Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jízda vlakem pro vybrané skupiny zdarma

Od: ludik odpovědí: 52 změna:
Slyšel jsem,že vláda chce umožnit jízdu zdarma studentům do 26 let a seniorům nad 65 let a bere si příklad ze slováků,kde už mají tuto výhodu vybranné skupiny zajištěnou. Připadá mi to,že to je politický populismus a stejně náklady půjdou z našich daní.Je to jen návrh nebo už je to odsouhlasné sněmovnou? Pracující zaplatí plnou cenu jízdného,ne-li ještě kvůli této akci podraženého a např.matky s dětmi nebo těžce pracující stojící v práci celou směnu na nohách bude v přeplněném vlaku také stát. Puberťák jedoucí s partičkou večer na diskotéku bude sedět, špinit sedačky a posmívat se slušným lidem,kteří za to jizdné zaplatí v plné výši a on ušetří alespoň na chlast a hulení. Co si o tom myslíte?

 

 

52 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lucie*
hodnocení

4x

Jejda...tady je tolik populistických rozhodnutí,že tohle odsuzovat nebudu.Podle mě jsou všichni populisté nebo snad někdo věříte,e to někdo s námi myslím vážně/upřímně*smich*

Ano mě se to líbí.Pamatuju jako student kolik mě stál měsíčník a kapesné skoro nulové.Dostala jsme 1000kč s toho 650kč za vlak a zbytek na osobní výdaje.Rodičům to přišlo dost 1000kč na měsíc ,takže rozhodně to uleví běžným rodinám.Ty "lepší"rodiny děti vozí autem ,ti by do vlaku,busu stejně nevlezli a podle mě ani zadara nevlezou.

Důchodci mají nevýhodu,že české vlaky a nástupiště nejsou vhodné pro staré lidi.I já v nejlepších letech:-Dmám problém otevřít dveře(někdy musím třeba přes dva vagony,kde vystupují nějací chlapi,sama bych to neotevřela) výstup do vlaku je vysoko,s holí někdy nereálné...ale tohle se snad taky pomalu změní.Určitě to starší lidi nakopne cestovat ,navštěvovat se a využívat dopravu.

Tuhle změnu vidím pozitivní hlavně pro staré lidi,určitě si to zaslouží.Pořád lepší než aby se vrhali v autech na přeplněné cesty,nervovali se a utráceli za servis(živení) auta.Takhle můžou sami nebo s vnoučaty cestovat,účastnit se spousty akcí,zapojovat se do života.

Ted jako pracující nemám čas cestovat,jsou to nárazové akce a cestu do práce mi z části dotuje zaměstnavatel.Tohle už má většina velkých výrobních firem nebo mají své autobusy apod.Takže se necítím ochuzeně;)


doplněno 10.03.18 13:49:

Určitě bych se nebála že mladí budou houfně ve volném čase jezdit vlakem:-Dvlak není moc cool,je špinavý,pomalý,musí na něj dojít,čekat na něj ...:-D ovšem seniory (kteří jsou sice také pořád v časové tísni,mě tak připadá) vlak není pohoršující,nevadí jim (kromě teda blbého přístupu).Dnes je plno slev a výhod,ale bohužel senioři o nich neví.Musí si je najít na netu,kolikrát vytisknout nebo přes net objednat a i mě to dělá problém.Třeba o letních dovolenkových slevách u ČD jsem vůbec netušila.Najít milou paní v kase na nádraží a aby člověku ještě pomohla ,tak to je náhoda.Takže takhle by to měli vyřešeno,jezdily by zadara a hotovo.

 

sotacofaj
hodnocení

3x

Čistý populismus a zase budeme blíže k socialismu. Kdyby nebylo dotací, tak dráhy přestanou do roka jezdit a zkrachují.

Cokoliv je zdarma, tak se zneužívá a nadužívá.

Co bude stát rozdávat příště. Volání zadarmo, poštovní služby zadarmo, jídlo zdarma, bydlení zdarma ...

Ale kdo to zaplatí? ovce...

Nejste členem ODS?

 

hodnocení

2x

Tak jsem si představila, jak se na perónech perou důchodci se studenty o místo ve vlaku zdarma a chuděry maminky, které taky cestují nejméně sedmkrtá do týden, zakrývají dětem očička - protože až to bude platit, určitě se obě "vybranné skupiny" houfně vrhnou na cestování po kolejích. Už jen proto, aby naštvaly "těžce pracující".

Člověče, vzpamatujte se - nebo jste jen potřeboval upustit páru?

 

sotacofaj
hodnocení

2x

Ještě dodám k tématu. Bavil jsem se s několika lidmi a nikdo nepochopil podstatu problému.

Máme tu vládu jedné strany, která nikdy neměla důvěru ani většinu v poslanecké sněmovně. Taková by určitě neměla pomocí vyhlášek dělat takové zásadní kroky.

Měla by pouze udržovat tuto zem do získání důvěry a tedy většiny v poslanecké sněmovně, aby měla legitimitu dělat takové zásadní změny.

Abychom se v budoucnu nedočkali, že president pověří sestavením vlády třeba Okamuru z SPD, nebo Vojtěcha Filipa z KSČM, kteří pak defakto ovládnou tuto zem. I když je volilo třeba jen 5% voličů.

Takové menšinové vlády bez důvěry jsou velice nebezpečné pro tuto zem, protože jdou proti vůli voličů.


doplněno 11.03.18 11:48:

lucie>

Tato otázka je politická, protože aby byla jízda zdarma, tak zde musí být politické rozhodnutí.

Kde hlasují všichni? Vyhlášku vydá ministerstvo, takže "hlasování"je pouze uvnitř této jedné strany. To není zákon, takže žádná většina v poslanecké sněmovně. Chápeš?

Až bude sestavena vláda s důvěrou, tak ať si klidně toto dělá. Budu to respektovat, protože za ní bude stát většina voličů. Toto je ale vláda, která je podpořena pouze 29,6% voličů. Přes 70% jí nedalo podporu. Proto by neměla takové kroky činit.

lucie*

Tento dotaz není o politice,ale Váš koment je čistě politický a já to vidím jinak a p.Klaus ml. to napsal přesně "Ve sněmovně je devět stran. Není jasná většina s podobným programem. Strany protestu (ANO, piráti) se navzájem nesnášejí, respektive piráti hrají o celý bank a mají čas, nechtějí dělat nějaké koalice. ODS nechce o vládě jednat. Kalouska s Babišem pojí osobní nepřátelství. Další malé straničky (STAN, KDU) se nabízejí ostošest, ale zase nemají dost hlasů. Zbývají socialisté, kde má Babiš také s částí jejich klubu osobní nepřátelství (Sobotka) a myslí si, že stojí za jeho trestním stíháním. S komunisty a SPD má zase problém část liberálnějších poslanců ANO. Do toho ANO vyhrálo volby přesvědčivě a má spoustu poslanců, tj. bez nich se nic nehne ve sněmovně a vždy jsou součástí jakékoli hlasovací většiny u všech zákonů a jednání. Situace je složitá."

Vláda v demisi je vládou jedné strany,ale hlasují všichni.Nelíbí se mi,že se hodně mluví o demokracii,ale jak není voleno dle libosti,tak se odvolává nebo píší petice.Dle hesla"budem volit tak dlouho,dokuď mám to nebude vhod".Tak k čemu to většinové hlasování je,když to potom kdekdo spochybňuje?Tím bych to asi uzavřela,na kecy o politice jsou jiné rubriky;)

- když jistá skupina bojovala proti Babišovi jako ministrovi, říkal jsem, že zruší Babiše jako ministra, aby mohl být premiérem. Teď bojují proti vládě bez důvěry, aby se Babiš stal premiérem vlády s důvěrou a oni skončili v propadlišti dějin (a České televizi).

lucie*

...bojím se,že kdyby nic nedělali zase bych četla"..jen sedí u koryt a nic nedělaj";)a myslím,že tenhle návrh nevymysleli sami jen v jedné straně.Tyhle populistické rozhodnutí se táhnou se všemi.Celkově se mi dnesšní doba nelíbí.Skupina takzvaných demokratů vyvolává v lidech strach o demokracii,přitom vše probíhá demokraticky,ještě se nestalo nic nedemokratického.Komunisté,SPD...jsou parlamentní zákonné strany ale na funkce nemají podle některých nárok.Demokracie jen pro vyvolené...je to smutné co se děje.*alene*

sotacofaj

Vláda bez podpory a důvěry nemá dělat změny, které nejsou nutné. Má udržovací status. A já nevidím nějaký celospolečenský problém a ještě tak neodkladný, že by bylo nutné ihned zrušit placení jízdného pro mladé a důchodce. Jistě to může počkat na vládu s důvěrou.

Ohledně funkcí. Máme tu funkce volené občany a také tu mámě funkce volené sněmovnou, senátem atd...

Na nějakou funkci není nárok. Stejně jako strana nemá automaticky nárok na nějaké poslance a potřebuje zvolení občany, tak stejně ve sněmovně nemají automatický nárok na funkce a potřebují zvolení členy sněmovny.

Takže ano, je pravda, že nemají nárok. Musí se najít většina pro jejich zvolení. To je právě ta demokracie.

lucie*

...a vidíte,ted se to mění.Na zvolení do funkcí ve sněmovně je potřebná většina poslanců,volí se tak a stejně je to špatně a až ted lidem a politikům začlo vadit,že Komunistická strana vůbec existuje.To jsou absurdity...ale stejně jako demo blok a prostetující i já (která s nimi nesouhlasím) se bojím o demokracii,aby neovládli stát takzvaní demokraté a určovali co je správné.

lucie - těch absurdit je dnes víc než dost. Jakémusi Ondráčkovi vyčítají, že jako záklaďák sloužil u Pohotovostního pluku. Stejně jako všichni budoucí policisté a spousta vysokoškoláků, kteří s policií neměli nic společného. A za "demokracii"proti Ondráčkům bojuje třeba Jan Svěrák, který jako záklaďák sloužil u Pohraniční stráže (stejně, jako jeho tatík). A kterého ti oškliví komunisté poslali do USA převzít cenu za svůj film ..


 

hodnocení

1x
avatar mikihans
Vysvětlete mi, proč by měl student automaticky sedět a pracující automaticky stát? Místenku může mít kdokoliv. Proč by měl puberťák špinit sedačky?
Já si myslím, že na tom není nic až tak špatného (ne, nejsem student ani důchodce). Vlakem pořád budou jezdit ti, kteří by jeli tak jako tak, akorát za to nebudou platit.
Jinak z daní si to samozřejmě zaplatí i studenti, až budou pracovat, a zároveň si to z daní "předplatí" i na ten důchod. A vy pak taky v důchodu můžete jezdit vlakem zadarmo.

 

rv*
hodnocení

1x

Schválené to není, a kdoví, jestli bude. Berte to tak, že se jedná o další formu podpory rodin s dětmi. Jinak by to studentům platili rodiče, kteří stojí v práci celou směnu na nohách. Takto jim to zaplatí i bezdětní.

ludik
Proč platící pasažeři mají stát je jednoduchá odpověď. Puberťáci nastoupí ve velkém davu v nástupní stanici města a dále vlak bude stavět v menších stanicích na vesnici,kde už bude vše obsazené. Slušné chování náctiletých pod vlivem trávy a alkoholu se nedá ve vlaku očekávat. WC.věcně obsazené ve dvojici,odpadky po zemi,řev to není normální kultura cestování a bude hůř až to budou mít zadarmo. Ještě by mohli schvalit alkohol v ramci cateringu grátis pro ně a diskotekové vagóny.
Máte dosti zkreslenou představu o studentech, to Vám řeknu ;)
instalater*

mikihans- já se obávám, že to zase tak moc zkreslená představa není . Je to realita dnešních dnů. Bohužel.

 

bruter*
hodnocení

1x

Mě dědkovi 78 let zas připadá populismus to,že musím platit poplatky za ČT a ČR i když ani jednoho z nich jak je rok dlouhý nesleduji a neposlouchám.Radio poslouchám jen F1 televizi většinou jen zprávy na Primě nebo Barandov a ti na mě žádné poplatky nechtějí.

 

momo*
hodnocení

1x

Dobrý den. Pomalu se blížím k důchodu a moc bych toto přivítal. Okamžitě bych se zbavil auta a všude jezdil vlakem i na Slovensko. M.

jofa*

Pokud Babiš dodrží předvolební slib, tak ale jenom určitý dopravce a to samozřejmě státní. Ostatní to zadrmo nemusí zavést. Snad jedině, že by jim to stát proplácel. Takže jen státní dráhy.

 

vlak*
hodnocení

1x

A je to tu !

Důchodci nad 65 let a studenti by měli od letošního června dostávat ve vlacích a autobusech slevu na jízdném 75 procent. Novinka by měla začít platit od změny jízdních řádů, tedy od 10. června. Státní pokladnu to má stát 5,8 miliardy korun.

V Otázkách Václava Moravce České televize to řekl premiér v demisi Andrej Babiš (ANO). V programovém prohlášení současná vláda v demisi slibovala jízdné na železnici pro seniory a studenty do 26 let zdarma.

Babiš v televizní debatě řekl, že sleva pouze na železnici by nic nevyřešila. Poukázal na to, že železničních zastávek je mnohem méně než obcí a měst v tuzemsku. Novou slevu chce zavést formou nařízení vlády. "Tenhle systém bude jednoduchý a férový," prohlásil. Důchodcům by podle něj mělo stačit jen ukázat na nádraží u pokladny občanský průkaz a obdobně by to mělo fungovat i u studentů. Jak ale řekl, dopravci budou mít možnost na některých přeplněných spojích slevy neposkytovat.

Peníze na slevy má stát podle Babiše získat z dalších úspor státu a rušením "nesmyslů", kam zařadil i program Start na ministerstvu průmyslu a dopravy za 1,3 miliardy korun. Poukázal i na to, že se státu daří lépe vybírat daň z přidané hodnoty.

 

xy
hodnocení

0x

A k nám jako naschvál vlak nejezdí... :)

 

hodnocení

0x

Není to populizmus, jde o opatření v sociální oblasti. Postavte se někde u závor a podívejte se, jak jezdí obsazeny osobní vlaky. Už několik km za Prahou jsou téměř prázdné, takže těch několik důchodců jedoucích zdarma by nebylo vůbec rozhodující. A u studentů, kteří jezdit musejí třeba denně, by byla nejlepší větší sleva na jízdném. Ostatně na TV Barrandov mluvil Babiš tento týden už jen o slevách:-P

sotacofaj

Nejsem členem ODS, abych odpověděl na otázku.

Já bych si spíše položil otázku, proč jezdí vlaky prázdné? Proč stát provozuje takovou službu, o kterou není zájem. Následně jsou dráhy silně prodělečné, proto do nich stále leje desítky mld.

To že do nich narveme neplatící cestující není řešení.

rv*

Všude na světě jezdí osobní vlaky. Nikde nebyla osobní doprava zrušena. A pokud už osobní doprava funguje, tak v nákladech stojí skoro stejně, ať jsou vlaky plné, nebo prázdné. Pokud se je podaří zaplnit, tak to znamená, že vedle po silnici jezdí třeba méně aut. A to by měl být přínos slev na vlaky, popřípadě i vlak zcela zdarma.

 

barbakan*
10.03.18 10:46
hodnocení

0x

 

ohneta*
hodnocení

0x

Nejsem student a ani ještě v důchodu. Slevy (jízdu zdarma) pro důchodce beru, ale proč sakra i pro studenty? A když už pro studenty, tak jen do vystudování SŠ, gymplu či učiliště. Vysokoškolák si snad už může vydělávat na cestu a ne aby jim stát platil 100% jízdného. Návrh který bych akceptoval já by byl: studenti do vystudování sš, gymplu, učiliště - zdarma. Vysokoškoláci jen slevu na jízdném.

 

jofa*
hodnocení

0x

Návrh jsem nijak nestudoval ale troufnu si říct, že to bude pěkně omezeno. U studentů tam a zpět do školy a nikoliv o prázdninách, svátkách, ježděni po výletech apod. Senioři neomezeně. Uvidíme.

 

damandys
hodnocení

0x

Bezplatné cestování může být pro určitou skupinu lidí zajímavé, ale obávám se, že vznikne dost zásadní problém s přeplněnými vlaky. Mám zkušenost ze Slovenska, kdy jezdím přes Ostravu do Žiliny, přestoupím na rychlík Bratislava - Košice, který je téměř pokaždé narvaný (seniorů je asi tak polovina) a lidé často stojí dlouhé hodiny v uličce. Jezdil jsem i dříve a cestujících bylo méně (než nezavedli bezplatné jízdné). Mnoho důchodců vyjede třeba z Bratislavy do Popradu, na Štrbském plese si dají kafíčko a odpoledne se vrací domů. Jediným řešením je pak zakoupením místenky, ale ne v den odjezdu, nejméně týden předem. Ale stejně se tím nic nevyřeší, protože vlak není nafukovací a někteří budou stát. Řešením by bylo dát do jízdního řádu více vlaků, ale finančně by to bylo pro stát hodně nákladné. Bezplatné cestování - za mě určitě ne.

 

hoststary*
hodnocení

0x

Když to bude zdarma, budou si toho lidé vážit? I za igelitovou tašku v obchoďáku si zájemci zaplatí korunu, dvě. Navíc to není zadarmo, ale tu jízdu zadarmo dráhám zaplatí všichni ostatní, kteří platí daně.

Starší lidé si vzpomenou na dělnické a studentské týdenní jízdenky na vlak, které byly výrazně levnější než jízdenky na jednotlivou jízdu pro ostatní cestující.

Zajímavou zkušenost přivezl kolega z jedné švédské střední školy - místo dohadování o ceně obědů pro žáky, o nějakých slevách pro někoho - mají prý bez rozdílu všichni žáci této střední školy oběda úplně zadarmo. Všichni mají stejně výživnou stravu a ne jako u nás, kde někdo má peníze na obědy a někdo si nosí z domova jablko a rohlík, a někdo to vydrží až domů, kde se nají.

 

radarbrdy
hodnocení

0x

Souhlasím s @hoststary. I igelitka v supermarketu je za korunu nebo dvě. Když byly zdarma, lidi je nadměrně spotřebovávali a byl z toho akorát bordel.

To, že stát dotuje podniky, které by se jinak na sebe nevydělali je známá věc.

Horší ještě je, že do takových podniků se bez výběrového řízení nasazují "zasloužilí" kádři, tzv. trafikanti, vzpomeňme aféru Tluchoř, Fuchsa, Šnajdr.

Igelitka v krámě je za tři koruny kvůli ekoteroristům ..

 

man*
hodnocení

0x
Uvazuje se prý i o autobusech, Jančura se taky zučastňuje techto debat a pokud bude stát chtit dotovat jizdy, tak jeho RJ to vyuzije. Ale asi budou jen slevy.
man*
Tak dnes v poledne v OVM se Babiš zminil, ze se uvazuje o slevách 75%, takze to zcela zdarma asi nebude *nevi*

 

fero*
hodnocení

0x

Dobrý večer,s návrhem vlády jako důchodce jednoznačně souhlasím.Nebudu zde uvádět proč,jen uvedu jedno.

Co jste Vy mladí dnes,byli jsme i my,co jsme my dnes budete i Vy. Tak to neřešte a nechteto na ministrecht,oni vědí

jak nejlépe to řešit.

fero

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

mně to trochu připadá, jakoby se lítalo "ode zdi ke zdi" ! - a to ve všem.

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, zatím to je pouze návrh, který se ještě určitě dočká změn - možná z toho nakonec bude jen jízdné zdarma na horskou dráhu nebo strašidelnou dráhu v rámci Matějské pouti . Zdravím!

 

lidus*
hodnocení

0x

Vlk se nažere a koza zůstane celá. Co se čílíte, vždyť tím vlakem skoro nikdo nejezdí. Je to asi dva roky co jsme jeli s vnučkou aby viděla co to ten vlak je a věřte mi, tolik místa co v tom vlaku bylo, až mi přišlo, že jede zbytečně. Pochybuji, že se něco změnilo.

 

danka86*
hodnocení

0x

Obecně cokoli, co je zdarma, má tendenci být nadužíváno, jenom proto, že to je prostě zadarmo. ZADARMO jakoby mělo magickou moc a spoustu lidí to až iracionálně přitahuje. Navíc ještě co je zdarma, toho si lidé příliš neváží a vsadím se, že ti, kteří dnes nadávají na zpoždění vlaků, budou nadávat úplně stejně, ne-li víc, i když budou cestovat zadarmo.

Klidně si dovedu představit, že vysokoškoláci, kteří teď přes víkendy zůstávají na kolejích nebo na studentských bytech, aby nemuseli utrácet za cestování, budou domů jezdit častěji, když to budou mít zadarmo. Páteční vlaky budou přecpané studenty v daleko větším měřítku než dnes a pracující člověk, který se chce taky dostat po pracovním týdnu vlakem z velkoměsta za rodinou, bude z celé situace značně otráven, možná radši pojede autem a ČD tak přijdou o platícího zákazníka. Také je otázkou, jak moc jsou ČD na takový nárůst počtu cestujících technicky a personálně vybaveny. Předpokládám, že vlakových souprav nepřibude tolik, aby to odpovídalo celkovému nárůstu počtu cestujících.

Nicméně pokud se cestování zdarma pro vybrané skupiny zavede, uvítala bych, kdyby to alespoň nebylo ve špičkách a v těch nejvytíženějších spojích - to by nejspíš rozpoutalo občanskou válku :-D

 

vlak*
hodnocení

0x

To je nesmyls, že lidé budou zneužívat něco, co je zdarma. Přecpané vlaky se nekonají ani na Slovensku, kde cestují děti, studenti a senioři od 62 let zdarma. Jen na některé rychlíky je určen předem počet míst (jízdenek) pro osoby cestující zdarma. Takže žádnou paniku.

 

sotacofaj
hodnocení

0x

ra252

Lžeš. A to pořádně.

Zdeněk Ondráček na vojně nebyl. Měl náhradní službu 5 měsíců u ministerstva vnitra. Po skončení byl přijat v září 1988 do služebního poměru příslušníka Sboru národní bezpečnosti. Na vlastní žádost byl přijat do pohotovostního pluku. Ten byl založen po událostech roku 1968, jako speciální útvar pro potlačování demonstrací.

Takže žádný záklaďák. Lžeš.

iz*

@Andelsk, mí spolužáci a známí se do něj přihlásili kvůli náhradní vojenské službě, která trvala jenom pět měsíců.

Absolvovali 5 měsíců výcviku (v 70. letech probíhal v Malackách na Slovensku), zbytek do 24 měsíců (= délky ZVS) v Praze u pohotovostního pluku. (Ondráček byl ve věku záklaďáků.)

Žádný z mých známých tam nešel "potlačovat demostrace", všichnin se jen chtěli "ulejt z vojny". (A věřím, že tato motivace byla dost častá.)

- asi takhle:

Na základě podmínek stanovených zákonem č. 100/1970 Sb., o služebním poměru příslušníků SNB pro přijetí do služebního poměru byl branec Zdeněk Ondráček před nástupem vojenské základní služby vybrán ke službě v Pohotovostním útvaru Veřejné bezpečnosti (PÚ VB, zřízen v letech 1970–1992). Nejprve vykonal 5 měsíců náhradní vojenské služby u útvaru vojsk ministerstva vnitra ve Frýdku-Místku (04/1988 – 08/1988), kam nastoupil v termínu k 1. 4. 1988. První a druhý prapor sloužil k výcviku vojáků na zkrácenou vojenskou službu v délce pěti měsíců. Během této doby se vojáci zavazovali ke službě na zbývajících 19 měsíců v pohotovostním útvaru VB v Praze a následně ke službě u tehdejší veřejné bezpečnosti (VB). Kdo tak neučinil, musel absolvovat celých 24 měsíců u jiného VÚ.

Po ukončení náhradní vojenské služby byl 09/1988 přijat do služebního poměru příslušníka Sboru národní bezpečnosti a zařazen na dobu 19 měsíců do pohotovostního útvaru, kde absolvoval praporčickou školu SNB a tím získal základní bezpečnostní vzdělání rozšířené o výcvik se speciální technikou a výcvik v řízení motorových vozidel včetně praxe. Před vyřazením z PÚ SNB (02/1990) byl na základě s ním provedeného rozhovoru zařazen k výkonu služby Veřejné bezpečnosti. Povinné absolvování půlroční nástupní policejní školy v Praze splnil Zdeněk Ondráček v rámci služby u pohotovostního útvaru, který jako vzdělávací instituce SNB nástupní policejní školu nahrazoval.

sotacofaj

ra252>

Pěkně zkopírované. Ale tam je přesně to, co píšu. Nelze to srovnávat se záklaďákem v armádě, který musel na vojnu a dostal vše rozkazem a nemohl si vybrat své "zaměření".

Ondráček si svůj osud vybral a šel za svým cílem. Já proti němu přímo nic nemám. Jen takový člověk by neměl být předseda komise GIBS.

Chtěl být detektivem, tedy dělal to, co musel. Mimochodem, ti záklaďáci jsou v nepromlčitelné klatbě taky? A pohraničník Svěrák taky? A demokratizátoři na MMF nebo Czechteku? A demokratizátoři katalánských voličů budou za 30 let v klatbě též?

sotacofaj

Většina příslušníků SNB neprošla a nebyla členem pohotovostního pluku, takže ani on nemusel. Byla to "elitní" jednotka. Proto také měla tak málo členů.

Byl to způsob, jak získat předepsané vzdělání. Nebyl velký, protože byl průchozí. Jak jsem psal - procházeli jím v rámci ZVS i vysokoškoláci, kteří neměli se SNB nic společného.

Dnes si zase mnozí doplňovali potřebné vzdělání na různých pochybných, někdy v podstatě neexistujících školách ..

 

hodnocení

0x

No, osobní doprava byla ztrátová už od dob Rakousko-Uherska. A je ztrátová i dnes. Výjimkou jsou expresy mezi velkými městy (a tam možný zisk odebírá tzv. konkurence). Takže, jestli bude ztrátová víc nebo míň .. odjakživa byla dotovaná ..

 

 

jethroo
hodnocení

0x

Vlaky určitě přeplněněé nebudou. Jezdím vlakem každý týden a všiml jsem si, že lidé středního věku vlaky nejezdí. Jezdíme pouze my důchodci a studenti. Jakoukoliv slevu vyšší než 50 % uvítám, protože vnoučata a kamarády mám daleko a musím se rozmýšlet, zda si více jízd za měsíc mohu dovolit. Za mě tedy asi tak.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Dle mého soudu-bude to zhoršní služeb púro PLATICÍ zíkazníky ČD-důchodce si bude hezky cestovat a aby měl komfort-za pár korun si zakoupí místenku,ale normální platicí si pak třeba 5x na trase Praha Ostrava přesedat nebo´t v každém městě nastoupí důchodce zadarmo co si za pár kaček nakoupí místenku.A proč ne když mezi Prahou a Ostravou ušetří na jízdném cca 600kč!?

Platící zákazník si místenku zakoupit nemůže?

 

fram
hodnocení

0x

Tenhle nápad je skvělý a staronový. Měl přijít dříve asi o 25 let, a také mělo přijít renovování české železnice s velkými ivesticemi. Kde na to vzít? Ubrat z výstavby dálnic, pro kamiony nejsou naše stavěné a také co tady s tím pazbožím, co někde v EU přebývá, ne? Přesun kamionů na želenice, některých jen projíždějících POVINNĚ. Jenom je hloupé, jestli se toho ujímá blbec B., protože z nápadu může být kočkopes. Nikoli proto, že se uleví finančně starým (pro ty i jednoznačnně pohodlější posed) a mladým. Jo, tohle by bylo: mojesvycarsko.com/... ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]