Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Konec nafty u osobních aut?

Od: vandab* odpovědí: 34 změna:

Zdravím,chci kupovat auto a asi naftu. Jen čtu,že brzo bude konec nafty v osobních aut,tak se bojím ted co bude...Auto bych chtěl na dýl 7-10 let.Děkuji

 

 

34 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nox®
hodnocení

2x
avatar nox

Jediné, odkud se diesel začíná vytlačovat jsou malé vozidla určené hlavně pro denní ježdění. Je to i celkem pochopitelné, když malé benzínové motory běžně dosahují naprosto dostatečného výkonu a spotřeba není nijak výrazně vyšší, oproti naftě a jejich vývoj je pro automobilky zbytečně nákladný. Jinak bych to viděl zatím jen jako takový podvědomý strašák, aby lid začal více uvažovat o elektromobilech jako alternativě.

Až nebude elektromobil dražší a při provozu a servise nákladnější, než nový rodinný vůz (a to nemluvím o srovnatelnosti vozejku-výkonem, dojezdem, užitnými vlastnostmi), tak si to lidi kupovat budou. Za nějakých -cet let se přijde na to, že ekologická zátěž elektroaut je pecka pro životní prostředí co se týče recyklace, a tak se vymyslí x dalších norem a nařízení, kvůli kterým se provoz těchto aut rozhodně nezlevní. Podobně jako dnešní recyklační ekodaň při převodu-která s ekologií nemá stejně nic společného, protože jinak je nesmysl, aby u starého auta bylo rozebrání a recyklace dražší, než u novějšího.

Takže aby se elektrovozejky masově rozšířili, bude k tomu potřeba nějaká represe a nařízení seshora, kdy lidi s normálními auty budou šikanováni zákonem podobně jako dnes, kdy daň u staršího vozu je vyšší, než jeho prodejní cena. To je na palici.

Zlatá Kuba.


doplněno 08.06.17 16:41:

Vozejky se rozšířili. Boha jeho :))

pb®

Jenže ona ta elektřina taky není úplně čistá, že jo. Buď jsou na orné půdě solární panely, nebo krajinu hyzdí větrné elektrárny, případně si na řece postavíme přehradu, odpad z jaderné elektrárny pořád nevíme kam dávat, o uhelné elektrárně raději nemluvit. Výhoda elektřiny je v tom, že neznečišťuje v místě použití, ale tam, kde se vyrábí.

..a její brutální nevýhoda je nemožnost ji levně skladovat, popřípadě nárazově ukládat/čerpat pokud ony solární větrníky vypadnou anebo naopak naskočí...v tom e velká výhoda elektro mobilu, saozřejmě je toho mnohem více.

Ohledně věty znečišťování raději budu mlčet, to je věc kterou člověk musí prostudovat pochopit.

davidc

Zatím je také problém samotná baterie. Její výroba, životnost a recyklace. Momentálně elektromobily jako většinové dopravní prostředky postrádají jakýkoliv ekonomický i ekologický smysl. Už jen to, že většina elek. sítí není na takový nápor připravena, není dostatek energie a pokud nebudou chtít stavět žádné další jaderné elektrárny, tak ani v blízké době nebude. Výdrž takové baterie je taky celkem malá a její recyklace není ještě vůbec dořešena. Ano vím, že tesla už má nějakého partnera v tomto směru, ale je to ve fázi vývoje. Nicméně potom, co se vychytají všechny tyto nedostatky, tak si klidně elektromobil pořídím na nějaké courání do práce a na nákupy.

Výroba spalováku není bohužel také zadarmo, akorát to lidi nějak nechtěji vidět, recyklace je 99,2 procenta podle posledních možností stavěné fabriky na recyklaci...to je lepší číslo než u celého spalováku, bordelu z něj co jeho provozu vyletí atd...

El, mobily u nás se počítají již na tisíce a žádná sít to nepoznala, el nabíjecí místa s nabíječkama jsou na takové odběry při stavě konstruována.V USA jsou el. mobilů miliony a sít to prakticky nijak nepoznala a to i navzdory jejich ne moc ideální 1f síti, evropa je díky 3f systému el rozvodů mnohem snaz připravena na velkoodběry, výpadky a další věci..

Energie je dostatek a žádné temelíny se stavět nemusí, to je jen jen hloupá demamgogie od hloupých lidí co nehledá fakta ale přebírá nesmyslné kecy od lidí bez kapky vzdělání.Jedinné co sít nerozdýchává jsou slavné větrníkosolární nečekané vstupy, zde by se najednou dostupna kapacita beterek aut hodila,a ve výsledku auta se nejčastějí dobíjí v noci, kdy jednak býva energie levnější a druhák jadernou elektrárnu nevypnete tak jako uhelnou, tudíž se její provoz v noci o něco více oplácí.

Snad jen pro iformaci jaderné energie máme přebytek krerý se neustále prodává/vyváží...vydělává na tom trošku stát, hodně moc el. společnosti ale platil to běžný občan z daní...

Výdrž baterie je celkem solidní a ty luxusnější auta jsou u dojezdu 500km+, nicméně když se člověk zeptá běžného člověka jak často najede za den 1000km na kapacitu své nádrže ejhle...

Recyklace baterií vyřešila už toyota u svých hybridních priusů cca 20 let zpět a to snadno. Jedna jsou v tomto japonské zákony dosti přísné, toyota chtěla být v tomto dosti přísná a sama baterky nařizuje vykupovat, ve výsledku zjistili že je levnější baterii zrecyklovat než získat surovin na novou z těžby.

Tesla sama staré bateriové packy vykupuje po likvidaci aut a pak články vkládá do svých powerwall řešení jako zásoba domáci energie ze solárů atd...

Nicméně souhlasím s tím že elektrobily ještě nejsou na úrovni koupě čerstvého chleba, bohužel cílené brždění ropných automobilek jen tak nezmizne, alespoň ne, dokud jim bude servis sypat to co ted sype..

Poučný příspěvek. Myslím, že jedna z nevýhod elektromobilů je jejich doba nutně strávená na nabíječce. Přeci jenom, v dnešní uspěchané době mi trvá do pěti minut, než natankuji plnou a zaplatím. Nedovedu si ani představit, kolik by bylo nutných dobíjecích stanic, aby se netvořily nekonečné fronty, vezmu-li to v poměru k dnešnímu počtu spalovacích motorů, pokud by tedy došlo k jejich plné náhradě za elektrické..

El, auto lze nabíjet i z vaší zásuvky 230V v bytě, jen to trva třeba 8-10 hodin...dle nastaveného výkonu.

Vykonové nabíječky nabíjí cca 75% kapacity za 15-30 minut, to znamená do půl hodky máte cca 100km dojezd, je to dle velikosti baterie...je to jen o zvyku, tak jako lidé pravidelně jezdi kapat blafy do nádrže naučí se i auto upíchnout k zásuvce.

V USA už vyrůstá generace která díky rodičům uvažuje úplně jinak a jim naopak přijde divné jet extra někam na benzínku a lít tam něco do vozu.

V některých zemích se nabíjí auta v noci ze zásuvky která je na každé lampě...atd, řešení jsou různá.

Dnes když se podíváte, tak prakticky v každém obchodním centru starém cca 10-15 let najdete specifická, třeba zelená parkovací místa atd. kde jsou obyčejné zásuvky alá 5ti kolík z rodiného domu která při stavbě nestojí skoro nic ale auto se z ní nakrmí snadno, v zahraničí je to už běžné, každý druhý flek má zásuvku.

Nakonec na nejedné benzíně se dají potkat majitelé el. aut které je zrovna krmeno ze zásuvky :)

Ale nejsme zvyklí takto uvažovat, časem se to změní, je to stejné jako kdysi příchod mobilů...

To by mne zajímale, kde na Praze 4 je taková zásuvka. A kde jsou zásuvky před paneláky na sídlištích.

ČR je oficiálně 1300 dobíjecích míst..těch dalších nezapsaých je také dost neb v zemi tupých úředníků ještě stále není žádný jednotný systém registrace..

Navíc je tu systém kdy výdělečná nabíječka je každá registrovaná zásuvka...

V zemi kde národ vychovaný bolševikem ukrást vše co není přišroubované to bude o něco náročnější s nabíjením aut...

Ani elektřina nebyla všude hned...nebo snad ano?

Ano v Ostrave (cca 300 tis lidí) je xy nabíječek na vozy, jak krytých tak v podobě výkonových stojanů či sloupokových zásuvek...myšlenka že v praze kde už několik firem rozváží své zboží pomoc el. aut, je tam největší koncentrace el aut ale není tam žádná nabíječka je mylná...ale chápu to.

Já také v deseti netušil kde je berňák nebo socka nebo jak ten barák vypadá, proč taky když jsem to nepotřeboval.

Takový pohled má většina lidí která to má na praku, není důvod se o to zajímat.

Dnešní elektromobil nedojede na jedno nabití z Prahy do Brna. Řekněme, že by u 9 křížů byla dobíjecí stanice. Takže každé auto, jedoucí po D1, by muselo u této stanice minimálně na 1/2 hodiny zastavit (a tomu moc nevěřím, určitě by to bylo déle) a nabít na další cestu. Kolik nabíjecích zásuvek by muselo v té stanici být, aby se netvořily kolony čekajících na uvolnění zásuvky? Počítám, že by auta stála už od Prahy. *smich*

Zkrátka elektromobil v běžném každodenním provozu stále je (a ještě hodně dlouho bude) jen utopie. Je to škoda, ale nic s tím nenaděláme.


doplněno 19.06.17 17:29:

1300 dobíjecích míst se Vám zdá hodně? Kolik jezdí po Česku aut? Kolik aut připadá na jedno dobíjecí místo? Takže na dobití se budou sestavovat pořadníky (možná několik let dopředu). Už se těším, až si vytáhnu lístek s pořadovým číslem 25369874 a datem možného dobití 15.2.2025 *haha*

Tak když to vemu za ostrý konec tak člověk musí být hňup aby nedal v kapacitě 500km Brno-Praha.

Dojezd aut se prakticky každý rok zvětšuje zatímco jejich cena se neustále zmenšuje...

Většina el. aut se nabije do 40ti min na 80% své kapacity.

Mšlenka el. aut je o tom zbavit se ropného smradu v městěch je udělat kamiony na elektřinu...

El. auta dnes jezdí už relativně běžně...jen je nevidíme...

Uřady, energetické společnosti...všichni kdo jezdí pár km kolem komínu už jezdí, nemají s tím problém...funguje to.

On ten celý systém už za hranicemi funguje ale lidi zde stále mají problém vystčit hlavu ze zadku a podle toho to i vypadá...

Ne pořadové lístky nejsou, auta jezdí a nabíjí se...je to vtipné ale fronty najdetě častěji na benzínce...

 

" El, auto lze nabíjet i z vaší zásuvky 230V v bytě..."

Tak si představuju 10 patrový panelák s 50 byty na sídlišti, kde z každého okna visí dlouhý prodlužovák, na jehož konci parkuje auto. Tedy pokud se mu podaří zaparkovat pod okny svého bytu a ne třeba o 5 ulic dál *bzum*. Docela humorná představa. *haha*


doplněno 19.06.17 07:32:

Hangar - já netvrdím, že za to můžete, ale je to prostě tak a nic na tom nezměníte. A nesváděl bych to na komouše, v době největšího rozkvětu panelových králíkáren nikdo nemohl předpokládat, že vývoj automobilismu v budoucnu dosáhne tak obludných rozměrů.

Nicméně i kdyby byla aut před panelákem třeba jen třetina (případně by byla před domem plocha pro parkování všech obyvatel domu) a každý mohl parkovat přímo pod svým oknem, myslíte, že by každý majitel takového auta mohl dobíjet elektromobil prodlužovačkou, nataženou oknem třeba z 10 patra? ;)


doplněno 19.06.17 07:41:

Mimochodem, kde jste vzal informaci, že paneláky komunisti ze zahraničí?

Nemohu za to že komouši okopčili ze zahraničí paneláky a nějak při tom kopčení vypadly z plánků garaže aut pod těmi domy.

Parkoviště před naším panelákem obsazují sousedé z nového nepaneláku - z bunkru z litého betonu. Mimochodem, kde ve světě je k vidění panelák s podzemní garáží potřebné kapacity?


doplněno 19.06.17 16:53:

Mimochodem, co zvorali komouši na Starém Městě, Malé Straně nebo Vinohradech?

refresher.cz/... žádné "povznesené"co vyženou cizí najemníky z "vašeho"parkoviště...

Jde o to že na ulici parkuje poté o 30-50% méně aut, čísla střílím od boku, nicméně ulehčení je pak znát...

V mém městě odvezli odbagrované dětské hřiště na tatrách a postavili jednopatrovku podzemní pro cca 150 aut,

s podmínkou že hřiště obnoví/postaví znovu...

O podzemní garáží ví jen místní/majitelé fleků...vidět to šlo hned...a zybtek..to je o lidech...

Koukám komouši za hranicema našli řešení/možnosti

refresher.cz/...

"...na ulici parkuje poté o 30-50% méně aut..."

To je demagogie a zbožné přání. Místa, uvolněná auty přeparkovanými do podzemních garáží, okamžitě obsatí další auta, která by jinak v oblasti zaparkovat vůbec nemohla. Takže výsledek je jen jeden - podstatně víc parkujících aut v dané oblasti.

V městě kde žiji se přesně tohle stalo, místa pravda až tak mnoho nepřibylo ale není problém zaparkovat v 8-10 večer, více než 100 arkovacích fleků(pod školněveřejným hřištěm) se prostě projevilo přes noc, a prakticky zmizely obotičkovaná auta protože už nebylo kde...denní kolorit mp s botičkama je pryč...tak at mi nikdo netvrdí že podzemní garáž je "demagogie" ...

 

xenofob
hodnocení

1x

brzy může být také konec světa

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Kdoví co bude, v každém případě nafta se prodávat nepřestane a servisy budou taky fungovat, protože nafťáky tu ještě nějakých pár let jezdit budou, i kdyby je teď všechny přestaly prodávat ;)

 

hodnocení

0x

Konec nafty znamená, že se v dohledné době (předpovědi říkají nejvýše do 10 let) přestanou vyrábět OSOBNÍ auta s NAFTOVÝMI motory. Pochopitelně existující diesely budou fungovat dál, zrovna tak, jako dnes třeba Trabanty, Š-1000MB až Š-130 a další starší auta.

 

kepler*
hodnocení

0x

Žádný konec nafty u osobních aut v dohledné době nebude, snad se jenom zúží nabídka. Naftu bych nechtěl z jiných důvodů. Na pumpách bude vždycky, už kvůli náklaďákům.

 

hodnocení

0x

Nevěřte tomu, že se nafta přestane prodávat. Minimálně příštích dvacet let bych se nějakého výrazného omezení prodeje nafty neobával.

 

hodnocení

0x

Nebude nic zvláštního. Pokud auto bude splňovat podmínky, které mělo předepsané v době výroby, bude jezdit. Dodnes jezdí dvoutakty - Trabanty, Wartburgy i Velorexy a to jsou jinší dýmovnice. Může se ovšem stát, že pomatení ekoteroristé zakážou někde vjezd do centra města, ale chování teroristů těžko předvídat. To bych neřešil.

Mimochodem - diesely v osobácích jsou právě dílo ekoteroristů. Vymysleli ten nesmysl, že emise CO2 jsou to nejhorší na světě a diesel je v tomhle o trochu lepší, než benzín.

Přitom emise CO2 ze všech aut dělají asi 0,1 % emisí člověkem způsobených a diesel je jen o pár procent lepší.

uznevim

... mno , nejedná se o 0,1% ale o 13 % :)

Uvádíte data pro ČR, nikoli svět. A pro dopravu celou. Mimochodem, i eurohujerská stránka uvádí podíl osobních aut 0,2% euractiv.cz/...

 

krtek66
hodnocení

0x

taky jsem to dneska četl..vývoj se sice zastavil, výroba se možná v dohledné době zastaví též...ale prodej a ND ten tu bude dle mého názoru ještě tak 30let..protože je tu stále ještě dost lidí, kteří nedají dopustit na nesmrtený 1,9TDI...

nox®

Jediné, co se zastavilo, je urputný vývoj maloobjemových zážehových motorů v rámci osobních vozidel pro běžné lidi. To dává smysl. Ale celkový vývoj a výroba se určitě v dohledné době jen tak nezastaví. Stačí se podívat na obří firemní flotily dieselových vozidel. Těžko si jen tak přesedlají na elektrovozítka, aby pak tříkrát na D1 dobíjeli (třeba prodejní čísla VW Passat, kdy bylo benzínových motorů možná pár desítek oproti tisícům dieselových). Takže služební vozidla, nákladní vozidla, současný trend SUV, to všechno stále přeje dieselům. Že by to měl držet nad vodou zdejší kult jednadevítek, to silně pochybuji. :)


doplněno 09.06.17 12:28: Samozřejmě vznětových, chyba jako trám.

Uvádíte : " Jediné, co se zastavilo, je urputný vývoj maloobjemových zážehových motorů v rámci osobních vozidel pro běžné lidi."

Správně jde asi o termín znětových.-tedy dieselových motorů.Benzínové motory jsou motory zážehové.

-miro

nox®
Chybka se vlodila, nejen mě. Ale díky za opravu.
doplněno 09.06.17 13:08:

Chyba samozřejmě neomluvitelná, pouze bych možná zvážil jiný styl upozornění na ni. Přece jen, nejsem školák a za tímto komentářem chybí už jen pětka. Bohužel i opravy jsou zrádné. :)

Ona příjde nějaká směrnice z EU a my jako vždy, papežtější než papež, zakážem vedle dieselů třeba i olejové lampy *haha*

 

bambula*
hodnocení

0x

Paparazi nedávno hlásali, auta budou bez šoférů

 

hodnocení

0x
avatar hangar

Ze de na den nafta nezmizne, nícméně rodiče se pár dní zpět koupili novou naftu, která v rámci přiblblých norem obsahue jak adblue(močovina) tak idiotský startstop sytém a kdo ví co ještě...

Když se člověk pak pročítá o systému adblue úžasnosti jen žasne, spotřeba močoviny je cca 1L na 1000km ale i víc, vše dle jizdního stylu.

Pokud močovina dojde, auto nepůjde nastarvovat a sním třeba někde v zahraničí odjet, celkem zajimavá informace.

Systém zamrzne při -11°C ...to jsou jen úlomky z důvodů které naftu zabijí.

ale naftu tyhle věci nezabijeji.. zabijeji ji dementni normy z eu.. a počkej až se začnou davat filtry pevnych částic i do benzináku.. to pak už ani nepoznáš rozdíl :D

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]