Mam jiz neco nastudovano a chtel bych pridat na hridel alternator a vyrabet tim el. energii pro dobijeni aku. Chtel bych to postavit i jako zajimavou vec. Kolik dostanu na hrideli vykon? Mohu za stroj dat dalsi vyfokovou cast z dalsiho turba a na nem dalsi alternator? Jaky by byl vykon na druhe hrideli? Je moznost odebirat vykon z obou turb, nebo jen z druheho? Nechci to jako hlavni zdroj elektriny, jen pri nejhorsim.. hlavne to chci jako zaliby pro zabavu
Když máte nastudováno, snadno spočítáte. To na videu žádný výkon na hřídeli neodevzdává. Alternátor si budete asi muset vyrobit sám. Nebo převodovku. Mimochodem, jak to hodláte startovat a na kolik minut plánujete životnost?
Za dvě minuty se to zadřelo...skoro explodovalo... Jako první,na vás zavolají sousedé městskou policii...skrzeva hluk... Na dobíjení aku stačí malý benzínový generátor... Měl by jste si naštudovat,že alternátor potřebuje stabilní otáčky...ne žádnou stíhačku s 20-50.tis otáčkami...
Exaktní čísla Vám tu asi nikdo nedá, protože je určitý rozdíl mezi turbem z motoru Smartu a třeba Tatry 815. Využití koutivého momentu turba však je možné, je však důležité zajistit mazání turba a velmi dobře zvážit zpřevodování - rotor turba má, pochopitelně,mnohonásobně vyšší otáčky než alternátor snese. Ale už to mnozí vyzkoušeli - třeba tohle je zajímavé využití :
Co máte nastudováno? Že alternátor má určeny maximální otáčky na cca 10000 ot/min. a turbo že točí asi 10 x více? To jste studoval asi špatně.
Mechanický odpor alternátoru je cca. 1400 W, což turbo nikdy nemělo, nemá a nikdy mít nebude.
Kroutící moment na hřídeli turba je cca. několik Nm. Nikde nejsou uvedeny přesné hodnoty ale na sací straně se dá vyzkoušet přidržení prsty a určit kroutící moment od výfukových plynů.
Ono to bude bezet na vesnici, kde je sam o sobe velkej ramus.. Ono nemusi byt alternator z auta, ale i asynchronni motor a nasledne zpracovani napeti.. prevod vim, bylo by zajisteno remenici, ci ozubenou prevodovkou, pokud by se sehnala. Turbo by bylo bezne pouzivane v osobnich autech napr. z oktavky, passatu apod. Zadreno na videu bylo z duvodu nemazani a vysokych nadlimitnich otacek turba.
satak
Takže,k čemu to turbo,když ty otáčky vlastně nevyužijete...? Vymyslete něco jiného(k jinému účelu...) turbo x alternátor = špatná volba...ještě jsem neviděl převodovku na 100tis.otáček Turbo slouží na využití energie výfukových plynů a jeho přínos při sání motoru...tj.přeplnění...asi jste četl jinou definici.
vanad1*
Pokud vám pořád není jasné, jestli jde použít turbo k mechanickému pohonu čehokoliv porovnejte hřídele alternátoru a motoru. Hned vám musí být jasné, že použité průměru tam nejsou jen tak. Na sací straně turba nejen že nelze nic připojit mechanicky ale sání vzduchu zároveň při provozních otáčkách chladí přestupen chladu procovní hřídel turba směrem ke kluzným ložiskům. Hřídel se točí v olejovém filmu vytvořeným tlakem olejového čerpadla. Pokud toto narušíte, např mechanickým vyosením z pracovní polohy, na 100 % turbo odejde směrem do šrotu.
Doufám, že jste svůj nápad přehodnotil jako hloupost.
Zařízení na videu je možná zajímavá hračka a řekněme učební pomůcka při pokusu "co to udělá", ale praktické využití to má zcela nulové. Podobně, jako nemá praktické využití parní turbína (předchůdce raketového motoru)
"aeolipila" Pohánět s tím cokoliv je z oblasti "science fiction".
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.