Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebovala bych nějaké recenze k jenomu seriálu. Mám to do na vyšku (vysokou školu). Teď se mi v koronaviru nedaří odchytávát si lidi a ptát se je na otázky... a tak bych se ráda zeptala vás, tady v poradně. Znáte seriál Kobra 11? Kolik hvězdiček byste mu dali 5, 4, 3, 2 a nebo 1 (5 nejlepší - 1 nejhorší)? Doporučili byste ho ostatním lidem? Děkuji, všem lidem, kteří přispějí svou odpovědí. Helča
Kobra 11? Odpočinkový seriál, na který se dá docela dobře koukat. Hodnotím za 4. A doporučil bych ho pouze lidem, kteří mají tuto tematiku rádi. Jsou i lidé, kteří tento styl nemusí a přímo ho nenávidí.
Jsou lidé, kteří tento styl vůbec nemají v lásce. A tam je podstata toho, že Kobru 11 nemají rádi/nenávidí.
Myslím, že tento seriál někteří lidé nemají rádi, protože je občas naivní, nepravděpodobný, vůbec mě vždycky fascinuje když někdo třeba spadne ze skály, ani se neotřepe a jde bojovat dál To by musel být asi zfetovaný. Prostě takové situace, které pokud sledují mladí, tak pak nechápou, že když někomu useknou ruku, že mu nová nenaroste, když ho propíchnou, že může zemřít, když mu dupnou na hlavu, že mu můžou vážně ublížit a ublíží. Je jim to jedno,jsou otupělí.
"Mám to do na výšku"? Jestli s takovýmhle vyjadřováním studujete VŠ, tak no nazdar
Kobru 11 samozřejmě znám, nebudu hodnotit, pamatuju si jen hrubé obrysy a hodnocení by bylo zkreslené.
Tak já by dal jednoznačně 5 hvězdiček, protože jsem velký fanoušek seriálu. Rozhodně bych ho doporučil jako super komerční odpočinkový seriál s kvalitními akčními scény. Seriál by ale nepotěšil každého, zvláště toho, kdo je zvyklí na americké seriály.
Znám, kdysi tomu nešlo uniknout. Před patnácti lety bych dal 4 hvězdičky, teď tak 1 max 2. A nedoporučil.
Dobrý den. Tak já jsem tenhle seriál v minulosti neviděl. Dostal jsem se k němu asi před rokem. Mě se docela líbil. Myslím, že v akčních scénách, zejména bouraček mnohdy předčí i americké produkce. Semir vystřídá několik parťáků a musím říct, že se k němu hodí všichni. S některými bylo víc humoru, s některými méně. Vzhledem k tomu, na čem je seriál založen, si knihu neumím ani představit. Hodnotil bych ho 4. Klidně bych ho doporučil, ale určitě ne někomu o kom vím, že má rád Bergmana nebo Buňuela. I když je pravda, že hodně filmů od těchto režisérů se mi libí. Na tom seriálu je zajímavé, jak se vyvíjel technicky. Třeba rozdíl mezi 1. dílem 1. série a některým dejme tomu od 3. série výš, je velký.
Takže seriál se Vám líbí, to je dobře, že má alespoň někdo kladný komentář. Kdyby vyšla kniha, chtěl byste si ji koupit?
wamp - jen takové malé poopravení. Je to Simir Gerchán, ne dva různí chlapi a je nesmrtelný, umírají jen jeho kolegové
Wamp, takže tenkrát odpad, dnes špička, ale přesto by jste to nedoporučila.... Podle zadání chápu 5 nejlepší... Jen teď chlastám, takže možná jsem trošku hodně mimo...
Oou, mám šestou dvanáctku a třetí stakan vodky, na zdraví.... K tomu házení kamenem - něco jsem četl o jednom, který toto řekl. Když připlachtil placák, ani se neotočil a řekl "ahoj,mami, ty jsi tady taky?
wamp: Taky nechlastej je to životu nebezpečné A v jenom díle v Kobře 11 Semir, když se strašně schlastal, protože se s ním chtěla jeho žena rozvést, tak byl tak ožralý, že spadl do bazénu
Tak dávej ne sebe raději pozor, ať Tě zbytečně nemusí někdo zachraňovat
Ano, znám, kdysi jsem se občas díval, teď již minimálně. Ale vždy jsem hledal, když auto "letí, bourá, smykuje", různé záběry, jak jsou rozméstěny kamery, nájezdy na převracení aut, krajina vlevo i vpravo, atd.
Často jsem z děje moc neměl, spíše hledal chyby záběrů.
Nikoliv, jen mne občas děj nenadchne, pak se bavím hledáním chyb. Třeba vchod do pokoje, střih, dveře se zavírají a ejhle, jednou jsou levé a pak pravé.
Ale na to je speciální web, tam jsou odborníci.
Vždy to skončí dobře a to je důležité.
Viděla jsem pár dílů z prvních sérií. Nezaujalo. Zpětně hodnotím tak na 3 hvězdičky. Paradoxně musím jednou hvězdou ohodnotit to, co se mi nelíbilo. Přílišná akčnost a přílišné šrotování aut. Ale z filmařského hlediska věřím, že to bylo hodně náročné. Vím, že se seriál líbí hlavně mužům všeho věku. Nyní má fanouška v mém desetiletém vnukovi. Seriál bych osobně nedoporučila, ale je to typ seriálu, který si své fanoušky v určitých kruzích nachází sám. Jsem žena, věk 67 let.
Kdyby to třeba nebyl seriál, ale kniha, chtěla byste si ji přečíst? Myslíte, že by vás zaujala více?
Zajímavý komentář, děkuji
Leta uz sem to nevidel, tak bych nerad hodnotil dnesni kvalitu, ale...
Ze zacatku to bylo koukatelne. Bylo to neco zcela noveho - preneseni kriminalky na silnice, k tomu drahe a efektni bouracky, tempo vrazedne .
Jenze pomerne rychle se to okoukalo. Kazda epizoda jede podle totozneho scenare. Pripad (rozumej bouracka) - vysetrovani (rozumej jezdeni v aute) - vyreseni (rozumej honicka v autech).
Dne bych rekl ze jde o uz davno prekonane serialove schema jednotlivych na sebe prakticky nenavazujicich epizod, kdy lze takovy typ serialu natahovat do nekonecna (ala StarTrek a pod.) a povrchnim zpracovanim vysetrovani, nezranitelosti a neomylnosti hlavnich hrdinu...
Zkratka typicka 90.leta.
Celkove 1-2 hvezdicky tehdejsim pohledem, dnes uz 0.
Na druhou stranu, pokud by to nebylo uspesne, uz davno by to skoncilo. Takze asi je to takto v poradku.
Sdílím Váš názor, máte pravdu. Kdyby se to nikomu nelíbilo, tak by se na to nikdo nedíval - a seriál by skončil.
S těch komentářů, které jsem si tady přečetla bych soudila, že tento seriál zajímá nejvíce kluky a holky v pubertě, tedy od 15-25 let, pak už mají seriál okoukaný a už je nezajímá.
Myslíte si, že kdyby si dnešní mládež měla vybrat na jakou kriminálku se bude dívat, kterou si myslíte, že by zvítězila (Specialisté, Kobra 11, Polda, Beze stopy, ...)?
Ty jo. Tak to fakt nevim. Diva se dnesni mladez vubec na podobne veci?
Ja z dnesnich kriminalek znam tak par dilu Specialistu, jinak vubec. Nijak me to nelaka, protoze a priory si myslim, ze to bude kravina. Coz vetsinou, kdyz uz tu a tam nejaky ten dil vidim, tak se to vetsinou potvrdi.
Jedine z dnesnich ceskych, na ktere sem koukal a podle mne staly za to byli Pripady 1. oddeleni. Ale koukali by na to mladi? Malo akce, postupne vysetrovani... co vlastne dnesni mladez ocekava?
Ja sem z generace, ktera vyrostla na Vrazednem pobrezi a na Odpadlikovi...totalni ujete kraviny, opet podle stejneho scenare. Zmenil se vkus dnesnich pubertaku?
Je vice zahranicnich starsich kriminalnich serialu, ktere byli rekneme kvalitni, ale opet dnesim pohledem vse podle preziteho schematu. Jedine co me napada, ze z z tohoto ustaleneho schematu vybocovalo byli Profesionalove.
Máte opět pravdu...
Najdou se mladí, kteří vyrůstají jako starší generace - preferují komedie jako Jáchyme, hoď ho do stroje nebo Pelíšky anebo filmy s ciziny jako něco podobného. Ale jsou i mladí - moderní mladí, kteří se dívají na seriály Simsnovi, ... Ale myslím si, že je to spíše věc povahy, jaký ten člověk je, jaký žánr má rád a jestli mu více vyhovují kriminálky, komedie anebo romantické filmy.
Máte děti? Pokud ano, můžete se jich zeptat na co se oni dívají, nebo se můžete zeptat dětí od svých známých...
Před pár lety jsem se na ten seriál s oblibou podíval. Byl jiný, než ostatní tehdejší seriály. Byl odpočinkový, i když v něm bylo určité napětí. Byl lehce mimo realitu a nechyběl vtip. Závěrečné autohoničky byly sice nereálné, ale měly šmrnc a dobře se na ně koukalo.
V poslední době seriál upadl, je něco mezi nudnou detektivkou a špatnou "bondovkou". Rozdíl je v tom, že "bondovky" byly od začátku natáčeny jako parodie, což je na nich (na rozdíl od "kobry 11) jasně patrné. Když dneska omylem narazím na "kobru", okamžitě přepínám na jiný kanál, případně vypínám televizi. Na tenhle seriál se už koukat nechci.
Ulice, Ordinace v růžové zahradě, Specialisté, Beze stopy... ty všechny seriály mají spoustu dílů, seriály přece mají více dílů. Myslím si, že se vám nelíbí žánr...
helca - seriály mají samozřejmě více dílů (proto jsou to seriály). Jenže není seriál, jako seriál. Dobrý seriál (např. "Nemocnice na kraji města, Chalupáři, Sanitka...) má určitý počet dílů, daný předem. Takový seriál má konkrétní ucelený příběh (někdy i několik příběhů), který má začátek a konec. Takové seriály si diváci pamatují mnoho let a rádi se na ně po čase podívají znovu. Jenže smysluplné, uzavřené seriály už se dávno netočí . Pokud se někdo pokusí pro velký úspěch natočit pokračování takového uzavřeného seriálu, bývá to většinou propadák, po kterém ani pes neštěkne.
Dnešní nekonečné seriály, které prakticky nerozeznáte jeden od druhého, jsou o všem a o ničem. Často jsou jednotlivé díly v rozporu s díly předchozími. (Na "Ordinaci" jsem se přestal koukat před cca 12 lety, když se původně zfetovaná bezdomovkyně, která unášela děti, stala opatrovnicí malého primářova syna unesemého v předchozím dílu, jindy se doktor, který po úrazu prokazatelně nemůže mít děti soudí v dalším dílu o otcovství...). Když se diváka zeptáte o čem to vlastně je, těžko Vám dokáže rozumně odpovědět (protože je to o ničem).
Dřív jsem se dívala, brala jsem to jako pohádku pro dospělé. Tehdy bych dala tak 4, pokud někdo očekává vždy dobrý konec, pohotové akce, třeba vzdálené realitě, pak bych tento seriál doporučila. Pokud ale někdo očekává opravdu kvalitní detektivku, přemýšlí o ději a akcích, pak by mohl být zklamaný.
Protože mnohé situace jsou nepravděpodobné, tyhle díly s novými herci už mě nelákají. Mám ráda detektivky, kde je nějaká zápletka, kterou policista nebo detektiv řeší, hledá souvislosti, vylučuje původní podezřelé, nakonec je třeba vrah někdo úplně nenápadný. Mám ráda klasické detektivky, ale nesmí tam být mučení, to nesnáším, to přepínám.
Seriál jsem sledoval od úplně prvního uvedení na obrazovky u nás v listopadu 98. V kontextu tehdejší doby se jednalo o něco zcela nového. V době, kdy obrazovky válcovaly komerční americké seriály, zde byla snaha o evropské pojetí kriminálky s akčními prvky, ve které ale byly vidět oproti americkým předlohám příjemné odlišnosti. Seriál byl zpočátku koncipován poněkud odlišně - pro televizi RTL jej produkovala společnost Polyphon, která psala příběhy a zajišťovala výrobu (a pouze na akční sekvence se najmula kaskadérská společnost ActionConcept, která natočila bouračku či jiný akční prvek a tento syrový materiál předala ke zpracování Polyphonu). Takto vznikly první dvě série, které tak mají poněkud odlišný tón od zbytku seriálu (a i děj se vzhledem k výrobě původně odehrává v jiné lokaci - v Berlíně). Samotný start seriálu pro neznalého diváka navíc vytvářel ještě poněkud odlišnější dojem (působil vážně, drasticky a tím vlastně i realisticky) - vážné zranění jednoho z policistů služebny při atentátu kotvou v pilotu (na dlouho ikonická scéna) + naprosto nečekané a brutální odstřelení zdánlivě hlavní postavy seriálu hned v následující první epizodě (i tímto "krvavým" naturelem byl hned na začátku seriál zdánlivě blíž jiným evropským seriálům - třeba italské Chobotnici, než prostoduchým americkým brečkám tehdy vysíláným, jako byl Walker Textas Ranger apod.). Také samotné prostředí dálnice bylo pro kriminálku originálním prvkem (navíc tolik typicky německým) + seriál měl zpočátku i kvalitní podmanivou hudbu R. Scheureggera, která dokazala vážnost vyznění děje skvěle umocnit. V první sérii byl ještě rozpočet logicky nižší, objednával se jeden akční prvek na díl (s výjimkou pilotu, to je ale kapitola sama pro sebe), což vedlo například k tomu, že epizody jsou zakončovány (nebo naopak uvedeny) jiným (a vlastně realističtějším) způsobem, než bylo později typické. Ve druhé sérii se již rozpočet zvýšil (ale ještě ne tak, jak tomu bylo později). Vzhledem k popsané výrobě Polyphonem tak mají tyto první série poněkud jiné vyznění s důrazem na příběh (tedy spíše příjemná kriminálka s akčními prvky, než vyloženě akční seriál). Zlom nastal ve třetí sérii, kdy si ActionConcept u RTL domluvil celou produkci seriálu se vším všudy. Serál začal být tvořen tak, aby šel kaskadérským scénám vyloženě naproti, což poněkud devalvovalo příběhovou kvalitu, avšak logicky přibývala akce. Pozvolna se tak vyznění Kobry oproti začátkům celkově změnilo (byť příběhové konstrukční schéma vystavění epizod je vlastně zachováno). A nešlo jen o větší stopáš pro akční prvky, přibyly věci jako "hláškování pro efekt", mikropříběh v pozadí, zdánlivá nesmrtelnost akčních hrdinů a celá řada kliše typických pro akční žánr či americkou produkci. Vzhledem k následnému počtu sérií je však právě až tímto pozměněným prismatem seriál dnes diváky vnímán.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.