Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tipy na aktivity - přírodovědné soustředění

Od: lucka12345* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, nemáte někdo náhodou nějaké tipy, co bych mohla dělat s dětmi za aktivity na přírodovědném soustředění?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x

Klasické poznávačky - "Co to je? Kdo to nejdřív v okolí najde?", základy zacházení s atlasy od map po zvěř a orientace v terénu (v lese internet není :)), možná nějaká "malá" chemie - třeba měření pH vody v potoce a louži nebo obtisky na trička přírodními barvivy, je-li možnost vzít třeba mikroskop - a samozřejmě výlet.

lucka12345*
hodnocení

Děkuju za tipy.

 

hodnocení

0x

Věk dětí, jejich počet, zaměření na obor, roční doba, místo pobytu v lese, u rybníka, ve městě?

lucka12345*
hodnocení

Pro 20 dětí, chtěla bych se zaměřit na poznávání zvířat, rostlin, stromů, probíhalo by to v blízkosti lesa v srpnu.

 

liska5
hodnocení

0x

Kolik dospělých? To je podstatné. Já bych udělala trasu se stanovišti, kde by byly úkoly, poznávačka, pokaždé na nějaké téma. U vody o rybách a vodní říši, v lese o stromech a lesní zvěři , na louce o bylinách a hmyzu. Šli by třeba po dvojicích podle fáborků nějaký okruh a po cestě zaznamenávali terče přidělané na stromech. Terčů třeba 20 ks a museli by do své karty zapsat, co na terči bylo. Třeba symboly z mapy / pramen,myslivna, zřícenina/, kolečko se šipkou /sameček/, okolík / květenství/, Saturn/ planeta/, ...

-Pak projít úsekem asi 50m, kde bude deset věcí, co do lesa nepatří a měli by na to jen 3 minuty zaznamenat v pořadí ony věci. Např.: podle cesty na pařezu bota, na stromě ramínko na šaty, strom ovázaný lanem, na větvi zrcátko, na zemi v trávě zapíchané pastelky... vše do 5 m od trasy, a p. Bacha na běžné odpadky, aby je nezmátly.

-Deset stejných dopisů, ale na jiné barvě papíru.Tam by bylo napsáno, kde je cíl či poklad. Ty papíry položit na sebe a rozstříhat třeba na na deset kusů. Rozházet je po prostoru asi 10x10 m do trávy a keřů. Každé družstvo hledá jen svoji barvu a někde stranou si dopis skládá, aby přečetlo pokyn dřív, než ostatní a podle něj se vydalo do cíle.

-Nebo z jednoho místa na kraji lesa startují a mají co nejdřív najít šneka, brouka, smrkovou šišku, bílý kámen, největší list, bodlák, žížalu, ovocný plod,... ap. Kdo přinese kolik. Každé družstvo s igelitkou, krabičku od sirek na brouka a píšťalku, když se do hodiny nevrátí.

-Povíte jim o funkci lesa- dřevo, kyslík,vliv na ovzduší, rekreace, drží vodu, zvěř a plody,...A, že mimo jiné stromy člověka doprovází celé věky a že lidé stromům někdy připisovali duši, svěřovali se jim,.. a každé družstvo si vezme nějaký výtvarný materiál a na svůj strom vyrobí obličej ducha stromů. K dispozici papír, provázky, barvy, škrob s vodou ve škopku a hódně novin na kašírovaný obličej, využít vysokou trávu na vlasy, vousy, plodiny semena, na oči...Nafotit se s nimi.

-Domluvit si besedu s myslivcem, ekologem, rybářem ap.

lucka12345*
hodnocení

Děkuju za tipy. Dospělý tam budou 4 a dětí 20.

liska5

Jestli to půjde, pusťe jim video nebo aspoň CD. Jean Giono: Muž, který sázel stromy. Povídka něco přes půl hodiny/ na CD čte Marek Eben.

Nebo ať přinesou z louky, co vše umí pojmenovat.

Něco poučného jako, co nepatří do krmítka. Kdo má jaké stopy. Tvary dravců. Mraveniště, vosí hnízdo a jak to v něm funguje.

Koukněte na mapu, není blízko nějaké včelařství, zahradnictví, lesní školka, záchranná stanice zvířat a tam si domluvte návštěvu.

4 dospělí - Super!

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Liško, máte samé dobré nápady, jen bych nepraktikovala přinést to, co najdu na louce. Třeba některý druh rostlin je tam chráněný, nemohu trhat. Některý z brouků je také nepříjemný, v nebezpečí vylučuje štiplavou a páchnoucí tekutinu (střevlík měděný).

Zaměřila bych se na poznávání stop zvířat v zimě na sněhu, v létě lze stopy odlévat do sádry. Na podzim sběr kaštanů a žaludů, v zimě to donést do krmelce.

Jen jednou jsme na táboře řekli dětem, aby přinesly, co uvidí. 4 velcí kluci přinesli mladou zmiji zavázanou v sáčku na motýly. V Orlických horách jich bylo hodně. Příště jsme už formulovali opatrněji. ;) Jaga.

A sběr odpadků z části lesa by byl také dobrou činností. A povídat si, co do lesa nepatří a proč.

liska5

Jo,jo, Jaguško. Vaše připomínky si tazatelka určitě přečte a zkoriguje moji přehršel. Dělávala jsem taková soustředění a orienťáky. Zažila jsem zase ježka pod bundou. Ten měl blech! Nápadů mám ještě hodně, ale ať si tazatelka sama zajde do knihovny a půjčí si příručky mladých zálesáků, stopařů, hry v přírodě, příběhy stromů, atd...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]