Nejste přihlášen/a.
Tieto veci sa vekom a skúsenosťami zvyknú zmierniť, ale keďže sa tak zatiaľ nestalo, určite by som vyhľadala pomoc odborníka. Mám pocit, že Váš problém nie je len obyčajná hanblivosť, ale možno spadá niekam pod sociálnu fóbiu/úzkosť. Asi by ste mali navštíviť psychológa, ktorý by poradil, čo ďalej (len teda k nemu musíte naozaj aj prísť ). Nejakú terapiu, postupné kroky na odbúravanie strachu. Na rozdiel od ľudí okolo Vás má psychológ či terapeut v náplni práce Vám veriť, že máte problém, a netváriť sa, že si to len predstavujete. Podľa toho, čo píšete, Vám naozaj zasahuje do života, takže by bolo dobré na ňom začať čím skôr pracovať, aby ste si ten život mohli aj normálne užívať.
Držím palce!
Já jsem s tímhle taky míval problém sice ne na tak extrémní ale mněl a můžu říct že nejdůležitější je si uvědomit že vás lidi mají z 98.56% v pochvě (1.44% jsou rodina a přátelé) jste jim prostě ukradená akorát další člověk kterého vidí, projdou kolem něj a za dalších 12 sekund už aní neví že existuješ.
Jinak co se týče toho stání na zastávce "bez možnosti odchodu" mně vždycky pomohlo si vytvořit nějaký důvod/výmluvu kterou bych řekl komukoli kdo by se ptal (ProTIP: nikdo se neptá a všem je to jedno, ale vždy mi to pomohlo) Například:
Stojím na zastávce, chci pryč a je trapné odejít. Hned několik možností jak si vytvořit výmluvu:
1. Když už koukám do mobilu -> jejda došla mi zpráva: kamarád se chce sejít v parku. < problém vyřešen, když se mně někdo bude ptat proč jdu pryč, jdu za kámošem - nic trapného
2. Nervozně postávám a kontroluji si jizdní řády a hodinky: "sakra zase spoždění, takhle to do práce nestihnu, radši půjdu pěšky" < problém vyřešen ta pitomá MHD má zase spoždění - nic trapného, jdu naštvaně pryč
Dá se vymyslet hromada způsobů a výmluv pro absolutně cokoliv ale to nejpodstatnější je že na konci je to stejně všem ukradené a nikoho to nezajímá