Jak napsat životopis, který zaujme?

Od: Datum: 19.06.13 22:01 odpovědí: 7 změna: 20.06.13 22:22

Dobrý večer, chtěla bych požádat zkušenější popř. personalisty o radu, jak napsat životopis, který zaujme, je to pro mě dost zásadní..Dobrý den,

chtěla bych požádat zkušenější nebo personalisty o radu, jak sestavit životopis, který zaujme (v rámci možností),

mám jej takto:

Osobní údaje:
Jméno a příjmení
Datum a místo narození
Bydliště
E-mail
Národnost

Vzdělání.
2003 - 2004 - Gymnázium
2004 - 2008 - Obchodní akademie

(přestupovala jsem, proto jsem musela opakovat první ročník, nevím, zda je nutné toto uvádět)

Praxe:
2008 - 2010 - Asistentka (administrativa, UCT) - bylo to u mého otce, je potřeba nějak dokazovat, když je OSVČ?

2010 - 2013 - Podnikání (obchodní činnost, eshop)... má smysl uvádět praxe v rámci školní výuky, kdy každý trvala týden?

Další schopnosti a dovednosti:
Psaní všemi deseti (cca 300 úhozů/min.)
AJ - pokročilý
NJ - pokročilý
PC - Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Internet
Řidičské oprávnění sk. B - aktivní řidič
Flexibilní, kreativní, organizační schopnosti, odolnost vůči stresu, ráda se učím novým věcem... Předem díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.06.13 22:12
avatar

Ono bude asi hodně záležet na tom, o jaké místo se zajímáte a hlavně kde. To, co jste napsala, mi připadá v pořádku, ale možná by nebylo od věci mluvit i o tom, proč se ucházíte o místo právě u té firmy, které nabízíte spolupráci. Proč jste si mezi jinými vybrala právě tuto, a ne jinou. dejte jim vhodným způsobem vědět, proč Vás právě oni zaujali...

Od: askmenow*
Datum: 19.06.13 22:38

To nepatří do životopisu! Toto se píše do průvodního emailu a nebo do motivačního dopisu.

doplněno 19.06.13 22:38:

Tazatelce: Pokud jste střední školu celou absolvovala na OA, Gymnázium bych nepsala, stejně jako se nepíší ZŠ.

doplněno 19.06.13 22:41:

Jinak já praxe v rámci sš zmiňuji v jednom bodě, kde mám vyloženě napsáno Praxe v rámci střední školy - jedna, druhá, třetí, čtvrtá. Ale mám to v nějaké speciální sekci, kde mám i činnost v občanském sdružení a zkušenosti s mimoškolními aktivitami při vysoké (školní kluby, péče o zahraniční studenty a podobné věci).

Ještě mám vypíchlé zkoušky a certifikáty - němáte např. nějaký z jazyků, o práci s PC nebo o psaní všema deseti?

Datum: 19.06.13 22:45
avatar

Školy můžete řadit vzestupně i sestupně, ale praxi řaďte sestupně (na prvním místě uvádějte poslední zaměstnání).

Potenciálního zaměstnavatele zajímají hlavně poslední pracovní zkušenosti. Proto bych u posledního (současného) zaměstnání uvedela v heslech i náplň práce.

Máte-li zatím málo pracovních zkušeností, můžete uvést i školní praxi, prázdninové brigády apod.

Zaměstnání uvádějte v podobě ► název pracovní pozice ► název a sídlo zaměstnavatele ► stručný popis práce

U jazyků se zkuste zařadit do evropského rámce (najdete např. na portálu EURES) od A0 do C1 (C2 získají zpravidla jenom rodilí mluvčí).

U práci na PC je zbytečné vyjmenovávat jednotlivé programy, stačí souhrnně Ms Office, internet a pokročilost

___ CV správně zformátujte, k formátování používejte tabelátor, neodklepávejte mezerníkem. CV si uložte jako dokument, abyste jej později mohla dále upravovat a doplňovat, a exportujte jej do formátu PDF (to "umí" novější Ms Office, případně Open Office nebo Libre Office - obě poslední jsou zdarma).

Potenciálnímu zaměstnavateli zasílejte CV ve formátu PDF (nevěřila byste jak hrozně se dokáže dokument DOC nebo DOCX u příjemce zobrazit), který "umí" uložit i použitý font.

A za sebe osobně bych doporučila nepoužívat "Times New Roman" (nejhorší font, co znám).

doplněno 20.06.13 00:20:

Kolikokoli, jasně, ale to snad už (téměř) každý ví.

Times New Roman bývá ve Windows nastaven jako výchozí písmo pro většinu programů a bohužel jen málokdo se pokusí to změnit alespoň tam, kde mu to systém povolí...

Datum: 19.06.13 23:36
avatar

A co comic sans :D. Jinak souhlas se vším *palec*

doplněno 20.06.13 00:51:

Ano, někdo má holt ten font rád. Já si všecko měním na bezpatkové (nejlépe calibri), a když je opravdu nutnost patkového, tak volím cambrii. Myslím, že to jsou nejlepší volby i pro životopis.

Datum: 19.06.13 23:50
avatar

Word, Excel a PowerPoint bych nahradil MS Office a u jazyků bych napsal zda-li jste schopna využívat jazyka aktivně (plynulá konverzace) či pasivně (čtení, psaní).

Od: mil®
Datum: 20.06.13 20:44
avatar

Ještě bych k tomu napsal průvodní dopis, ale to už někdo zmiňoval. Nápady najdete na netu.

Datum: 20.06.13 22:22
avatar

Já zde napíšu jednu moc dobrou radu, která funguje - životopis vytiskni na barevný papír. Mezi tou tunou životopisů, kterou se musí personalisté prohrabat bude tento vyčnívat. Hodně štěstí.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.