Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Efekt TK na STK

Od: aloisb® odpovědí: 16 změna:

Před lety ukazoval můj palubní PC na FORDu průměrnou spotřebu nafty 5,1 l/100 km. Musel jsem na STK a když jsem odtud odjížděl, tak PC ukazoval 5,2 l/100 km. Počítadlo jsem nevynuloval a po celé 2 roky provozu ukazoval PC stále stejnou hodnotu. Minulý týden jsem opět musel na STK a protože jsem měl obavy z měření emisí, tak jsem auto svěřil známému automechanikovi, který ho přes STK úspěšně protáhl. Když mi auto předával, ukazoval palubní PC průměrnou spotřebu nafty 5,3 l/100 km. Je to asi tím, že tam motor týrají ve vysokých otáčkách při vysoké spotřebě nafty. Bylo by zajímavé, kdyby zveřejnili, kolik % vozů neprochází TK na STK a z jakých důvodů. Mám totiž vážné podezření, že většina vozů celkem v dobrém technickém stavu a že povinné TK jsou jen výsledkem podnikatelské lobby ve spolupráci s ekoteroristy jako jsou Zelení nebo tzv. Matky Země a pod. V USA jezdí desítky milionů aut a žádné TK tam prý nejsou povinné ! Doufám, že s nástupem elektromobilů tato státem posvěcená zlodějna zmizí (emisní měření trvá cca 10 minut a cena je 800,- Kč !)

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

floro*
hodnocení

2x
S auty zkusenost nemam, ale zdvihl me vas termin Ekoterorista a zeleni. Ekoterorista je umele vytvoreny PR termin prave tech lobbistu a podnikavcu, aby znevazil hodnotu ekologu u verejnosti. A fakt myslite, ze zeleni tehdy byli nejaci ekologove? Kdepak, potrebovali jen protlacit repku a fotovoltaiku a zrovna v tu dobu "Zeleni" tahlo. A po svem padu keste poslouzili jako zneucteni tech zelenych, kterym jde o neco rozumneho a fungujiciho. Nebudme ovce, ale myslet.
Co se tyce technickych zkousek a jeji obtiznosti, dle meho jde pouze (jak jinak) o penize. Kdyz se zamyslite, na cem funguje dnesni ekonomika? Na spotrebe a automobilovem prumyslu. A uzivani aut deset let a starsich aut... to fakt neni zamer.
Apropo, pro priklad - mam v podnikani pres 20 let starou dodavku, Wolf. LT, spolehlivak a drzak, dneska po 3 mesicich neprovozu a tydenich mrazech pod -5°C skocila na drc, servis skoro ani nevidela za celou dobu. Dnesni nove dodavky, byt od stejne firmy kazdy rok po sezone v servisu za zavratne castky, kurvitka kam se podivate. Takze asi tak.

No právě "kurvítka" kam se podíváte-kdo je u aut vymýšlí? Normálně uvažující konstruktér? NIKOLIV -EKOTERORISTA který říká emise musí jít dolů -pak konstruktér musí místo třeba m ísto motoru se 1600ccm do rodinného auta vymyslet motor který bude mít jen tři válce a objem jako stařičká Š-120 ale výkonově musí mít alespoň 2x tolik .Jak je možné že starý nafťák co s necelého dvoulitru a při spotřebě do 5l nafty na sto byl míň ekologický když od něco "ekologičtější " přímovstřikový diesel taky dvoulitr ale má spotřebu o jeden až dva litry na sto větší-kdo výmýšlí ty debilní normy?Ekoteroristé,jiné vhodné slovop pro toto neumím nalézt!

Jo, to je přesně ono. Aby byl motor ekologický, musí spálit více paliva. Nerozumím podrobně konstrukci motorů, ale bráno selským rozumem to moc logiku nedává.
hodnocení

Těm ekoteroristům naslouchají ti podnikatelé, pro které zdánlivá ekologie znamená větší kšeft. Tak vznikly dotace na solární elektrárny, které stojí obyčejné občany cca 4 milirdy Kč ročně ! Jedním ze solárních baronů je např. pan Paroubek s milionovými příjmy ročně. A jsou další, kteří drží anonymní akcie těchto solárních společností a pobírají nehorázné dotace ze státního rozpočtu, do kterého zase proudí poplatky za tzv. zelenou energii. A ty ekologické motory zase znamenají vyšší příjmy naftových společností.

floro*
Vy jste ale nepochopili muj prispevek.
Za kurvitka nemuzou ekologove, ale vyrobci a prodejci aut i spotrebicu. Je potreba vyrabet a prodavat a je jedno jestli je to auto nebo pracka ci televize. To nema s ekologii vubec nic spolecneho! To je dnesni spotrebni ekonomika. A kdyby slo o ekologii, tak tu davno jezdi auta na uplne neco jineho nez na fosilni paliva. Jenze na rope zavisi zase svetova ekonomika.
Repka a fotovoltaika taky nema s ekologii nic spolecneho, zase jde jen o prachy. Jen bylo potreba to prolobbovat navrchu a k tomu pomohla nejaka strana zelenych, jejichz nazev zrovna tahl u volicu. Nebo myslite, zeby nejaka ekolozka byla schopna predvest, to co tehdy ta pipinka u Krausa.

 

danys*
hodnocení

1x

Alespoň ti ten vrak jednou za dva roky zkontrolujou! Jediné co mi vadí je nutnost EK při přepisu vozidla i když má platnou tk.

hodnocení

Auto - vrak je poznat na první pohled a tak by podle mého názoru stačilo, kdyby Policie ČR při dopravních kontrolách takovým vrakům odebírala osvědčení o TP a posílala je na nucenou TK. Většina našich řidičů si své rodinné osobní auto hýčká a udržuje v dobrém technickém stavu. Náhradních dílů je dostatek a nemusí se pracně shánět jako v minulosti. Trochu jiná situace je u nákladních vozidel, která vidíme dost často nadměrně kouřit a opadávají z nich součástky.

Ta EK je opravdu zbytečná a jen vytahuje penize z kapes majitelů vozidel. Zařídila jí podnikatelská lobby majitelů STK v Poslanecké sněmovně. Šibalové z ČSSD, TOP09 a KDU-ČSL jim šli na ruku. Nová Babišova vláda by měla takovéto státní zlodějny zrušit.

danys*

To už PČR dělá. Vrak rozhodně na první pohled není poznat. Nákladní auta jsou dnes v lepší stavu než osobní, kdy český pepík na opravách šetří kde se dá a opravy oddaluje. Ty náklaďáky musí jezdit a vydělávat peníze, každá závada má pak za následek škody v řádech desítek, stovek tisíc korun.

 

cicky
hodnocení

0x

Potřebujete s něčím poradit nebo si jen postěžovat?

hodnocení

Víceméně postěžovat a slyšet názory řidičů na povinnost jezdit na STK.

 

praivo*
hodnocení

0x

Pokud je motor v dobrém stavu, tak vysoké otáčky opravdu nejsou žádné "týrání"! A co se týče USA, tak i tam některé státy mají TK a ME - a mnoho z nich dokonce každý rok: en.wikipedia.org/...

hodnocení

Díky za info, už jsem klidnej*tanec*

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Mně to problém nedělá,běžně čas od času také "vyženu pavouky" z výfuku na jízdu až k červenému na otáčkoměru.Jak benzínové tak i naftové.jinak toto neřeší TK ale Emisní! Ale svýžm ztpůsobem je to dobře-alespoň se odzvím o TS svého auta víc než co mohu jen sám zjistit!

hodnocení

Kontrola emisních limitů je nyní nedílnou součástí TK.

Aloisi -to já vím ale dotaz zněl TK na STK a ne E na...

 

instalater*
hodnocení

0x

Zdravím, motor týrají ve vysokých otáčkách ... pokud jezdíte pomaličku na spotřebu , tak je nutné motor trochu protůrovat jak se říká vyhnat pavouky , aby se dostali na správné hodnoty CO. A nebojte bude hůř. Zase nové směrnice a spousta aut na emisích jen tak neprojde. Já musím když chci udělat emise na motorce jet přes 200km ( tam a zpět 400km) do Prahy do Dekry. Jinde v republice mi to neudělají a nejde se u nich objednat. Tak že když tam přijedu a je plno , tak se mohu otočit a jet domů a to samé pokud emisemi neprojdu tak tam po opravě jedu také znovu. :)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]