Nejste přihlášen/a.
Je to strašný -takových lidí, a hlavně ve městech, kde je třeba tramvaj, metro, prostě ekologická doprava bez výfukových plynů - a ti tupci, omezenci a já nevím, jak je nazvat - no prostě všichni nekuřáci, černoprdelníci a kriminálníci si jezdí auty !
To je přece strašný - jak si to můžou dovolit? Proč pořád jezdí? Třeba do a z práce jede tramvaj po 12ti minutách a nějakých 20 minut. Oni jezdí svým hnusným nafťákem nebo nám ničí ovzduší kdovíčím kvůli 10ti minutám času úspory, která je relativní - dalších 20 minut jezdí kolem bloku a hledají parkovací místo !
Je to hnus - takového smradu, čmoudu...
No zlatí kuřáci - ti se aspoň nahromadí někde před hospodu, to se jim vyhnete a jdete si svou cestou - ale tito výše jmenovaní rádoby slušní lidi tu ničí naši zemi !
Nemyslíte, že by se měli trestat?
Doplnění:
Děkuji všem za komentáře. Je vidět, že lidi auta sice nesnáší, ale považují je za nutné zlo.
Potřebujete jezdit autem, protože jste nemocní, protože na tu stranu MHD nejezdí, protože vezete děti do školky na druhou stranu města, protože máte dost peněz, protože se chcete ukázat v novém autě, protože je to pohodlné,...je mnoho důvodů a nelze tedy auta pomlouvat.. vždyť bychom neměli co jíst, kdyby nám to nedovezli do obchodu. Proč tedy každou chvíli ukazovat na řidiče "no já jsem smraďoch, ale to nic není proti tomu, co ten druhý smrdí z výfuku".
Když to posunu trochu vedle - víra pomáhá žít lidem lepší život, případně se o lepší život snaží. Nemůžeme jako rádci tyto lidi napadat jako černoprdelníky, zloděje, co se vozí za naše peníze, které dostanou od státu nejen z restitucí.
Kriminálníci - ne všichni jsou zavření za násilí a krádeže, občas opravdu zavřou někoho kvůli hloupostem. Někdo se nechá napálit a dostane se do druhotné platební neschopnosti, někdo bohužel zabije z nedbalosti (třeba podle soudu budou viny i průvodčí a strojvedoucí za nesprávně zavřené dveře starého vlaku). Nemůžeme přece psát jako rádci, že zbitý vězeň či osoba zavřená do ústavu si toto zasloužila, dobře jí tak, to má za své chování...
A kouření? K čemu je dobré? Utužuje kolektiv? 3 z 10ti lidí v práci kouří - 7 je nadšených, že ti tři chodí na kouřovou, že jim pak smrdí v kanceláři? Nebo je rádo, že může ráno cestou do práce procházet mezi padajícími vajgly? Jaký je důvod podpory kuřáků? Byl by ten zákon proti kouření nutný, kdyby se kuřáci chovali zdvořile? Chcete posuzovat, jestli je cesta autem toho druhého zbytečná, nic o potřebách nevíte - mám posuzovat o vaší cigaretě, zda je nebo není zbytečná?
kollma,jsme ve volné diskusi a řekl bych,že tato otázka vzešla z jiného dotazu. pokud si ho přečtete, vážnost či nevážnost pochopíte...
a k otázce,přemísťuji se zásadně autem,pěšky minimálně,autobusem,vlakem,tramvají nikdy. důvody jsou tři -
za prvé -jsem silný kuřák a pochopil jsem,že svým pachem obtěžuji kultivované lidi v okolí,čili z ohleduplnosti
za druhé - vadí mi pach jiných lidí v autobusech,vlacích atd... smrdí z nich špína,protože se v rámci šetření sprchují jen jednou denně,smrdí přemírou parfémů,zkaženým dechem atd...
za třetí -mám na to,abych jezdil autem a je to pro mne pohodlnější
No, když člověka kvůli odporu k cigaretám 20 lidí uráží a posílá ho k psychiatrovi... Přístupovou cestu mu zatarasí vajgly a nabádají ho, aby se plazil, protože kouř stoupá nohoru?
To je přeci vážná věc - to je rada k zamyšlení!
Naopak stále více "rádců" tu uvádí, že kouření je normální, protože smrad z aut je horší a otravuje miliony lidí na světě... No tak dopr... tak se zvednu a jdu ty auta zastavit ne?
Pěkně jste to popsala - můžu jen souhlasit.
Mne osobně jen prostě strašně štve forma "omluvy" za své neslušné chování " však on ten a ten dělá to a to, proč bych já nemohl-a? "
A tak si tady nespokojeně žijeme, děláme si naschváli, protože já kvůli němu nemůžu, co jsem před léty mohl, ... tak se mu pomstím !
Nenávist se šíří rychleji - máme internet, facebook, tweet, ... prostě nikdo se nedomluví, jenom se hádáme, pomlouváme navzájem.
A rady na poraďte? Je mi z toho až smutno - místo rady se tu také nadává, kritizuje, ...
Je to z pohodlnosti. Přiznám se, že také občas řeším dilema, jestli jet sockou, nebo autem. Poslední dobou moc rád chodím, tak volím kompromis, udělam si čas a dojdu pěšky. A po cestě fotím baráky
Kolego Jmlc-osobně jezdím do práce také autem nebo jako nyní mne vozí žena (není kde parkovat)A proč? Pže v monterkách mne do socky nevezmou,pěšky jsem líný a špatný kotník nedovolí-nezvládl bych pracovní zatížení,(kolikráte je třeba vynosit,nanosit či jinak zpracovat množství materiálu mnohdy odpovídající naložené tatře s pískem) totéž platí i pro bicykl.Jinak celý život jsem jezdil celoročně na kole ale v současnosti to již prostě nadám.
Děkuji za pobavení
Popravdě, opravdu je to nebezpečné, smradlavé... (obojí). A minimálně dvakrát do týdne se s těmi neandrtálci (za volantem) setkám na přechodu. Docela natěsno. Zatím žiji, ale docela vážně uvažuji o teleskopickém obušku (je skladnější než basebalová pálka a účinnější, než holenní kost při setkání s nárazníkem, že?). V souvislosti s kuřáky žádné násilnické tendence nemám. Tam mi stačí jediný pohled a slovo (těch většinou používám více). A abych odpověděla: ano, rozhodně by se měli trestat. M.
A třeba do místa zaměstnání tramvaj nejede nebo potom někam jedou a nebo milion dalších důvodů, do kterých vám vůbec nic není. Trestat ano, ale vyšinuté jedince.
Jen u mne v práci na oddělení 30ti lidí 10 z nich je měšťáků a jezdí autem - právě z uvedeného důvodu ... Nebo třeba kolega nemůže jít pěšky či jet 2 zastávky po práci směrem k fitku - tam se hodinu moří, ale jít nebo běžet je o zdraví.. tak tam zajede autem !
A proč je obhajujete? Vy jste taky jeden z nich? Jste katolík nebo nekuřák? Vy jeden...
Jezdím do práce autem, protože je to jednak rychlejší než pěšky nebo MHD, a protože je to i v jedné osobě levnější než MHD. A to nemluvím o sobotě neděli a svátcích, kdy dostat se do práce nejde, protože první autobus jede až v sedm hod.
Nějak tomu nerozumím. Důvodem zavádění MHD, bylo kromě jiného i to, že to bylo levnější než vlastní přeprava, přesto ale stát nic nedělá pro její rozvoj a podporu. Stejné je to např. s dálkovým vytápěním. Velké kotelny s vysokými komíny se stavěly protože výroba tepla byla ve velkém levnější. Nicméně revitalizace otopné soustavy, tady v Jablonci znamenala zrušení velkých kotelen, a výstavbu malých domovních kotelen. Proč? No bylo to levnější. Ekologie? Ani náhodou. Ty stometrové komíny ty zplodiny rozhodně vynesly nad všechna obydlí. Ty dnešní komíny? Končí někdy i na úrovni 4. patra. A když už, tak sotva vyčuhují nad střechy. Důvod? Zase peníze. Každý metr komína stojí nehorázné peníze.
A protože stát evidentně rezignoval na jakoukoliv podporu ekologie, protože to stojí peníze které nemá, a radši se vydal cestou buzerace lidí, viz kontroly kotlů, placení stočného z dešťové vody atd, tak absolutně nemám vůbec žádné výčitky chovat se neekologicky a jezdit autem sám do práce. Dokud se stát nezačne chovat ekologicky skutky a ne kecy, tak to tak i zůstane. A vzhledem k mému skorodůchodovému věku, asi až do smrti. Nemyslím, že se dočkám nějaké změny. Společnost postavená jen na penězích a zisku, to totiž jinak neumí. A buď jí budete skákat na ty její proklamace, nebo se zařídíte po svém jako já. Howgh.
A kuřáci. Vadí mi jako každému nekuřákovi. Na zastávce, na chodníku pod okny, atd.Málo ale vadí. Přesto jsem a budu všemi silami proti zákazu kouření v hospodách. Tam kouření patří. Nikoliv na chodník před hospodu. To je úlet zákonodárců.
No ale vždyť je tu taková spousta lidí - kuřáků či nekuřáků, věřících či bezvěrců... a všichni společně nenávidí kouř z nafťáků, výpary z benzíňáků... no tak lidi ! Bojujte proti tomu!
Do ulic !
Jmlc, taky smradím, ale na druhou stranu nekouřím. Tak se to tím vyrovná a jako bych voněla. P.S. Tramvaje k nám domů nejezdí, tak holt musít jezdit tím autem.
Ještě doplním. Jednou mě přepadla myšlenka, že bych i MHD jezdila. I spočítala jsem si náklady, které by mě to stálo. A věřte, že to porovnání s jízdou autem vyšlo finančně zcela stejně. A pro mě by z toho nečišela žádná úspora. Do to bych musela přičíst ztrátu času cestování MHD a nošení těžkých tašek s nákupem z obchodu v rukách a ničit si záda. Tak proč bych měla jezdit MHD, když tím nic neušetřím? Proč? Proto jezdím autem.
a co takový kuřák v autě a že jich je, myslím že víc než těch nekuřáků.
asi bych i jel rád něčím jiným do práce, než autem, ale i když je to jen 12km. tak tam veřejná doprava nejezdí, jen pár narvaných svozových firemních autobusů v jiných časech, než potřebuji.
jinak moc nestojím o to, abych se tlačil ve veřejné dopravě a někdo na mě dýchal ten svůj zápach, který si vytvořil před nástupem do autobusu vykouřením cigaret, nebo co to kouří. nějak mi připadá, že dříve těm lidem tolik z pusy nepáchlo po cigareách, tak nevím, z čeho se dnes vyrábí.
Zdravím,
Já do práce jezdím také autem, ten důvod je jednoduchý a vy jste jej už nastínil. Je to čas, doma jsem z práce autem o 40minut dříve a to je pro mě argument, který ani fakt, že jezdit MHD by bylo o maličko levnější nevyvrátí. Jsem dost zaměstnaný, podníkám a fakt, že mohu být s rodinou i o těch 40 minut déle má pro mě větší hodnotu.
Dalším důvodem může být to, že vozím drahé věci a jezdím do práce i v brzkých ranních hodinách nebo odjíždím v pozdních nočních a přece jen v tu dobu v MHD jezdí, řekněme ta sorta lidí s kterou se nechci potkávat.
Já bych ty auta nepomlouval ... bez nich bychom prostě fungovat nemohli .. představte si nějakou firmu poskytující službu nebo produkty bez aut - no moc dlouho by neexistovala
Lidé by měli začít znovu chodi pěšky. Už kvůli svému zdraví i vzdělání.
Myslíte si, že by třeba takový Lev z Rožmitálu mohl napsat knihu Z Čech až na konec světa, kdyby na ten konec světa jel autem? To by jen zasmrděl a nic neviděl. Při pěší chůzi si vše dobře prohlédl, zažil a pak mohl psát.
Stejně tak i Božena Němcová - povídka Dobrý člověk. Dívka Madla prchá z Náchodska pěšky do služby do Vídně, aby se zachránila před ženichem, zlým mlynářem, kterého jí rodina určila. Cestou se potkává s formanem Hájkem, cesta do Vídně je dlouhá a než došli, byla skoro ruka v rukávě. Kdyby jela rychlíkem, těžko by potkala formana Hájka. A neměla by ženicha.
Proto jsem pro zrušení aut. Ať si každý dojde, kam potřebuje a kdo dojít nemůže, ať zůstane sedět tam, kde je. Auta jsou jenom pro zlost. Jaga.
Kdyby jela Madla rychlíkem, mohla by potkat fešného průvodčího - v uniformě a pod penzí
Já jezdím MHD, protože si v ní můžu v klidu číst.
Ad magdon - v ranních ne, jen v odpoledních. Ale většinou mě někdo pustí sednout.
Ad babajaga - Teď jsem si všimla - chcete říci, že královské poselstvo, obzvláště rytíři, šlo pěšky?
Vilíku, Vy byste byl velice kvalitní motocykl, chytnete hned na první našlápnutí.
Měla jsem prostě nějak rozpovídáno, tak jsem tu otázku vzala tak trochu nevážně. A vy hned se čertíte...vůbec jsem to nemyslela doopravdy.
Jinak - věřím, že na tu Sázavu bych pěšky došla. Tedy, dneska už asi ne, ale zamlada jsem dělala dálkovou turistiku. Padesátka třeba na Ležáky či jiné pochody, i delší, nebyl vůbec problém. Na tu Sázavu to mám 60 km, tak věřím, že zamlada bych tam pěšky v pohodě dorazila. Dneska bych si to rozdělila do 2 dní.
Vnuka čeká příští rok maturita. Chodí na brigádu na hlavní nádraží, pracuje jako operátor. Řadí vlaky při vjezdu do nádraží, připravuje hlášení, pracuje na počítači. Moc ho to baví a velice slušně si vydělá.
Ale aby to nebylo zas tak všechno o vlacích, před 2 měsíci si udělal řidičák na osobní auto.
Ono je totiž potřeba všechno. Dobré nohy, auto, vlak, autobus, loď, letadlo i kolo. Jak kdy. Jaga.
Tak chodit pěšky pro zdraví je perla, kterou si asi uchovám. Proč myslíte, že pošťačky, čísníci a jiní pracovníci stále na nohách mají tak velké problémy s klouby? Asi že je chůze zdravá. No potěš. Pokud sedíte na zadeli celý den, tak prosím, já např. nachodím po hale každý den 8-14 km. Klouby dost opotřebované a ortoped jen potvrzuje ověřená fakta.
Babajaga je docela svými nápady divná.
"Proč pořád jezdí? Třeba do a z práce jede tramvaj po 12ti minutách a nějakých 20 minut"
Uvedu jen jeden příklad ze (svého) života.
Bydlím v Praze (Žižkov), pracoval jsem v Praze (Malešice).
Cesta MHD - 8 minut na zastávku autobusu - 5 minut čekání na autobus, 7 minut cesta do první přestupní stanice - 8 minut čekání na druhý autobus - 4 minuty jízda na další přestupní stanici - 5 minut jízda dalším autobusem do cílové stanice - 4 minuty ze stanice do firmy. Celkem 41 minut. Tramvajenku jsem neměl (nevyplatila by se mi), takže cena za dopravu 36 Kč. V autobusech místo sotva k stání, po ránu v autobusech podivná individua.
Cesta autem (diesel) - Před domem nasednu do auta, ujedu 5 km, zajedu až do dvora firmy. Cesta mi trvá cca 7 minut. Celu cestu sedím, nikdo na mě neprská, nikdo vedle mě nesmrdí. Cena za dopravu cca 15 korun.
Je potřeba další příklad?
jedubabíčka - zřejmě nejezdíte v ranních dopravních špičkách. Nějaké "můžu si v klidu číst" je ze světa "science fiktion". Když běhen jízdy visíte jednou rukou na přidržovací tyči a druhou držíte na kapse s peněženkou, žádná další ruka na držení knihy už jaksi nezbývá.
Možná všem unikla myšlenka, kterou jsem se pokusil doplněním otázky-tématu poskytnout k zamyšlení.
"Chcete posuzovat, jestli je cesta autem toho druhého zbytečná, nic o potřebách nevíte - mám posuzovat o vaší cigaretě, zda je nebo není zbytečná?"
Každý má nějaké potřeby cestování... někdo musí, někdo může... Auta tu zamořují vzduch - to je pravda, ale jsou potřeba, aby... a teď je tu uvedeno pár možností, těch je jistě více. Třeba i návštěva příbuzných či rodičů, u někoho více krát za den - vše se dá nějak omluvit... nebo vysvětlit.
Nikdo mi však nedokáže vysvětlit, proč by se měl tolerovat kouř z cigaret - komu prospěje kouření? Jakým způsobem? V čem je lepší kouř z cigaret než zplodiny výfuků?
Pár lidí se narážky už dovtípilo... někomu to zůstalo skryto.
Každý musí sám vyhodnotit jak se mu vyplatí jezdit. Třeba já jedu do práce autem tak 20 minut, na motorce 15 a MHD minimálně 50. Prostě ztratit zbytečně hodinu denně mi připadá jako nesmysl - ještě když by mě cesta MHD stála stejně nebo víc než autem nebo na motorce. Kouření - když je někdo hloupý, tak prostě kouří, jeho věc. Stejné je to s konzumací dnešních masných výrobků, což jsou defakto obarvené piliny smíchané se separátem (odpadem) a aby se to dalo jíst doplněné o glutamáty, dusitanovou solící směs, barviva. Vše prudce jedovaté, horší než cigarety. K tomu si ten někdo dá colu, kterou může použít i jako odrezovač. Jako zákusek něco s glukózo fruktózovým sirupem který se vyrábí z geneticky modifikované kukuřice a je prokazatelně velmi škodlivý.
Tzv. církevní restituce - podvod, protože církve nic nevastnily, měly vše pouze v užívání. Vše bylo ve vlastnictví panovníka nebo státu. Díky tomu nemohly s majetkem disponovat - třeba ho prodat. Dnes dostala miliardy i jedna nová církev, která vznikla až po roce 1989. Btw. katolická církev v ČR vůbec neplní svoji funkci.
Mě naučila autem jezdit společnost. To když si uzavřou Strakonickou kvůli maratonu a autobus ze Smíchovského nádraží popojíždí hodinu do Chuchle, když už měl být dávno na Slapech... Tenkrát jsem si hodně nadávala, že jsem nejela autem.
Na první mateřské, když mě s kočárkem v autobuse vynadali důchodci, že já si tam lezu s kočárkem a oni aby stáli... Když mi vynadal řidič, co se cpu jako třetí kočár do prázdného autobusu, že si mám počkat na další. Ten jel za půl hodiny, ta poslední zastávka ani nejde s kočárem dojít pěšky, protože to je v nepřehledném a nebezpečném místě, kdy chodník na jedné straně končí v křoví a na druhé straně ulice začíná, ovšem bez přechodu a v nepřehledné zatáčce. Když jedu autobusem, dávám řidiči znamení a on mi stejně nezastaví, protože jsem zmáčka jen dvakrát, že chci vystupovat s kočárkem a ne 3x, jednou jako zastávka na znamení a pak 2x jako že budu vystupovat s kočárkem. Když dávám znamení včas, zastávka je dlouhá, přehledná a prázdná, ale on stejně schvállně zastaví tak, že vystoupit z nízkopodlažního autobusu je problém. Tak na všechny tyhle milé spoluobčany se já můžu zvysoka vysrat, ať si jezdí sockou sami, já mám na popojíždění po městě nového benzíňáka a na výlety nového nafťáka a ať jim vzteky třeba rupne cévka.
A pak taky jezdím autem kvůli ušetřní času a námahy. Pokud pro mě cestování znamená, že pojedu busem, pak budu muset s kočárem slézt schody dolů, nahorů, dolů (Kačerov), abych se teprve dostala do metra, případně to obcházet přes asi 200m vzdálený přechod a stejně budu muset po schodech dolů, tak mě ani nehne. A ano, taky jezdím sportovat autem, Pokud do bazénu pojedu autem 10min nebo busem s dvěma přestupy půl hodiny, nikdo mě nedonutí absolvovat toto busem. Chodím plavat večer i v zimě a má to úžasnou výhodu,m že nemusím řešit nějaké sušení vlasů a nastydnutí. Na mokré vlasy hodím kapucu, sednu do auta a za 10min už se doma fénuju a upravuju vlasy jak sama potřebuju. Takže tužidlo, vyfoukat přes kulatý kartáč studeným vzduchem, pak na chvíli natáčky. Tohle v bazénu prostě neudělám. O cestě do práce snad radši nemluvit. Autem 25min, autobusem a metrem 50min jedna cesta. Jó to slibovali, že do Blanky pustí busy MHD, ale skutek utek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.