Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak motivovat řidiče, aby jezdili ukázněně?

Od: h4ever® odpovědí: 16 změna:

Pokuty za špatnou jízdu nejsou motivační. Pokud by řidič jezdil několik let bez nehody, dostal by příspěvek na nové auto. Měl by tam být určitý vztah mezi tím kolik najezdil a výší příspěvku. Čím víc najede, tím větší příspěvek dostane. Ideální by bylo to ještě každý rok evidovat, opsat z tachometru, aby řidiči nemohli podvádět. Deset let bez nehody a dostal by 10% příspěvek na auto do půl mega. Dvacet let 10% z ceny. Pokud nehodu nezavinil tak by se to nepočítalo. Hodnotilo by se i překročení rychlosti, agresivita na silnici apod.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*
hodnocení

2x
Pokuty JSOU motivační.
Ale musí mít smysl. Jaký dojem mám mít z toho, že pokuty slouží jako příjem do rozpočtu a proto se v rámci maximalizace výběru jako jediného kritéria měří rychlost na výjezdu z obce, že víc záleží policii na pásech než například na čoudu z výfuku? A že se do aut dávají nové drahé systémy typu měření tlaku pneumatik a že je snaha snižovat kvůli bezpečnosti plošně rychlost, které pouze znechutí a zdraží vlastnictví auta a zachrání pouze pár jedinců?
A přitom největší problém jsou telefonisti, předjížděči plných čar nejlíp na horizontu, lepiči na zadek, vybržďovači, nerespektovači čehokoliv a obecně bezohledně se chovající lidi, které systém nepostihuje a ani snad nechce?
Kolik z nás zná vyhlášku? Dneska jsem otevřel diskuzi pod videem, kde polovina diskutujících označila za hlavního viníka ženu v levém pruhu, protože údajně vybrzdila dodávku s mladým řidičem, který pro druhou polovinu zúčastněných byl vinen proto, že pro změnu neměl technicky v pořádku vozidlo, nedodržel odstup a nevěnoval se řízení. Všichni koukali na stejný záznam.
Další věc, počítat cokoliv jen podle stavu tachometru je NESMYSL. Řidič, jedoucí denně trasou mezi poli, kde je téměř sám a poslední střet se tam odehrál před vynálezem houkačky bude odměněn stejně jako řidič z aglomerace, který denně musí kličkovat po rozkopaném tahu městem přes 30 semaforů a miliardou značek na jednom kilometru? To vám nepřijde nespravedlivé?
Lidi, zaměstnané k vedení další zbytečné agendy, bude platit kdo? Ten, kdo voličům slíbil zeštíhlení státního aparátu? Nebo je vaše vize taková, že je úředníků pořád málo a že budeme všichni s radostí makat pro stát a zbytečné soukromé fabriky, beztak plné Ukrajinců a jiných národností, raději pro jistotu zavřeme?
A poslední, nejspíš nejnaléhavější otázka. JAK zaplatí běžný občan v zemi, kde je průměrný věk vozového parku téměř stejný jako věk opravňující nového voliče a řidiče skupiny B konzumovat alkohol, tabákové výrobky a porno, zbylých 90 % ceny nového vozu k té dotaci od nás všech? Nebude takový jedinec oprávněně naštvaný, že se zase PODPORUJÍ jen ti MAJETNÍ?
Úžasná myšlenka *ticho*.
doplněno 24.10.18 23:40: Ještě jsem se mohl rozepsat na téma, že dnes se spíš upřednostňuje hromadná doprava. Podpora individuální automobilové dopravy totiž znamená větší pravděpodobnost, že nebude dostačovat silniční síť a kapacita parkovišť. Takže by to zase bylo zbytečně drahé.
A taky můžu pokračovat, ale to už se opakuju, že běžná rodina by zřejmě mohla i prodělat. Sice by z rodinného rozpočtu měla motivaci platit víc za pohonné hmoty než teď, jenže mimo státu, profitujícím na spotřební dani, by největší bonus z peněz nás všech stejně dostaly firemní flotily, protože přeci jen ta auta v nich toho najezdí víc. A věřte tomu, že případnou ztrátu bonusu při nehodě by provinilý zaměstnanec cvakal pěkně ze svého.
Jestli chcete, uděláme spolu komunu a vy mi svoje peníze budete posílat, protože věřím, že než vy je dovede utrácet líp i můj papoušek.

 

hodnocení

0x

@h4ever - Čím víc najede, tím větší příspěvek dostane.
Od koho?

 

jezevec*
hodnocení

0x

To by bylo švindlů. Jezdím docela hodně, tak 60 tisíc km ročně. A za posledních 15 let mě policajti stavěli třikrát. Jednou jsem neměl zapnutý pásy, v ostatních dvou případech bylo všechno OK. Takže někdo by si mohl duši vyjezdit a nebylo by u něj co hodnotit a naopak rodiče dopravního policajta, který vyjedou třicet let starým Favoritem s chlupatým volantem a s platem vajec za zadním sklem jednou za rok do Kauflandu, by měli stovky potvrzení o bezchybné jízdě...

hodnocení

Kdo by nenajel za deset let ani kilometr měl by nulový nárok. Tak dejme tomu při 600.000km za deset let by byl ten příspěvek ve výši 10% na jedno auto. Tj. jakoby střádání 5000 kč za rok. Kdo by ale najel jen 1000 km měl by nárok na 83 kč za rok.

Platit to budeš ty? Nebo kdo?

Taky už jsem se ptala - zatím tazatel cudně mlčí ;)

 

hodnocení

0x
avatar adetouk
To je výborný nápad! A zároveň by se vyřešil problém se stáčením tachometrů,protože by všichni přetáčeli tachometry dopředu.*smich*doplněno 24.10.18 20:12: @h4ever Evidovat co?
hodnocení

No právě *frajer* Hlavně to evidovat.

Takže by to chtělo založit úřad, kam by řidiči nejméně jednou týdně posílali stav tachometru a kde jezdili. To aby to šlo zkontrolovat a ověřit.

Opět se ptám. Kdo to bude platit?

hodnocení

Evidovat kolik jste najel (tachometr).

Platit stát. Řidič co jezdí vydělává státu peníze.

Chudák stát. Zase má platit.

Evidovat kde? Jak? To si tam každej bude psát co chce?

hodnocení

Jednou za rok. Detaily nepovím, jen jsem načrtl myšlenku. Třeba by to mohlo fungovat jako EET, ale bylo by třeba kontrolovat ty tachometry. Nejspíš by tam měla být blomba, aby se v tom někdo nepovolaný nemohl hrabat. Ale bylo by to dobrovolné. Jistě že by to platil stát, mělo by to vést ke snížení počtu nehod na silnicích.

 

 

jirik50*
hodnocení

0x

podle mne je nejlepší motivace vysoký flastr. Nevětší bych dal za riskantní předjíždění a telefonování za jízdy

 

asd1
hodnocení

0x

Převzít Německý silniční zákon i s policajtama (a zelený ekoteroristy vynechat).. = banální přestupky trestat symbolicky, nebezpečné tak aby řidiče vychovaly a pokud s nima nepřestane tak odstavit řízení. Předpisy a silnice nastavit tak, aby byly rychlé, plynulé, jednoduché a fungovalo to. Nesvazovat všechno zákazama, ale nechat řidiči možnost rozhodovat (např. máme plné čáry i v bezpečných úsecích, přerušovaná začíná až 100m od začátku výhledu do roviny atd.), zároveň při způsobení nehody odpovědnost řidiče (např. alkohol do půl promile OK, při způsobení nehody výrazně přitěžující okolnost).

A policie by se měla zaměřit na věci kvůli kterým se bourá = malé odstupy, nebezpečný způsob jízdy, rychlá jízda v místech kde je opravdu nebezpečná (před školou v 7:30 a ne v jednu ráno), sníženou rychlost měřit 20m před křižovatkou atd. Policajt by měl být vidět a měl by být placený za to že nejsou nehody, ne za počet pokut.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Ja bych na to zavedl evrospske dotace a pod spravou by to mohla mit nejaka dotovana neziskovka nebo sdruzeni.*ee*

hodnocení

To mě taky napadlo, dotace EU bývají nevyčerpané, tak aspoň by se využily.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]