Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Co by jste v autě využili za výrobek, který by vám usnadnil život. Je jedno, jestli se jedná o pejskaře, který by chtěl svému mazlíčkovu dopřát v kufru luxus, či větší bezpečí nebo o maminu s dětmi, která by potřebovala speciální sedačku, která zaručí větší bezpečí jejím ratolestem. Klidně i pan dělník, který potřebuje mít v autě pořádek a nějaký patent by se mu hodil (např. na lyžinách v kufru mít uchycené nářádí).
Co myslíte? Co by jste ocenili? Co by jste využili? Jaký výrobek by vám byl prospěšný?
Moc děkuji
Tahle otázka byla hlavně myšlená na vychytávky v autě, která se dají vymyslet a dodat do auta. Bohužel s funkcí start-stop, turbem, rádiem, posilovačem řízení a konektivitou vám nepomůžu. Jediná možnost je, co jde vyrušit na diagnostice nebo zajít na vrakáč a koupit si starou Feldu a doufat...
Taky s těmito prvky nesouhlasím, ale jde najít pár řešení, jak je vyrušit. Všechno je většinou počítač.
Ocenil bych aby "to jezdilo" do cca 300tis km bez nutnosti oprav.
Samozřejmě spotřební materiál nepočítám.
Ocenil bych auto, v kterém si majitel vymění žárovku za dvě minuty bez nutnosti převlečení se do monterek nebo návštěvy autoservisu.
Ocenil bych, aby si konstruktér do auta které navrhnul sedl...a než se začne vyrábět, aby s ním najel tak 100tis km.
Potom by se sice polovina (i více) aut nevyráběla, ale ten zbytek by byl o to lepší.
Auto je od toho aby jezdilo..a aby se v něm jezdilo pohodlně. Mikrovlnnou troubu, internetové připojení, ani výtah v něm nepotřebuji.
Já jsem rád když auto řídím. Takže konkrétně mě by usnadnilo život kdyby v autě nebylo toto. Start-stop,tuhle kravinu musím v hodně autech při každé jízdě vypínat a vážně mě to štve. Poněvadž ne,nevěřím že to motoru prospívá,když po jízdě po dálnici,to rozpálený motor s turbem na křižovatce bez jakýchkoliv servítek vypne. Taky by se mi hodilo,kdyby mi auto nekecalo do toho kdy mám řadit a trápit motor na nízký otáčky že se chudák sotva klepe. Ono je z psychologického hlediska těžký to pořád ignorovat. Uvítal bych kdyby na mě auto neřvalo,když potřebuju popojet po dvoře bez zapnutýho pásu jako pominutý-to mám vážně chuť to rozmlátit. Uvítal bych kdyby hodně aut nemělo koberce jak z obýváku,jež pak vysát je spíš za trest,než aby člověk měl radost že tam uklidil.
Pak mám radost když sednu do felicie,sice je to oproti novým autům velký skok dolu,ale auto opravdu řídím já,bez milionu asistentů který na mě řvou jak na slouhy abych jim sloužil. Vypnu motor kdy chci já,řadím kdy chci já bez toho abych si to musel vynutit. Když tam chci uklidit,vezmu vysavač a za 5 minut je hotovo,všechno z těch mělkých koberců krásně leze. Motor bez milionů ekokurvítek,který přežije snad i jaderný výbuch.
A teď co by mě pomohlo nebo co jsem si vyrobil. Hodně ocením když jsou v autě opravdu plnohodnotné a velké gumové koberce,nemusí se pak tak často vysávat,jenom se chytne koberec,a špína se vysype a koberec se spláchne hadicí. Konkrétně v tý felicii,která nemá moc odkládacích schránek,jsem si na zadních sedadlech ze strany do kufru udělal z nýtovaného plechu uvnitř potaženého gumou aby to nemlátilo pěkný schránky na povinnou výbavu. V jakýmkoliv autě který jsem měl nebo který déle řídím musí být kvalitní audio,ne proto abych musel dunět jak puberťák s kšiltovkou div že to auto neskáče,ale rád si poslechnu muziku opravdu čistě a tak jak má znít,bez nějakýho chraplání nebo podobných pazvuků. Takže pokud není kvalitní audio z výroby,do auta hnedka putují kvalitní reproduktory,rádio a zesilovač s ekvalizérem. Na autě musí být jak v předu tak v zadu kvalitní zástěrky. Nemám rád když projedu malou loužičku a hnedka je celý bok auta zasviněný blátem. Do kufru,jelikož je to u mě zóna co se moc neuklízí,tak jde okamžitě velkoplošná gumová vana. Pokud není coby originál,tak si ji vyrobím,abych tam mohl vozit špinavé věci bez strachu že úplně zničím koberec. Pod přední nárazník jsem si u feldy vyrobil dodatečný trubkový výztuhy proti zajícům a osvědčilo se,už jsem sundal dva a nárazník který se opřel o trubku tak vydržel bez praskuntí i s lakem. Bohužel to funguje jen na malá zvířata,třeba na srnku už nic vyrobit nejde. A na autě musím mít bezpodmínečně tažné,jelikož jezdím často s vlekem tak je to nutnost.
To je tak vše co mě napadá
Jeden známý, který se trochu zabývá autama, mě dokonce dávno radil: když jedeš delší dobu po dálnici, dojedeš k pumpě, nevypínej hned motor, nech ho minutu, dvě běžet. Mě to dává logiku.
To se týká hlavně aut s turbem,turbo je vhodné po zátěži dochladit tím že motor běží minutu dvě na volnoběh..ale i atmosferickému motoru to prospěje
Toto doporučuje výrobce i u mého motoru bez turba,u 1,8i16V-po dlouhé zátěži nechat chvíli běžet na volno,u oturbených je toto nezbytné!
Právě ten start stop ti to klidně vypne i po plné zátěži. Sjezd z dálnice,dole světelná křižovatka,půl sekundy volnoběh a motor vypnutý...mě z toho vstávaly jako mechanikovi vlasy hrůzou. Ten motor a hlavně to turbo tímhle dostává tak strašný kapky že je mě líto motorů u lidí co si to nechají zapnutý
Doplňkový ultrazvukový klakson na vyplašení psů nebo zvěře z cesty. Ultrazvuková píšťalka které piští proudem vzduchu při jízdě je špatná, protože piští stále a i když to zdánlivě není slyšet, lidé to neslyší, ale slyší to zvířata v dosahu píšťalky před autem, znečišťuje to svým zvukem životní prostředí.
Jestli je tazatel construct nějaký vynálezce, může se zkusit spojit s jinými specialisty a vyvinout software pro čelní přehledovou kameru, která podobně jako chytré fotoaparáty nebo kamery najde obličeje a zaostřuje na lidi, tak tenhle software by mohl analýzou snímků lokalizovat například motocyklisty, které řidiči tak často přehlédnou nebo si jich nevšimnou, protože jsou myslí soustředění na obvyklé tvary aut a kamionů a než jim dojde, že proti nim nebo za nimi jede motocyklista, už je moc blízko. Motocyklisté nejsou neviditelní, jen si jich řidič všimnou obvykle pozdě, nebo když už jsou velmi blízko.
Co takhle nějakou doplňkvou kameru, která by prokoukla mlhu a řidič buď viděl na displeji nebo alespoň dostal varování před překážkou.
A co takhle nějaký radar, který odrazem od ostré hrany díry v silnici varuje před ďourou a umožní rozeznat, jestli je na silnici jenom flek špatně zaflastrované silnice, nebo jestli je to opravdu díra, která hrozí zničením pneumatiky
Když už nechcete airbagy pro srážku s chodem (vynalezeno Volvem), co takhle vystřelovací síť, umístěná například v prostoru mezi haubnou a spodní částí stěračů, která by se při srážce s chodcem vystředila, chodce chytila, omotala a připlácla ho ke střeše auta, aby chodec jako obvykle nepřeletěl přes auto a nedopadl s tragickými následky na silnici za autem přímo před kola dalších aut. Pokud by si při nárazu hlavou o přední sklo nezlomil vaz a ještě žil, byla by alespoň nějaká šance na záchranu života.
Nápady vám dávám zadarmo, třeab to někomu pomůže a zachrání život.
Periskop, zvláště u nízkých osobních aut, aby řidič viděl tak daleko jako řidič náklaďáku z vysoké kabiny nebo ještě výš.
Airbagy z venčí, aby při srážce s chodcem nebo zvěří nešťastník nenarazil hlavou do čelního skla, ale aby byl měkce odpružený. Navíc nahoře síť, která by po nárazu chodce chytila na střeše, aby nepřeletěl přes auto a nedopadl se zlomeným vazem po deseti, dvaceti metrů na silnici.
Tohle jste myslel, nebo máte na mysli růžové záclonky a pod?
Souhlas s pisateli. Není to přímo odpověď, ale nejvíce by mě usnadilo život, kdybych nemusel při každém startu vypínat stop and go. To se vždycky leknu, když mě to na světlech chcípne. Potvrzuji dobrý postřeh u výměny žárovek. Jednou jsem u Picassa vyměňoval žárovku tak, že jsem si roztrhl bundu a ještě jsem tak upravil světlomet, že jsem neprošel STK a nakonec mě to stálo 4000 kč za nový světlomet. Zlatá Felička s tím šroubováním. Od té doby se o to ani nepokouším.
Z elektrické ruční brzdy jsem byl z počátku taky docela v šoku, ale zvykl jsem si a teď spíše oceňuji, že místo mechanické tam mám objemný šuplík (kde se mi kupí bordel).
Hele tak to mně zatím vůbec nenapadlo (nesecvaklo). To jste mně docela vystrašil. Letos jsem v Alpách nebyl, ale uvědomuju si, že jsem byl zvyklý třeba při přejezdech průsmyků dolů občas si přibrzdit ručkou. To nemusí být jen na sněhu, stačí prudký kopec u moře lehce prosolený zase směrem nahoru při rozjezdu.. Prý je tam nějaký asistent, ale to mi povídejte, když jsem se zatím bál zapnout i tempomat. Děkuji za Vaši poznámku. To jste mě teda dal brouka do hlavy (to myslím vážně). Tak budu muset jezdit jen po rovině (jako na kole).
Za starých dob soused na dvorku měnil celý motor u Š100. Vyndal, nandal a nazdar. S klíčema a šroubovákem. Dnes nemožné, jak se píše výše-výměna žárovky-servisní úkon Nevím, na co jsou u auta parkovací asistenty a různé další hovadiny, které auto prodražují jak v ceně výrobku, tak servisu. Když s tím neumíš couvat, tak do toho nelez nebo se to nauč.
No, milé děti, od roku 2024 si koupíte jen auto se spotřebou pod 3,6 l/100 km benzínu a diesel pod 3 l/100 km.
Takže si můžete přát, co chcete, ale auto už to nebude ..
V té době budou mít i benziňáky povinně DPF a je klidně možné, že diesely při uváděné spotřebě pojedou líp.
Ano, budeme jezdit na uhlí. Ale až nebude ropa.
Zdroje, které neznáme asi sotva nasadíme do provozu za sedm let ..
První automobil, který překonal hranici 100 km/h byl elektromobil. V roce 1899. O mnoho dál se nedostal.
Ze stránek Nissan: Domácí dobíjení vozů Nissan LEAF je zcela snadné. S domácí dobíjecí jednotkou 32A a volitelnou 6,6 kW palubní nabíječkou dobijete z prázdné na plnou 24 kWh baterii za asi 4 hodiny – u silnější 30 kWh baterie asi za pět a půl hodiny. S plně nabitou 24 kWh baterií potom ujedete asi 100–160 km a s 30 kWh baterií 125–200 km, což je pro většinu běžných potřeb víc než dost. Píár sračky.
Takže čtyři až pět hodin nabíjím, abych za ideálních podmínek sám s prázdným vozítkem dojel z Prahy do Humpolce? To má být vtip? Normální auto "nabiju" za cca tři minuty i s frontou u kasy a přejedu republiku. Elektromobily nejsou pro to, že ropná lobby, ale pro to, že to prostě NORMÁLNĚ nejde. Jinak ano, nepopírám, ale takové auto by bylo neprodejné cenově.
Protože na to nemají prostě potenciál. Jako ještěrky ve fabrikách ano, stejně tak nákupní vozejčky v rámci města. Ale naložit familii a jet na dovolenou? Ani náhodou.
Ale nebude to na všech "pumpách"...
Na propagačním videu to vypadá hezky..to jo.
Ale uvědomte si, že jen "objem" toho baterry packu je jako 300l paliva. Na ten jeden BP Tesla najede údajně až 600km (jestli realita nebude o něco horší). To znamená, že na "pumpě" skladované BP zaberou cca 6-8 násobek objemu klasického paliva (a to při zcela ideálním skladování a využití prostoru, což je pouze "idea"). Ano, mohou se dobíjet, ale potom aby stál u každé podobné stanice menší Temelín.
A to je jen velmi malá část problémů..budou i další.
Já si naopak myslím, že tohle je jediný rozumný způsob, jak obejít dva základní nedostatky elektromobilů. Malý dojezd na jedno nabití, a dlouhý čas nabíjení. Neefektivní to je zatím, při malém počtu výměnných stanic, počtu baterií a elektromobilů. Jakmile se počet mnohonásobně zvýší, začne to být ekonomicky velmi zajímavé. A s nutností temelína to taky není zas až tak hrozné. Pokud u toho budou konstruktéři přemýšlet, a bude rozumná spolupráce s distributory el. en. tak to půjde zvládnout. Ze začátku to bude mít dětské nemoci, ale co je nemá. Sám mám hodně blízko k vývoji, a tak vím, co to obnáší. Jak po mechanické, tak po elektrické stránce, a stejně tak po stránce předpisů a nutných zkoušek. Ale proč to zavrhovat předem. Já tomu fandím.
Ocenil bych jednoduché auto bez úmyslně omezené životnosti (jak mechanicky tak ochrana proti korozí), bez ekokurvítek, se snadno opravitelnou konstrukcí (žádné plastové EGR ventily s výměníkem atd.). Vzhledem k jednoduchosti by šlo udělat i levně.
Tou jednoduchostí to trochu splňuje Dacia, ale už ne mechanickou životností a ochranou proti korozi. Rád bych běžnou životnost 20 let a minimálně 300 kkm. Mechanickou životnost splňuje felda, ale zase koroze a navíc bezpečnost...
Kdo takové auto začne dělat, tomu utrhaj ruce...
Takové auto, už Vám nikdo nevyrobí.
Proč?:
1) Směrnice EU - tlačí euronormy a to bez těch eko kurvítek splnit nelze...
2) Směrnice EU - tlačí bezpečnostní normy
3) Směrnice EU - Všechno musí mít homologaci a to je drahé, protože to musí splňovat normy EU...
4) Požadavek zákazníka na cenu a zároveň výbavu - to bez "ojebávky" dílů, korozní ochrany, a materiálů celkem prostě nejde...
Je pár aut, co ještě odolávají, ale pomalu mizí z trhu, je jich menšina. Třeba taková Lada Niva, Design, moderní technologie, pokrok, to všechno jsou pro Nivu neznámé pojmy... Vyrábí se na stejné lince, ze stejných materiálů, stejnou výrobní technologii, jako před 30 lety...
Vnitřní stěrače předního okna.Jsem mrňavá a nedostanu ze sedačky všude kde to je v zimě orosené.Než to ofouká ,tak to chvíli trvá.
Libí se mi ten nápad s tím alkoholtesterem u řidiče...v momentě když řidič usedne do sedačky a chce nastartovat, auto vyhodnotí podle jeho dechu obsah alkoholu v krvi a buď se vypne a nenechá ho jet a nebo se nastartuje a odjede...samozřejmě chce to ošefovat proti tomu, že řidič co nepil veze opilé pasažéry a podobné další problémy s tím spojené
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.