Nejste přihlášen/a.
To je skvělé a jak se dostanu do práce? Zaměstnavatele to nezajímá, nedostanu ani neplacené volno. Do práce musím přijít, jinak si mohu hledat jiné zaměstnání. 40 km taxíkem tam i zpět se mi jet opravdu nechce. V TV zprávách jsem zaslechl, že řidiči autobusů chtějí přidat 5000-7000,-Kč, Pokud je to pravda, to snad nemohou myslet vážně, nechtěli by rovnou plat zvýšit o 20000, 13. a 14. plat a k tomu vánoční prémie? Zvýšit platy o 10% beru, ale jejich požadavky jsou z mého pohledu přehnané. A berou si jako rukojmí normální lidi. Chápu, že je tato práce náročná, ale to mají i policisté, lékaři, hasiči...
Váš (a některých dalších) výraz, že si stávkující berou někoho za rukojmí, v tomto případě cestující, jen ukazuje, jak si neustále naskakujete na styl a výrazivo médií. Jak si ho nevědomky osvojujete. KAŽDÝ stávkující si VŽDYCKY bere někoho za rukojmí. To je princip stávky. Způsobit zaměstnavateli takové škody, aby couvnul a připlatil. Aby se mu stávka nevyplatila.
Takže souhlasím s tvrzením výše, že hodinová stávka nemá smysl, pokud ráno před stávkou zaměstnavatel necouvne, pak je to na časově neomezenou stávku. Jinak je to hra na odbory, která dává zaměstnavateli zbytečně čas, se stávkujícím pomstít a rozbít jejich jednotu. I stávkovat se musí umět.
Vážení přítomní,
je většina z vás spokojena s platem, v porovnání s vyspělými zeměmi? Asi ano, když se hned ohradíte proti jedné kategorii zaměstnanců a posuzujete, zdali kroucení kulatým bazmekem je rřina nebo ne.
Přece problém je ten, že tady jsou plošně min třetinové platy, než na které máme nárok.
Jedině stávky tohohle typu a ve velké míře mohou pomoci, aby jsme se z těhle sraček dostali.
Doufám, že se ty stávky lavinovitě rozšíří po celé republice v co nejvíce firmách.
Kdo řeší, jak se dostane do práce a zpět, zak na to není potřeba VŠ. Co si vzít dovolenou a dělat něco užitečného nebo odpočinkového doma?!
Práci čest
Dovolenou si vezmu, pokud mi ji šéf dá. Ale pokud ne, tak se do práce dopravit musím a přes to nejede vlak. Jistě, jsou různá řešení, třeba spolujízda, ale pokud nemáte v doshu nikoho, tak smůla.
Kolo nemám, půjčite mi ho? A nevím, proč bych měl hledat alternativy, díky řidičům, kteří budou stávkovat. A ještě jedna věc, pokud se jim nelíbí platy, mohou jít jinde. Například autobusy Regio-Jet - pochybuji, že budou také stávkovat.
Člověče vy myslíte jen na sebe.Nevíte o práci autobusáků vubec nic a čílíte se.Hodinová stávka je nanic.Já s nimi plně souhlasím,za ty hodiny co tam jsou bych ani neotvíral dveře za ten plat.Mají spoustu povinností okolo vozu a to jim nikdo nezaplatí a už vůbec ne prostoje mezi spojema.A ty nervy s cestujícími.
Vy víte týden dopředu o stávce a nejste schopen si zajistit jinou alternativu docházky do práce. Neříkejte,že nemáte poblíž vlak,příbuzný nemají auto,neseženete ubytování v místě zaměstnání,nedomluvíte se se zaměstnavatelem?!Tak neseďte u compu a šup řešit situaci pro vás jistě nemilou ,ale určitě ne tragickou.
Jak už tu někdo psal napište odkud kam jezdíte a my to tu dáme dohromady
Řešíte víc věcí najednou. Oprávněnost stávky, svou přítomnost na pracovišti a ještě do toho občas přidáte nebohé seniory. Věřím, že máte rád řád a spolehlivě fungujíci věci a služby. Pravděpodobně nemáte dar improvizace. A asi také neumíte najít ani jednu malou chybu na sobě.
Vedoucí vám nedá řádnou dovolenou, náhradní volno a neumožní chybějící hodiny napracovat jindy. Proč? Proč zrovna vám nevyjde vstříc v opravdu svízelné situaci? Nejste náhodou nespolehlivý pracovník? Odpovězte si sám.
Nemáte řidičák a nemůžete si auto půjčit. Pokud je číslo 79 u vašeho nicku rok narození, je divné, že jste se o řidičák zatím nepřičinil. Nebo máte na čas zákaz řízení? Odpovězte si sám.
Přespání mimo bydliště není možné. Máte slepice a nemáte souseda, který by je večer zahnal do kurníku a ráno vypustil?
Nemáte ve svém bydlišti jedinou dobrou duši, která by vás do té práce zavezla? Ne za cenu taxi, ale třeba (na vesnici) s za pozdější pomoc se dřevem, za vymalování kuchyně...?
Neveřím, že jste takový anděl, proti kterému se spikli autobusáci. Pokud jste si něco zavinil sám (viz výše), sklízíte teď trpké ovoce. Pokud se nedovedete na výpomoci domluvit se svými blízkými, tak to začněte napravovat. Jak vidíte, občas se hodí mít dobré přátele.
A třeba ta stávka ani nebude...
Právo na stávku je dáno ústavou. Většina /nebo všechny/ autobusových společností je dnes soukromých, takže těžko můžete dupat nožičkou, že jsou povinni vás dopravit do práce. NEJSOU. A za rukojmí si nikoho neberou. Každý má možnost volby. Já volantem nikdy nekroutil, takže těžko můžu posuzovat jejich nároky.
Nebudu řešit oprávněnost stávky. Ale je ohlášená a máte čas se nějak zařídit. Netvrdím, že to "nějak" bude ideální. K řadě možností, které už napsal jethro, přidám řádnou dovolenou a přespání v místě pracoviště nebo nejbližším okolí. Kamarád z práce vás k sobě na noc nevezme? Dobrý kamarád vezme a jen za poděkování. Nebo za láhev rumu či něco podobného. Určitě je v místě nebo v okolí levná ubytovna. Když ji neznáte, ptejte se v informačním centru. I soukromníci nabízejí levné ubytování. I jejich nabídky informační centra evidují.
Ráj na zemi není a nikdy nebude. Všichni se někdy musíme vypořádat s něčím nečekaným a nepříjemným.
Nemůžete jet vlakem nebo si půjčit od někoho známého motorku nebo auto?
Tu stávku chápu, v Česku jsou mizerné platy a zaměstnavatelé se snaží lidi odrbat. Snad napadne stávkovat více odvětví.
Edit: Podle toho, co jsem slyšela, se divím, že nestávkují zaměstnanci Student agency nebo většiny obchodních řetězců.
Jejich požadavky jsou nereálné. Co by jako za to kroucení volantem chtěli? 5000-7000Kč přidání to je k smíchu... Jen ať stávkujou, oni je pak vyhází, najmou na kroucení volantem úkáčka a milí řidiči můžou jít žrebrat.
Aaano,solidarita je odporně socilistický přežitek..To francouzi drží basu a kolektivně podporují každou stávku,solidárně klidně jdou pěšiy,nebo nakole,když dopraváci stávkují..
Milý RONINE,podle neochvějné AMERICKÉ tradice,by stávkující řidiči ty UKRY a jiné stávkokaze řezali obušky,až by dosáhli svého..Ostatně v milých SPOKOJENÝCH STÁTECH si STÁVKOU vydobyli 8hod prac.dobu a snesitelnou mzdu..Jestli makáš za pár šupu DVANÁCTKY u německého ORDNERA,tvuj problém..
Americká tradice stávek a odborářských výhod ze začátku 20století ja TAKY FUČ,to jen připomínám hrdinnou historii.
Tak v duchu americké tradice, když za Reagana stávkovali letečtí dispečeři, tak řízení provozu převzala armáda, dokud je to stávkování nepřešlo. Kromě toho, Amerika není typická "stávková" země, jako třeba Francie nebo Německo.
Podle mě je mzda zcela individuální záležitost mezi jednotlivcem a zaměstnavatelem. Kolektivní vyjednávání neuznávám stejně, jako kolektivní vinu.
K dotazu: Dá se přece improvizovat. S někým se domluvit a svézt, dát to na kole, vzít si spacák a přespat ve firmě, vzpomenout si na trampská/skautská léta a přespat ve stanu za městem, vzít si náhradní volno a naddělat to ve dvou - třech následujících (nebo předcházejících) směnách, přehodit si směnu s někým, kdo může, vzít si práci domů, hodit se marod nebo OČR - devět možností, a to jsem ani nezačal moc přemýšlet. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Ostatně i ten zaměstnavatel to bude muset nějak řešit, stejně jako by musel řešit třeba živelnou pohromu. Nebo jsi jediný zaměstnanec, co má problém?
A pokud je reálná hrozba, že tě propustí za jednu směnu, vynechanou v podstatě nezaviněně, z důvodu vyšší moci, tak to asi jsi pro firmu zcela postradatelný a nevím, proč tě vůbec zaměstnávají. Žádná firma nepropustí z banálních důvodů nikoho, kdo ji přináší prospěch.
Tak na stávku mají (bohužel) právo. Mne to nijak neomezuje.
Vadí mi to ve smyslu vydírání všech lidí, které si berou jako rukojmí. Proč by proboha měl kraj nebo obec dotovat soukromou dopravní firmu? V soutěži nabídla daná firma nějaké podmínky, tak ať je dodrží do konce smlouvy. Od příštího období ať dá na kraj návrh, že bude stejnou službu vykonávat za 50% nárůst. Bude potom jen na kraji (či tom kdo si danou službu bude ctít objednat), aby to buď akceptoval, nebo nikoliv.
Jistě také může řidič autobusu "obejít" svého odborového bosse, zajít za svým nadřízeným a jako drtivá většina zaměsttaných ho požádat o zvýšení platu. Jeho nadřízený to buď akceptuje (v nějaké rozumné míře), nebo ne. A potom řidič autobusu může svobodně zvolit jiné povolání.
S tou stávkou samozřejně nesouhlasím, ale tak trochu se řidičů musím zastat. Jejich mzdy jsou opravdu hluboko pod průměrem a jejich práce opravdu není jednoduchá (ono to není jen "kroucení volantem"). Že chtějí přidat 7000 Kč je pochopitelné. To samozřejmě nedostanou a po chvíli handrkování se všichni shodnou na kompromisu, řekněme 1000 Kč a všichni budou spokojení. Kdyby chtěli rovnou jen těch 1000 Kč, dostali by nakonec 200 Kč. Je to stará, osvědčená taktika.
Jak se mohu zařídit, pokud nikdo jiný tímto směrem nejezdí a není to 5 km, které by se daly ujít pěšky nebo dojet na kole? Vy mě snad do práce dovezete? Nebo přemluvíte šéfa, aby mi dal na ten den dovolenou?
Berte to tak, že 40km na kole se dá ujet v pohodě (zvláště pokud ono "79" ve Vašem nicku je rok narození).
Uděláte něco pro své zdraví..Venku už je hezky.
Ovšem pokud to není po dálnici, tam se na kole jezdí blbě
Částečně vede trasa hlavní silnicí, kde jezdí hodně nákladních aut a ohledem na svou bezpečnost bych se na tuto cestu nevydal. Snad možná vedlejšími cestami přes vesnice v délce 70 km. A jeďte to, pokud nejste trénovaný nebo bude nepříznivé počasí. V konečném důsledku se nejedná jen o mě, ale postihne to více lidí, někteří možná dojíždějí i delší vzdálenosti.
"Do práce musím přijít, jinak si mohu hledat jiné zaměstnání."
Nemůžete dostat výpověď, pokud byste z důvodu stávky nepřišel do zaměstnání.
Stále nerozumím smyslu této stávky. Ať stávkuje kdo chce, ale proč to mají odnést lidé, kteří za nic nemohou? Alespoň by měli mít ohled na slarší aspoluobčany, kteří se přepravují k lékaři. Možná ne každý senior má možnost někoho požádat o odvoz. V dnešní době ale každý myslí jen sám na sebe a stávka niečmu nepomůže. Třeba jim zvýší platy, ale další rok budou chtít zase více a budou zase stávkovat a stále dokola.
Ale ať mají vyšší platy..třeba 70tis měsíčně. Ovšem jen pokud jim to nebudou dotovat i lidé, co autobus nepoužívají.
Zatím to vypadá tak, že dopravce bude muset dotovat (ostatně stejně jako doposud) ještě vyšší mírou kraj, obec..atd. Logicky tedy i člověk, který autobusem nejezdí, bude dotovat autobusovou dopravu.
Ať je to tedy jinak..Prostě jízdenka z místa X do místa Y dnes stojí 40Kč...Řidičí chtějí vyšší plat..OK. Tak ať jízdenka na tuto trasu stojí 80Kč. A lidé se rozhodnou, zda se jim tato částka chce platit, nebo ne. No a buď bude jezdit polovina spojů, nebo přijde překvapení a lidé se budou moci přetrhnout v placení.
Spousta lidí jezdí do práce autem (ať již samostatně, nebo se domluví více lidí) a platí si plnou částku sami..jak benzín, tak amortizaci auta atd. Dotuje jim to někdo?
mot: Ale no tak zase zdravotnictví bych do toho netahal..(ne že by fungovalo ideálně..to ne), ale jsou věci, kde solidarita být musí. Ale zrovna ty autobusy..a vlaky je věc dost jiná. Znám město (a ono jich bude daleko více než jen jedno), kde autobusy jezdí s dvěma cestujícími..Města, kde MHD zajíždí do okolních vesnic 5km vzdálených od cetra. Pokud by ty dva cestující odvezl taxík, tak to musí vyjít levněji, než tam poslat velký autobus MHD. Nehledě k tomu, že ten autobus jede i prázdný, ale taxík by jel jen v případě potřeby na zavolání. Lidé co jezdí vlakem, tak automobilistům na silnice přispívat nemusí, stačí dálniční známky, silniční daň, spotřební daň a DPH z paliva, mýtné atd. (to jsou obrovské částky).
Psal jsem to výše, nejdříve by stačila stávka na hodinu. A pokud se nic nevyřeší, pak přistoupit k dalším akcím. Ale tohle je opravdu nefér.
Pošťáci také stávkovali (myslím že jen hodinu). A nevzpomínám si, že by museli pořádat další stávky na celý den.
"...nejdříve by stačila stávka na hodinu. A pokud se nic nevyřeší, pak přistoupit k dalším akcím."
A co byste říkal, kdyby stávkovali právě v tu hodinu, kdy jezdíte do práce? To byste neremcal?
Pokud vím, tak před stávkou už minimálně několikrát varovali. Dokonce jim bylo zvýšení platů v konrétní výši přislíbeno. Jenže pokud vůbec přidáno dostali, tak zlomek toho, co jim bylo slíbeno. Divíte se, že jim došla trpělivost? Myslíte, že je správné, aby si nechali stále dokola sr.t na hlavu? A že můžou změnit zaměstnání, když se jim to nelíbí? No jistě, asi jako ho můžete změnit Vy.
No on je smysl právě v tom, na co si zde stěžujete. Kdyby si jen tak stávkovali a nemělo to vůbec žádný dopad na okolní veřejnost, neměla by jejich stávka vůbec žádný účinek. Když stávkují dělníci v továrně, jsou dopady takové stávky v tom, že se zastaví výroba a továrna přijde o velké peníze. Tím dotlačí svého zaměstnavatele k nějakému činu. V tomto případě jsou to řidiči autobusů. Nemají jinou možnost než tu co si vybrali. Museli vzít za své rukojmí veřejnost. Jak jinak by mohli stávkovat? Mohli by třeba jenom jezdit pomaleji,nebo ne v určenou dobu, nebo zastavovat mimo určená stanoviště náhodně, kde by je napadlo a lidé by stáli na zastávkách a čučeli jak kolem nich autobus jenom projíždí? A byl by "bordel" ještě větší, protože by porušovali silniční pravidla, mohlo by kvůli nim dojít i k bouračkám. Oni nemají jinou možnost k tomu, aby dosáhli nějakého výsledku. Těch požadovaných 8smi tisíc samozřejmě nedosáhnou, ale museli nasadit laťku takhle vysoko, protože dojde k vyjednávání a částka se hodně sníží. Je to normální postup jako u každého obchodu. Když prodáváte barák, tak také nasadíte vyšší cenu, protože víte dobře, že dojde na smlouvání.
A že je to jenom kroucení volantem? Já bych řekla že je jejich práce hodně důležitá pro veřejnost, sám to nyní vidíte. Bez nich se do práce nedostanete. Ten člověk sedí za tím volanatem celý den a má zodpovědnost za lidské životy, nejenom za to, že umí šlapat na pedál a kroutit volantem. Řeknete možná, že jsou na tom všichni řidiči stejně. Ale nejsou. Na kamioňáka v jeho kabině žádný nespokojený pasažér neřve. Nestane se mu, že se mu ve voze třeba porvou lidi a on to musí řešit. A určitě neznám všechna úskalí tohoto povolání. Podle mne Vás šéf z práce nevyhodí, ne z tohoto důvodu. A jestli to udělá, tak si vemte právníka a obžalujte ho. Vyhrajete, když prokážete, že jste opravdu neměl žádnou jinou možnost do práce přijet a pokud budete mít šikovného právníka, můžete na tom dost vydělat.
Zkuste jít za svým šéfem v klidu a vysvětlit mu, že musíte využít taxislužby a dohodněte se s ním na tom, že Vám cenu taxi zaplatí. Myslím si, že Vám raději vyhoví a nakonec se nějak dohodnete.
- jó demokracie holt neznamená jenom právo nadávat na komunisty a na Zemana, ale i právo na stávku !...
culdabulda - Právo na stávku bylo i v Ústavě ČSSR, nepleťte do toho demokracii, tím méně Zemana! Jediný rozdíl je v tom, že komunisti tehdy toto právo (na rozdíl od současnosti) tvrdě potíralo.
Právo na stávku v ústavě ČSSR? Tak to bych opravdu rád viděl na vlastní oči.
psp.cz/...
Naopak bylo tam to, že práce ve prospěch celku je přední povinností každého občana.
Tady nejde o to, že se do práce jednou nedostanu, ale o to,že za nepřítomnost v práci dostanu výpověď. Stát by měl odsouhlasit zákon, že si zaměstnanec může vzít během stávky dopravců neplacené volno nebo čerpat ze své dovolené. Ale dostat výpověď je nepřiměřeně tvrdé.
Tohle je něco jiného. Pokud mě chytne slepák, jdu hned na nemocenskou. Ale ta se netýká stávky.
Jste odpovědný za sebe, za svůj život. Tak si poraďte. Když nebude v pekařství chleba, umřete hlady? Ne, vymyslíte alternativu. To je stejné.
Poradím si, pokud existuje alternativa. Ale taxík na 2x 40 kilometrů určitě ne. A jak jsem se zmiňoval, nejde jen o mě, ale například o seniory, kteří jezdí na vyšetření.
Pokud se kvůli stávce nemáte jak dostat do práce, zaměstnavatel Vaši nepřítomnost omluví → stváka řidičů neznamená, že by u Vás šlo o neomluvenou absenci.
Další možnosti jsou dovolená, dohoda se zaměstnavatelem o napracování předem a následně dnu náhradního volna, ... Budete-li chtít situaci řešit, existuje řada možností.
A pozor ani za jeden den neomluvené absence nehrozí "vyhazov". Maximálně by Vám zaměstnavatel strhnul jeden až tři dny dovolené.
Tak jaký to máte proboha vztahy ve Vašem zaměstnaní a s Vaším nadřízeným? To Vás vyhodí za to, že nemáte možnost se dostat do práce kvůli stávce? Komu tady chcete přesvědčit a proč? A pokud to tak doopravdy je, tak to je mi Vás líto.
potom byste možná měl stávkovat za lepší zacházení se zaměstnanci v tak drsné práci. Dát výpověď za jednu neodpracovanou směnu je pro zaměstnavatele naprosto riskantní, pokud by se zaměstnanec bránil u soudu. Zkuste na toto téma si počíst na diskusi na businesscenter.cz , jak obtížné je zbavit se zaměstnance, který třeba x dní se neobjeví v práci.
Kolik vám je, že si neumíte poradit? Když budete pouze fňukat na internetu, tak to nevyřešíte! Jistě vlastníte řidičský průkaz, tak si půjčte od někoho nějaké vozidlo, popř. si sežeňte ubytování v místě bydliště a máte po problému. Pokud to nezvládnete, řekněte mamince ať vám to zařídí!
A k té stávce.. za ty prachy co berou bych s tím busem s ufňukancema dojel do půl cesty a tam bych to odstavil a z vysoka bych se na tu práci vykašlal! Ani se nedivím, že většina řidičů autobusů jsou dědkové v důchodovém věku po dvou infarktech
Řidičák nemám a jezdím z vesnice, kde je jediný způsob dopravy autobus - vlak odsud nejezdí. Ubytování z jistých důvodů není možné. A k platům - je hodně profesí, kde mají zaměstnanci i nižší příjem a nestávkují. Pokud nejsem spokojený se svou výplatou, mohu si najít lépe placené místo.
janys79:
kvůli takovým jako si ty jsme víc jak čtvrstoletí po revoluci pořád v prdeli proti západu. Se stávkou řidičů nelze než souhlasit, jejich hodinová mzda je ostudná, byť si spousta chytráků myslí, že jde jen o kroucení volantem. A pokud nejsem spokojen se svou výplatou, že si mohu najít jiné místo? To není argument, když takhle bude uvažovat každý, nebude nikdo kdo by tě do té práce odvezl
"Pokud nejsem spokojený se svou výplatou, mohu si najít lépe placené místo"
Trochu to pozměním: Pokud nejsem spokojený s dopravou do práce, mohu si najít lépe dostupné místo.
Stále nedovedu pochopit,
jak může stát nařídit zvýšení platů zaměstnancům soukromých firem. To už v ČR jde opravdu všechno!
Ze stejného důvodu, jako že máme u nás stanovenu minimální mzdu.
Pokud bude v této zemi i ta nejmenší mzda dostatečná k normálnímu živobytí, jako je to jinde, nebude muset být stanovena nějaká minimální mzda a nebude muset stát nařizovat platy řidíčům soukromých firem, které jsou opravdu ostudou.
To už je úděl podnikání, dobře zaplatit lidi, to je základ všeho. Kde firma bude bez svých zaměstnanců? No nikde, nebude existovat. Firma by si měla udržovat dobré zaměstnance a ty dobře zaplatit. Takový zaměstnanci dokáží udržet firmu nad vodou.
Myslíte firma, která mě zaměstnává? Ale já bych si klidně vzal neplacené volno, ale tuto možnost zaměstnavatel nedovolil, trvá na mé přítomnost v práci.
A jsme zase u toho samého. Máte pravdu, ať vyjdou do ulic a tam upozorní na nízké platy. Ale proč hned stávkovat? Když stávkovali pedagogové, byly alespoň otevřené školní družiny, aby žáci mohli někde být. Učitele stávkovali (někteří) a dostali přidáno. Tak proč to nejde u řidičů?
Protože stávka je síla, (povolená a legální, proč? To se mě neptejte.) když jenom výjdou do ulic a budou řvát, tak je Policie sebere a nasází pokuty, já chápu Váš názor, může se to zdát jako rukojmí a ono to tak i svým způsobem je, odnášejí to lidé, kteří s tím nemají v podstatě nic společného, ale nějak se to prosadit musí.
Trochu směšný argument ne? Hasiči ze zákona stávkovat nemohou, stejně tak policajti! Kdyby vás nedej bože kvůli těm hrozným autobusákům vyhodili, tak se ozvěte, já vás zaměstnám
Až budou stávkovat hasiči a Vám shoří byt, tak dostanete ode mě podobnou radu, pořiďte si nové bydlení.
To je ale rozdíl. Hasiči nejsou soukromá organizace. Kdybyste ty hodiny zde prosezené věnoval přemýšlení jak se dostat do práce, už byste na to jistě přišel. Já bych jel na kole.
Přidám ještě jeden vlastní postřeh. Proč mají řidiči nízké platy? Důvodů je jistě více, ale možná je to i tím, že se zavedly kartičky - elektronické peněženky. Z každé jízdy cestující ušetří 3,- Kč. Pokud by cena jízdného nebyla snížena, třeba by mohli být řidiči autobusů lépe ohodnoceni. Ráno u nás nastupuje okolo 30 lidí s kartičkou, to máte 90,- Kč za jednu jízdu.
janys79 - "Z každé jízdy cestující ušetří 3,- Kč."
To je za měsíc kolem 60 korun, za rok cca sedm stovek.
Kdyby se jízdné vrátilo na původní výši, dovedu si představit vaše rozhořčení nad tím, že "dotujete" plat někomu, kdo jen točí kolečkem
Hm, kroucení volantem. Doporučuji všem, kdo si toto myslí, aby šli na pár dní za volant městského nebo dálkového autobusu. Zodpovědnost za životy, neustálé nervy při předjíždění dementů na horizontech, o jízdě na náledí a sněhu ani nemluvím. K tomu každodenní držkování nejen ze stran nevychovaných francků, ale i nevychovaných zcela dospělých, leckdy starých lidí. Mezi řidiči mám pár kamarádů a opravdu to není jen o volantu, navíc jejich mzdy rozhodně neodpovídají zodpovědnosti, kterou mají.
K otázce - neříkejte, že nemáte v práci někoho, s kým se můžete vyměnit nebo svézt. Přinejhorším tu jednu noc lze strávit v práci, není to až tak hrozná újma. V blízkosti firmy také nebydlí nikdo z těch, u kterých byste mohl nouzově přespat?
Pokud ani jedna z variant SKUTEČNĚ není možná (já osobně bych byla bez řidičáku nahraná, Vaše chyba, že ho nemáte), tak máte dost divné vztahy s nadřízeným, zkuste nám popravdě odpovědět, proč tomu tak je.
Martino, naprosto s Vámi souhlasím a jen dodám, co taková lidská potřeba, když Vás bolí břicho?
Co myslíte zjistil tazatel, zdali i ten jeho spoj jde do stávky?
Hezký víkend
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.