Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Přítelkyně letos nastoupila jako učitelka ZŠ (6,7. třída mat, fyz). Jak to tak bývá, některým dětem to jde víc, některým míň a některé na to úplně serou. Nyní se blíží konec roku a zadání vedení je jasné - nikdo nesmí propadnout v 6. třídě. Jde hlavně o fyziku, která je pro ně nová. Z fyziky neexistuje horší známka než 3. Jak má ale hodnotit děti, které si nejsou schopny přinést od začátku roku ani sešit. Všechny písemky odevzdají během minuty úplně prázdné. Chybí jim motivace. Jedná se pouze o pár exemplářů v každé třídě, ale i tak neví co s nimi má dělat.
Problémy s chováním se řeší max. napomenutím třídního učitele. Dvojka z chování prý letos nikomu nehrozí (na celé škole). Za nejhorší prohřešky (lhaní, kouření, drogy) dávají důtku ředitele. Už takhle to mají ta děcka v piči a ještě abychom se je báli trestat. Ředitelka straší inspekcí a právníkama rodičů. Podle mě by měla inspekce v třídě, kde nikdo nepropadá, udělat speciální testování na zvýšenou inteligenci. Povinně v každé třídě jeden s trojkou, dva s dvojkou z chování a propadat musí min. 2-3 žáci. Pak by se začali snažit, aby to nebyli zrovna oni.
Ona je z toho špatná, já nasraný. Toto je pro rodiče "pomalejších" dětí. Já sám jsem měl v první třídě 3 dvojky a nakonec stejně úspěšně promoval na státní univerzitě. Špatné známky jim život nezkazí, a ty dobré si nejspíš nezaslouží.
Tak kdyz to vztahnu ke sve praci,tak bych pani reditelku pozadal, at me to o te nejhorsi za tri da pisemne. Pokud da, budu davat nejhur za tri a myslet si budu neco o samicich skotu domaciho (abych neurazil jemnocit Kapkynadeje). Pokud neda, budu davat normalne kule. Easy-peasy.
Učitelky
Všude je něco. Například když přítel paní učitelky mluví vulgárně. To taky není asi správně. To znamená, že tak mluví i doma před ní a ona se může ve třídě splést.
Ale k věci...život není spravedlivý a všichni děláme ústupky. Buď ať pracuje dál ve své profesi a zatne zuby a nebo pokud je to příliš proti jejím morálním zásadám, tak ať bojuje, nebo odejde jinam.
Já pracuji s lidmi a taky radši zatnu zuby a prokousnu si ret, než bych povolil vášně a s chutí je praštil po tlamě!
Vy jste pedagog? Vyjadřování vaši přítelkyně je v poměru s tím vaším? Zaplať pán bůh, že neučíte moje dítě.
Učila jsem na SŠ (velmi krátce odborné předměty), máte pravdu jednoduché učit není v každé třídě je nějaký prudič a ten má obyčejně rodiče co znají velmi dobře práva ale povinnosti už ne. Vaše přítelkyně nastoupila po VŠ a nezlobte se ale nic ještě neumí. Neznám školu kde by nařídili, že nejhorší známka je 3, to bych se ozvala, ale jen pokud bych si byla jistá, že já jsem schopná naučit.
Já učitel nejsem, a přítelkyně mluví mnohem slušněji. Zaráží mne že se všichni pozastavujete nad vulgárnějšíma slovíčkama. To víte, mám to už od ZŠ. Pokud máte zkušenosti s výukou, jak byste motivovala dítě, které odevzdá prázdný list čtrvtletní písemky, aby se mohlo dívat zbytek hodiny z okna?
Fyzika je velice zajímavý předmět, vždyť nás fyzika obklopuje a setkáváme se s ní celý den. Bohužel, učitelé učí jen vzorečky a dosazování do nich, vlastně z většiny zajímavých předmětů dělají učitelé nezáživné biflování. Umí vaše přítelkyně učit tak, aby žáky zaujala? Když mě něco baví a zajímá, nebudu na to kašlat.
Já na těch hodinách nejsem. Vidím co si pro ně připravuje doma a vypadá to pestřeji, než jak si pamatuji naší výuku já. Kolektivní práce, pokusy, doplňovačky, skládačky ... 90 % dětí je OK. Tam je spíš problém, že ty co na to "kašlou" mají mít stejné známky, jako trojkaři. A trojka je podle mě krásná známka.
Nejsem registrovaná, tak nemohu přidat hlas do diagramu. Je to problém především ŠKOLY. Zažila jsem schopnou akční učitelku, která trvala na nedostatečné u jednoho zaostalého flákače a pak u jedné prominentní žákyně, co podváděla a nechodila do školy, prosazovala dvojku z chování. Když neustoupila, zažila od vedení serii hospitací, změn v rozvrhu, narážek.., což ji mělo srazit do kolen. Nějaký čas válčila a pak znechucena opustila školství, což byla v jejím případě škoda. Nikdo z kolegů neměl odvahu se za ni postavit a při tom v zákulisí jí fandili.
Rodičů
Já jsem hluboce přesvědčená, že toto, jak to stavíte je chyba školy a učitelky. Podle toho vypadá anketa. Ale to tak úplně není, protože učitelé mají učit, vzdělávat. Rodiče jsou na to aby vychovávali. K výchově patří i kontrola školních "úspěchů" a náslený "výchovný řez". Nelze hodit zodpovědnost na školu a učitelku a jakože, já rodič, já nic, za to může škola.
Kdyby možnost chyby na straně učitele neexistovala, tak ji do ankety nedám. Jsem si moc dobře vědom (a byl jsem i při studiích), že někteří učitelé výuku nezvládají. Pak je chyba na jejich straně. V takovém případě jsou však výsledky celé třídy špatné a nebylo vyjímečné kdy nejlepší známka byla 4. Opět se však točíme okolo stejného problému. Trojkař by měl dostat dvojku a dítě, které je na propadnutí trojku. Celá věc je postavená na hlavu aby naši drahoušci neměli špatné vysvědčení. Na druhou stranu zase nechci házet všechnu vinu na ředitelku, která ke svým rozhodnutím má asi své důvody (finance, školní inspekce a hádání se s rodiči). A z posledního hlediska zase nechci všechno svádět na rodiče. Ti také dnes nemají moc možností. Zvlášť v době, kdy se rozmáhá moderní metoda výchovy "hlavně ho nemlátit".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.