Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Předražené máslo, ale jinak pohoda?

Od: ben® odpovědí: 82 změna:
avatar ben

Dobrý den, v jiné otázce zde se již dlouho řeší, proč a zda vůbec je máslo v obchodech předražené. Nejsem zrovna závislák na másle, ale chápu, že to někomu vadí. Jen se divím, že je něco označováno za předražené v tržním hospodářství. Opravdu je máslo tak zásadní potravina? Ostatní potraviny jsou cenově OK? Pokud bude ekonomika "šlapat" a bude tlak na vyšší mzdy, tak není možné, že obchodníci budou všechno zdražovat (když uvidí, že lidé mají více penízků)? Má význam rozčilovat se nad zdražováním nebo se chovat raději tak, že na co nemám (nebo za to nechci vydat tolik peněz), to si nepořídím? Děkuji Vám za názory a zdravím!

 

 

82 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Děláme to doma víceméně stejně. Koupíme si na co máme a nějaké pohyby cen vcelku neřešíme. A když se nám něco zdá nepřiměřeně drahé, tak to v rámci možností nekupujem.

Všimli jste si vůbec, že šly docela dolů pohonné hmoty? A nikdo na to nenadává. Přitom spotřeba pohonných hmot je jednak daleko vyšší než spotřeba másla a navíc jsou nenahraditelné:-D

Máslo kupujem jen občas,a to spíše z nostalgie. Kdysi máslo vonělo,a chutnalo. Takové nové brambory s máslem a podmáslím...Když jsme jezdili na dovolenou do Bulharska tak jsme jej uchovávali v termosce pod vodou aby se nezkazilo. I tehdy bylo drahé. Dnes je to taková to žlutá mastná hmota se slabou chutí másla,která se nezkazí ani za týden v lednici.Něco podobného je i se saláma. Komu salám po týdnu v lednici zezelenal? Tak proč jíst chemii.Nebude se prodávat budou se muset výrobci zamyslet proč nejde na odbyt. Za kvalitní máslo bych si i více připlatil.

To máš Jiří pravdu. Zrovna dneska jsem vyhrabala v lednici ještě z krámu zabalený salám ten polosuchý Poličan. Kupuji ho málokdy, tak jsem úplně zapomněla že ho tam někde mám. Já ho kupovala určitě před necelými dvěma měsíci. A představte si, že ten salám se tváří jako kdybych ho koupila včera. Vyhodila jsem to, protože v tom musí být taková dávka konzervantů, že se můžu rovnou napít nějakýho toho utrejchu a bude to to samé :-D. Už to nekoupím. Kupovala jsem ho u pultu krájený v Tescu.

V televizi dělali sondu ,jaký salám je kvalitní,,,,byl tam i ten váš..

blanka33*

Suzymon, já když jednou za čas koupím suchý salám, tak ho nikdy nekupuji v Tescu a ještě ke všemu krájený u pultu. Nevím, zdá se mi takový unavený. Jinak je pravda že v suchém salámu je hodně konzervantů a co teprv éček? *zed*

hnipirdo*

Satam

Kde to žiješ (v republice), že šly ceny PHM docela dolů a kolik to je"docela"?!

 

eulalie*
hodnocení

2x

Dobrý den. No já máslo kupuju, mám doma malé dítě. Ale i mně více chutná než umělohmotné tuky typu Rama, Flora apod. Ale já jsem tvor, co všeobecně málo mastí. Takže, i kdyby máslo stálo třebas 70 Kč, tak ho koupím a ušetřím na něčem jiném. A zdá se mi, že jídlo je drahé tak nějak všechno...anebo mám málo peněz. Toť otázka, no. Moje drahá polovička má více peněz než já a sedí si na nich a chrtí, naštěstí ne už u mně...

Bez másla i margarínů se téměř obejdu. Snad jen občas, kdy mě honí mlsná na rohlík s máslem a medem - ale to je tak málokdy, že si klidně koupím jednoporcový balíček. Ano, v přepočtu vyjde dráž, než kostka, ale jednou za kvartál to unesu.

 

72mona3*
hodnocení

2x

No, já celkově moc neremcám, jen se podivuji. A někdy se ani nepodivuji, jen vrtím hlavou. A poslední dobou vrtím hlavou celkem často. A je mi to k ničemu. Takže Bene, hlasuji pro nerozčilování. A zkuste i omezit to vrtění hlavou, nedělá to dobře krční páteři.

Máslo běžně nepotřebuji, kostka by mi vydržela rok. Když peču, nedělám toho kvanta, takže jednorázový dražší nákup ustojím. Pokud dražší máslo bude znamenat i kvalitnější (ale tomu nikdo nevěří, že?), ať klidně stojí třeba stovku. Už dávno nekupuji cenově výhodné potraviny. Kupuji to, co potřebuji. Když na to nemám, nekoupím to. Takže pokud teď hned budu potřebovat máslo a výplata je ještě daleko, tak si třeba nedopřeju banány. Tečka. M.

Když na to nemám, nekoupím to.

Což je přesně to, co spousta lidí ne snad nechápe, ale nedělá - radši budou skuhrat, jak je to drahé, ale oni se bez toho prostě a jednoduše neobejdou. A zdaleka to neníjen ušmudlaná kostka másla.

 

pohanka*
hodnocení

2x

Máslo musí bejt, i kdyby na chleba nebylo.

Máslo, sádlo, vejce.

A to kvalitní Jihočeské, nebo krájené domácí. Co si dáte na brambory s tvarohem, ovocné knedlíky? Do bramborové kaše. Na čem si opečete houskový knedlík /s vejci/, na topinku, do česnečky, bramboračky, guláš? Jenom sádlo.

Na chleba s máslem a na tom pokrájené rajče. I jenom máslo a posolit.

Prostě to žádný kunerol nenahradí. Podle mne, nejsou ani zdravé, ačkoliv nám reklama tvrdí opak.

Uvedený chleba s majolkou místo másla opravdu? Z čeho se skládá majolka - je to olej a trošku to běželo okolo vajec.+ příchuť a konzervanty. Ne, děkuji, nechci. Raději výpečky z bůčku! A když už zahřešit, tak smažák s bramborem a tatarkou.

zajixxx*

Nu, pravda jest, ale takový toustík opečený na pánvičce hezky do chrumkava, zleva zprava se pořád dá vydržet ne? :) A ta vůně... Vždyť se máslo nejí jako maso...

pohanka*

Toustík na másle? Jestli jsem příspěvek pochopila dobře? Topinka spíše na sádle, ale je tam jedna výjimka, mohlo by se na přepuštěném másle. Je sice dražší /výrobní náklady/, ale věřím, že to nemusí být špatné.

Zatím okolo přepuštěného másla chodím jako mlsný kocour, nenašla jsem odvahu.

pohanka:

zasadní rozdíl jestli toustík na másle nebo na sádle bych řekl je, zdali se jedná o toustík z tmavého nebo světlého chleba

pohanka*

Asi jsem to napsal špatně, toustík je něco jiného, než klasická, poctivá, česká topinka, opečená na sádle a potřená česnekem.

U těch toustů je potom možné volit různé varianty /na sucho, na tuku/, ale chuťově je to o něčem jiném. Je ale pravda, že tak dvakrát za rok si dělám tousty plněné v toustovači a tousty potírám zvenku máslem, a uvnitř tedy k zelenině a šunce přidávám i tu majolku. Takže ta majolka je i u mne kupodivu přece jenom častěji.

fer*

Na chleba s máslem a rajčetem přidat navrch trošku kysané smetany a posypat jemně nakrájenou cibulí - to je v horku vynikající večeře.

 

hodnocení

1x

Já už zažila takového zdražování (a zlevňování - obzvláště lokomotiv *smich*), že mě máslo za padesát nijak nerozhodí. Dokud se bez něj obejdu, fajn, když ho budu nutně potřebovat (třeba pro mrňata), koupím.

Spousta lidí se rozčiluje a pak si často stejně pořídí to, co chce - a nemusí to být jen máslo. Za sebe říkám, že je mi úplně jedno, za co mí bližní utrácejí - zvlášť pokud jim to udělá radost. Na druhou stranu nemám ráda radílky, kteří nejlépe vědí, jak nakládat s cizími penězi - "Ty ne/kupuješ máslo? To já bych radši..." - a ještě se cítí uražení, když si utrácíte po svém.

 

iz*
hodnocení

1x

Nepořizovat to, co člověku připadá drahé, lze jen do určité míry. Např. právě to máslo je podle mne (i podle mé lékařky) nenahraditelné.

Flóra, Rama ani žádný jiný tuk není zdravější než máslo. Snad s výjimkou některých olejů → ovšem ty nemají stejné použití...

Pokud jde o ceny → občas se dá počkat na "akci" a nakoupit do zádoby (do mrazáku). Před nějakou dobou jsem takhle "potkala" máslo za "socialistickou cenu" 12 Kč za 250 g...

Nahrazováním másla rostlinnými tuky zvýšilo výskyt alergiků.

janm*

Nejen alergiků, všechny ty "tuhé rostlinné tuky" jsou vlastně jen hydrogenací tekutých rostl. tuků, nasytí se vodíkem a vznikne "ztužený tuhý produkt". Toto se využívalo za války neboť bylo nedostatek másla, po válce se s tím mělo přestat, šlo pouze o východisko "z nouze", ovšem ujalo se to a tak se s tím více méně pokračovalo. Dosud se ale přesně úplně neví jaké účinky na zdraví tyto "ztužené tuky" mají, poslední dobou se jim spíše přiznávají nepříznivé účinky na vzdory reklamám.


doplněno 05.07.17 19:47:

Jinak přímo k otázce, kupuji pouze to na co mám, nebo toho prostě kupuji málo (např. to máslo, spotřeba u mně není velká) na co vysloveně nemám nekupuji ale ceny jinak neřeším u nás je drahé totiž asi téměř vše, nelze také srovnávat ceny naše se zahraničními neboť tam mají zase lidé úplně jiné platové mzdové podmínky.

Takto to musí člověk dělat s většinou potravin, jedině v akci to koupit a počkat na další.

 

hodnocení

1x

Já kupuji jedoině máslo,,kupovala jsem i ty Ramy a pod,,ale přestala jsem ,,Je to velký chuťový rozdíl ..Jsou ty tuky bez chuti a nevěřím tomu,že jsou "zdravější"...

 

hodnocení

1x
avatar jethro

Před 30 roky stálo máslo 10 Kčs, při srovnání tehdejších a dnešních platů by teď muselo stát kolem 90 Kč. Pořád jsme na tom líp.

janm*

Jen tak pro srovnání, známý nyní kupoval máslo v Německu stálo ho jedno euro a nějaké drobné což v přepočtu dělá něco přez dvacet sedum osum korun?, kdyby třicet... při tom při ceně prac. síly u nich a u nás. .Minulý týden jsem kupoval německé máslo u nás, stálo 52 Kč, že by byla doprava tak drahá když se dnes oplácí dovážet prakticky "za pakatel" třeba až z Číny? Zkrátka a dobře, u nás se vždy vymyslí nějaká "pohádka" proč to či ono "musí být drahé" my to zbaštíme, nedej bože si to ještě nějak "racionálně sami zdůvodníme" a jsme spokojeni :) (dělají z lidí blbce toť celé alfa a omega úspěchu v "České kotlině" a tak je to tady s vícero věcmi)

dew

Ta vaše demagogie..porovnáváte nejvyšší cenu u nás s nejnižší cenou v Německu. U nás mají taky leckde máslo za 29Kč, třeba v Tescu snad každý druhý týden, a na druhou stranu v Německu taky mají určitě kvanta krámů s máslem za 3, 4, 5 i víc éček. Už jen to vaše vágní "..a nějaké drobné", říkáte nyní což je 1.99 éček v největším německém řetězci novinky.cz/...

už v květnu tam máslo stálo 1.29 éček neboli 34Kč, takže víc než třeba v českém Tescu.

Připomínáte mi dalšího zdejšího remcala (hnidop nebo tak nějak), jak sem hodil nejvyšší cenu nějaké lednice asi 50 klacků a snažil se argumentovat že je u nás draze protože v Polsku ji našel za 29000 - přitom u nás se prodává už od 26000 u několika prodejců *smich*

Prostě tento web nemá už žádnou úroven, jen šíření blábolů a a hejtů..

janm*

dew

Demagogie? Máslo nestálo ani dvě eura, máslo za 29 jsem u nás neviděl bavím se o nynější ceně kde je u nás nyní máslo za 29 Kč?


doplněno 05.09.17 20:31:

P.S. Osobně jsem ho kupoval od známého po přepočtu za 28 Kč, u nás za 52 rovněž německé, ať máte tedy "přesnou cenu".

nikdo*

DEW: Nabízím vám kšeft. Jestli někde víte o másle za 29kč/ks, tedy za 116kč za kg,, tak ho od vás koupím 20kg, dejme tomu za 140kč/kg. Vyděláte na mé nevědomosti 480kč.Ale to asi nedopadne, že? Jen plácáte...Zřejmě z nevědomosti..

pohanka*

Ono to stejně jednou všechno vyjde na povrch.

Včera jsem natrefila na článek o kontaminovaných vejcích u nás a výrobků z něj. A časem se vejce usuší, pomíchají do nějakých sušenek a Slované to zbaší, nic nepoznají. Levná vejce mají v Běchovicích u nádraží. Lidé je kupují po platech. Máte k nim důvěru? Já již nee.

Zpět k máslu. Levné máslo, skoro za hubičku. Opět najdete na netu. Je to stará kauza z roku 2011 a že by se opakovala i v roce 2017?

Levné máslo ve stříbrném obalu s postavou kravičky na zelené louce.

Ano, to je ono, vezmeme mámo alespoň 4 kusy, dáme zamrazit.

No, jo, ale to je máslo z Belgie. Vyčtete z obalu. Ze státních rezerv, dva roky staré, z mrazíren. Obnova skladových zásob předpokládá odepsat staré zásoby, sklady vyčistit a navézt nové.

Co se starým? No, už je trochu žluklé /i přes hluboké zmrazení stále v potravině probíhá proces zrání. Tedy ho roztavíme, přidáme ochucující a ovoňující látky, zamícháme, našleháme, zabalíme a levné máslo z nejlevnějších nabídneme, kde nám utrhají ruce.

Takže ano, kus másla jsem v lednici našla /s kravičkou/. A nechutnalo mi hned od začátku. Poznala jsem jinou chuť, příchuť, jenom malinko, ale proti Jihočeskému rozdíl, je také měkčí, lépe se maže. Kdo si nekoupí občas kvalitní máslo od farmáře, tak to nepozná, protože si zvykne. Až, nebo pokud si zlikvidujeme opravdu všechno zemědělství, postavíme, sklady, osejeme řepkou, zabetonujeme, nebo zatravníme viz dotace na nevýrobu /to je masakr, co/, tak budeme papat jenom ochucené a ovoněné srágory z Kanady /smlouva CETA/, nebo ze Západu, a ani nám to nepřijde.

Kupte si dobrý, kvalitní, tučný tvaroh, /farmářské trhy, Gran Moravia/ smíchejte s cibulkou, pažitkou, bylinkami, planými rostlinami ze zahrádky, s nastrouhanou mrkví, s červenou paprikou, s natvrdo uvařeným vejcem /bez desinfekce/ a natřete si pomazánku na chleba. Nemusíte všechno použít najednou.*smich* I bez másla lze žít, ale musí být kvalitní a když není, dát si tvaroh, sýry.

Kupte řemenové sádlo a vyškvařte si svoje škvarky. Sádlo slejte do misky. Máte v lednici vždy po ruce něco na chleba. A nemusíte být závislí na Lidlu. Třeba.

Takže pozor i na ty levné, výprodejové akce - sleva 30%, 2+1 zdarma.

iz*

Dew nejspíš "nekecá", nejspíš se jenom přehlédl, možná, že ten kus za 29 Kč není čtvrtkilová kostka, nýbrž osminka...

 

lidus*
hodnocení

1x

Celé jsem to nečetla to by mi odešly oči. Předražené je tu kde co, potraviny nekvalitní, platy mizerné, politici k ničemu, byrokracie obrovská, zákazy, příkazy, rozkazy vše nesmyslné a zbytečné. Pokud tomuto ještě někdo stále tleská tak se vážně divím. Změny po 89 jsem celkem přivítala ale to co se tu děje je už moc. Drahé máslo, zbytečné vyhazování peněz za všechny nařízené revize (komíny, kotle...)

Drahé máslo? No jak kde a pro koho. Kupuji kvalitní stloukané máslo od farmáře, za toto máslo mi 40,- nepříjde moc.

 

kepler*
hodnocení

0x

Celkem jsem si na občasné výkyvy cen zvykl, zase se to vrátí k normálu. Před lety to byla vajíčka, teď je to máslo. K přímé konzumaci ho vůbec nekupuju, dávám přednost zdravější Floře. Občas ho koupím na vaření a pečení. Jediné co vadí, je vysoká cena ovoce a zeleniny, i když jejich spotřebu taky nemám moc velkou. Jsem masožravec, takže by mi vadila i vysoká cerna masa a masných výrobků. Nijak zvlášť to ale neřeším, prostě se přizpůsobím.

sebod*

Kepler, můžeš mi vysvětlit, v čem je Flora (Rama atd,) zdravější jak máslo? :-D

blanka33*

Sebod, souhlas :). Flora ani Rama se nevyrovná máslu ;). Celkově je máslo zdravější a chutnější. Proto jsem i docela naštvaná že ho tak zdražili. Vždyť když jsi vzpomenu, že kdysi máslo stálo tak 10Kč a teď? *zed* No co už, co je dobré, to je drahé :).

 

hodnocení

0x

Dnes rano jsem byla nakoupit "za kopeckama",minuly tyden maslo za 1,49E dnes 1,79E.Vsechny,bez rozdilu znacky.

U nás stojí méně zahraniční, než vyrobené u nás!*zed*

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Jo pohoda , diky bohu maslo jen trosku a to mas pod salam. Ale i to se da nahradit horcici. Takze pohoda. Koupim maslo a mame ho klidne 2mesice.
Maslo slo nahoru. Zelenina zas dolu , tak budu jist vice zeleniny :) . Ty cenou jsou fakt nahlavu.

 

ben®
hodnocení

avatar ben

Dobrý den, děkuji za dosavadní příspěvky. Zdá se, že máslo je strategická a důležitá potravina. Pro mě je to spíše pečivo a chléb - čerstvé to nemusím mít ani namazané máslem a stejně je lepší majonéza . Zdravím!

 

hnipirdo*
hodnocení

0x

Začnu tím, že při vaření je máslo nezastupitelné a končím tím, že se postupně zvedají ceny výrobků, které obsahují máslo. A kdo z vás si přelévá ovocné knedlíky něčím jiným než máslem?

Zase - kolik másla je potřeba na jednu porci? Respektive kolik stojí ten plátek?

hnipirdo*

Pokud se vaří pro celou rodinu, kostka másla padne. Pokud si koupí babička máslo na chléb, může mít kostku másla na celý měsíc. Stačí ji, když s máslem zalepí díry ve chlebu. Asi tak.

Fajn - celá rodina = průměrně čtyři osoby. Kostka másla za 50,- Kč = 12,50 na osobu - a to počítám i na vaření, ne jen na omaštění oběda.

Často se potkávám s masem v akci - když bych ho pořídila za nižší cenu, zbylo by například na to máslo (co ho nekupuji).

hnipirdo*

Chceš se mnou dále diskutovat na toto téma?

Snad ani ne - obejdu se bez tématu i bez másla ;)

 

hodnocení

0x

Četla jsem, že teď, když krize pominula, plánují řetězce zrušit veškeré akce - a bude hůř! Máslo prý bude stát 70 Kč, ale třeba je to jen poplašná zpráva, uvidíme. S tou kvalitou potravin a jejich trvanlivostí je to docela katastrofa. Dneska, aby člověk koukal spíš na to, co nekupovat, než kupovat. Máslo kupuji minimálně, jednak moc nemastím, druhak ani nesmím. Rozhodně jsem ale přestala používat Flóru a ostatní umělé tuky, i když mi lékař máslo zakázal. Ta cena je dost vysoká a běžně nakupuji potraviny co nejvýhodněji, takže kupuji běžně jen to, co potřebuji, na jiném to tedy nenaženu. Samozřejmě ho koupím a o to více utratím. Prostě je to tak, ale radost z toho nemám.

janm*

Zkrátka a dobře, vždycky si "něco" vymyslí aby si na něčem "namastili kapsy" to mně vůbec nepřekvapuje takže jednou to bude "nedostatek tuku v mléce" pak to bude "nedostatkový česnek" pak si vymyslí "nedostatkové jablko" a další a další "nesmysly" které "vědecky podloží" aby zdůvodnili proč musí nasadit tak vysokou cenu. Je to vše manipulace s lidmi nic víc, patří sem i vyvolávání různých "fóbií" "o nedostatku toho či onoho" aby lidé "rychle a ve velkém kupovali" apod., a tak stále dokola.Většina zdražení je většinou jen "hra obchodníků" , jednou vás "utáhnou na tom" pak zas na "onom", když to nebude máslo vymyslí si další jakoukoliv jinou věc, to jsou "obchodníčci."

Jednoduchá reakce - už se tu taky o tom psalo. Když na to nemám, buď to nekoupím nebo ušetřím jinde.

Ve se necháváte "utáhnout"? často

janm*

Osobně žádné akce "slevy" ani "zdražení" nesleduji, koupím pouze to co opravdu potřebuji v nezbytném množství, pokud je mezi takovými produkty i něco dražšího rozmyslím si zda na to mám pak pořídím nebo nemám pak nepořídím. (ve starověku byl "obchod" brán tak trochu jako taková "malinká zlodějinka" a ono to tak v podstatě stále je, takže není co řešit)

nikdo*

@jedubabicko: tentokrát mi to nedá. Vy považujete nedostatek, a vysoké ceny jsou nedostatek, za pokrok? Já ne. Já to považuji za krok zpátky.


doplněno 09.07.17 14:16:

@jedubabicka: Moc dobře víte, že tenhle Váš argument neplatí. Použiju stejný: Když jsme začínali péci před asi třemi-čtyřmi roky, stála kostka másla 23kč. V akci byla i za 17kč. Dnes je za 49kč. To je za cca 4 roky, 100% zdražení. Nevšiml jsem si, že bych za ty tři roky bral o 100% větší výplatu. Tož tak. Na blbý argument, jiný blbý argument.

Ovšem zvyšování platů pokrok je, že? Jenomže ono to spolu souvisí.


doplněno 09.07.17 14:58:

Ad nikdo - kdyby většina zboží zdražila o 100 % a mzdy se nehnuly, pak možná. Ale vy se točíte jen na té kostce másla. Takže už se mi dál o dvaceti dekách omastku dohadovat nechce ;)

nikdo*

Takže stejný argument od vás je korektní a stejný ode mně ne? No dobře tak jiný. Považujete nárůst ceny másla o 100% za běžný tržní výkyv?

Já ne. Já v tom vidím záměr, jak vydělat. Jak získat dvojnásobek peněz za stejné množství výrobku.

pohanka*

Přátelé, pokud sledujete dění ve veřejném životě, tak vrcholu jsme již dosáhli, a vše se bude jenom pomalu horšit.

Pokud přidají státním zaměstnancům, na Nový rok důchodcům, tak se vše opět zdraží a suma sumárum nebudeme z přidání nic mít.

Zubaři nejsou, zdravotní sestry, lékaři nejsou, pedagogičtí zaměstnanci nejsou, chybí horníci, zámečníci, pracovníci na stavbách, kvalitní vyučení řemeslníci, prý i uklízečky atd.

Něco se doplní zahraniční pracovní silou.

Vlivem sucha a zničeného zemědělství, zastavování ploch s ornicí sklady a zase jenom sklady /kdo jezdí okolo větších měst, Prahy, skladových zón, ví z vlastní zkušenosti/ se více potravin musí dovézt i z jiných kontinentů /co na to ekologie a zelení/ a zde se opět nastartují změny. Ceny a poletí raketově nahoru.

Záchrana by mohla přijít od vesničanů. Budeme se vracet k záhumenkům a pěstování pro svoji potřebu ovoce a zeleniny, drobného domácího zvířectva včetně vajec? Zabezpečím sebe a všechny svoje potomky s rodinami a přebytek prodám. Myslím, že tohle se již nevrátí. ALE - ráda bych to viděla.

ono to tak vypadá, ale jako vesničan musím dopsat:

Poslední roky počasí likviduje veškerou snahu. Na 20ti stromech úroda v jednotkách - tipne si někdo přesné číslo?

Brambory snad pětina úrody, okurky žádné, jahody tři dny a dost, co jsme zkoušeli zalévat, sežrali hraboši...

Rodina v okolí se navzájem částečně dotuje- pokud má jedna rodina štěstí s meruňkami na jednom stromku v zahrádce, po kilech rozváží po okrese, aby každý měl alespoň jednou za rok meruňkové knedlíky... Jeden strom višní - jedna várka sirupů pro 3 domácnosti...

Na prodej NIC není !

 

ben®
hodnocení

avatar ben

Dobrý den, dnes jsem našel článek, ve kterém je celý problém ohledně másla popsán. Zdá se, že nikoliv sůl, ale máslo nad zlato . Zdravím!

novinky.cz/...


doplněno 06.07.17 23:37:

pohanka - ano, pečivo nebo chléb s hustou majonézou mám rád. Ovšem, já majonézu miluji, tak se není proč divit. Navíc, majonéza není tak škodlivá, jak se dříve tvrdilo (a hlavně je to jedno, když je to dobré).


doplněno 07.07.17 20:36:

pohanka - ano, nové vařené brambory s majonézou jsou také bašta. A dobré je i rajče s majonézou.

pohanka*

Já ji také mám ráda, hlavně na vajíčku, natvrdo vařeném, s podkladem bramborového salátu /ruské vejce, henri vejce/. Nebo jenom vařené brambory a k nim místo másla tu majolku. Ale jenom na chleba, bez ničeho jiného /když to je jenom ten olej a na 1 kilo majonézy je norma jeden žloutek/, No dejte si Bene, když to chutná.

Nebo si udělejte alespoň vajíčkový salát, mladou cibulku, anebo hodně pažitky.

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Před pár lety zase podobně vystřelily vejce, a za pár týdnů se dostaly téměř na původní cenu. Tak trh prostě funguje.

A pokud chytíte v akci levnou šlehačku, můžete si udělat máslo sami.

 

anik*
hodnocení

0x
Ahoj.
Nevím, jestli to někdo už psal, ale smetana momentálně zdražuje. Můj otec mluvil o tom, že máslo vyšplhá na cenu až 70Kč. Nevím, jak moc je to pravda, ale snad pomohlo... Jo a ještě - Mohlo by to vydržet až do konce prázdnin, možná až konec září...

 

pt®
hodnocení

0x

Ono už to má asi počátek pár let zpět, když byly zavedeny sankce proti Rusku. Takže spousta našich soukromých zemědělců přišla o odbyt do Ruska. Díky těmto sankcím zkrachovalo dost firem v Evropě. A tak zmizela konkurence a ceny si dělají samy supermarkety a bohatnou. Bez konkurence jedou ceny nahoru, není kde jinde levněji nakoupit...


doplněno 04.09.17 19:22:

Babiš svým EET, přispěl také k likvidaci malých podnikatelů a obchodů a tím odstranil konkurenci...

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

 

ladinpraha*
13.09.17 18:26
hodnocení

0x
Předražené máslo, ale jinak pohoda?
pt®

dokud je k mání, tak dobrý, až bude ve výlóze jen asparágus bude hůř...


doplněno 16.09.17 09:47:

Když jsem byla hodně moc malá, stála se na máslo fronta a dávali jen jednu kostku másla (250 gr.) a vše funkcionář zapisoval, jméno každého kupujícího. Šlo se do fronty brzy ráno ještě za tmy (zrovna tak za tmy do fronty na maso). Babička měla důchod =300,- korun (slovy třista) a máslo stálo osm korun. Tak si to propočítejte dnes, pokud má někdo důchod, když hodně málo devět tisíc, tak to je 30x víc než měla babička a máslo by stálo tedy jedna kostka =240,- korun, nevím, nevím, kolik důchodců by si máslo koupilo? Zatím je u nás dnes v Tescu kostka másla (250 gr.) za 45,90 a je to Jihočeské máslo...

pt:

ale to bylo relativně nedlouho po válce, to nelze srovnávat.

pt®

tááák "bmbx", teď jste to řekl, ano bylo po válce. A proč každý říká, jak bylo za minulého režimu krásně a nyní ne. No, protože bylo po válce, budovalo se, zpívaly se budovatelské písničky, ale dnes není po válce..

jenže já nesrovnávám dobu, ale cenu v poměru k důchodu a v tom případě v porovnání, máslo drahé není...

i když vím, že například opět v Belgii je máslo k poměru výše platů za pakatel a je tam spousta hospodářství a hospodářstvíček, že si jdete k sedlákovi v sousedství pro máslo, pro maso, pro ovoce, zeleninu, pro vejce a to mluvím o městech, ne o vesnicích...jdete na trh každou sobotu, kde tito drobní hospodáři prodávají své výrobkya to v každém městě a každou sobotu...prostě tady je třeba se naučit, jak to ve vyspělých zemí mají, ale těžko je s naším myšlením doženeme...

Ano, po válce měli lidé radost, že ta hrůza je za nimi a byli nadšení, ale i tak dlouho po válce byly k sobě mnohem hodnější a slušnější a měli k sobě blíž než dnes. Na vině je mnoho faktorů, ale rozhodně to dobré není, proto lidé vzpomínají na předsametové časy v dobrém. Doba je uhoněná, uspěchaná, jediné měřítko na všechno jsou jen peníze, lidé komunikují jen přes internet, na facebooku na sebe "vyblejí" všechno, ale jinak jsou vlastně mnohem uzavřenější...je toho mnohem víc.

K máslu - nákupní cena je poloviční, to co je navíc si přirážejí obchodníci a před Vánoci si přirazí ještě víc, protože vědí, že v tu dobu lidé budou nakupovat máslo za každou cenu, pak s velkou slávou jakoby zlevní ;)

pt®

to s Vámi souhlasím...lidé si neumí někdy zorganizovat čas, někdy to nejde...

iz*
14.09.17 01:04

aTeo?

 

hodnocení

0x

Právě jsem četla, že jedno máslo může stát od října až 70 korun. Takže asi bude nejlepší jít a nakoupit si do zásoby a dát zamrazit. Ale ono to stejně je k ničemu, protože člověk nemůže zmrazit tunu másla a jestli jeho cena bude pak soustavně tak vysoká, tak ušetří stejně jen pár desítek korun. Jsem zvědavá, jak to budou řešit pekárny a hlavně cukráři. Ti budou muset zdražit, nebo používat místo másla nějaké umělé nechutné maglajzy.

janm*

Hezký večer

U nás v ČR mně to nepřekvapuje, o co je zde jen trochu zájem tak to se u nás zdraží "na krev" "co to jde" , našinec aby pak vše kupoval za hranicemi již se tak děje, máslo, uhlí, kotle, (německo polsko) co jde objednat přímo z Číny tak z Číny (mobily, kamery, obaly, hračky apod.) a hned jsou věci (někdy jsou to ty samé věci co se pak prodávají u nás ) někdy i o polovinu levnější :) A s těmi cukráři nemusíte mít obavy oni už umělé tuky užívají dávno a velmi hojně, neboť kšeft je kšeft zákusky co jsem posledně po dlouhé době ochutnal byly jako kousat "igelit" prostě "plast"..., mám obavy že opravdu dobré zákusky jsem naposled jedl v tom "špatném" socialismu...

To bude asi pravda, já si peču doma sama všechno, takže naposledy jsem opravdu kupovala zákusky v roce 1978 :-D a to byly dobré. Pak jsem tady spoustu let nežila a když jsem se vrátila, jednou jsem na Silvestra koupila ve vyhlášeném a jediném lahůdkářství v našem městě, takové krémy na všelijaké jednohubky, které jsem tím chtěla pomazat. Ale všechno jsem to vyhodila, nedalo se to vůbec jíst. Byla to taková zvláštní našlehaná pěna různých barev, podle toho, z čeho měly údajně být ty pomazánky vyrobené. Takže oni jednu hmotu jednoduše barvili na potřebnou barvu. Losová, "kaviárová", z Nivy, česneková, šunková, uheráková a tak dál. Ale byl to všechno jeden a ten samý hnus, jenom v různých barvách. Od té doby jsem nikdy nic už nekoupila a to je už víc jak deset let. Když chci pomazánku, udělám si ji sama.

janm*

Přesně tak "suzymon" takže to znáte, od jisté doby si také dělám pomazánky sám a ještě se vrátím k těm zákuskům a dortům pokud si to opravdu neupečete nepřipravíte doma sama žel ty kupované to je samá "náhražka" všechny krémy marcipány (pravý jsem už nejedl ani nepamatuju co se za to vydává dnes je děs) to je v puse opravdu jako by člověk "žvýkal igelit" :-D

nikdo*

Když dnes chcete dobré a kvalitní zákusky, z pravého másla nebo šlehačky, musíte jako u všeho, k nějakému soukromníkovi. Objednat a zaplatit. Zaplatit zhruba dvojnásobek toho, co to stojí v super-hyper-maxi marketu. Tyhle cukrárny sice nejsou v každém městě, ale jsou. Tak jako my pečeme špičkové a dražší pečivo než v marketech, tak existují soukromé cukrárny. Stejně jako řezníci atd. Bohužel, i v té soukromé cukrárně je to na objednávku. Není to často jejich hlavní náplň. Zvykejme si, že za kvalitu zaplatíme, a že nás není až tolik, aby jsme tyhle soukromníky uživili. Stejně, jako to neuživí nás. Zatím. Třeba bude lidí, ochotných a schopných zaplatit kvalitu, přibývat. Třeba ne. Uvidíme.

 

moravan*
hodnocení

0x

Přečetl jsem si diskuzi a dozvěděl jsem se, že máslo je velice důležitá a strategická surovina .Vzhledem k tomu, že každý spotřebuje měsíčně desítky kg másla , zdražení o 20 Kč takovým zásahem do rozpočtu velice poklesne životní úroveň všech obyvatel. Méně majetní lidé budou nuceni jíst nepoživatelné náhražky jako Rama a Flora. Majetnější a šetrnější nakoupí a naplní lednice tunami másla za 50 Kč, neb bude hůř. Může být až za 70 Kč. Naprostá katastrofa.

Ach jo.

mot
v patek jsem kupoval maslo! duchodci na me nevericne koukali. pani na pokladne se na me obdivne divala a myslim, ze me chtela sbalit.
snad me nikdo nesledoval cestou domu. na svatecni nedelni obed si kousek dame. zbytek az na vanoce.
culdabulda1*

já si taky kupuju máslo - a nikdo mne nebalí - to je nespravedlivý !


doplněno 17.09.17 00:56:

to je fakt !

mot
nekomu asi ani maslo nepomuze...
mot
a proc by to vlastne melo byt spravedlivy? vetsina veci na svete neni neni spravedliva, asi to tak ma byt:)
nikdo*

@moravan: špatně jste četl. Kilogramy másla pokud vím, tady pokud se nepletu, nikdo nepsal, že by spotřeboval. Jen já jsem tu psal o spotřebě takového množství. Ale ne do rodiny. Máme malé rodinné pekařství, a třeba na vánočkách máslo dělá dnes už skoro 10kč na kus v nákladech. Když jsme asi před třemi roky začínali, bylo to cca 3-5kč/ks. Zatím nezdražujeme, ale už nás to brzo donutí. A pak se uvidí, jestli zákazníkům naše kvalita bude stát za ty peníze. Uvidíme. Zatím stojí. To ale může velmi rychle skončit. Ono totiž nejde jen o naši cenu. Jak půjdou ceny nahoru, lidi budou mít čím dál míň peněz na zbytné zboží - na kvalitu. A my se nikdy nebudeme schopni dostat na cenu super-hyper-maxi marketů. Protože už jen na vstupní surovině, nás to stojí, odhadem o 100% víc než je. Proto mě vytáčí všechny ty kecy o rovnosti podmínek. K smíchu a pláči zároveň.


doplněno 17.09.17 16:12:

milli: to je ale hovadina. Nevím, kde nakupujete máslo, ale oproti máslu přímo od chovatele mezi nimi není velký rozdíl.

 

ben®
hodnocení

avatar ben

Dobrý den, chtěl jsem investovat do zlata, ale zdá se, že investice do másla bude jistější . Zdravím!

 

hodnocení

0x
avatar anzionka

Jsem alergická na laktózu, takže mi zdražování másla vůbec nevadí. Horší je, že prý se má díky máslu zdražovat i pečivo, a to už by mi i vadilo.

 

 

milli
hodnocení

0x

Vůbec to neřešte, máslo nekupujte, protože to co je vydávané za máslo stejně s máslem nemá co dělat, nevoní ani nechutná jako máslo. Stačí upéct něco z másla a cítíte ho? Ne, protože není kvalitní. Tak koupím náhražku a vyjde to na stejno.

Milli, asi jste nikdy máslo neochutnala, když napíšete takovou hloupost. Netvrdím, že všechna másla mají stejnou chuť, ale rozhodně se poznají od všech ostatních rostlinných náhražek. A rozhodně to je v pečivu cítit. Tak si alespoň jednou to máslo kupte a pak teprve mluvte.


doplněno 17.09.17 20:50:

Ano, také znám máslo jiné chuti. Já ho zase znám z Francie a proto vím, že i v másle jsou rozdíly. Ale srovnávat ho s rostlinným tukem nelze. A o tom jsem mluvila já, protože se bavíme o másle, které lze koupit tady u nás. Nemá smysl se bavit o tom, co se u nás nekoupí.

Je fakt, že když mám máslo, smetanu a podobně třeba z Rakouska, je to úplně jiná chuť.

 

marf*
hodnocení

0x

Míň tuků v potravě - míň špeků na těle. Ha! Štíhlým: Sádlo je levné a prý trošku zdravější. Cenu másla nad 50 Kč též moc nechápu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]