Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zdražuje se o sto šest

Od: aja1946® odpovědí: 33 změna:
avatar aja1946

Přidali státním úředníikům, důchodci dostanou ,pár korun, ale až příští rok, maminky na mateřské asi nic a obyčejní zaměstanci taky nic. Pořád se říká jezte zdravě. Dnes jsem byla v Biĺle a můj oblíbený meruňkový a jahodový kefír stoupl ze 16.90 na 19.90, balený chleba 3 krajíčky rovněž o dvě koruny a různé jogurty. Na takové malo množiství výrobku je to dost.


doplněno 05.11.17 20:19:

Kefír od mého oblíbeného výrobce stoí stejně bílý jako ochucený.. A půlku chleba bych vyhodila - stačí mi denně půlka krajíčku k snídani, Lidl mám daleko, Billa má oproti Penny a Alberta daleko čerstvější potraviny.

A

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar babajaga

S tím mrazákem nesouhlasím. Pokud žije člověk sám, či dva, jistě nemají velký mrazák na kdeco, ale spíš jen mrazáček, kam si dají trochu masa z akce apod. Kdo má hned k dispozici mrazák na 150 litrů?

Mrazák mám dost slušný. Ale: dala jsem si zamrazit na zimu vyloupané švestky, máme rádi klasické švestkové buchty. Mňam! Dál byla vynikající houbařská sezóna. Tak tam mám houby. Je úplně plno! Před pár dny se mi povedlo koupit za dobrou cenu 2 buclaté kachny, pro rodinu syna i dcery k Vánocům. Ráda bych i pro sebe, ale uznala jsem, že by se mi třetí už nevešla. A tak se mi už nevejde zhola nic. Mám objednané po honu bažanty za krásnou cenu a nevím, kam je dám. Nedala bych tam už ani rohlík, natož půlku chleba. Navíc, pečivo z mrazáku, i když jíst se nechá, není už nikdy jako čerstvé. Je takové gumové, vlhké, lepkavé, mnohdy je cítit i nějaká pachuť. Když koupím půlku chleba a kousek zbyde, namočím ho svým 4 slípkám. Když zbyde rohlík či houska, usuším a pomelu na strouhanku. Nic nevyhazuji do popelnice. Ale pečivo v mrazáku není můj zvyk.

Jinak - ceny nahoru jdou neustále a nic s tím, bohužel, nenaděláme. Co je platné, když se bouřlivě předkládá, že průměrné platy jsou kolem 30 tisíc. Kdo je má? Z toho já nic nemám. Zato důchod 11 tisíc. A jsou i menší. Nechápu, kde se ty plány a prognózy berou? Stačilo by chytat a zpovídat na ulici normální lidi, když jdou na nákup a bylo by jasno. Průměr by byl někde okolo 13 - 15 tisíc. Jak dlouho z nás budou ti nahoře dělat blbce? Nemohu přece utrácet průměrný plat, když ho nemám. *ee*

Takže s tím nic nenaděláme. Vrátíme se asi, zvláště my vesničtí, k těm slípkám, někteří i k chovu králíků, kachen, k pěstování zeleniny na zahrádkách. Jaga.

id

Já zas nesouhlasím s vámi. Jsme dva, nepočítám děti s rodinami když přijedou na návštěvu. Mám v garáži 450 l mrazák, momentálně asi volného místa 50 l a to ještě husy plavou na potoce.

Někam je potřeba dát - jahody, borůvky, nastrouhané dýně, namletou zeleninu, kopr, pažitku, králíky, slepice, nyní jsme doplnila 8 ks kačen v akci, vždy nějaké pečivo i plech buchet, něco na grilování, od souseda dobré domácí klobásy atd.

Jago souhlasím s Vámi. Mám malý mrazáček a narvaný. Pečivo tam někde je narvané v tom mrazáčku:-D. Včera jsem tam dávala kuřecí řízky a už tam nic nedám. Kuřecí řízky šly cenově taky nahoru.

Znamej rika: mrazak na veci z akci je zbytecnej. Zere to proud a akce jsou kazdou chvili.

nikdo*

Známej neví, o čem mluví. Kdyby chodil nakupovat pravidelně, tak by věděl, že se akce na konkretní zboží opakuje cca 4x ročně. Platí pro Kauf a Lidl. Takže když chcete nakoupit do zásoby, musíte na tři měsíce. Máte na nákup týden a potom tři měsíce postupně každý týden něco jiného, než se dočkáte stejného zboží ve slevě.

sebod*

nikdo. Nemohu s Tebou souhlasit. My chodíme do Lídlu, protože ho máme cca 50 m od domu. Akce tam jsou stále. Ať plánované, tak ty neplánované (pečivo, maso, mléčné výrobky) dané dobou trvanlivosti. A když by měl člověk náladu lítat ještě do dalších obchodů, co tady jsou, tak máš akci na cokoliv vlastně pořád.

Ale to, že se neustále zdražuje je dost cítit. Nás je doma pět a tak při nákupech vidím, kolik jsem toho koupila na jaře za pětistovku a kolik teď. No ale což už, že jo ;). Hlavně že se máme rádi :-D

 

ben®
hodnocení

1x
avatar ben

Dobrý den, nezdražuje se o 106 - upravují se ceny. Zdravím!

 

janm*
hodnocení

1x

Nedivte se, žijete v ČR, vzhledem k příjmům jsme už zařazeni mezi "rozvojové země", nemůžeme nás srovnávat s našimi sousedy ti žijí v "sociokapitalismu" zato u nás se to od toho modelu 19. stol zas o tolik neposunulo.:)

 

pb®
hodnocení

1x
Zdražuje se postupně už od nového roku. Ale proč proboha kupovat 3krajíčky baleného chleba, když si lze koupit celý, v obchodě jsou kráječe, dát si ho do mrazáku a vyndat si vždy krajíc. Už v diskuzi o psích granulích jsem psala, že zbytečně utrácíte za malá předražená balení. A prý ne. A teď zas 3plátky chleba. No jo, staráho psa novým kouskům nenaučíš, naše babka taky nesní pečivo z mrazáku, přitom tak ho lze mít doma stále čerstvé. A tak utratí za pečivo víc, jak moje čtyřčlenná domácnost. Ono ostatně ty granule jde dát do mrazáku taky, aby nevyčichly a nedali se do nich moli.

 

hodnocení

0x

Zdravím Ajo, proč nejdete třeba do Lídlu? Tam je levněji. Zrovna piju, náhodou, jahodový kefír z Lidlu.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

pokud vím, tak v Bille je nejdráže ...


doplněno 05.11.17 20:40:

- ale zase na druhou stranu - holt se zdražuje, a už vzhledem k letnímu suchu se zlevňovat bude těžko, navíc - ekonomika se nebude pořád držet na příznivé úrovni jako dosud - přinejmenším bych si koupila alespoň tedy větší mrazák !

 

hodnocení

0x
avatar promon

Je to o úhlu pohledu. Považuji se za obyčejného zaměstnance a tvrdím, že se máme asi nejlíp za hodně dlouhé období, protože je teď konjunktura, práce moře, kvalifikovaných lidí málo, takže kapitalisté celkem ochotně přitlačí na kešeň. Ovšem přesto do Billy nelezu - předražený krám, totálně neochotný personál - taky pproto nakupuji v Lidlu,

 

hodnocení

0x

Najděte si levnější obchod - jak říkají druzí, Billa je zbytečně drahá. Nebo si do obyčejného kefíru zamíchejte lžičku džemu.

mm*

Čim to asi je, ze všude se hodnoti Billa negativne (drahota a neprijemny personal), naopak Lidl pozitivne po vsech strankach, je to snad nejaky experiment obchodniho retezce, počinaje extra platem a školeni... *ee*

iz*

Nemohlo by to být třeba tím, že Lidl výrazně zvýšil mzdy prodavačů? Dobře zaplacený personál = spokojený personál. To se podle mne musí projevit i ve vztahu k zákazníkům. A ceny si můžete dohledat v internetu.

 

iz*
hodnocení

0x

Billa je drahá už dávno a malá balení i porcovaný chléb jsou dražší než velká balení a neporcovaný chléb. Koupíte-li velký selský jogurt bez příchuti, rozdělíte jej nejméně na tři porce, každou můžete ochutit jinak. (Mám jej ráda i "naslano" se zeleninou.) Chléb kupuji alespoň půlku, někdy i celý. I kefír si můžete ochutit sama (mně víc chutná bez příchutí).

 

mot
hodnocení

0x
nevim jak vam,ale ja jsem obycejny zamestnanec a taky mi pridali.
kdybyste nesledovala kolik co presne stoji, netrapi vas ted ze se neco zdrazilo o 3 koruny.
navic snad kazdou chvili je na vsechno nejaka akce a je to o par korun levnejsi...

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

Je zde několik dobrých rad ohledně úspor. Nenakupovat v "drahé" Bille, využívat slevy, kupovat větší množství chleba, to pak zmrazit. Všechno dělám už několik let, i bez doporučení. Nakupuji převážně v Lidlu (ale kdybych bydlela u Billy, Coopu, Penny..., nakupovala bych v Bille, Coopu, Penny...). U základních potravin využívám slevy. A kupuji celý chleba, který doma rozkrojím na třetiny. Dvě třetiny dám do mrazáku. Jenže ani tak se mi zdražení nevyhýbá. Včera jsem koupila chleba za 28,90. Teď jsem sáhla do bedny se starým papírem a vytáhla účtenku s datem 1. 6. 2017. A tam je cena chleba 25,90.

Takže souhlasím s autorkou příspěvku. Zdražuje se. Hodně se zdražuje. A rozumím autorce, že si chtěla postesknout. Ale pak už radím "postesknout a dost". Nemá cenu se tím moc trápit a dokonce se užírat, tím se zboží nezlevní, tím si jen člověk škodí sám sobě.

 

id
hodnocení

0x

Ajo, nestresujte se zdražováním a něco pro to udělejte, čas na to máte. Kupte si kefírovou houbu a kefír máte za cenu mléka a tím ještě ušetříte.

Co je to tibetská houba?

Tibetská houba je kombinace bakterií a kvasinek v bílkovinách, tucích a cukrech, vzhledem připomínající květák. Jakmile se tibetská houba zalije mlékem, působením mnoha druhů bakterií a kvasinek se spouští kvasný proces. Bakterie tibetské houby metabolizují mléčný cukr na mléčnou kyselinu, čímž vznikne kyselý, lehce perlivý, mírně alkoholický nápoj s konzistencí podobnou řídkému jogurtu, který zpravidla tolerují i osoby alergické na laktózu. Kefírový nápoj zamezuje shromažďování a hnití potravy ve střevech a odkyseluje organizmus. V trávicím traktu se dokáže vypořádat s různými nežádoucími přemnoženými kvasinkami, bakteriemi a viry a také výrazně stimuluje imunitní systém. Díky faktu, že se mléčný kefír živí laktózou z mléka, mohou ho konzumovat i osoby, které jsou na tuto látku alergické.

Zdroj: Kefírová houba


doplněno 06.11.17 12:46:

hmm - ano, rada nad zlato. Kupuji polotučné mléko v akci, nyní za 10,50 Kč za litr. Prosím, poraďte, kde koupím litr kefíru za deset korun? Ach ta práce, postát 5 minut u dřezu, no máte pravdu. Pro shnilé lidi to opravdu není dobrý návod.


doplněno 06.11.17 20:09:

hmm - Kefírová houba se daruje nebo prodává do 50,- Kč, je sposta inzerátů. Za 14 houba zdvojnásobí svůj objem, takže polovinu mohu dále darovat nebo prodat. Dá se i zamrazit. Takže náklady nula nula nic.

hmm

To je rada nad zlato *smich* az na to, ze to mleko je drazsi nez kefir, takze se nic neusetri a navic ta práce..*ee*


doplněno 06.11.17 13:05:

Id - ... a kolik stoji ta kefirová houba? Mleko v akci jak kde, asi jako kefir...:)

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Každý má takový plat, jaký si dokáže u zaměstnavatele obhájit. A Billa byla drahá vždy.

Jethro, to máte pravdu, ale co důchod? Ten si u "zaměstnavatele", tedy ČSSZ těžko vyhádám vyšší. *smich* U platů je to něco jiného, buď jste nepostradatelný a zaměstnavatel Vám rád přidá, aby si vás udržel, nebo Vás dokáže oželet a jdete...

S důchodem můžeme klidně brečet ve dne, v noci a nic se nestane. Takže Vaše rada je dobrá jen pro někoho. Jaga.

Souhlasím s Vámi snad jen v tom, že Billa je opravdu velice drahá. Škoda, že nejbližší Lidl, který si lidé chválí, máme 20 km od nás. I to je další problém: Zákazníci z města, kteří mají obchody u nosu a mohou si zvolit, kam a zákazníci z vesnice, kteří musí nakoupit, kde to jde.. Těch aspektů je prostě víc.

Dovolím si lehce nesouhlasit - důchod si, pravda, nevyhádám, ale o platu, z něhož se penze počítá, se (někdy) předem se zaměstnavatelem mluvit dá. Třeba když se dá argumentovat tou "nepostradatelností".

Ostatně i k důchodu se dá při/vydělávat. Uznávám, že ne vždycky je to možné, ale pokud to jde, každá korunka se hodí.

pb®

Mám v okolí spoustu obchodů a chodím všude. Lidl, Tesco, Kaufland, Albert, Billa jen do Penny nechodím. Vše v dojezdu asi 3km. Nemůžu říct, že by byl Lidl nějak výrazně levnější než jiné obchody. Někde mají levnější to, jinde zas ono. Hlavně tam šidí s masem, už není balení kilové, ale 900g, nebo není půl kila ale jen 400g.To se to pak zdá levnější, když se člověk nepodívá na váhu. Ovoce a zeleninu nemá Lidl levnější než Kaufland nebo Tesco. A do té zmiňované Billy chodím často, mám jí totiž nejblíž. Ono to chce vybírat, kupovat věci v akci a pak si člověk vybere. Třeba uzeniny chodím kupovat jedině do Billy, jinde u nás stojí za prd, v Tescu se nedají koupit vůbec. V Bille dost často v akci šunka 92-96%masa za 16Kč. Chce si to zmonitorovat obchody v okolí, každý má jiného dodavatele a v každém kraji je to jiné, takže nelze říct paušálně v tomhle obchodě je dobré a levné toto, v protože v jiné části města už to nemusí být pravda.


doplněno 07.11.17 13:51:

Nepodsouvejte mi prosím neschopnost nebo nezájem. Já číst ještě umím a přečtu i velmi malá písmenka. Nedělá mi problém ani převod jednotek ani trojčlenka. Ale spousta ostatních zákazníků se nechá nahcytat, když kupuje balení, kde byli zvyklí na určitou váhu nebo objem a najednou je objem či váha jiná, menší. Třeba u Jaru, Coca coly byl zákazník zvyklý na určitý objem a najednou už to nejsou u Coly 2l ale 1,75l.

Hlavně tam šidí s masem, už není balení kilové, ale 900g, nebo není půl kila ale jen 400g.To se to pak zdá levnější, když se člověk nepodívá na váhu.
Vydávat vlastní neschopnost či nezájem zkontrolovat si základní údaje "váha/cena" za šizení zákazníka je poněkud, ehm, neobvyklé.


doplněno 07.11.17 14:02:

Ad pb - to, že je někdo "zvyklý" ještě neznamená, že jinou úpravou/hmotností/objemem výrobku je "šizen". Ono se skutečně nedá všechno hodit na výrobce nebo obchodníka.

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, myslím, že zde ještě nikdo nenapsal jednu (snad) důležitou věc - zdražuje se, protože obchodníci vědí, že lidé mají více penízků. V podstatě všude se přidávalo na výplatě (někde přidal stát, jinde pod tlakem odborů a někde to udělal zaměstnavatel sám, protože jeho firma "jede"). Obchodník to ví a také si přeje z toho něco mít, když se ekonomice (lidem) daří a i stát více rozdává (i podle statistik domácnosti více utrácí). Takže, co se někde přidá, tak se zase jinde odebere. Zdravím!


doplněno 07.11.17 12:30:

sebod - no, když věříte na dobrosrdečné obchodníky, tak potom prdlačky .


doplněno 07.11.17 13:46:

sebod - jo, jediná, která VÍ, jste asi jen Vy. Ovšem, zřejmě jste mnoho nepochopila můj psaný text, kde se o vajíčku vůbec nezmiňuji. Obecně a teoreticky - když mám obchod vedle fabriky, kde se propouští, tak zlevním. Když vím, že se tam lidem přidává, tak zdražím. To je celé.

sebod*

Ale prdlačku, Bene. Domníváš se snad, že když třeba vajíčko stálo tři kačky a teď pět, že ty dvě koruny rozdílu zůstávají obchodníkovi? Hounelec. To jde výrobci. Obchodník má z toho tak maximálně deset procent, někdy ani to ne, protože snižuje svoji marži, aby zboží vůbec někdo koupil.


doplněno 07.11.17 13:35:

Bene, nevěřím. Ale VÍM jak se u obchodníků kalkulují ceny. Jestli věříš opravdu tomu, že ty dvě kačky na vajíčku zůstávají obchodníkovi, tak potěš koště *smich*.


doplněno 07.11.17 14:13:

Bene a proč bych já měla být jediná, která něco o tom ví. Takových lidí je plno. Zrovna tak je plno lidí, kteří vůbec nic o kalkulaci výsledné ceny nic neví a potom píší nesmysly. A další lidé se toho chytí a nadávají na obchodníky, že to oni zdražují a mastí si kapsu. Jo, určitě, Je plno takových, co si tu kapsu opravdu mastí. Ale na druhou stranu je plno takových, kteří díky zdražování mají daleko nižší marži (bráno procentem z ceny), než před zdražením. Ale to už je "vysoká" matematika, viď? *smich*

id

Dělám účetnictví třem menším obchodům s potravinami. Žádný z nich nejde v průměru pod 30% marži.

sebod*

Id.To já nerozporuji. Ano, obchodník může mít takovou marži. Já ale psala o něčem jiném. Když dochází k tak velkému zdražování, jak tomu je teď pár posledních měsíců, kdy dodavatelé skokovitě zdražují, tak se velká část obchodníků snaží o to, aby jejich zboží nebylo tak drahé a bylo konkurence schopné. Takže opět to moje vejce :-D. Obchodník ho prodával za tři kačka s marží 40%. Dodavatel zdraží o 1,80. A obchodník si k této částce přičte 10 % nikoliv 40%, protože by to zákazníky vylekalo :-D a poslalo nakupovat jinam. V globálu ale prodá vejce s marží více jak 30%. Ale ta % jsou nepodstatná. Prostě za zdražováním nestojí v první řadě obchodník, ale výrobci a překupníci.Výrobci k tomu jsou tlačeni okolnostmi, překupníci nakonec taky *frajer*

 

nikdo*

Nechci se moc míchat do vaší debaty, protože nevím, jakou přirážku mají obchodní řetězce. Vím, jakou ji máme my, a vím, jakou ji mají hospody. Nicméně abych se netočil na takovém "podivném" argumentu já vím. Tak jeden fakt, snad nekecal, který zazněl minulý týden v pořadu odboj Václava Moravce(OVM), z ůst jakéhosi zemědělského odborníka(račte si sami dohledat jakého), že v době, kdy máslo250gr. stálo kolem 60kč, ho řetězce nakupovaly za 40-42kč. Mě to vychází na 50%. Jak jsem nakoupil, tak tu prodávám.

A aby nám nebylo tak smutno, že se máme nejhůř. Nemáme. My máme máslo drahé, ale máme. Francouzi nemají, mají prázdné regály, a nevím za kolik ho nemají. Jestli za málo, nebo za moc?

Sebod, nechci se hádat, ale nemáte pravdu! Nejde to "výrobci", ale právě tomu obchodníkovi. Ale vím už dopředu, že nebudete souhlasit. Nemohu Vám to dokázat, protože se neznáme osobně, já Vás nemohu seznámit s člověkem, který zrovna ta vajíčka prodává a nemohu Vás osobně přivést k tomu jeho dodavateli, abyste se na vlastní oči přesvědčila, že on ta svá vajíčka vůbec nezdražil, ale prodejce ano. A to o dvě koruny. A to mluvím pouze o těch vejcích, protože zrovna tohle vím na 100%. Nevím jak jste přišla na to, že to jde do kapes výrobcům a že je obchodník chudák, který musí snižovat svou marži. Předpokládám, že máte někoho takového asi v rodině, který se prostě bojí, že své zboží neprodá a tak raději sníží svou marži. Nějaký malý obchůdek. Ale pokud tohle dělá, tak ať se na to vykašle, protože to nebude trvat dlouho a stejně se mu to "položí". Nikdo nemůže prodávat se ztrátou. A dlouhodobě už vůbec ne a to je opravdu matematikla. Jinak opravdu nechápu Váš postoj.

A vy víte, že k Vám mám velmi přátelský postoj. Ale k tomuto jsem musela reagovat. Tak promiňte. S

sebod*

Suzy. V pořádku. Tohle je diskuze a je jenom dobře, když každý řekne svůj názor na věc.;) Ne, nemám v rodině nikoho s malým krámkem. Za prvé mám za sebou dlouholeté studium ekonomie, zaměřené právě na obchod. Ale čerpám i z praxe,. kdy mám kamaráda a ten pracuje v jednom velkém řetězci na dost vysokém místě. A mám souseda, který zase vlastní takový menší krajský řetězec prodejen. No, a kam se asi stočí řeč, když se sejdeme? Vždycky na práci !

Suzy, opravdu se domníváš, že se VŠICHNI obchodníci v republice domluví a VŠICHNI začnou sami od sebe zdražovat třeba máslo? Někde ze 40ti korun skoro na 60? To je nesmysl. Ten, který by s nimi nedržel basu a máslo pořád prodával za 40 si natáhne zákazníky a zdvihl by si tržby, protože zákazník jde pro máslo, ale odejde s půlkou košíku jiného zboží.

Navíc nevím jak kde "výrobci", ale cca 15 km odsud je velký producent vajec na českém trhu. Mají v areálu malou prodejnu a zdražují i zde.

iz*

Suzy a Sebod, pravdu máte obě dvě, ale podle mne bude jak kde a jak u kterého druhu zboží.

Zrovna dneska jsem v jednom obchodě narazila na máslo Laktos (Praha), 250 g za 44,90. Pochybuji, že by Laktos dodával máslo za výrazně nižší cenu než ostatní výrobci. Tipuji, že tady nasadil obchodník (máslo od Laktosu nově zavedl) nižší marži.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]