Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Na jaký plat můžu dosáhnout?

Od: daniell odpovědí: 9 změna:

Dobrý den!

Je mi 20 let mám střední školu s maturitou, zaměření strojírenství. Do práce jsem nastoupil 1.11.2018. Dali mi smlouvu na dobu určitou - na jeden rok. Pracuju jako obsluha cnc elektroerozivního obrábění (drátořez), na dvě směny v kusové výrobě.

Moje práce spočívá v tom, že si vezmu polotovar nebo rozpracovaný díl podle toho co má prioritu. Následně ho musím upnout do mašiny a mašinu nastavit. ( vykolmit drát, najetí nulových bodů, nastavení korekcí stroje a nastaveí řezných podmínek). potom nebo předtím, si ještě musím v počítači udělat program pro obrábění neboli naprogramovat mašinu aby to správně řezalo. Obsluhuju dvě mašiny. Častokrát jsem poslední operace, tudíž když něco pokazím, musí se celý kus dělat znova.

Zajímalo by mě tedy na jaký plat bych měl dosáhnout po půl roce, kdy bych si chtěl jít za vedením promluvit o zvýšení platu. Zatím se můj měsíční plat pohybuje okolo 17500kč hrubého.

Mám tedy nárok po půl roce zajít a pobavit se s nadřízenýma o zvýšení platu?

O jaké výši platu bych se s něma měl bavit?

Popřípadě na jakou nejnižší časku bych měl kývnout?

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

2x

Jestli jste opravdu odměňován platem (pracujete ve státní nebo neziskové sféře), jste do platové třídy zařazen podle platných tabulek. Do platových tříd zařazuje zaměstnavatel jednotlivé pozice podle nejobtížnější práce, kterou bude zaměstnanec na té které pozici vykonávat.

Pro zařazení do příslušné třídy jste musel splnit požadovanou kvalifikaci a délku praxe.

Po půl roce se asi nic výrazněji nezměnilo, takže zvýšení platu by asi nebylo příliš pravděpodobné.

Jestli jste odměňován mzdou (soukromý sektor), pohovořte si o zvýšení mzdy se zaměstnavatelem. Mzda je smluvní, záleží na Vás, co si dokážete vyjednat.