Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám koronavirus

Od: rv* odpovědí: 95 změna:

Mám koronavirus. Brzy ho bude mít každý a někteří to nepřežijí.

Včera jsem uvedl příspěvek poradte.cz/... kde pochybuji o dostatečné razanci státu ve snaze zpomalit epidemii, kterou procházíme. To jsem byl ještě zdravý, stejně jako moje rodina, děti, prarodiče. Teď už to mají v rodině asi všichni, možná tím děti prošly už dříve a uzdravily se, měly mírně zvýšenou teploty, ale jinak nic. V riziku jsou prarodiče, ale protože jsme o tom, že mezi námi vir je, nevěděli, tak jsou pravděpodobně už též nakažení. Nikoho jiného jsme snad nenakazili a aspoň takto přispěli ke zpomalení epidemie.

Dodržujeme totiž důsledně to, co co vláda vyhlašuje. Nejen to, protože pokládám reakce vlády za nedostatečné, jsme od minulého týdne v dobrovolné karanténě. Není to pro každého, ale my máme zásoby, zahradu a spoustu jiných příležitostí, jak strávit čas. Holky řádí na internetu a dělají domácí úkoly. Učíme je, aby zvládly to, co děláme normálně my, pokud se nám přitíží. Holky do školy nepouštíme už od pondělí, jak jsem psal dříve poradte.cz/.... Ani do práce nechodím. Šéf má pochopení, mám home office.

V pondělí zavolám své lékařce ať rozhodne, jestli provedou odběry, ale předpokládám, že to už budou tak přetíženi, že ani nepřijedou. Vzhledem k tomu, že léčba mírného průběhu je stejně jenom podpůrná, tak pozitivní test znamená jen jeden další případ ve statistice. Ale v každém případě dám vědět. A protože stále důsledně dodržujeme karanténu, nehrozí nebezpečí, že bychom někoho nakazili.

Uvádím to jako varování těm, kteří stále to, co přichází, pokládají za srandu a nechovají se tak, jak je potřeba, aby se předešlo katastrofě.

zámek
administrátor uzavřel tuto otázku

 

 

95 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break
hodnocení

23x
Máš trošku rýmečku, na to se neumírá. Děcka to měla taky...nebo máš za to, že jiný virový onemocnění máj prazdniny..,.si pako, co se výživa v panice. Nejraději bych tě profackoval...

Kdo ti za takovej žblebt dal 5 bodů? Zřejmě podobný paka jako seš ty.

Souhlas lopezz. *ee*

break
Nemám jejich seznam, bohužel...

break : možná bohudík :)

lopezz

Asi ti, co sním souhlasí. Potřebujete to vědět jmenovitě?

milan cukrář: tak pokud je ta možnost to uveřejnit, tak by mě to zajímalo, kdo to je

@lopezz tohle nemyslíte vážně, že ne? Každý může souhlasit s čím chce a vám je po tom úplné prd ;)

mikihans vám by mělo být prd po tom, jaké já mám nebo nemám informace

Break : Doufám,že tak budete psát i třeba za měsíc. Nezapomeňte !

trump

za mesic bude uz na praskach

lidus*

Má koronavirus, testovaný ale nebyl, je šíří paniku a děsí lidi! Patřím k těm co od nich break dostal bod.

break
Situace je vážná, ale proč ta panika, strach a pomalu i nenávist. Ten rv si jen myslí, že má koronavirus, protože mu teče z nosu. Nemá to potvrzený, ale šíří paniku...čísla jsou na jednu stranu velký, ale v globálu to není tak šílený. Opatření jsou a je potřeba je dodržovat...
Onemocnět může každej i já. Dodržuju karanténu , protože su pendler a hranice opouštím jen kvůli práci do míst, kde je víc nemocnejch než v celým Česku... uvidíme, co bude dal

 

pet32
hodnocení

13x

Vy píšete, že máte koronavirus, v zápětí, že jste nebyl testován. Nevytvářejte si domněnky a paniku. Může jít o jiné onemocnění. Koronavirus ničí plíce, srdce, nemyslím si, že lehce zvýšená teplota je koronavirus. Ale pro svůj klid se izolujte, buďte rád, že můžete pracovat z domova.

Může to být jiné onemocnění. Ale co když je to koronavirus?

Je jednoduchý, mít silácký řečičky přes internet.

Vy píšete, jako by jste byl členem výzkumného týmu nějakého institutu, který má informace z "první ruky". Pochybuju, že víte nějaký podrobnosti, např. jestli "původní" vir zmutoval atd. Pochybuju, že jste četl nějaké konkrétní lékařské zprávy, např. z italských nemocnic.

pet32

Jsem žena to je první věc. Jestli máte strach, tak se izolujte, jestli nemusíte nechoďte do práce. Jestli má člověk onemocnět, tak onemocní. Jediná životní jistota je smrt, ta čeká opravdu na každého.

pet32: Ok, ženo :)

pet32: mám zkušenost, že ti, kteří mluví "stylem", že stejně každý zemře, ti mívají největší obavy a těmito řečičkami to jakoby maskují.

pet32

Vy máte zkušenost, znáte všechny lidi na světě, všechno víte, všechno znáte a v kině jste se nenarodil? Smrt je, patří k životu. Chyba je, že se v některých rodinách o smrti nemluví, umře třeba děda a malému vnoučeti, to nechtějí říct, někteří lžou, že třeba někam odjel. Kdyby řekli pravdu, že zemřel, tak se s tím snadněji vyrovná, bude mít čas truchlit a později vzpomínat na hezké věci, které spolu zažili... Některé nevezmou ani na pohřeb. Já jsem realista a pitvat se ve věcech, které nemohu nijak ovlivnit ničemu nepomůže. Dodržovat hygienu a lidi vracející se ze zasažených zemí izolovat. Panika ničemu nepomůže.

pet 32: např Vás osobně neznám. Není vyloučeno, že zrovna Vy , kdybyste byla na umření, tak byste byla psychicky zcela klidná a vyrovnaná.

 

ben®
hodnocení

13x
avatar ben

Dobrý den, myslím, že se chlubíte přdčasně, ale dejte vědět - zatím udržujte paniku. Zdravím!


doplněno 14.03.20 10:21:

Omlouvám se, pokud jsem onou ironií někoho naštval a děkuji těm, kteří to pochopili. Ovšem, celé mně to připomíná situaci, že by zde někdo jásal, že vyhrál milion a potom doplnil, že si koupil los a tah bude až příští týden. Obecně situaci kolem této nemoci nezlehčuji, ale ani nepanikařím.

To je přesně ten přístup, který popsal autor dotazu/diskuze. Je rčení, že sytý hladovému nevěří.

V ČR je spousta narcistických a sobeckých jedinců, přechytralých a lecos ironizujících, vyjadřujícíh se způsobem, jako vy.

Tak zrovna @ben je ten poslední, o kterém by se dalo říci, že je narcista a sobec.

satam:

otázka taky je, proč má vlastně někdo potřebu , zpochybňovat něčí tvrzení o zdravotním stavu svém nebo svoji rodiny, když dotyčného osobně nezná.

Lopezz, neberte vše, co sem kdo napíše tak vážně.
72mona3*

@lopezz - otázka je, proč má někdo potřebu sám se diagnostikovat... M.

 

hodnocení

11x
avatar amper

Nadpis a první dvě věty: 40/2009 Sb. § 357, odst. 4a, 2-8 let natvrdo.

 

hodnocení

9x

rv@ Jste pouze provokater

A pokoušíte se umyslně vyvolat bouřlivou diksuzi !

A např. článek, na kterej je tento odkaz?

https://zlinsky.denik.cz/fotb...splantace-srdce-20200212.html

Taky si myslíte, že takové články jsou pro vyvolání paniky?

...což se mu očividně povedlo ;)

 

trump
hodnocení

9x

Takove, jako jste vy, by meli vozit na oddeleni psychiatricka. Poplasna zprava ve stavu nouze je trestny cin!

Skutečný Trump vydal zákaz cestování občanů evrpských států do USA (myslím kromě obřanů VB a Irska). Proč myslíte, že to udělal?

Protože tyhle věci Trump prostě dělá.

 

prestik*
hodnocení

8x
Aneb Golemův efekt v praxi. *placni*doplněno 14.03.20 09:54: Jsem fanatickým odpůrcem jakékoliv cenzury a nad mou sbírkou indexové literatury by se zarděl i pan Sedláček...ale navrhuji, aby syslík uzavřel tuto otázku.

 

hodnocení

8x
avatar martincakl
Mimo koronaviru je v ČR ještě další a zatím neznámá nemoc.
Moc se o ní zatím neví, jen to, že napadá nejdříve mozek.

Co je jisté, že v ČR je spousta narcisů. Minimálně jednoho znám z poradte.cz

vilik*
Já myslel, že ze zrcadla.
Ale asi se pletu, ve vašem případě to nebude narcisismus, ale jiná, mnohem závažnější diagnóza. Vaše komentáře pod každým příspěvkem svědčí minimálně o poruše sociální interakce.

vilik:

každopádně, psychologicky docela zajímavé, přečíst si ty komntáře, zcela nezávisle na tom, jak závažné zdravotní potíže má autor dotazu/diskuze. Nemyslím si, že je důvod, aby jsme my dva dál nějak komunikovali.

vilik*
Pane Lopezzi, já s vámi přece nekomunikuji, já se vám směju.

vilik : hmm

afoj

lopezz: Já se vám divím, že se na debatu s některými zde nevykašlete. Mně rovněž udivuje, že zde známí a dobří rádci se snižují k urážkám k názoru odlišným od nich samotných. Stačí si přečíst opovědi k Jan Hrušínský - Reklama. Od některých známých rádcu bych to nikdy nečekal. Vykašlete se na debatu, nemá to smysl.

afoj: souhlasím, je to nadále ztráta času

break
Martincakl:projevuje se to třeba rabováním obchodů...

 

72mona3*
hodnocení

8x
Tak mám pocit, že tento výkřik (nikoli dotaz) byl určen pro jediného člověka: @lopezz*frajer*
Promiňte "rv", nepovažuji za vhodné tvrdit, že máte koronavirus, pokud to nebylo potvrzeno. M.

Rv a lopezz je dvojka. Ruka ruku myje. :-D

trump

vrana k vrane seda...

 

hodnocení

7x
Určitě to každého zajímá. Proč nám to zase sdělujete?

Např. mě to zajímá a ještě jsem to předtím nečet.

 

hodnocení

6x
avatar kartaginec
Já bych zde rozlišil dvě věci.
1. Situace okolo koronaviru a jeho šíření je nesporně nesmírně závažná a nesmí se podceňovat. Ostatně soudím, že nikdo nebo skoro nikdo nepodceňuje
2. Druhá věc je, když někdo takle mírnix dÿrnix prohlásí, že má virus, i když, jak sám píše, je v dobrovolné karanténě a tedy nemá podezřelé kontakty, vÿrazné příznaky nemá (mluví o potenciální léčbě mírného průběhu), test nemá a chce si ho vyžádat až v pondělí, ač ba lince 112 se dovolá kdykoli, to mi nepřijde jako odpovědné chobání, mírně řečeno. Pokud má ke svému tvrzení nějaké skutečné důvody, které neuvedl, tak se mu omlouvám, ale bez toho bych to hodnotil jako šíření poplašné zprávy.
14.03.20 12:25

souhlas *palec*

Jestliže je x oficiálních případů, tak že se dá předpokládat, že počet skutečných případů je výrazně větší, protože při zjišťování je určitá časová prodleva a mezitím se nakazí další lidi. Samozřejmě, čistě teoreticky se už mohlo stát, že poslední oficiálně zjištěný je i poslední nakažený na území ČR. Jinak, šíření poplašné zprávy by např. bylo, kdyby někdo prohlašoval, že určití pracovníci určité nemocnice jsou nakaženi. Ten, kdo založil tu dikuzi to napsal anonymně. Nenapsal např. - bydlím na adrese xyz, nebo např. - pracuji ve firmě xyz.

 

vilik*
hodnocení

5x
Teď už zbývá jen jediné.
Vezměte rýč a mezi ataky horečky musíte vybudovat obranný perimetr. Nejvhodnější by bylo řešení vzor 1916, s vypažením, se spojovacími zákopy, vysunutými předprsněmi a průhledy valem. Kdybyste sehnal ostnatý drát, taky dobré.
Samozřejmostí je, že musíte držet hlídky, abyste v případě rabování uhájil uskladněné potraviny a ženu a dcery.

Z takových komentářů se mně chce "zvracet"

Připrav si velký kýbl. S tím názorem v jeho podstatě souhlasím a zdaleka nebudu jediný!

satam: hmm

Lopezz a RV nezvracejte-raději se zabalůte od prostěradla a odkutálejte se na hřbitov.Uděláte tím největší práci vůči lidstvu!

 

hodnocení

5x

Rozhodně mi jsou v této situaci milejší lidé s přehnanou opatrností, než lidé kterým pořád nedochází, že se jedná o velmi vážnou situaci. Já jenom doufám, že alespoň část těch gerojů zde se jen chvástá a ve skutečnosti se chovají zodpovědně. Třeba opravdu pisatel přehání, nemá to lékařsky potvrzeno, ale neví to jistě a neví to jistě nikdo z nás. Já mu schvaluji, že zůstal doma a snaží se izolovat od druhých. Kdyby to tak dělali všichni, tak by se nákaza nešířila tak rychle. Nám Čechům chybí disciplina, jsme národ neukázněný a pro samé srandičky nám uniká závažnost situace. A to je zrovna v tomto případě nebezpečné. Ale jak říkám, snad má i u nás v sobě každý pud sebezáchovy a ve skutečnosti se chová jako zodpovědný člověk a ne jako "český furiant".

Taky preferuju tzv. princip předběžné opatrnosti. Mimojiné,prý je rozhodnuto o uzavření většiny hypermarketů /obchodů s nepotravinářským zbožím (myslím kromě drogérií atd.). Ještě jsem se nedíval na zprávy, tak nevím podrobnosti.

Ještě bych dodala, že náturou se velmi blížíme těm Italům, ti také neznají displinu, tak abychom nedopadli jako oni.

lipanek

Asi kdyby to nebylo tak závažné, tak nejsou nikde po světě, potažmo u nás, takové manévry s trasováním, podchycením a izolací.

Hodně lidí si říká, dokud se to netýká mě a mojí rodiny, tak to mohu bagatelizovat, ale když to nastane, tak se vidí, že to není žádná sranda. Zvláště, kdy se v pár případech ukázalo, že se člověk nestává proti tomu imunní, ale naopak, to druhé nakažení /retro...teď nevím to slovo/ má rychlejší a silnější dopad.

Takže slova uznávaného lékaře Pirka jsou námět k přemýšlení.

Mám zkušenost, že mnozí občané nemají problém s tím, jeden týden něco "zásadně" tvrdit, a druhý týden "zásadně" tvrdit pravý opak.

Kdyby vláda neudělala razantní opatření, tak by byli členové vlády kritizovaní, ozvláště v případě velkého rozšíření. Když udělali razantní opatření, tak až bude (doufám s minimálními následky) epidemie zvládnuta, tak budou kritizovaní, že ta opatření byla přehnaná. S tím ale politici více méně počítají.

Je rčení: není na světě človek ten, který by se zavděčil lidem všem.

lipánek : já občas hraju šachy, Koupil jsem si jeden šachový program, hraju tedy s počítačovým programem. Některé partie uhraju na remízu, když vracím tahy. Rozhodnutí v životě, to není jako hrát šachy na počítači, kde lze libovolně vracet tahy a kde při prohře nic nehrozí. V životě se "tahy vracet nedají".

lipánek:

Pirk je uznávaný lékař. Ale pochybuju, že hrává např. šachy.

lipanek

lopezz - Napsala jsem to zřejmě špatně, tedy uvádím na pravou míru - nesouhlasím s názorem MUDr. Pirka, že by se měli nakazit všichni obyvatelé /povinně snad?/. Tím se ohrozí právě velká skupina starších obyvatel, a též se špatnou imunitou, lidí s oslabeným zdravím.

Je to asi 3 neděle, co jsem ironicky napsala, že tato infekce je ,,nová důchodobá reforma,, a skoro by měl člověk podle některých názorů pravdu. Také jsem již přes 60 let a týkalo by se mě to, proto s touto kapacitou nesouhlasím.

lipánek: slyšel jsem, že Pirk něco takového v nějaké TV diskuzi řekl. Tu diskuzi jsem neviděl. Pokud to tak opravdu řekl, tak to je dost překvapující. Takový odborník, jako je Pirk, by si měl pořádně rozmyslet, co před veřejností řekne. Takové úvahy (co by mohlo být kdyby) může rozvíjet někde v soukromí, např. když si povídá s nějakým známým u kafe.

Tady je odkaz na jeden článek

zoommagazin.iprima.cz/...

 

hodnocení

5x
avatar mikihans
Až budete mít pozitivní testy, tak sem můžete napsat, že máte koronavirus. Zatím tady jen plašíte pravděpodobně s rýmičkou či maximálně chřipkou.

Na základě čeho jste tu pravděpodobnost vydedukoval?

Na základě úplně stejné pravděpodobnosti, se kterou tazatel tvrdí, že má koronavirus*smich*

Vy jste byl u nich doma? :)

To už přeháníte! Jak souvisí to, že jsem u nich doma nebyl, s tím, co jsem tady napsal*sok*

satam: já bych spíš řekl, že to přeháníte vy

@lopezz, to by byl svátek, kdybyste na nějakou odpověď nereagoval, co? Já to nevím, ale neví to ani tazatel. Kdyby měl výsledky, nepřu se. A zatím je stále mnohem pravděpodobnější mít chřipku, než koronavirus.
Takže tato jeho "otázka" je zatím jen a pouze plašení, nic víc.

mikihans:

hlavně, pokud má někdo podezdření na určitou infekci , tak je to víc problém toho dotyčného, než někoho, kdo napíše svůj názor na internetu. Opravdu, kdybych měl podezdření na určitou infekci, tak bych se určitě neuklidňoval tím, že nějaký mikihans, které mě reálně vůbec nezná, si myslí, že to nějaká vážná infekce není

Nejhorší je smrt z vyděšení, bacha na to. Dokud nebude mít výsledky, může si myslet kdo chce co chce, ale nemá co tyto poplašné neověřené zprávy hlásat do světa. Toť vše.

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Tak včera jste ještě psal, že nepodléháte panice a neděláte zbytečné zásoby. Dneska ale píšete, že zásoby máte! To jste s tím virem coural po obchodech a dokázal jste nakoupit během včerejšího odpoledne zásoby na několik týdnů? No v tom případě potěš koště! Kolik desítek lidí jste při tom (v podstatě vědomě) nakazil?

Nic ve zlém, ale něco tu nehraje.

Mohl mu ty zásoby někdo dovést. Mohl mít objednaný nákup z Tesca. I kdyby to bylo vymyšlené, tak minimálně přečíst si ty reakce, to stojí za to.

 

hodnocení

2x

Pokud nemáš teplotu přes 38°C, nepřišel jsi prokazatelně do styku s někým opravdu nakaženým a netrpíš dušností, se skoro 100% pravděpodobností bude tvé testování odmítnuto!


doplněno 14.03.20 09:09:

@lopezz: Jistě. Ale laboratoře neodebírají vzorky, ty odebírají odběrová místa. A jelikož jde zase o peníze, člověku bez výrazných příznaků, podpořených stykem s nakaženým člověkem, nebudou odběry provedeny.

Četl jsem, že byla slíbena možnost, nechat se za svý testovat v soukromých laboratořích. Nevím, jestli je to už možné, nebo se to teprve připravuje.

Lecos, co prý nelze, ve skutečnosti někdy lze. Někdy bývá potřeba "soukolí promazat", jestli mě rozumíte.

trump

Muzete tady k nam na odber, ale asi bude docela drahy.

 

asa1
hodnocení

2x

No co, tak zalez domu do karantény. Tertování neni moc potřeba... Mírný průběh je v pohodě, jde hlavně o to aby jsi to nepředal dál. Pokud se stav zhorší, tak si zavoláš záchranku a přesunou tě na infekční do nemocnice. Léčba je jen podpůrná i v těžkém průběhu, v podstatě komplikovaný oboustranný zápal plic, jdeš na mašinku a čeká se až plíce zase začnou fungovat. Trvalé následky pravděpodobné (fibróza lic, odumírání srdeční tkáně a podobné radosti...

Vše zvenku do karantény se mělo udělat tak před třemi týdny, takhle to už je na prd. a je třeba zastavit komplet pohyb lidí, jinak to bude fakt důchodová reforma, viz Itálie kde to nechali rozjet...

 

hodnocení

1x

Ano, je hodně lidí, kteří ta varování považují za přehánění. Ale takový přístup mnozí lidi měli, mají a mít budou. Prostě mají takovou povahu.

 

prestik*
hodnocení

1x

Tohle foto jsme s kolegou pořídili před pár hodinami v Kralupech. Pán to očividně prožívá. *vtip*

Mám koronavirus

Ono nemůžeš soudit podle vzhledu. Záleží na aktuálním zdravotním stavu. Pro někoho může i obyčejná chřipka bejt konečná. Já taky seču trávu s jednorázovým respirátorem. Sousedi si zvykli a na kolemjdoucí kašlu. Přeci si neuženu astmatickej záchvat jen proto, abych vypadal jako tvrďák *smich*.

lipanek

foto - Chyba - pánovi chybí brýle, nebo štít.

 

 

lipanek
hodnocení

0x

Ale včera jste psal, že nepatříte do rizikové skupiny?

To znamená, že Vás někdo nakazil? Ale asi jste něco už tušil.

Proto ta samonaordinovaná předběžná karanténa.

Napište, kde jste k tomu asi přišli, když i děti a možná i celá rodina to máte? Zatím nepotvrzené.


doplněno 14.03.20 07:56:

Pokud si myslíte, že jste nakazili i prarodiče, tak ti mají také karanténu? A paní manželka? Také nechodí do práce, nahlásila to zaměstnavateli, a o ty prarodiče se stará kdo? Nebo chodí ven po nákupech?

 

hodnocení

0x

Pokud se lidi nebudou chovat zodpovědně, tak jako to popisujete Vy, tak se dá rychlé rozšíření předpokládat.

I špatné léčení "podceňované"chřipky může znamenat celoživotní následky.

Tady jsou odkazy na dva články

kafe.cz/...

zlinsky.denik.cz/...

 

hodnocení

0x

Všimáte si, jak je minimáně mezi občany ČR tolik "odborníků" , kteří "přesně" "ví", jaké jsou účinky na zdraví virové infekce, která je zkoumána něco přes 2 měsíce? Pochybuju, že někdo z těch "chtrráků" měl možnost , např. pročíst lékařské zprávy, vidět výsledky lékařských vyšetření atd.

 

hodnocení

0x

Evidentně tu mají rádci poměrně dost času. Kam taky jít, že jo?

Tak tedy pro ukrácení dlouhé chvíle:

medium.com/...

 

hodnocení

0x

Rv a lopezz, pusťe si toto:



doplněno 14.03.20 13:51: Byla, ale asi jí stáhli. Nenašla jsem jí.
doplněno 14.03.20 13:57: Ten kytarista v bílé košili hraje jak o život. ;)
smode*
Ta nahatá verze byla lepší :)
smode*
14.03.20 14:02

 

hodnocení

0x

Manželka dělá v sociálních službách. když jim na poradě šéfová sdělila že roušky nejsou a že jedna klientka má příznaky, bylo o dotyčné klientce prohlášeno "ať si koupí nějakou pěknou kytičku a jde si lehnout na hřbitov"

 

 

Otázky na téma koronavir

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]