Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Penny je snad nejrozšířenější řetězec, je takřka všude. Když jedu do města, zajdu tam nakoupit, i když manžel hubuje, ať tam nechodím. Na čistotu a pořádek si ve srovnání s ostatními řetězci příliš nepotrpí, prodavačky vesměs (až na výjimky) neporadí, jsou nepříjemné, hubaté a dokáží zákazníka pěkně zpražit. A plno zboží chybí.
Dnes jsem chtěla a neměli: mražené vodňanské kuře, majolku, zlatou Hanou, banány, vejce 30 kusů, mozarelu, cukr krupice, kvasnice a zmrzlinu - velká krabice. Nebyly to žádné nedostupné věci, spíš běžné a navíc všechny byly nabízeny v letáku. Koupila jsem jen hořčici, jogurty a mandarinky. Těch měli asi 10 posledních, nebyly valné,vybrala jsem z nich s bídou aspoň 6.
Když jsem se vrátila k autu s poloprázdnou taškou, manžel se mi smál a říkal: Vždyť jsem ti povídal, ať tam ani nechodíš. Kdybys mě poslechla.
A tak by mě zajímalo, zda je to Penny jen u nás taková "chýše jedová" a jak to vypadá jinde. Jste spokojeni s ochotou, čistotou, je zboží dostatek? Nebo je to jako u nás? Jaga.
Chodím do Penny a jsem stejného názoru. VŽDY si kontroluji účtenku, protože personál nezadá do ráno do kas slevy. S tím mám opravdu velké zkušenosti. Nebo nesprávně označí zboží a strčí jiné zboží pod cenovku, která má být u jiného zboží. To jsem nesmlouvavá a je mi úplně jedno, jestli na mne někdo ve frontě divně kouká, že nedám na žádné vysvětlování a trvám na tom, aby mi účtovaly tu cenu, která pod zbožím je. Vždy dosáhnu svého a teď už celkem docela rychle, protože jsem tam už "známá". Vědí, že neustoupím. U nás jiný obchod v mé blízkosti není a i kdyby byl a já tam šla jen náhodně, tak nevidím jediný důvod k tomu, abych se tam nechala okrást byť jen jednou. Navíc já také musím respektovat a akceptovat to, že v Penny není člověk považován za zákazníka, ale za potenciálního zloděje. Musím nadzvedávat tašky v koši, jestli tam náhodou nemám ukrytý prášek do pečiva, který hodlám ukrást. Tak co bych se já měla žinýrovat v tom, že si hned u pokladny kontroluji účet. Zatímco já jim ještě žádný prášek do pečiva neukradla, tak oni se mne za ty roky co tam chodím, pokusili okrást už nesčetněkrát. Já naprosto kašlu na to, že jsou tam prodavačky nepříjemné, beru je na vědomí až v momentě, kdy se dožaduji svého práva. Jinak jejich přítomnost ani nevnímám. Vím, že mi nikdy ochotně neodpoví a tak se jich téměř na nic neptám. Co se týče sortimentu, tak je to čím dál tím horší. Hlavně v zelenině je čím dál tím menší výběr a čím dál tím horší kvalita. Pro tu musím jezdit až do Tesca, ale to mám dost z ruky a i tam se o dost zhoršilo. Ale mají u nás už brzo otevírat supermaket Billa a snad ještě další dva, ale nevím přesně které to budou. Tak potom se možná ten Penny market vzpamatuje a zlepší své služby a nabídku. Bude tady mít konečně konkurenci a určitě pocítí silný odliv zákazníků.
Kontrolovat účtenky doporučuji důrazně všem zákazníkům Penny.
Minulý rok mě zkusily obrat v Penny mimo mé město pokladní i vedoucí /vedoucí řekla - takové zákazníky máme nejraději!, čímž mě s prominutím vyloženě na.raly, i když jsem vždy velmí slušná/ a dvacet minut jsem se domáhala překontrolovat celý nákup. Už si to přesně nepamatuji, ale dělalo to okolo 125 korun.
A dnes u nás Lipánek bezlaktózový 21,9 sleva 30 % - na účtence 2 Kč sleva na zelený puntík.
Což se mi jaksi nepozdávalo. - Jo, jo jo, máte to tam, tu slevu, započítala jsem vám ji.
A já říkám, že sleva je skoro 6,60.
Tak to s vedoucí řešily 5 minut.
Zajímavé, že vždy ve svůj prospěch!
Došlo to tak daleko, že jim neodpustím ani 1 korunu, a provokativně si stoupám po zaplacení přímo k pokladně a kontroluji účtenku.
Začínám si to užívat, když zastavím celý provoz u pokladny. Přesně tak Suzy, pokladní si už na známé tváře dají propříště pozor.
Lipánku, mně je to úplně jedno, že si mne už pamatují . Tím lépe, alespoň už vědí s kým mají tu "čest"
a že se mneou nemá smysl debatovat a snažit se mne ošulit nějakým vyprávěním, že ty cenovky mění zákazníci
, nebo přenáší celá balení schválně pod jinou cenu. I tohle na mne jednou jedna zkusila
, když jsem se přestala smát, trvala jsem na svém a ona vztekle odběhla někam a vrátila se s desetikorunou a že prý mi to dává ze svého. Co mi je do toho? Proč to neodečetla normálně u pokladny, asi k tomu měla své důvody. Tenkrát se jednalo o pudingy a prý tam někdo naschvál přeložil ty drahé pod zlevněné a rovnou si dal tu práci, že tam přestěhoval asi pět plných krabic a nikdo si jeho divného počínání nevšiml. Mně by jenom zajímalo, kam pak jdou ty peníze, o které zákazníky okradou tím, že jim nezapočítávají slevy. Přece to je hotovost v kase navíc. Tak mají možná i nějaké prémie od zaměstnavatele, když se jim podaří okrást co nejvíc zákazníků, tak možná schválně nezadávají slevy do svých kas a markují tak plnou cenu. Ono je dneska možné úplně všechno, když mají prémie a odměny i zaměstnanci na úřadě práce, kteří schválně matou lidi a nedají jim správné informace o tom, že třeba mají nárok na nějakou dávku a za to jsou pak odměňováni. Tak já už se ničemu nedivím.
Michalverner níže to vysvětluje -- manažeři tomu říkají ,,hodinový výkon,, a tak myslím, že potom každá pětikačka do plusu je dobrá a provádí se s tichým souhlasem vedoucích. Asi se nikdo nesetkal s tím, že by se upřímně omluvili, případně vedoucí vyčinila pokladní, že si má dávat více pozor, že už těch pochybení má víc než dost. Oni potom mají ,,plné peníze,, a odměny.
Též mám tu samou zkušenost, že vedoucí v tom Českém Brodě řekla, tak já Vám to ale dávám ze svého. Ha ha ha.
lipánku, panu michalvererovi jsem položila otázku, aby sem dal důkaz o tom, že to vymysleli manažeři v Německu. Já jsem nikde takový důkaz nenašla. Jestli tomu tak je, tak za tím je český manažer a ne německý. A tohle mi opravdu vadí. Protože ono je strašně jednoduché hodit něco na lidi, kteří o ničem nemají ani tušení. Netvrdím, že zaměstnanci v Penny mají lehkou práci, ale já, jako zákazník za to přece nemohu a nejsem vůl, abych si nechala s..t na hlavu jenom proto, že oni jsou ve svém zaměstnání nespokojení. Tak ať se vzbouří a stávkují. To, co se děje v našich obchodech se v cizině neděje. Takže za to nemůže žádný Němec, ale Čech. Ale ono je jenodužší hodit to na někoho v cizí zemi. Tady prostě lidé asi pořád mají v genech ty komunisty a jejich hnusné návyky. Za všechno zlé, může Západ. A jak je vidět, tak i v roce 2020 na to hodně lidí slyší a věří takové demagogii. Západ nám sem cpe hnusné potraviny a Západ může za všechno co nám vadí a český manažer si mne ruce a směje se, jak jsou lidé u nás hloupí a nevidí si ani na špičku nosu. Kdybych nežila tolik let v té zlé kapitalistické cizině a seděla celý život na zadku u nás, tak by mne možná také obalamutili. Říkám možná, protože to nemohu vědět s jistotou. Ale na mou povahu to moc pravděpodobné není.
Jezdím do dvou prodejen Penny (2km do sebe), ale hlavní problém vidím v tom, že jede jen jedna kasa v obou prodejnách. Vždy musím udělat rozruch, že jsem třináctý ve frontě na kasu a jestli nepustí druhou, tak odcházím a vozík ať si uklidí sami. Všechny popisované problémy výše, jdou na triko vedoucího, který se bojí něco nařizovat a rozhodovat. V jednom Penny vše k dostání a ve druhém chybí pečivo, nesouhlasí slevy na kase atd. Penny je u nás, pro finančně slabší zákazníky, viz srovnání stejných výrobků, od českého výrobce (masna Příbram), kde pro Lidl je kvalitněji vyroben, než pro Penny a dalo by se pokračovat...
To je hezké co tady popisujete, ale mě šlo o srovnání dvou prodejen, když slyšíte od pokladní, že nesmí od určité hodiny rozpékat pečivo, aby panu vedoucímu nezůstalo a ve druhé ho mají bez problémů ve velikém výběru. Penny znám od roku 1990 z Německa, ale to nejde vůbec srovnávat s českými Penny. Tam jsem na vlastní kůži zažíval, že zákazník je na prvním místě. 3 lidé stíhali zvládnout bez problémů celé Penny na place ( ostatní zaměstnanci byli možná vzadu). Jezdil jsem tam několikrát do týdne na nákup. Ale to nebylo jediné Penny, co jsem navštěvoval, ale i třeba v Mnichově jsem chodil do Penny po dobu cca 6 týdnů a opět spokojenost. Že stála pokladní u kasy, mi přišlo v té době zvláštní, ale třeba dnes už tam také sedí a markuje.
Ono to není tak jednoduché.Majielé Penny-Němci vymysleli slovo "hodinový výkon".Vedoucí dělí každý den tržbu počtem zaměstnanců v ten den a musí se vejít do určité částky.Pokud ne tak jsou všichni zaměstnanci kráceni na výplatě a pokud to nepomůže tak je vedoucí je vyměněn popř. se křičí na pokladní že pomalu markují (jednou dokonce kontrola z Německa nařídila pokladním sebrat židle).Pak to dopadá tak že na neděli jdou tři lidi kteří musí dělat práci za šest.Vás to asi nebude jako zákazníka zajímat,ale jen vám připomenu že hláška "náš zákazník-náš pán" která se používala za France Josefa již neplatí.To že tam necháte košík a odejdete je stejně každému šumák steně jako když tam začnete dělat čurbes(max. vás slušně řečeno budou považovat za člověka bez vychování).Víte kolikrát za den to ty pokladní slyší.
Jestliže je jedno Penny na frekventovanějším místě než druhé může si dovolit větší počet lidí na směnu jelikož má větší tržbu a stejně tak si může dovolit větší ztrátu na pečivu.Pečivo jenž se vyhazuje se započítává do inventury jako kdyby se ukradlo a tím pádem jsou znovu zaměstnanci kráceni na platu.Že je to v Německu jinak?Ano.V Penny jsem pracoval a dostal jsem se i tam aby nám ukázali jak že to má vypadat.Narozdíl od nás tam ale pokladním není brán plat když nevyjde inventura,nikdo neřeší kolik lidí je na směně nebo kolik se toho vyhodí a nikdo tam nedělá za 14 500Kč.Osobně jsem byl u toho když vyhazovali každý den 600 rohlíků a 20 přepravek ostatního pečiva...a co vedení?...v pořádku hlavně že je zákazník spokojen.Na nás ti samí křičeli že se vyhodilo 200 rohlíků a že jsme tím pádem bez prémií.Když jsem namítal že tak nás to učili bylo mi řečeno že jsem nepochopil co se od mé osoby očekávalo a že tady nejsme v Německu.Oni prý budou říkat jak to bude a ne já.Pokladní v Německu přijde do práce,celý den sedí na kase a po směně odchází.U nás musí odbíhat a vybalovat ovšem za podstatně nižší plat.Po směně vzít hadr a vytírat na prodejně.Němci platí každé pokladní přesčasy.U nás se tomu říká "služba krámu" a ta je neplacená.V Německu neexistuje aby pokladní vytírala...u nás musí.Toto je jen lehký odvar a dějí se i horší věci ale jen jsem tím chtěl říct že se člověk tomu rozdílu nemůže divit.Oni na nás ušetří spoustu milionů a ty pak vrazí do obchodů v Německu.Jo a víte co mi řekli na to že si lidé stěžují na nedostatek pečiva večer?...oni se ty lidi nepo**rou.
Tak to jste byl v nějakém pozdějším Penny v Německu, v tom našem Penny běžně pokladní doplňovala zboží, vytírala atd., viděli jsme na vlastní oči, normální německá holka, za 3 roky jsme se z nima už znali. V kase právě stáli, neměli tam židli, to mne zaráželo. Po hadráku v roce 1990 se tyto věty, že oni nás budou učit kapitalismu slyšel stále, protože my jsme jen blbí komunisti! Totéž říkali o lidech z NDR, my byli na jejich úrovni! Dnes je to jen o kšeftu, vše upadá stále níž a níž, což je škoda! Zisky si samozřejmě stáhnou domů, tady je jim to šumafuk.
Ono se v každém obchodě najde něco, ale v Penny je toho jaksi více. Zpočátku jsem tam chodila poměrně často. Je nejblíže u mého domu. Jenže pokud jsem tam zavítala pro něco z letáku, nikdy to neměli. Tak jsem rezignovala na letáky a chodila tam jen tehdy, když jsem neměla jinou možnost. Ale mají štěstí, jsou u poměrně velkého sídliště, takže o zákazníky nemají nouzi i přes jejich věčné problémy s chybnými cenami, s absencí akčního zboží a protivné ochrance. Naposled jsem tam byla na konci minulého roku a rozhodně další návštěvu neplánuju. Nemají žádný "tahák", kterým by mě přivedli zpět. M.
Nojo - fakt Penny taky nic moc zkušenost. Jak píšeš - relativně málo zboží, úděsný vovoce, i ta nečistotka mě tam překvapila. Úplně čerstvou zkušenost ale nemám, protože jsem tam byl naposled před lety a nechodím/nejezdím tam. Nejčastěji nakupuji v Bille, tam jako celkem dobrý, ale vovotze taky nic moc. To kupuji v Jednotě COOP.
Nejvíc mi vadí omezený sortiment - to už víc koupím v obyčejné sámošce COOP. Ze základního sortimentu občas chybělo třeba: vejce, trvanlivé mléko, brambory. Výběr ze sýrů bídný, stejně tak masa a uzenin, nealko, drogerie, zmrzliny, pečivo. Personál a ceny ucházející, ale to je asi tak všechno co můžu o Penny dobrého říci.
Když říkáte Penny, musíte napsat o kterou konkrétní prodejnu jde. Chodím do 2 blízkých prodejen Penny a personál v nich je, ženy i muži, vstřícný, slušný a ochotný. Moc místa v žádném Penny, pravda, není, ale to není vina personálu. Je fakt, že "letákového" zboží není dostatečné množství a je brzy vyprodané. A Billa, Albert, jsou určitě dražší, není problém si ceny porovnat.
Tady musím trošku oponovat, i když to taky může záviset na konkrétní provozovně. Jisté zlevněné letákové zboží tam vydrží i několik dnů, zatímco z Kauflandu zmizí za 2 hodiny (tedy aspoň u nás). A sortiment? V běžné (bývalé socialistické) sámošce COOP si nakoupím líp, i když je třeba 5x menší.
Dobrý den. U nás je Penny spojený se Zeman+Zeman, kde mají lahůdky, maso, uzeniny ap. Tak tam občas zajdu. Musím říct, že takovou neochotu prodavačů nepamatuji ani z některých obchodů za bývalého režimu. Za pokladnou sedává jeden mladík, který má troufám si říct víc než 150 kilo, ale je jediný opravdu příjemný. Je to asi rok a půl, měli v letáku králičí stehna za 149,- ze 199,-. V regálu je měli, ale byla tam cena 199,-. Tak jsem si dovolil zeptat paní co tam doplňovala v uličce zboží. Šla tam ty 3 metry se mnou a ukázala na regál se slovy "chtělo by to pořádně číst". Já jsem jí řekl, že nemyslím kuřecí, kerých jsem si všiml, ale králičí. A ona na to "tak to nevím". Nakonec je měli za 149,- ale měli starou cedulku. Další věc je, jak se mezi sebou sprostě baví personál na place. Řvou, že to nejde neslyšet. A není to náhoda. Zažil jsem to tam několikrát. Další problém je pečivo. Několikrát se stalo, že 16.00- 16.30 už nebylo žádné pečivo, kromě toastového chleba. Nebylo ani u Zemana, protože tam ho také lidi vykoupili. Všeobecně v tuhle dobu nemají zboží v akci. Před Silvestrem jsem chtěl koupit kaviár na chlebíčky. Měli ho v letáku. Když jsem ho nenašel, zeptal jsem se. Odpověď byla, že to dostávají přídělem, takže je to jen pár kusů. Tak jsem si neodpustil poznámku- hlavně, že to je v letáku na celý týden a není to už ten den. Naopak rád chodím do Lidlu. Ochotní, slušní, příjemní. Pečivo bylo i ve 20.45, když jsme se vraceli z nemocnice Motol. Nehledě k tomu, že Lidl mám na konci ulice. Ale zase tam nemají vážené maso, uzeniny a lahůdky. U toho Zemana, který je u nás spojen s Penny to mají a také teplý pult. Sekaná, karbanátky, bůčky, kolena, gril. kuřata. Někdy se to hodí.
Jen podotýkám, že co se personálu týká, píšu jen o tom našem Penny, třeba jinde je to jiné.
U nás v Penny to jde. Chodím tam jednou za týden. Jinak jsem si poslední dobou všimla, že ochranka v supermarketech, netýká se to zrovna Penny, to se omlouvám, ale koukají na člověka jako na zloděje. V jednom Rossmanu na mě koukal jeden sekuriťák po celou dobu, co jsem byla v obchodě a koukala na zboží a dokonce i během placení zrovna na mě koukal, jestli si něco nedám do igelitky. To mě uráží, takové chování a odradilo mě to tam chodit. Přitom to je velký obchod a bylo tam více zákaznic, tak nechápu, proč zrovna na mě koukal jako na zloděje. Litovala jsem, že jsem mu pak něco neřekla. Nerada jsem tam chodila i předtím toto byla poslední kapka. Prodavačky tam na sebe pokřikovaly a bavily se nahlas o svém soukromí a vstřícné nebyly. Nedávno se mi stalo, že v Albertu jeden sekuriťák na mě taky blbě koukal a pak na mě, že si košík mám dávat jinam a vadilo mu, že mačkám pomeranče. To se mi nikdy nestalo, že by to někomu vadilo a dělám to odjakživa. Jen podle vzhledu nepoznám, jaký ten pomeranč bude uvnitř. Jinak v Penny se mi několikrát stalo, že u pokladny vyjela jiná cena, než jaká byla na regálu. Tak si to hlídám.
Jakže?! Nikča mačká pomerančé? To je ale stejná kravina, jako když ferrax navlhčuje pusou pytlíky, aby mu šly otevřít.
Do Penny jen velice výjimečně, nikdy si tam nic nevyberu, kdysi mě odradily zelené šunky v regálech. Ale v poslední době jsem si všiml, že pokladní dostali nové nařízení a to úsměv na zákazníka. Nebo tak alespoň na mě působí ten otrávený a naštvaný obličej, který se při slovech "děkujeme za nákup" najednou rozzáří do nepřirozeného úsměvu a následně zase zkamení.
Také mám špatnou zkušenost s Penny. Naúčtování více kusů, než bylo vyloženo na pás. Ale bylo to v jiném městě.
Vidím i mnoho zákazníků, že stojí kousek u pokladny a projíždí si lístek. Kamarádka má zkušenost, že nakupuje výhradně věci ve slevě. Ale na paragonu je cena bez slevy. Řeší to tak, že tu věc potom nechce a žádá peníze zpět. Každý nákup kontroluje, jak v Penny, tak v Bille a docela často najde nesrovnalost.
U nás jsou přece jenom podmínky dobré, prodavači slušní, ochotní, čisto, obchod je loni zmodernizován, takže když něco zapomenete na začátku, už se člověku nechce moc přes skoro celý obchod proplétat. Zahradili totiž zkratku od pokladen a musí se obíhat 3/4 krámu.
TAk zrovna Penny Market mi přijde nejméně kapitalisticky šejdířský((*)vysvětlím). A ty ceny - malé, a pečivo - skvělé. Mírný binec nevadí, pokud je čisto. Slevový leták bezva, a ta taška, vážení za 12Kč a tak velmi pevná a s dlouhými uchy a s povídáním vtipným... a květák docela pěkný jenom za 38Kč tuším (oproti tržnicovým 60 - 80Kč). Prodavačky neotravují a u pokladny jsme probrali s jednou nakupující a pohodovým pokladníkem možné příměsi do velkého jogurtu přírodního: Banán a aby to mělo chuť tak i kakao, případně i cukr. Pokladník zavzdychal - a jelo se dál, močálem černým kolem bílých skal, den tento pěkně začal.
(*)Otevírali poblíž Lidl, ceny skoro u všeho "o 20%" nižší, po 1 měsíc. No ale co to nebylo. Kde co ve skladech tvrdlo, přivezli na slevy. Hranolky se zatuchlým pachem, minicibule naměklá, knedlíky v prášku kdovíjak skladované a tak nějak vůbec. A reklama agresivní, něco nutí a vychvalují a jde o klamavou reklamu. A na lež mám obrovskou alergii, kvůli létům v totáči.
Vidím, přátelé, že až na pár výjimek je to všude stejné. Naštvalo mě to po včerejšku, kdy jsem tam z dlouhého seznamu věcí nekoupila takřka nic. A prodavačky mají ty červené burnusy takové utahané, ošuntělé, jedna taková baculatá měla na břiše fleky. Asi to nejde vyprat a na jiný burnus nemá nárok.
Ano, prodavačky, když třeba doplňují, na sebe hlasitě pokřikují a mnohdy jsou to tak výživná slova, že si připadám, jako na pirátském škuneru. Nebo v kravíně. Co je zákazníkům po tom, že ten blbej Franta večer nechce, slušně řečeno - laškovat...? Ani se mu nedivím, pokud ho paní láká podobnými slovy..
Dost mi vadí, že ceny u zboží jsou často jiné, než skutečná cena zboží. A pokladní se velice často spletou, vždycky ale VE SVŮJ PROSPĚCH. Kupovala jsem 1 chleba, 2 housky. Cena někde okolo 35 Kč. Na lístku mi vyjelo skoro 160 Kč. Když jsem se ohradila, paní se vůbec neomluvila, jen řekla: Já se spletla. Těch chlebů jsem tam dala pět! Kdybych ji neupozornila, vzala by 160 korun a selským rozumem by vůbec nepřišla na to, že ta částka je nesmysl. Proto pokaždé kontroluji účtenku. U pokladen často vídám lidi s reklamacemi, jak mávají účtenkou a domlouvají se s pokladní.
Nechci na ně házet špínu, ale opravdu nemám nic, co bych pochválila. Nastoupila tam nová paní středního věku. Ta byla ochotná, dovedla poradit. Byla jsem ráda, že aspoň někdo je milý. Jenže paní je tam půl roku a stejně, jako se zdravé brambory nakazí od shnilých, nakazila se i ona od hrubého personálu. Viděla jsem ji na kase, jak huláká na starou babičku s holí, která jen nebyla dost rychlá při placení.
Všude jsou problémy, co si budeme povídat. Je možné, že se časem třeba dočkáme nějaké nápravy. Ale při stávajícím personálním obsazení tomu moc nevěřím.
Začala jsem víc chodit do Tesca a do Jednoty, je to tak lepší. Tak pěkné nakupování. Jaga.
Proč tam chodím, když se mi to nelíbí? Ve městech je řetězců plno, u nás na vsi musíme brát zavděk tím, co je nejblíž. A to je právě to Penny.
Penny je hlavně šamonák,co vozí z Německa do Peny k nám šunty,co by si Němec u nich doma nekoupil.Tak to tam seberou a u nás to pak prodají Čechům.Podřadné zboží,co si tam nedovolí dát na pult ale čecháčkovi to strčí pod nos.Stačí se podívat na zeleninu.Němec se ani nenamáhá udělat něco pro to,aby jelo víc kas než jen jedna.Kašle na to
Aha, ale to jsem z toho ještě větší jelen. Tak tohle bych teda nečekala a vůbec nechápu souvislost s tím, jaké je zboží v Penny.
Přidávám se k Suzy se žádostí o dovysvětlení souvislostí mezi slovem šamonák, městem Chamonix a Penny.
Chápu význam slova šumperák (typický domek), hanlivých označení Čobolák, Rákosník, Pepik (tak říkají Poláci Čechům). Slovo šamonák (možná Šamonák) zatím neznám a zajímá mě.
Šamonák je výraz pro překupníka či podloudníka. Výraz pochází od městečka Chamonix na hranicích Francie a Švýcarska, kde se až do začátku 20. století většina obyvatel živila právě pašováním. Ze Švýcarska do Francie se pašovaly hlavně hodinky a čokoláda, naopak z Francie do Švýcarska bílé víno. Po tom, co se z Chamonix stalo vyhlášené lyžařské středisko, začali se obyvatelé živit vlekařením a provozováním hotelů, a původní pašerácké řemeslo prakticky zaniklo.
Děkuji za vysvětlení toho slova. Neznala jsem ho. Ale stále nevidím souvislost s kvalitou zboží v Penny marketu. Ale za to nemůžete Vy, ale ten člověk co psal ten příspěvek a opakuje to, čím se tady snaží vymývat mozky a jak je vidět někteří lidé tomu stále věří. Já nesouhlasím s tím, že nám sem Němci něco cpou, je to o tom, co objednává manažer obchodu a to je Čech. A už je snad notoricky známo, že oni určují co se k nám dostane na pulty a protože chtějí co nejvíc vydělat, tak objednávájí podřadné zboží úmyslně. A to by si manažer německého Penny nedovolil, protože tam by to lidi neakceptovali. Mně se občas dostanou do ruky potraviny z německého Penny a kvalita je někde úplně jinde. Jenom obal je stejný. Já mám štěstí, že je u nás obchod "Vyplatí se". Už se to sice samozřejmě dost zhoršilo v tom smyslu, že zboží hodně podražilo, ale zpočátku se tam dalo opravdu nakoupit za pár korun kvalitní zboží dovážené právě z Německa. Pak se změnil majitel, vzal to ruky nějaký Čech a už to šlo pomalu dolů. Celou historii podrobně neznám, ale chodím tam od začátku, tak vím jak se to markantně změnilo k horšímu. A nejsem sama, kdo si toho všímá. Ale stále ještě se tam dá občas narazit na opravdu dobré potraviny a za normální cenu a ne předražené hnusy.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.