Lokomotiva - historie

Od: Datum: 28.02.13 21:56 odpovědí: 21 změna: 01.03.13 23:03
avatar

Zdravím, s kamarádem se "kocháme" krásou starších mašinek, jejich dokonalostí nejen na jejich dobu.

Poslal mi odkaz http://fc05.deviantart.net/fs…189/f/2/BIG_BOY_by_jhg162.jpg a ted přemýšlíme, z kolika součástek je tato krasavice složena. Nevíme odpověď, jen se s námi pokochejte a zkuste odhadnout... :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 28.02.13 22:10

Odhadnout si nedovolím (zvlášť, pokud se počítají i nýty :-D ) - ale tendr má sedm náprav...

;)

doplněno 28.02.13 22:23:

Jenom těch hejblátek v ´kabině´ - http://upload.wikimedia.org/w…c5/4017_Backhead_20040426.jpg

;)

Od: hop®
Datum: 28.02.13 22:19
avatar

Jo, s Fatálkem "počítáme" všechny součástky, jsem seknul od boku řádově statisíce jednotlivých dílečků, možná řádově i více, opravdu nevím...

Datum: 28.02.13 22:12
avatar

To je TEN krasavec!

doplněno 28.02.13 22:19:

axus: Ne tak docela. Ta Zababova mašinka byla původem česká a rozsypala se. *smich*

doplněno 28.02.13 22:20:

Nebo spíše SE vysypala. Z kolejí. :D

Od: axus®
Datum: 28.02.13 22:18
avatar

To je prece Nejvetsi masinka na svete, kterou postavil zly a mocny cernokneznik Zababa.

doplněno 28.02.13 22:24:

Je tak dlouha, ze nelze dohlednout, kde je boudicka pro strojvudce, ma trista tricet sedm naprav, sto trinact valcu a jen jediny kominek.

Bylo na ni spotrebovano zeleza, medi a mosazi ze sedmi kralovstvi a je v ni tolik nytu a sroubu, ze by je vsichni smichovsti zeleznicari pocitaly po cely tyden.

Datum: 28.02.13 22:25
avatar

Můj odhad zní - minimálně 300.000ks - počítány jsou i všechy nýty, šrouby, podložky a matice.
Vycházím z toho, že cituji: "Moderní automobil se v dnešní době skládá z cca 7 500 součástek."
zdroj: http://www.skaloud.net/senat/prace-v-senatu/zpravodaj-zakonu-a-vystoupeni-%3E%3E-5-obdobi/pravni-ochrana-prumyslovych-vzoru-nahradni-dily-k-automobilum/ - skoro dole na stránce

Od: hop®
Datum: 28.02.13 22:32
avatar

RONYX - jo, to zní reálně, navíc při konstrukci té mašinky pravděpodobně nepoužívali bodové sváření a podobné...

Od: zabu
Datum: 28.02.13 23:00

No a taky co se považuje za součástku. Jedno dvojkolí je jeden kus, nebo se počítají zvlášť náprava, dvě kola, dva okolky, dva čepy, dvě protizávaží, tedy devět součástek. A to jen u dvojčiných parních mašinek.

Chtěl bych vidět, co tenhle "chlapeček" dělá s kolejema v oblouku. Docela by mě zajímalo uspořádání podvozku. Jestli to má alespoň trochu otočný ty 4+4 nápravy. Jestli ne, tak potěš panbů. To by ho traťáci milovali.

Od: axus®
Datum: 28.02.13 23:25
avatar

No s tim poctem soucastek je to vubec osemetne. U moderniho auta by se po zapocteni vsech tranzistoru ve vsech mikroprocesorech doslo k hodne velkemu cislu...

Od: hop®
Datum: 28.02.13 23:51
avatar

Za sučástku bereme jakýkoli "prvočinitel", tedy třeba šroub a matku zvlášť...

... asi to bylo nasazováno na tretě s minimálním poloměrem zatáček, jinak by to nemohlo fungovat...

Od: pest®
Datum: 01.03.13 09:43
avatar

K tomu podvozku - cituji Wiki: " Uspořádání pojezdu (2'D)'D2' - členěná parní lokomotivaMalletovy konstrukce - toto uspořádání měla i největší parní lokomotiva Big Boy

doplněno 01.03.13 09:50:

Odeslal jsem dřív něž jsem to dopsal, oprava:

K tomu podvozku - cituji Wiki: " Uspořádání pojezdu (2'D)'D2' - členěná parní lokomotivaMalletovy konstrukce - toto uspořádání měla i největší parní lokomotiva Big Boy " Pokud si pamatuji dobře z teorie vozidel, to značení znamená, že prvních 6 náprav je spojeno podvozkem otočným vůči lokomotivě a první dvě jsou ještě otočné vůči tomuto podvozku. 7. - 10. náprava je pevně vůči lokomotivě a poslední dvě nápravay jsou na spolenečném podvozku otočném vůči lokomotově. Je to tak i na obrázku Malletovy konstrukce na WIKI http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ee/Mallet.gif

Jinak to co psal HOP o tom minimálním poloměru...chápu jak jsi to myslel, ale trochu si rýpnu, ten poloměr by naopak musel být maximální (do nekonečna) aby ta trat byla co nejvíce přímá. Nic ve zlém *pivo*

doplněno 01.03.13 09:58:

K těm dílům, typuji stovky tisíc, s nýty si myslím, že klidně přes 500tis. Možná že s milionem nebudeme daleko od pravdy, jen součástek v šoupátkách pro rozvod páry, co jich tam bude...

Od: youngman*
Datum: 01.03.13 00:19

zajímala by mě váha toho kolosu

Datum: 01.03.13 05:56
avatar

Tak to se dá najít na wiki: "Lokomotiva Big Boy váží 548,2 t. Je 5 m vysoká a 40,4 m dlouhá, její maximální rychlost byla 128 km/h. Výkon lokomotiv Big Boy byl po přechodu na motorovou trakci nahrazován až pěti lokomotivami."

Datum: 01.03.13 06:24
avatar

Myslím si že počet součástek bude tak akorát aby z toho byla lokomotiva,která jezdí. Ale je jedno kolik jich je člověk musí směknout a tiše se kochat a představovat jaký to muselo být když se rozjížděla ta síla z ní musela přímo dýchat. To už z dnešních lokomotiv není.

Datum: 01.03.13 08:15
avatar

Váha je cca v desítkách tun. Dnešní mašiny váží cca 80-110 tun.

Datum: 01.03.13 09:49
avatar
a kdybyste si ji snad někdo chtěl zkusit "řídit" v počítačové hře, tak doporučím Trainz Railroad Simulator 2004 nebo 2006 (možná i 2010 ale ten jsem nehrál)
v editoru tratí se jmenuje "UP Big Boy" :)
tohle je fakt kolosální krasavec :)
Datum: 01.03.13 23:03
avatar
Jo, tam jsou i nějaké technické údaje, například výkon myslím 6,5 nebo dokonce 8 M(!)W.

 

Datum: 01.03.13 10:09
avatar

Je krásná! Když ale mám uvažovat o každém šroubku i matičce, jak píše Hopík, myslím si, že by se snadno došlo až k půl miliónu součástek. Nedovedu si ho ale představit v zatáčce.

Moje nejoblíbenější je Mikádo z Lužné /387 043/, vnuk preferuje olomouckou Rosničku /464 202/ a děda zase Velkého bejčka "Lízu" /423 009/ z Letohradu. A všichni dohromady milujeme 'Čtyřkoláka - Posázavský pacifik - 434 2186. A z motorových mám ráda Brejlovce.

Tak si vezměte, jak to u nás musí vypadat, když si pustíme nějaké video vlaků, máme jich spousty, a každý si začne hájit to svoje.;) Jaga.

Datum: 01.03.13 13:33
avatar

Jojo to znám. *smich*

Datum: 01.03.13 14:39
avatar

Škoda že nese už stopy účinků povětrnosti. Podle snímku to ale vypadá že už je teď naštěstí pod střechou.

Když zůstaneme za oceánem (celk. délka 50 sec):


http://www.youtube.com/watch?…share&list=PL84511B5F40578E8A

doplněno 01.03.13 14:59:

Ještě jedna "pára" za oceánem (celk. délka 2hod):


Od: youngman*
Datum: 01.03.13 12:14

Maglev - Japonsko


Datum: 01.03.13 15:22
avatar

Vím to úplně přesně - moc. Není podstatné, z kolika součástek se skládá. Fascinující u všech historických strojů je na tehdejší dobu nejen technické řešení, ale i estetické provedení a to, že i na tom posledním šroubu je vidět poctivá kovářská práce.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.