Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Komunikace v leteckém provozu

Od: henry® odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, rubriku o letadlech sem tady nenašel a tak se zeptám v "ostatních" Neví někdo jak je to s komunikací v leteckém provozu..? Do nedávna sem se domníval že mezinárodně je akceptovatelný pouze AJ. V souvislosti nedávné havárie Polského letadla TU 154 sem se dočetl že pilot s dispečerem hovořil Rusky.. Je tedy Angličtina povinná a nebo je to po dohodě pilot - věž...? Za odpověď děkuji...JB

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

1jara*
hodnocení

0x

Komunikace probíhá takto, ohlášení nebo výzva, je v mezinárodním jazyku. Po ohlášení mohou pokračovat v komunikaci jazykem, kteýrm všichni zainteresovaní rozumí. Výzvy a upozornění je v angličtině, aby rozumněli i ostatní piloti letadel, pohybujících se v letovém prostoru.

 

karina*
hodnocení

0x

henry,je to prý takto : Používání angličtiny v mezinárodním letovém provozu je celkem standardní, ale není povinné, když národní předpisy pro řízení letového provozu obvykle stanoví, že lze používat jak angličtinu, tak národní jazyk či jazyky příslušné země. Někde kromě toho a angličtiny se dá použít i jiný světový jazyk.

Pokud jde o tu letovou kontrolu ve Smolensku, tak i když to není mezinárodní letiště, je krajně nepravděpodobné, že by dispečer nemluvil prvotřídně anglicky. Pokud s ním ale pilot toho polského letadla začal komunikovat v ruštině, tak celkem pochopitelně i celá další komunikace mezi kontrolou a věží probíhala v ruštině, což je standard. Volba jazyka je totiž na pilotovi, ne na dispečerovi.

Ze zpráv mám ale takový dojem, že hlavní komunikace se vedla v polštině a to přímo na palubě. Věž byla až na druhém místě. Pietní akt bylo třeba stihnout... Ono aby se pilot o vlastní vůli strefoval 4x na přistávací plochu mě připadá poněkud zvláštní. Škoda tolika lidských životů.k.

hodnocení

Děkuji za odpovědi. Jistě, všichni zůčastnění museli dobře umět anglicky a proto se divím proč u angličtiny nezůstali, když si v polštině a ruštině údajně moc nerozuměli. Opět se jako rozhodující faktor projevil spěch...bohužel.

raadek*
Komunikace v mezinarodnim civilnim provozu je vzdy v anglictine. Tohle byl vojensky let, kde plati predpisy konkretniho statu. Polaci vedeli, ze bude komunikace v rustine, proto urcite jeden pilot umel rusky. R.

 

lui*
hodnocení

0x

Co jsem našel jinde, na jedné konferenci. Snad se to tu smí.


+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
S odpuštěním toto je také pouze novinářský blábol. Stejně jako ten který
proběhl médii před několika dny ohledně toho, že chyba byla způsobena tím
že piloti zapnuli přídavné spalování... škoda že nic takového TU154 nemá...
> Jeden z ruských vyšetřovatelů
> tvrdí, že pilot si neuvědomil zvláštnost letadla Tu-154, které při
> pokusu o vyrovnání letu ještě nějakou dobu klesá



Věř tomu, že každý kdo dostane ATPL licenci naprosto precizně zná mechaniku letu
a chování daného typu letounu ve všech mezních situacích jak ze simulátoru, tak z výcviku, kdy
musí absolvovat desítky přerušených přistání ve všech možných konfiguracích i
případných závadách, které je mohou potkat. Obzlášť v případě, kdy takovéto vládní letouny pilotují
ti nejlepší z nejlepších. t.z.n. věřit lze jen faktům a ne novinářům,
k tomu níže uvedenému pár faktů:
CVR (cocpit voice recorder) má smyčku na 30 min. a oni byli v oblasti letiště 45min před
incidentem (vyčkávali a udělali několik okruhů a přistaní 3x přerušili) t.z.n že onen tlak či
příkaz mohl být (netvrdím že musel) vydán během těch 15min které v CVR nejsou.
Z dostupných zdrojů bylo sděleno že posledních 7s nemůžou uveřejnit. Zvláštní, u všech incidentů
které se kdy vyšetřovali došlo při zveřejnění nahrávek CVR k kompletnímu záznamu (i když to občas
bylo velmi emotivní a morbidní) Jaký může být důvod? Jmenoval někoho? Poslal někoho k čertu?
Myslím, že ať je pravda jakákoli stejně se ji nikdy nedovíme a budeme oblbováni novináři, kterým
bude nabulíkovano to co je v zájmu zadavatele. Nešlo o běžný civilní let a civilní vyšetřování, stalo se to vojenskému letounu na vojenském letišti v zemi, kde cokoli je spjato s armádou podléhá brutální cenzuře. Byla to (ostatně jako každá jiná letecká katastrofa) velká lidská tragédie, ale podle mého názoru u přesné příčiny a kompletní souslednosti událostí navždy zůstane otazník.

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

A ještě jeden příspěvek ze stejné konference.

+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-

Navíc, co jsem zatím vyčmuchal ze zdrojů, nezatížených novinářskou onucí - letiště XUBS (Smolensk North) nemá standardní ILS, má jen ruský vojenský, s civilem nekompatibilní systém PRMG (klasický ILS má LLZ na cca 110MHz a GP cca 330MHz, ruský PRMG oba signály mezi 900 a 950MHz, takže zcela nekompatibilní a vyžadující zvláštní PRMG přijímač) a PAR (precision approach radar). Pilotovi tedy nezbývalo, než v "mlíce" viditelnosti 400m (ICAO cat.II, když tak mne, Milane, oprav) bez ILS sedat navigací na dva NDB (ty skutečně v okolí XUBS jsou), tomu také odpovídá to, že letadlo bylo v půdorysu dobře na ose přistání. Jenže ta glidepath ... tam jim toho moc k navigaci nezbývalo a pokud se spolehli jen na QFE(výškoměr), přesně to odpovídá situaci.
Novinářské kecy o tom, jak to chodí a nechodí v letovém provozu nemůže soudný člověk brát vážně. A že tu smrdí řada dalších okolností, které ani novinářské onuce neumí zakašírovat, je do očí bijící. Tvrdit, že nikdo na nikoho netlačil na základě toho, že o tom není záznam na CVR, je stejné jako tvrdit, že dítě není moje, protože mne nikdo neviděl s jeho maminkou souložit. Tím ale netvrdím, že k nátlaku došlo, pouze dokazuji, jak pitomé jsou argumenty novinářů.
Dejte si to vrtění psem, je to moc poučný film.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]