Nejste přihlášen/a.
Možná už diskuze k tomuto tématu tady byla, nemůžu číst zpětně všechno, ale zajímalo by mě, jak se díváte na dodržování dopravních předpisů u nás. V naší ulici je omezená rychlost na 30 km, ale jezdí se tady určitě šedesátkou a i víc. . Vím o ulici, kde je pouze 20 km / hod, ale touto rychlostí se jet ale ani nedá. Ve vesnicích, když jedete padesátkou, určitě vás někdo předjede a ještě bude kroutit hlavou. Vjetí do ulice s jednosměrným provozem, předjíždění přes plnou čáru, to je úplně běžné. Policie státní tohle neřeší a městská nestíhá. Myslíte , že by tohle prošlo v Německu, ve Francii atd?
Poslední dobou platí na silnicích zákony džungle. Je to částečně zaviněno i rychlými auty. Dříve, kdy sedl člověk do Trabanta, Moskviče, Wartburga, embéčka či Š 100, byl rád, že se vůbec dostal z bodu A do bodu B, nevymačkal z toho žádnou velkou rychlost a tak neměl "roupy".
Dneska se silná auta dostávají do rukou i mladým lidem s mokrými řidičáky a často to podle toho vypadá. U nás u Penny je zákaz vjezdu (jen pro zásobování). Je to z kopečka a dobře by se tam vjelo přímo na parkoviště. Jenže se to nesmí. Manžel to tam jednou projel na babetě. Dole byli právě policajti, náhodou, pro svačinu, no a hned ho bafli. Nakonec si to zasloužil. Od té doby si dává pozor. A já často stojím u Penny a během 10 minut tím zákazem klidně projedou 4 auta. Mají ale štěstí, policajti právě nemají hlad a pro svačinu tam nejsou.
Začátkem března jsem byla nevědomky změřená v obci, kde je, samozřejmě, padesátka. Jezdím celkem pomalu, ale i tak jsem překročila rychlost. O 3 km/h. Jela jsem tam 56, ty 3 km jsou prý v toleranci a tak jsem se provinila o 3 km. Dozvěděla jsem se to, až když manželovi přišla výzva, aby uhradil pokutu (auto je psáno na něho). Docela mě to mrzelo a říkala jsem si, že by radši měli honit ty ožralé, zfetované, se zákazy řízení a s nohou na plynu. Jenomže ti jsou často agresívní a je s nimi problém. U báby, která překročila rychlost o 3 km to měli jisté, že se s nimi prát nebude. A zaplatí. Jaga.
Ta tolerance 3km je chyba měření, která může maximálně nastat a je brána ve tvůj prospěch.
Klidne jsi mohla jet i 59km/h.
Asi máš pravdu, ale velmi paradoxní je, že ti závodníci v silných autech většinou nezpůsobují na silnicích takový chaos, jako osmdesátiletý důchodce, který ve svém Hyundai i20 jede jednou za 14 dní v pátek dopoledne do Kauflandu pro cukr za 9,90 a cestou nepřekročí třicetikilometrovou rychlost...
Jezevče - nic se nebojte, za chvíli nebude na silnicích jezdit nikdo jiný, než ti důchodci a ještěrky (elektroautíčka) - všichni těch 30 - a žádný zmatek nebude ..
v Německu jezdím několikrát týdně. 90% řidičů tam jezdí svižně, ale ne nebezpečně. Největší nebezpečí na německých silnicích představují Poláci v bílých dodávkách. Druhá věc je ta, že v Německu se neděje to, co tady, tedy to, že se na městské čtyřproudovce s protihlukovými stěnami po obou stranách, kde je totálně vyloučen přístup chodců, dá omezení rychlosti na 50km/h a na konec takového úseku se postaví kašpar s radarem. Tam policie pomáhá a chrání. V Česku policie (hlavně ti darmožrouti od MP) hledá cokoliv, co by mohlo přihodit pár korun do černé díry zvané "státní rozpočet".
Samozřejmě, že na celém světě lidé porušují dopravní předpisy. Ale nesmyslné zákazy, příkazy a omezení hrají v bezpečnosti dopravy také důležitou roli. Třeba hlavní tah Plzeň - Domažlice. Za Holýšovem dokončili před minimálně dvěma měsíci opravu můstku. Jenomže tu ceduli s padesátkou jaksi zapomněli odvézt. A tak tam na rovném, kilometr dlouhém úseku všichni hezky zpomalí na padesát, po deseti metrech zase přidají (silnice za můstkem docela prudce stoupá, takže hlavně kamionům chvilku trvá, než se rozjedou) a čekají, až někdo ty nesmyslné značky odveze... Možná by nebylo od věci potrestat kromě řidičů, kteří ta tom desetimetrovém úseku nezpomalí, i blby, kteří mají takovou situaci na svědomí.
Ono to ignorování pravidel může znamenat i problém. V Praze na Modřanské je sedmdesátka, semaforová křižovatka, nějakých 50 metrů, autobusová zastávka, cedule sedmdesát. Všichni tam na zelenou jedou 80. No a nedávno tam jeden volvista zabil před zastávkou ženskou. Přecházela mimo přechod, ale to auto vypadalo, že zastavilo o sloup. Mělo zepředu probořenou i střechu. Takže je zjevné, že nejelo 50. Řekl bych, že to neskončí podmínkou.
Na silnici je řada zbytečných omezení, tak se tato nedodržují. Přitom stačí obecná pravidla typu "řidič je povinen přizpůsobit rychlost stavu svému, vozidla a vozovky aby jiného neohrozil" a různé zákazové značky nahradit značkami doporučujícími.
No vidíte a já se řídím tím, abych nikoho neohrozil. Pokud jde někdo při krajnici, zpomalím klidně i pod povolený limit. Na široké silnici s dobrým výhledem omezení padesátkou nerespektuji, ale pokud na ní bude led, pojedu klidně třicítkou.
Tak já pravidelně brázdím silnice celé Evropy a nemyslím si, že by u nás byla nějaká extra džungle - na blba totiž člověk narazí všude. Krom toho třeba takové Polsko, kam často jezdím je kvalitou silnic (spíše tedy nekvalitou) kombinovanou se sníženým pudem sebezáchovy mnohých Poláků je kombinací na dost divoké zážitky. Stejně tak třeba Itálie, kam taky často jezdím - tam mají sice slušné silnice, ale Italové berou plnou čáru jako geometrický střed silnice bez dalšího významu, červená má jen orientační význam a není žádný problém potkat třeba skůtr, či skupinu cyklistů na kruháči v protisměru.
Takže z tohoto úhlu pohledu mě nepřipadá tady tak divoce - pravda, už mám na kameře záznamy dvou šílenců na D11 v protisměru, pár docela výživných videí by se tam taky našlo.
Je to prostě o lidech. I v našem pidiměstě nebyl problém na hlavní potkat troubu, co to kalí kilo, a pod. Když to měřili měšťáci, tak jim nadávali, takže město koupilo jeden Ramer 10, s tím, že se měl na střídačku umísťovat do 3 stojanů. Do půlroku už měli vyděláno na všechny tři, nyní jich stojí u nás a po okolních vesnicích 8. A řekl bych, že to nese ovoce. Tím nemyslím jen finance pro město, ale lidi si dávají i bacha.
I když - zrovna nedávno tou byla nehoda přímo před tím radarem - jenže slečna psala SMS. To už je pak skoro na Darewinovu cenu...
Jezdíš s kamionem? Na Youtube sleduji pár lidí a nikdo z nich Itálii nebo Polsko nejezdí, takže nemám představu, co očekávat.
Nene, kamionem už dávno ne, hodně jsem toho sjezdil s Jumperem, momentálně mám P Partner.
Co se týče Polska - tam je typické, že metr od krajnice je silnice tak rozbombardovaná, že se tam nedá jet, takže všichni valí prostředkem, předjet jej prostě nejde, ale co nechápu, je situace, kde valí oba protijedoucí kamiony středem proti sobě, to už jsem brzdil v přetuše, že budou lítat plechy - jenže oni se nějak vytroubí a dokáží se zázrakem vyhnout. Stejně tak podobné akce
jsou v Polsku vcelku normál.
Ale do Itálie jezdím rád a často - jednak dělám pro italskou firmu a ta je ve střední Itálii, což je zcela jiný svět, než jih. Od doby, co zavedli na dálnicích Tutor ( měření rychlosti ) tak i Italové celkem zklidnili.
Ale ve městech je to docela zajímavé - tam aby člověk měl fakt hlavu otočnou o 360° protože zejména cyklisti a skůtristi se narvou do kdejaké škvíry. Prostě vcelku divočina ..
Zrovna jsem chtěl psát, co se tak může vozit dodávkou z takových dálek, když kamionem to musí vyjít levněji, ale česká pobočka italské firmy to vysvětluje (předpokládám, že obsluhujete i Polsko).
Na Internetu jsem zatím narazil (cíleně jsem zatím nic nehledal) na útržky severní, "evropštější", Itálie (moc tam toho k vidění nebylo, protože se ty dálnice moc nelišily od zbytku Evropy). Mě zajímala spíše ta jižnější, italštější část, jak to tam vypadá z pohledu řidiče.
No firma je v Rimini, když jsme tam byli na měsíc dlouhé stáži, chtěli jsme o víkendu zajet ,,dolů´´ do Neapole a kousek pod. Chvíli si něco povídali, pak nám řekli, že bude lepší, když naše auta necháme ve fabrice s tím, že nám radši auto půjčí. Vybrali otlučenou plečku, té prý nebude škoda, v případě pravděpodobné krádeže a pod.
Ale byl to super výlet, z mého pohledu byla jiná jen kvalita silnic, řidiči byli stejně praštění, jako každej Ital, nic zlého se nám nestalo. Ale je pravda, že severní Ital kouká na jižního přes prsty, což vysvětluje to půjčené auto. Lega Nord je dost populární
Před pár týdny se manželka "zasnila" při průjezdu vesnicí, a hned přišel papír z radaru a byli jsme o tisícovku poučenější.
Dnes jsem jel domů, v jiné vesnici mě předjel nějaký nedočkavec, a v pasátu odstaveném na krajnici se rozsvítily majáky a už po něm šel.
Nemyslím si, že je situace v dodržování předpisů u nás nějak kritická, ani že vládne beztrestnost. A pokud jsem jezdil v cizině, více či méně civilizované, tak platí že jiný kraj, jiný mrav, ale v zásadě všude je to stejné.
Třeba s půjčeným autem na Krétě - to je jeden z regionů, kde dopravní předpisy skutečně považují jen za takové přátelské upozornění, než za něco závazného. Přesto jsem se i tam s autem cítil docela bezpečně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.