisměru se objevilo rychle jedoucí auto, bylo to mimo obec. Potkat nás to auto přímo v té zatáčce, odneseme to všichni. Ale hlavně že vjela do zatáčky poslední a vyjela první. Kolik získala? Sekundu dvě, když jela o cca 5km za hod rychleji. Spíš bych řekl, že v autoškole se moc dobře nenaucila podrazovat. Pro takové by byl elektromobil výhodou a možná by pak takové situace ani nevznikaly.

Stíre, pokud se budu chovat jako důchodce nebo dítě na kole, tak potřebuji k vůli své blbosti velký prostor kolem sebe?

Když pojedu ožralý autem, tak chci taky prostor kolem sebe. Nebo když pojedu autem, které má tři kola a místo čtvrtého větev, tak chci taky prostor kolem sebe ;).

...

Není lepší dodržovat pravidla provozu a nedávat nesmyslné vyjímky na základě toho, že se pravidla nedodržují a cyklisti zabíjí?

hodnocení

Podívej se tady, jak to v reálu vypadá. Někde od cca třetí minuty a potom kolem páté.

youtu.be/...

3:52 a 5:10?

 

 

hodnocení

0x

Jehla je tam jak smrt :). A ano. Jezdí jako dobytek. Stačí kouknout na jeho videa. Sám loví zážitkové dashcamy.

1,5m je komedie. To bude hrůza. Cyklisté si za to mohou sami svým chováním. Mnohdy nevlastní řidičák a neznají dopravní předpisy. pak se chovají, jak se chovají a mnohdy jedou vedle sebe. Dost časté!

ceskatelevize.cz/...


doplněno 01.06.21 21:36:

Ve 23 minutě, jak popisuje tramvaj vedle auta a mezi nima cyklista, tak nechápu tu demenci, kdo se tam za každou cenu narve...


doplněno 01.06.21 22:28:

Tak jsem dokoukal a doplnil bych.

Cyklisté díky absenci povinosti zpětných zrcátek nemohou včas reagovat a umožnit plynulý průjezd autům. Nebudou mít ani důvod. Jsou přeci ve výhodě 1,5m.

V noci mají světla LED, která mnohdy silně oslňují, protože montáž si provádějí svépomocí a neřeší. Hlavně že vidí kilometr dopředu. Přes den člověk žasne, že ta kola za 100 000kč nemají ani odrazky ve výpletu, odrazky na pedálech, bílou odrazku vepředu a červenou v zadu.

Brečí při nehodách a jak jedou po silnici ve strachu o svůj život, ale helmu si nevezmou. Ta je jen pro děti povinná.

Pokud já osobně vidím pupkáče na drahých kolech v papouškovských dreseh, tak je mi jasné, že nejde o profesionální cyklisty. Pouze lidi, kteří si koupili hračky na převoz z hospody do hospody, protože cyklisty dopravní policie nezastavuje a nedává jim dejchat.

A na druhé straně řidič, ať je objede sebelíp, tak bez kamerového záznamu se stejně přihlédne k cyklistům jako k chudákům a řidič přijde na 1 rok o řidičák, protože cyklista bez helmy na polorozpadlém kole pod vlivem se cítil ohrožen a upadl na obrubník.

Hmm super.

Doufám, že tuhle šaškárnu nikdo neschválí.

Pokud by měli cyklisté najít symbiózu z řidiči aut, tak ať projdou školením dopravních předpisů a každé dva roky je opakují, dále ať mají kola nastrojena bezpečnostními prvky a pčr se v sezóně více zaměří na chlast cyklistů. Potom možná bude lepší a bezpečnější provoz.

A ať schválí zákon, kdy pokud je u vozovky cyklostezka, tak cyklista musí ji ihned využít k jízdě a pokud se mu něco stane na silnici, kde je opodál cyklostezka, tak ať je na vině cyklista, který se zbytečně motá na silnici a nejede po cyklostezce.

hodnocení

Tak ty zrcátka bych až tak neřešil. Kdo není hluchý, auto slyší, pokud teda není silný protivitr. A sranda je, když si v úseku, kde je vjezd motorovým vozidlům zakázán, dáš sluchátka a pak tě někdo vytroubí. Když jedeš po silnici, taky jim cyklista vadí, tak už fakt kolikrát nevíš, kudy máš jezdit. Ale dneska rekord, ani jedno vytroubení a jedno auto mě dokonce objelo velkým obloukem, jel až v protisměru. Dostal palec nahoru. A kupodivu jedno auto i zpomalilo, protože v protisměru jel kamion. Ale je fakt, že jsem mu nechal málo místa, jinak by se tam vecpal a kdoví, kde bych skončil. Jinak zadní led červené vozím už dvě, jsou pěkné vidět i za sluníčka, ale je fakt, že účinnost žádná vůči soferum

Pokud je rovný a přehledný úsek bez aut, tak taky jezdím protisměrem. Jak u cyklistů, tak u chodců. Jednu paní pravidelně potkávám na okresce se psem (polem pochopitelně nechodí) a vždy je objedu obloukem, pokud to jde.

Ale řeknu ti i případ z víkendu, kdy po rozvolnění dva blbečci vedle sebe na kole a ještě se vztekali. Že bych jim příště nechal celou silnici a jel protisměrem po trávě? Dostali vodotrysk.

Pokud by měli mít uzákoněn peleton a jízdu v balíku, tak ať máme my řidiči uzákoněn závod na silnici a rally. Taky potřebujem trénovat. Nejen cyklisté. Tak co...

 

joudic*
hodnocení

0x
podle me se to moc resi, jestli jsem dal 5x blinkr pri objizdeni cyklisty za celou dobu, tak je to moc.. aby ho nevideli ti za mnou, tak bych musel jet po krajnici a mit dodavku. Se vzdalenosti to bude nemlich stejne, kazdy ho s normalnim odstupem objede jako dycky. Jezdim i na skutru a objizdi me vsichni s bezpecnym odstupem i bez zakona.

To se mas cim chlubit. Pak to nema vypdat jak to vypada a akorat pak je tlak na zavadeni nejakych opatreni, ktera se zvrtnou do podobnych polotovaru.

Ty za Tebou ho samozrejme videt mohou. Ale nekdy muze byt uz pozde. Napr. uz jen proto, ze k predjizdeni cyklistu take mnohdy nalezi nutost brzdeni. Treba ne pro Tebe jako pro prvniho, ktery se treba jeste staci prosmyknout, ale ten dalsi uz treba bude nucen brzdit.

Ridici take maji jine veci na praci, nez pouze vyhlizet kolare pred autem pred nimi.

Tim, ze das blinkr jasne naznacis, ze se neco deje a ridic za Tebou muze zbystrit a byt pripraven.

Ten blinkr nepouzivas kvuli sobe. Ale kvuli ostatnim.

joudic*
kdyz se neco delo, dal jsem blinkr, v 99% pripadu jen jede kolo na prehledne silnici, ktere vsichni objedou a nelamou si s tim nijak vic hlavu.

No vidis.

A ja dam automaticky blinkr a nelamu si hlavu s tim, jetli je to v dane chvili podle meho usudku potreba nebo ne.

Ja mam totiz v autech blinkry uz v zakladni vybave. Nemusel jsem za ne priplacet, tak se ani nebojim, ze se mi za tolik penez navic osoupou.

 

hodnocení

0x

Tak jsem to se sebezapřením a napotřetí dokoukal. Nebudu hovořit o diagnózách, ale o důležité věci, která tam kupodivu vůbec nezazněla.

Povinný odstup musí dodržovat řidič motorového vozidla. Ale proč ho nemusí dodržovat cyklista? Jak se má chovat řidič v pomalé koloně, pokud ho zprava (v souladu s idiotským paragrafem) předjíží cyklista? A co když cyklista zpomalí a náhle se tím předjíždějícím stane řidič auta? To musí v tu chvíli zastavit, přejet do protisměru nebo na tramvajový ostrůvek?

Zkus v takové situaci použít rozum.

Já jako cyklista můžu projet kolem stojící kolony aut, pokud je to pro mne bezpečné. Rozhodně se nebu cpát do místa, kde mne řidič nemusí vidět nebo tam není místo. Stejně tak ve stojící koloně nepojedu jako cyklista rychlostí 20km/h, protože bych měl málo času pro reakci na nějakou nepředvídatelnou událost.

A když se ta kolona rozjede, tak buď cyklistovi necháš místo aby se mohl do kolony zařadit nebo ho obyčejně objedeš / předjedeš, protože cyklista jede většinou pomaleji než auto.

A neměl by cyklista také dodržovat 1,5 m odstup? A bude se chtít zařadit přede mne, je to jeho povinnost?

asd1

Ano pokud bude předjíždět jiného cyklistu tak odstup 1,5m dodržet bude muset. To ti pak praskne cévka až pojede předpisově s tim odstupem a nebudeš je moct předjet protože zaberou celou silnici *smich*

MMch. hledáš problém tak kde není a vymýšlíš absurdní situace který v reálu vůbec nebudou (jakože když cyklista předjede auto s malým odstupem tak se auto zakymácí a spadne co příkopu...)

Absurdní je tan nápad s povinným odstupem. A psal jsem o předjíždění zprava u krajnice, což cyklista smí. Nebo nebude smět? On smí brousit mé zrcátko? A já, když ho budu míjet stejnou rychlostí se musím vzdálin na 1,5 metru?

fram

Tedy já nevím, jak může byt nastolena takováto otázka, asi dogma? Přece když cyklista pojede zprava okolo fronty aut - a - nedejbože - brnkne o vaše zrdcátko, zakymácí se nebo spadne on, cyklista. Kyž vy nedodržíte odstup a brnknete vaším zrdcátkem o cyklistu, spadne do příkopu v konečném důsledku zase ten cyklista.

Nehledě k tomu, že cyklista se drží dál jaksi automaticky, z 90 procent. JE TEN SLABŠÍ účastník provozu, to víme, že. Kavalíři všech zemí, spojte se :-D.

No jde o tom, kdo se v ten okamžik pohybuje rychleji. I kdyby šlo o centimetry za sekundu. Protože pokud pumpičkář prohlásí, že auto, znamená to pro řidiče pokutu 5 až 10 tisíc, 7 bodů a zabavený řidičák na půl roku až rok.

 

hodnocení

0x

Mimochodem - dle zákona je cyklistou i koloběžkař a i toho máme podle Dolínka objíždět příkopem...

 

hodnocení

avatar stir
Včera jsem jel etapu se Zimovčákem a najednou motoristi úplně v jiném světle. Jelo nás v jednu dobu i více než sto cyklistů v pelotonu, řídila to tedy policie, ale najednou nikomu nevadilo že musí auta odstavit u krajnice a počkat, najednou všichni mávali z oken, povzbuzovali a natáčeli na telefony, někteří i kvůli tomu dokonce vylezli z auta, najednou nikdo nevytruboval. To ale zmizelo když jsem jel sám zpět. Je zajímavé že peloton nikomu nevadí, ale jeden cyklista na prázdné silnici je obrovský problém. Že by to bylo tím, že se řidič ve stojícím autě cítí ohrožený?

Možná nespěchali do práce, že?

hodnocení

Tak proč teda vytrubovali někteří, když jsem jel sám zpět? I když ukážu ať zastaví, tak nezastaví nikdo!

 

hodnocení

avatar stir
Dnes Slovakia tour, takové odlehčení od vytrubovačů a různých jiných primitivů, kde se člověk nemusí bát. Před kruháčem se před cyklistu skoro nikdo necpe, při ukazovaní odbocovani vlevo se tam taky nikdo necpe s tím, že vás ještě stihne předjet, z kopce osmdesát a nikdo vlny nedělá, protože ví, že dole v té zatáčce bude kolo rychlejší než auto a hlavně ví moc dobře, jaký je bezpečný odstup od cyklistů a taky ví, co znamená bílá plná čára. A to jsem se ještě nedostal do Rakouska. Jinde s cyklisty žádný problém není a u nás čím víc se to medializuje, tím je to horší!

V Rakousku za předjíždění koloběžky s bočním odstupem 145 cm přijdu na rok o papíry?

hodnocení

V Rakousku platí 1,5m jen do 50kmh a je jedno, jestli je to cyklista, chodec nebo koloběžka. Pokuty jsou tam vysoké, takže všichni jezdí normálně a dovolím si říct, že většina našich lidí by tam přišla o papíry velice brzy. Vytrubovaní, nejen telefonování ale i pouhá manipulace s tel, odhozeny spacek cigarety, omezení nebo ohrožení chodců a nehoda se smrtelným zraněním cyklisty nebo chodce dva roky natvrdo. Na své by si přišli i pejskaři za neuklizeni výkalů. Citelny zásah do peněženky a snadno zapamatovatelný do budoucna. Mimoto v Německu jezdí policie na kole s laserovým měřičem na riditkach, takže vymáhání pokuty je triviální záležitost. U nás je ten připravený zákon konkretizován proto, protože řidiči nedodržují vyhlášku a takhle bude možná lépe vymahatelný. Tohle všechno není kvůli cyklistům, ale právě kvůli těm řidičům, kteří nedodržují bezpečný odstup, rychlou jízdou ohrožují okolí, předjíždí na plné čáře v zatáčkách nebo horizontu a za to přece ten cyklista nemůže. Je to právě ten řidič, který nedodržuje pravidla silničního provozu.

Pak bude vhodné na mnoha silnicích zakázat vjezd cyklistů. V Praze na tak na polovině ..

asd1

Doporučuju přestat vymýšlet kokotiny, zvednout prdel a zajet se podívat do toho Německa nebo Rakouska jaká tragédie a pakárna se tu chystá se zavedením minimálního odstupu. (Zjistíš že tam s tim problém není vůbec žádný)

Podobně se kvičelo že zavedení půl promile pro kolaře bude katastrofa. Nebude, jen se zlegalizuje současný stav který ničemu nevadí. Mmch. těch půl promile mají Němčouři pro auto, kolař může mít až do 1,6 promile legálně (a to mi přijde fakt už dost *ee*).. Ovšem platí to jen při bezpečné jízdě a pokud zaviní nehodu tak je to výrazně přitěžující okolnost (proto si tam s chlastem nedovolí bourat a jezdí tak aby to opravdu bylo bezpečně)

Doporučuju přestat vymýšlet kokotiny, zvednout prdel a zajet se podívat do Prahy, co nadělá s dopravou pumpičkář třeba na Plzeňské. I bez povinného odstupu na protější chodník.

hodnocení

Takže co platí v Praze, platí i jinde?
hodnocení

Včera krásná rovná přehledná málo frekventovaná silnice. Jedu jen já a za mnou se blíží ve vysoké rychlosti osobák, v protisměru volno široko daleko. Osobák těsně za mnou začal troubit jak zběsilý a vzal to těsně kolem mě! Člověk, který na to není zvyklý, by se nejspíš otočil a následně toho zavrávoral přímo pod kola toho šílence. Nehoda beze svědků. Takové prase přece nemůže mít řidičák?

Jo? Já zase viděl ve městě, jak v neděli k večeru jedou na vypůjčených kolech dva vožralové (podle toho jak plavou) vedle sebe po silnici.

To, že nemají řidičák mi jasné bylo na 100%. Na křižovatce pokračovali stejným stylem jednosměrkou v protisměru.

;)

Štíre - třeba v horách jsou desítky kilometrů silnic, kde s bočním odstupem 1,5 m cyklistu auto nepředjede.

A ted se, panove, poctive priznejte, kdo z vas je skalopevne presvedceny, ze sem za celou tuhle diskusi nedal jeden jediny argument, o kterem dopredu vedel, ze je to totalni kravina, ale neslo jinak, nez ho stejne vlozit, aby se mohlo pokracovat v dalsi nesmyslne argumantaci.

At uz z jedne nebo z druhe strany.

08.06.21 17:27

Já.

hodnocení

Gumídku díváš se někdy na zprávy? Pak zjistíš, kolik řidičů jezdí ožralých, ujíždí před policií i v obci 160kmh, jsou taky často pod vlivem drog, i šestinásobný zákaz řízení atd atd atd

Nedívám se na zprávy. Zprávy hlavně ukazují to, co chtějí lidé vidět, aby byla sledovanost. Potom to v globálu může vypadat, že na silnici není střízlivý nikdo *smich*.

Zato jezdím autem denně.

 

hodnocení

avatar stir
Tak nejenom cyklisté, ale i traktoristé, co sečou trávu okolo silnic už jsou terorizováni řidiči. Taky správa silnic a dálnic má již několik zdemolovanych aut, protože si dovolili řidičům ty silnice opravovat. Dnes ve zprávách! Odstup i jen 45cm od dělníků nebo jejich dodávek na dálnici, pokud tedy to magor s telefonem u ucha nenabere přímo. Tak kde je tedy ta chyba? Asi by bylo fakt nejlepší nechat na silnicích díry, nechat je zarůst trávou a keři, v zimě nesolit, neodhrňovat sníh, ať si řidiči užívají. No jasně, za všechno můžou cyklisti :)) Dnes mě další všeuměl předjel před kruháčem, dupnul na brzdu a při nájezdu na kruháč mě tam lidově řečeno zavřel. No jo, ještě jsem si vyskočil na obrubník a vzal to po trávě, příště už si vyberu jeho pravé zadní dveře. Taky jsem mu to řekl na další křižovatce. A ještě mu zavolám policii, aby k tomu měl pár tisíc pokuty...

 

hodnocení

0x

Mimochodem - pokud automobilista začne předjíždět koloběžkáře vedoucího koloběžku (dle zákona chodce) v souladu se zákonem s bočním odstupem bezpečným, ale menším, než 1,5 metru a koloběžkář během předjíždění šlápne na kolobežku - stane se cyklistou a předjíždění se stane nedovoleným s trestem pokutou 5 až 10 tisíc korun a odebráním řidičského oprávnení na půl roku až rok.

Toto je zarny priklad one nesmyslne argumentace.

Tato situace totiz samozrejme nemuze nastat.

Uvedomely chodec je totiz ze zakona povinnen pouzit chodnik nebo stezku pro chodce a pokud neni pritomen nebo je neschudny, je povinnen jit po LEVE krajnici, nebo pri neschudnosti u LEVEHO okraje vozovky. Nemuze tedy dojit k tomu, ze by se najednou rozhodl na kolobezce odrazit a z niceho nic se ocitl na prave strane vedle auta, ktere ho predjizdi.

Pokud je tedy kolobezkar na prave strane silnice, ridic ho samozrejme rozpozna jako cyklistu, nikoliv jako chodce, ktery ma pouze velmi zvlastni zpusob odrazeni se, kdy pro odrazeni pouziva obe nohy a objede ho s pozadovanou vzdalenosti.

-

A pokud by si chtel argumentovat, ze tam proste stal a chystal se teprve rozjet, auto ho chtelo objet (coz take muze se vzdalenosti mensi) a on se jak na potvoru zrovna rozjel, tak samozrejme plati, ze pri rozjizdeni se od okraje pozemni komunikace je povinnost davat znameni o zmene smer jizdy ( u cyklisty upazenim) a nesmi pri tom ohrozit ostatni ucastniky provozu. Ridic tedy ma prostor v cas a spravne reagovat a v opacnem pripade by se sam takovy rozjizdejici se cyklista dopustil poruseni zakona.

A to se prece nasemu uvedomelemu cyklistovi na kolobezce nemuze stat.

Kdo viděl cyklistu nebo koloběžníka vést kolo po LEVÉ straně vozovky?

Kdo viděl cyklistu nebo koloběžníka vést kolo po vozovce?

Já už několikrát - typicky v prudkém kopci, nebo píchlé kolo. To mi ale nevadí, i když jde po blbé straně vozovky, vadí mi pseudozávodníci, kteří jedou v houfu až k dělící čáře, na zákon dlabou, proč jezdit při pravém kraji, když ta bílá čára uprostřed krásně vede, že... Takový blby by bylo podle nového návrhu možné předjet tak jedině teréném autem přes pole...

asd1

Správně by měli jet všichni jednotlivě za sebou s bezpečným odstupem dvě vteřiny *smich*

Akorát to pak udělá štrůdl desítky až stovky metrů dlouhej a předjet to je porod... Takže "jeden balík" který je prakticky to samý co jeden traktor je mnohem lepší pro obě strany. Dojedeš balík, počkáš až proti nic nejede a předjedeš. Nic složitýho.

Jízda ne úplně u kraje ale v místě kde má auto praý kolo má taky svoje důvody, jet u kraje je o hubu. Kdo nevěří ať si to vyzkouší jak se chovaj auta když jedeš u kraje *blee*

A jak se chovají auta, když nejedeš u kraje? Ještě hůř.

ČR je plná cyklostezek, tak proč se cpát na silnice I.třídy?!

hodnocení

Jezdím většinou v místě kde má auto pravé kolo. Na některých silnicích to ani kvůli rozbité krajnici ani nejde. Řidiči to nemají rádi, ale sami v těch dírách nejezdí. Pokud mají problém, klidně jim uhnu úplně vlevo, ať si ničí auto sami. Pokud je hezká silnice, je taky nebezpečné jet úplně vpravo, protože pak řidič ani nesundá nohu z plynu a bere to těsně. Takže když něco jede v protisměru, je lépe jet dále od kraje, jinak tam vleti hlava nehlava.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]