Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde ušetřit v důchodu

Od: lenulakr® odpovědí: 82 změna:

Krásný den, stále se mi honí hlavou,jak budu dál žít v důchodu. Pracovala jsem jako OSVČ,daně odváděla poctivě,všechno platila,jak jsem měla,ale už mi na osobní spotřebu moc nezbývalo. Když jsemse včas ptala na důchodovém,jaký asi důchod budu mít,uklidnili mě,že to bude dobré. Nyní ale nevím,jak dál.Jsem rozvedená a důchod mám 10 000,-Kč.Mám svůj malý byt na vesnici a poplatky mi dělají 4 000,- Kč. Abych se z vesnice někam dostala, potřebuji auto, mám internet a mobil. Když připočítám poplatky za popelnici,malou pojistku, skromné jídlo,povinné ručení atd, jsem na nule. Mám dospělé děti,ale ty se mají sami co otáčet,navíc se stydím, že po celoživotní práci jsem na tom tak špatně. Mám malé úspory, ale ty musím nechat, kdybych byla nemocná a na pohřeb. Už jsem si říkala, s někým se seznámit, ale nevím kde a jestli bych mu mohla věřit. Bojím se. Že bych jela na dovolenou,do divadla, na koncert, těžko ušetřím. Když pojedu k příbuzným vlakem, i po slevě jízdného zaplatím skoro 500,-. Stále hledám internet s nízkým tarifem, ale i těch 430,- Kč je pro mě dost. Třeba je na tom někdo podobně, poradí, jak se s touto situací vyrovnat. Hledala jsem i práci přes internet, abych nemusela nikam dojíždět, ale zatím jsem nic nenašla. Prosím, poraďte,jak dál.

 

 

82 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

pohanka*
hodnocení

1x

Popsala jste to dobře, takhle na tom jsme většina. Ty důchody se většinou pohybují okolo 10 000 korun, náklady máme podobné. Jak je jenom jeden, je to bída.

Je to o přežívání, žádné velké radosti podzimu života.

Ptáte se špatně, kde ušetřit! Nedá se. Jímá mě spíše vztek, že je to takto nastavené. Systém je špatný. Vlády neustále - peníze nejsou, ale když je potřeba na nečekané výdaje, tak je vždy najdou. Kde, to ví málokdo. Zadlužujeme se, nejen my, ale všechny státy v Evropě.

A bude hůř, nebude na školství, zdravotnictví, ochranu, obranu, velké peníze jdou do státního sektoru na zvyšování počtu administrativních pracovníků ve státní správě, nových ministerstvech, a jejich zvyšování platů. Kde to kdo viděl, aby administrativa brala větší platy než výrobní dělníci, zemědělci a podobné obory, kteří odvádí daně a živí tuto vrstvu nevýrobní sféry. Jsou to ale voliči té strany, která právě vládne. Zrovna tak i velká vrstva voličů, kteří pobírají sociální dávky, a i kteří jsou zaháčkováni na cecíku státní, dojné krávy.

Peníze neziskovkám, uprchlíkům 21 000 měsíčně se zajištěním bytů i nákladům na bydlení. Zde je otázka, kolik jich do republiky přijde. Ze západu zní, že jich máme přijmout přes milion.

Říká se, že nejhorší hospodář je stát a je to pravda. To, co vypluje na povrch - korupce, já na bráchu, brácha na mě, bují všude a je to jenom vrcholek pyramidy.

Člověk, který pracoval od 18 let /od vyučení/ má na stará kolena problém vyžít. Tak kde to jsme. Systém a hospodaření vlád je nějaký špatný. A bohužel, neblýská se na lepší časy, naopak.

Proto nehledejte chybu v sobě. I ten, kdo měl po celý život /přepočítáno/ na dnešních 40 - 60 000 korun, má dnes důchod okolo 16ti tisíc korun. Ale většina důchodců má pouze okolo 10 000. Zdražují se potraviny a i přes lednové zvýšení důchodů budeme mít co dělat, abychom vyšli. Jdete do obchodu a vidíte, jak ceny stouply u másla, mléčných výrobků, zeleniny. Potom si vybere ty levnější potraviny, ale jaké kvality!

Jedinou možnost vidím též ve zvýšení příjmů. A chápu, že to také nelze vždy. Nemusí být dobrý zdravotní stav. Nevím, jak velké je Vaše bydliště, obejít firmy a ptát se po brigádě, na pár hodin?

Omlouvám se, že jsem moc neporadila, ale ono se moc nedá.

sebod*

Pohanko, velice dobře napsané.

 

hodnocení

1x

Mám dojem, že máte ještě dost kde ušetřit. A že jste si malovala dost na růžovo očekávání,co bude v důchodu. Je třeba se vrátit nohama na zem.

1.řídím se heslem "na co nemám, to nechci".

2.nemohu mít všechno

3.západní filmy a zkazky těch co žijí na Západě jsou dost zkreslené. Viz.dnešní článek o japonských důchodcích kradoucích v obchodňácích aby se dostali do lochu. Pokud jste chtěla žít jako německý důchodce a cestovat si na stáří, tak jste měle od r.89 žít v Německu. Prostě jste chtěla být tady, tak berte za své i výši českého důchodu. Moje babička žije sama na vesnici ze svého důchodu(za Ksč byla spojovatelka)+vdovský důchod. 6léku 3x denně. A peníze strká rodině horem spodem... Auto nemá, Ale provolá jak puberťák. Doma má v zimě 23° v nezatepleném domku. Pravda, rodina ji přiveze nákup(i sousedi) a odveze ji k dr.

4.podstata důchodu je, že dožijete. Nikoliv, že ušetříte a rozdáte rodině. Zajišťovat jste se měla(dle filozofie na co je důchod)v aktivním věku.

Internet-zkuste vyplňovat dotazníky za peníze. Paušál na mobilu nepotřebujete. Pokud vám rodina nepomůže, tak ji nevolejte. Mi stačí 200kč na rok(mobil). Volám zpravidla přes VOIP. Na PC si nainstalujete program a u společnosti mikrotech, nebo odorik(ale je jich mnohem více) se zaregistrujete a voláte za 50hal/min na mobil. Na pevnou za 20hal/min. Účtování je už po první vteřině. TAkže hovor o 10vt stojí na mobil 5hal. Žádný měsíční poplatek, jen to co provoláte.

Pokud dokupujete léky, vězte, že krom antibiotik ještě nevymysleli žádný lék, který by lidi uzdravil(neberu placebo). Je to kruté, ale lidi umírat musí. Na 99% léků co se předepisuje pomůže se vyhýbat soli, cukru, bílé mouce(obyč.pečivo), jíst velké dávky vitamínu D(v zimě). Vím, lidi chtějí mít tu svou nemoc...

Auto- jsem sice třícátník, ale taky žiju na vesnici. Auto nemáme a jezdím 7km do města na kole. Babičce vozí nákup soused. Kolik toho sama sníte? To vám leckterý soused rád doveze a zdarma.

Pečivo si můžete péct sama. Ušetříte 50%. Maso je drahé a nemusíte ho jíst ob den. Stačí 1x2týdny(prase). Mlíko, máslo, mouku, a různé potraviny lze kupovat v akci a dopředu. Nemusíte vůbec kupovat to nejhorší.

Máte zcela jistě nárok na nějaký příspěvek na bydlení(už to tu někdo počítal). Chodí se tam 1x za 3měsíce. Vyplnit 3 papíry snad zvládnete. Do příspěvku se započítavají náklady na popelnice, el.,vodu,plyn, tuhá paliva a pokud vlastníte byt/dům, tak se započítavá nějaká částka i na opravy(kompenzace proti nájemnému). Možná byste mohla zkusit i hmotnou nouzi(nesmíte mít auto). Protože po zaplacení nákladů na energie vám musí zůstat 3400kč/měsíc. A rozdíl vám doplatí(trochu zjednodušeně řečeno). Takže byste měla mít na jídlo a ošacení a základní věci 3400. Pokud máte 2800, tak vám 600kč doplatí. Jsou i různé diety, které zvednou životní minimum. Zpravidla o 1000kč.

Na co chcete do divadla? Obdivovat komedianty, že nic neumí krom napodobování? Směšné. Komedianti všeho druhu vždy byli okraj společnosti. Lidi pracovali a vytvářeli reálné hodnoty. Komedianti jen uměli(a dodnes umí) napodobovat. Nic faktického. A za to jim chcete cpát peníze ve chvíli, kdy nemáte pořádně co jest? To samé kino.

Kavárny? Kafe si uvařte doma a vypíjte na zahradě. Pozvěte kámošky a za cenu jednoho náprstku v kavárně uděláte kávu pro 8lidí do dvoudecovek od hořčice :)

Kolikrát jedete z vesnice? Není výhodnější taxík? Autobus nejezdí? To není ostuda jezdit hromadnou dopravou.

Kde byste chtěla jezdit na dovo? Víte vůbec jak je u nás krásně? Všechny místa světa nemá nikdo šanci dobře procestovat, tak jaký to má smysl se zatím hnát? Ve vašém okolí je určitě krásně(jako všude v ČR) a krátké výlety po okolí jsou více než někde ležet na pláži a chytat rakovinu kůže.

Tv+rádio odhlaště-jak máte net, nepotřebujete platit TV+rádio.

Řeknu vám, že jsme 2 dospělí a máme 2 malé děti. Auto nemáme, nekouříme, nepijeme, značkové hadry nenosíme(nejsme reklamní poutače), dovolené nepotřebujeme, jídlo máme hooodně dobré a víte kolik nás to všechno měsíčně stojí? Jídlo asi 8000, nájem(jsme ve vlasním) nula, Energie 2000, 500kč drobné opravy. Obleční v Lidlu je levné a kvalitní. I boty za 500 mi vydržely 3 roky(a pořád v nich mohu robit). Jde to. Žít skromně a ne v bídě. A ti, co se chtějí stresovat a hnát za domělými uznáními známých za život v přepychu, ať se ženou.

No a pokud máte potřebu města, prodejte byt na vsi a nastěhujte se do města. Sociálka vám zaplatí nájem ze 100% + dá ještě těch 3400... Nesmíte mít ovšem auto a hmotný majetek na účtech ani doma(někdy dělají kontroly-zpravidla při podávání žádosti)

 

liska*
hodnocení

1x

Přejte si na Vánoce a k narozeninám LED žárovky. Pokud to jde, tak i dvojplotýnku - indukci. To mám už dva roky a vidím úspory. Já jsem také sama, často na PC, denně několik hodin televize, mám menší lednici a pračku, menší várnou konvici,vaflovač, lampičku, fén. V panelovém 2+1 platím za elekrřinu 400,-.

Ty LeD žárovky jsou sice úsporné, ale cena je natolik vysoká, že pokud by paní dostala 150kč přímo, tak rozdíl do konce života neprosvítí. Snad jedině tam, kde se svítí celý den. Ale kdo tak svítí?

S tou indukci velesouhlasím. Pokud jen na plynu vaří, tak indukce je velmi dobrá úspora. Ovšem jako dárek. Ty 4000 se opět nikdy nevrátí. Indukci máme a vařit na tom je jedna radost. Stačí hrnec posunout vedle a už žádnou energii není nutno platit. Ovšem mám 2 věci jako upozornění. 1.na obyč.sporáku není co zkazit. Obzvlášť, pokud se člověk obejde bez těch deb.ilních displejů. Indukce má v sobě spec.tranzistory, které jsou zapojeny v obvodu s kondenzátory, které vlivem tepla vysýchají. A jak ten kondík vyschne, tak přestane fungovat správně a veme si s sebou do křemíkového nebe i ty poměrně drahé tranďáky. Jeden stojí asi 150kč, jsou tam obvykle potřeba 2-4. Jenže opravář stojí podstatně více. Životnost je přímoúměrná ceně výrobku. A druhá věc je ta, že není pravda, že se přenáší všechno teplo do hrnce(potravin) a skoro nic do toho skla. Vzhledem k tomu, že hrnec má klidně 200°C, tak při doteku s tím sklem tomu sklu část energie předá. A to je pak dost horké. Popálit se o to sklo dá. Takže nevěřit tomu, že je nějaký zázrak, ale je to určitě úspornější než plyn. A za třetí, pokud by se paní přecejen rozhodla pro indukci, tak vřele doporučuji takovou, kde se nemusí neustále při vaření volit která plotna se má ovládat. Příklad. Pokud na plynu otočím daným knoflíkem, tak jim okamžitě a jedním tahem koriguju sílu plamene. Ale máme takovou indukci, která to ovládání nemátakto jednoduché. Když vařím, tak když chci sílu zesílit, tak musím nejprve vybrat plotýnku a pak mohu zesilovat/snižovat. A když chci za 2min změnit, tak znova musím vybrat plotnu a pak ovládat. Ona si totiž pamatuje jen asi 10?vt., kterou jsem ovládal naposled. Pak se hodí do neurčitého stavu. Je to vopruz ty zbytečné tahy. TAkže vybírejte také podle toho, jestli si pamatuje poslední plotnu a tu ponechá připravenu k okamžitému ovládaní.

S indukci není potřeba kupovat varnou konev, neboť 0.5L vody ohřeje stejně rychle(i větší objem samozřejmě). A jestli to bude o 30vt pomalejt, tak snad to není taková trága

rozhodně tyto dárky mají smysl. Naproti tomu dárky typu voňavá svíčka(rakovina plic), vonné tyčinky(rako.plic), pobyt kajsi na horách, vázičky na nic, atp. jsou absolutně k ničemu

sebod*

klada. Lituji Tvoje děti. Nic s Tebou nepoznají. Kino, divadlo, moře, hory... Všechno je podle Tebe zbytečný. On vlastně je celý život zbytečný, že? ;)

Jo a k těm práškům na nemoce. Pěkná hloupost, že jsou všechny, kromě penicilínu, zbytečný. Chtěla bych Tě slyšet tak za třicet let *frajer*

Nechci chytat vyloženě za slovo. Ale!

Pokud je pro někoho zážitek kino a divadlo, tak se toho ještě nenabažil. Cca od r.90 do února94 jsem s kamarády(asi jako 10letí a více) chodili do videopůjčoven(byly 4 v okolí) a můžu odpřisáhnout, že těch filmů moc nebylo, které jsem neviděl. Pak přišla NOVA a ty filmy za které jsme platili byly rázem zdarma. To bylo největší štěstí, co nás mohlo potkat. Cca v 16ti jsem byl už filmů a obecně toho schématu filmu tak nabažený, že už jsem se na filmy prakticky nedíval. Filmů jsem od té doby viděl ještě nějaké. Ale to schéma se nezměnilo. Pro mne už je 99% filmů víceméně pořád jeden a tentýž. Mi to nikdo neřekl, musel jsem se k tomu poznání prokoukat sám. Lze dělat tolik věcí, namísto toho čučet několik hodin denně na tentýž film. Kino je jen trochu lepší zobrazení téhož filmu.

Do divadla se chodí se školou. Sami si budou moci utvořit názor, jestli je to něco, co má hodnotu(čučet jak se komediant snaží předstírat, jak je kapitán lodi, boháč, chudák, básnik, hrnčíř, truhlář),nebo jestli je lepší vzít kus dřeva a něco z něho vyrobit doopravdy. A to za peníz, které by dal komediantovi, aby se ten mohl po šichtě ožrat.

Zajímavé je, že moji rodiče, pro které je TV posvátné místo, neboť za jejich éry to vznikalo a bylo to to nejpokrovější co v té době bylo, ti se nikdy nenabažili. Pro ně není alternativa jiná, než večer co večer u TV(je toho ale víc, k čemu vzhlíží- třeba Západ jako místo blahobytu). V mojí době to už byla samozřejmost. Navíc jsem nevyrůstal v chudé ani bohaté rodině. Ani materiálně, ani duševně. Mohl jsem v určitém věku tedy začít s osvobozením se od marketingové propagandy co mám či nemám chtít.

Moře: byl jsem v r.2005 2 měsíce na Kose(nikoliv pracovně). Koupal jsem se v moři asi 7x(v hl.sezoně). Že by to bylo nějaké terno?... (bylo to poprvé, co jsem byl u moře). Mohu říct, že ten ostrov znám jak své boty. Všechna místa na světě ale nemohu takto dobře poznat. Má tedy vůbec nějaký smysl se za tímto hnát, když to nemá konce? Smysl poznávat nové určitě má, ale třeba mne nebaví trávit nepoměrně více času v práci, abych pak poznal kousek dalšího místa na Zemi. A věřím, že v práci to nemá doopravdy rádo většina těch, co se placatí na pláži.

Hory: bydlim v podbeskydí a první kopce máme vzdušnou čárou tak 200m a 1000m. A ty větší asi 10km. Navštěvovat je mne baví a chtěl bych k tomu přivést i svoje děcka. To nestojí skoro žádnou práci.

Domnívám se, že se mýlíš, že se mnou nic nepoznají. Poznají, ale asi ne to, k čemu většina chudých a bohatých vzhlíží. Pravdou je, že se tímto mohou dostávat do konfliktu s vrstevníky. Ale ze své zkušenosti z dětství vím, že nikdo nemá všechno co ostatní mají. Takže je důležité, aby uměla "prodat" to, co mají. Chce to mít dobré sebevědomí(toto není lehké zajistit a je to de facto ruleta), aby nepodléhali tlaku a nebyli skrytě nešťastní. Taky velmi záleží, jaké dostanou spolužáky. Jestli to budou zbohatlíčtí spratci, kteří budou tvořit takové živé chodící reklamy na závist(tedy ve své podstatě zbytečné harampádi), nebo středostavovce, kteří mají každý něco, nebo chudáky, kteří zase neposkytnou dostatek podnětů. A podle toho, je třeba děckám vytvářet to, co zažijí.

Život: Není zbytečný, ale pro 99.99999999999999999999999999% lidí nemá viditelný smysl, který by byl absolutní. My vůbec nevíme, proč jsme tady. Jediný smysl, který je, zdá se takřka(nikoliv 100%) absolutní, je být spokojený(at je to co to je). Všechny ostatní smysly jestli jsou/budou nebo ne, jsou pouze relativní. A proto z tohoto úhlu pohledu je Život pouze čekání na smrt. Ať ho prožiju jak chci, dycky bude na konci smrt. Záleží tedy pouze, jak ho prožiju. A není obecná pravda, jak to má být. Je pouze dobré, pokud to prožiju spokojeně. Na tom se asi shodneme všichni.

Léky: Ne penicilín, ale ATB obecně. Který jiný lék někoho vyléčil? :) Obecně léky prodlužují tu agonii před smrtí. OK, naředí krev, ale to jen potlačily příznaky, nikoliv nemoc. Všechny ostatní to samé. Dav si obecně myslí, že je tu medicína pro ně, když si platí zdravotní. Ale ono je to tak, že úrazy(chirurgie) se léčí na špičkové úrovni, protože úraz se stává často těm, co jsou v produktivním věku(autonehody, prac.úrazy, zlomeniny, vojáci, riskovači bezcených životů-horolezci, sjezdy na kole z kopce, adr.sporty, atp.). A tak aby se mohli uzdravit a dál makat na ty nahoře(zaměstnanec(ale i drobný podnikatel,lokální politik, ziskovkař atd.) je nevolník, který se musí o sebe starat sám). Kdežto léky potřebují ti, co jsou po produktivním věku a tito jsou už nepotřební(oni jsou nepotřební i ti v produktivním, ale tyto je možné ještě ždímat). Takže na co někomu, kdo je už jen "jedlík", vyléčit srdce, plíce, orgány, cukrovku, raka, tlak? Mohou je neustále draze léčit, a ždímat ještě více ty, co jsou produktivní. Infekci ovšem dostávají i tí produktivní, takže proto ty ATB... První zaměstnanecká nemocnice u nás byla ve Vítkovicích. Dnes se tím chlubí, že majitel dál zaměstnancům zdravotní péči. Že to bylo pro ty lidi přinosné. Bylo, ale hl.účel to mělo ten, že Železárny potřebovali dělníky a tak je lákal na bydlení. A ti, co se zranili, a už nemohli dále robit na pána, tak bylo lepší je trochu poléčit, aby se dali dokupy a mohli vytvářet kapitalistovi zisk. V té době byl nedostatek lidí na ostravsku katastrofální. Proto je lákali(nejen železárny) z okolních vzdálenějších vesnic a případně i léčili. Připomíná mi to dobu starého Egypta a jeho otroky. Byly nalezeny kosti otroka, který měl prokázatelně léčenou zlomeninu. Z toho vyplývá, že i ti egypští otrokáči si byli vědomi nedostatku lidí.

Mohl jsem se tak vymanit z materiálního konzumu. (jak známo, z materiálního zajetí se velmi těžko vymaňují ti co byli v dětství chudí, anebo ti co byli velmi bohatí.Jedni proto, že to co celé dětství velmi chtěli a nemohli mít najednou mají a tak utrácí za blbosti-typicky kabelky, značkové hadry, často nové mobily, značkové boty, chtějí na dovolené k moři-ale krom ležení na pláži a sem tam smočení ve vodě neví co by tam jiného dělali - to proto, že nikdy nic takového nedělali, jen leželi u řeky a semtam se smočili v ní- A ti druzí proto, že je to pro ně naprostá samozřejmost, jako je pro většinu splachovací záchod. Pouze ti ze středního stavu mají jakous takous šanci se vymanit z toho, co se nazývá konzumní materialismus. Pouze tito(a čest vyjímkám z pólů), pokud mají kolem sebe dostatek podnětů, mohou začít s osvobozením se od marketingové propagandy co májí či nemají chtít, aby byli Fri, Kůl, a In. Pouze tito mohou toho dosáhnout upřímně(chudí a bohatí si na nemateriálno budou jen hrát)

klada k moři se jezdí nejen kvůli válení se u vody, ale kvůli zdrav. problémům. Plno lidí má dýchací problémy, lupénku a mořský vzduch uzdravuje a výpary soli z moře také. Jezdí tam kvůli tomu. A odreagovat se, přijít na jiné myšlenky do jinýho prostředí. Ne se jen válet u vody. Tak to vidíte Vy. A i kdyby se lidé válet chtěli, proč ne, když v práci jen tvrdě makají. Je to jejich věc. Na odpočinek nárok mají po té dřině v práci. Každý podle svého gusta. Co kdyby např. vaše manželka a děti měli lupénku, byli alergici, astmatici? Můj otec taky na užívání nikdy nebyl. Na výlety jsme jezdili do mých 11 let, ale málo. Jen jsme jezdili k babičce makat na zahradu. Byl taky hodně šetřivý a spořivý a my museli poslouchat jako hodinky. I rozsvítit doma jsem se bála, abych to neschytala. Nebo nedej bože zapomenout zhasnout. V divadle ani v kině s mámou nebyl. I když ona chtěla. Máma říkala, "já z toho života s ním nic neměla. Jen práci." Kdyby se chtěla válet u vody, byla by líná a my jako děti taky. Proto jsme jezdili, bohužel, bez mámy od mých 9 let. I na koupaliště. Aby si od něj odpočinula. Bez něj být, to byl odpočinek. Na dovolené jsme málo jezdili. Jen 2x v Bulharsku a párkrát po Čechách. Ale to jen do mých 12 let. Pak už jsme byli jen doma v létě, šli si na nervy a hádali se. Nebo u babičky makali na zahradě. Jenže jsou lidé, kteří si užívat chtějí. Jsme tu jen jednou na světě, tak proč ne? I to opalování a koupání je užívání si a relax pro někoho. A to nemusí být jen u moře nebo v termálech. Ono ani tak nejde o to, kde strávit dovolenou, ale s kým a jak. Vždyť šťastný může být člověk i doma s někým.


doplněno 26.02.17 13:54:

Sebod správně, chudák manželka a děti. Nemůžou se ani válet u vody nebo smočit, aby náhodou nebyli líní nebo nějací divní.*ee* Manželka si nemůže koupit pěknou kabelku a ani jí očekávat. Na dovolenou se jezdí odpočinout a dávat dohromady po práci. Přece nebudou o dovolené znovu makat:-D.

sebod*

nick. Krásně napsané *palec*. Já třeba moře miluji. A vůbec se u něj neválím :-D. Nemáme na to čas, protože jsme celý den ve vodě, nebo sbíráme mušle, kameny. Chodíme po okolí a vůbec...

Já nemusím na koncert vážné hudby. Je to pro ně nuda. Ale v žádném případě bych si nedovolila to říci dětem či vnoučatům. Oni přeci můžou takovou hudbu milovat, že?

Klada, znovu. Lituji Tvoji rodinu. Nutíš je koukat se na svět pouze Tvýma očima *ee*

hele, na to je jednoduchý test. Je jedno, co tady napíšeš, to si pořeš v sobě sama :)

Baví tě to v práci? Ano/Ne

Chěla by si být raději s někým, kdo tě má doopravdy rád, nebo se svým zaměstnavatelem(pokud to není manžel/rodina)?(pokud jsi řadový zaměstnanec a ne podnikatelka)

Kdyby ti někdo dal stejnou sumu, jakou si vyděláš na dovolenou u moře(jak si ji popsala), byla by si raději se svými dětmi? Ano/Ne

Byla by si raději se svými dětmi než v práci(myšleno nuceně na jiném místě než jsou ty děti)?

Mají tě tvé děti rády i bez toho, aby si je vozila k tomu moři?

Pokud je na 1.otázku odpověď Ano, pak to máš fajné. A na to moře dodatečně nevyděláváš, prostě na něho máš tak nějak mimoděk. Třeba mě to v té práci(místě) nebaví natolik, že jsem raději v životě osekal zbytnosti, než abych tam byl o vteřinu déle. Šéf už za mnou ani nechodí s tím, že abych zůstal na přesčas. Ač má na to právo, ještě jsem mu tam nezůstal. Prostě jsem se sebral a šel dom. Párkrát cosi ječel, tak jsem mu naznačil, že se tu taky mohu vybulit z pracovního přetížení. Že už jsem totálně unavený. Nicméně stalo se to, že do práce chodím čerstvý a z práce neunavený. Prostě to už není pro mne tak nepřijatelné.

Moji babě jsem to vysvětlil politicky jasně. A sebodo div se, ona to pochopila na 100%. Vyděláme si tolik, kolik potřebujeme. Na té potřebě jsme se shodli. To co chce, to má. A chce jen užitečné věci. Děcka k podobnému uvažování vedeme taky. Jde jen o to, jak se to vysvětlí a podá. Jestli by děcka celé dětství slyšela jen závistivé stesky, jak ti jedou tam a my nikde, tak je jasné, že by to chtěly též. A taky záleží, jak se ta děcka naočkují, aby odolala kecům vrstevníkům. A ono to funguje. A víš kdy má nějaká věc největší cenu? Když tu věc všichni obdivujou. Pokud někdo začne hodnotu té věci zpochybňovat, nebo se nechce účastnit závodu o ní, tak hodnota té věci klesá. Onen zpochybňovač už nemůže být v tomto pokořen. Takže ano, moje rodina se na svět dívá mýma očima, ale je stotožněná(inspirována). Na co nemáme, to nechceme.

A původní téma je, kde ušetřit. Tak jsem zadavatelce napsal, kde může ušetřit. A vysvětlil jsem ji proč je to či ono zbytečné. Ty i Nick můžete makat, paní už krámek zavřela/prodala a do robošky ji už asi nikdo neveme.

Připomínáte mi jednoho rodiče dítěte, které jsem učila. Ti to zahnali do extrémů: chodili špinaví (voda 1x denně nebo obden je plýtvání), bydleli v jakési barabizně, ani neměli pořádná okna - topili dřívím z nedalekého lesa, na které si došli v tom obrovském množství volného času, samozřejmě všichni spolu, jedli 2x denně, vyzáblé děti bez svačiny a oběda. Když jsme prosili, aby dítě chodilo umyté a bez zápachu, a aby jim koupili aspoň ty obědy, tak nám to přesně takhle vysvětlili. Že si takhle vystačí s tím jedním minimálním příjmem a je to jejich životní styl. Je mi jasné, že jste od nich na míle daleko, ale ta podobnost je neuvěřitelná. "Tohle nepotřebuji, tak nebudu vydělávat, abych to měl." - doslova.

Podobnost je tu zjevná. Ve spoustě volného času je možné se věnovat i ne příliš produktivním věcem, jako je třeba zahrádka. Zahradu máme malou, tkaže to není nějaká celodenní dřina :)

Ta zmíněná rodina- no, hned bych je otestoval. Přidat jim třeba 10000kč(tkže by měli 20000) měsíčně a jestli by se navenek zlepšila jejich životní úroveň. Pokud ano, tak je jasné, že kecají že jim to stačí. Nicméně kdyby nám dal někdo 10k kč měsíčně navíc(za nic), tak tych 10k ušetříme a bude se to kupit na účtě. Doslova. Pro spoustu známých dělávám něco zadarmo(když se mi chce a mám čas ovšem). Mohl bych chtít odměnu. Ale k čemu by nám byla? Nemám potřebu zvyšovat příjem. Je tolik věcí, čím se dá bavit a nic to nestojí. Ať už nějaké kutění, nebo učit se něco nového. Nebo třeba pomoct někomu něco postavit, vylepšit, přenést. Beru to jako zábavu(kratochvíli). Teď půjdeme s kámošem kácet vzrostlý strom. Nikdy jsem to nedělal. Pomůžumu s tím a něco se přiučím :) (to popisuju svou zábavu, nikoliv od mojí baby. Ta má svoje taky). Nedovedu si představit, že bych si našel někde 2měsíce času robit navíc na to moře. Vlastně více. Ještě bychom museli být oba totálně nasazení. No ty bláho. A kdy bychom tak asi jeli? To bychom si museli udělat na tu dovolenou čas :D (spousta volného času neznamená se nudit a ležet na gauču a čumět do stropu). Tazatelce jsem chtěl naznačit, že není nutné věšet hlavu z toho, že má jen 10k a nemá na ty věci o kterých psala. Nikdo na světě nemá na všechno. A na co nemám, to nechci. Život je o prioritách.

musle

A co s těmi mušlemi. To je pak zase vrátíte do moře. Jinak se mi nechce věřit, že by někdo kdo má hústa plné morálky, si je sebou odvezl domů, když to není dovolené.

 

Jenomže zdravotní problémy jsou něco jiného. To je něco, co člověk potřebuje a zdraví smysl má. Nejde o to tam nejet v žádném případě. Ale o tom tam nejezdit, když je to jen o odpočinku. Ale nikomu to nezakazuju. Koho baví život v práci, a pak neví za co utratit, tak at si tam jede. Moji babě jsem řekl jasně. Chceš dovolené v cizině? Tak si na to vydělej. Budeš ovšem muset dřít na pána, nebudeš moct trávit tolik volných chvil s dětmi. A k tomu ze tvých daní budou živit Ziskovky, imoše, korupci,dotace atp. Tvé daně, co slíznout ti jmenovaní, to je tvůj čas, který netrávíš s dětmi. No a byl klid. Ovšem kdyby děcka měla ty potíže, tak taková práce smysl má. Byť by z toho živila ještě ty záporné jevy ve společnosti.

To jiné prostředí a myšlenky- to lze zažít za min.v okolí. Není třeba nikde jezdit daleko. Zajdu do lesa, pohledám hřiby, sednu na paseku, počumím do údolí :) . Každý na to není, ale pak nezbývá než jet k moři a tvrdě makat o 2měsíce déle...

Práci, kterou popisujete ze své zkušenosti z dětství a o vaších rodičích- Ale takto jsem to nemyslel. Nejde o to nevydechnout. Ale nemakat kvůli tomu odpočinku ještě více/déle. Pokud někoho baví poznávat nové místa, tak to má smysl. Je to rozšíření obzorů. Ale 90%? jen leží na pláži. A to ještě z toho někteří jen u hotelového bazénu a k tomu moři ani nedojdou. To, co popisujete, to je to, jak vám to v dětství chybělo(v tomto ohledu jste byla chudá) a tak ve stáří se toho nemůžete nabažit. Kdysi nám vyprávěla starší učitelka, že jako dítě chtěla hodinky. Jedny někde získala a ty ji vzali rusáci v 68. A pak jak pracovala, a trh byl již lépe zásoben, tak jak si jedovolit mohla, a všem svým dětem kupovala hodinky.Až ji řekla, že už jim je nemá furt kupovat.

Ano, je to každého věc, jak tráví svůj čas. A měl by dělat to, co ho uspokojuje. Jen píšu, že abych si odpočinul, nemá příliš smyslu na to tvrdě makat ještě více. Sama píšete, že odpočinout se dá i doma s někým.

K tomu doplnění: nezakazuju odpočívat svoji rodině. Naopak, volna máme asi více,než si dovedete představit. Trávíme ho spolu, rádi, bez hádek, s dětmi. Chodíme na výlety. Sjedeme vlakem 3zastávky a jdeme na jiný kopec. Do jiného lesa. K jiné vodě. Zajedeme do ZOO(dost často). Ale toto jsme si řekli, že na takové počiny chceme vydělat. Nebereme to jako odpočinek, protože odpočívame poměrně dost i tím, že nejsme totálně nasazení. Moje baba kabelku má. Ale nemá jích "10". A nepotřebuje ji obměňovat co půl roku, protože její kamarádka si už novou koupila... Je to tak nějak o tom, jestli je dotyčná bytost Člověk, nebo Dělník(neplést si s pracovníkem v továrně- je to synonymum)

 

hodnocení

0x
avatar clayman

nevím jakou činnost jste jako OSVČ dělala, ani kolik je vám let.

Pokud se nedaří najít cestu na straně úspor zkusil bych se zamyslet, jak moc náročné by bylo obnovit OSVČ jako přivýdělek. Nic velkého, jen pár kaček za měsíc.

No a jinak život jako singl je samozřejmě vždy dražší, to k tomu patří. Ovšem za každou cenu někoho najít není cesta.

Snadná cesta je ušetřit na energiích, prověřte zda máte nejnižší možné poplatky.

hodnocení

Provozovala jsem malou prodejnu na vesnici a je mi 65 let.

 

elane
hodnocení

0x

Taky bych myslela, že když výdaje nejdou snížit, snažila bych se zvýšit přijmy. Buď obnovit činnost OSVČ, je-li to možné, nebo si alespoň občas přivydělat. Nevím, kolik vám je let, ale za sebe bych to asi zkusila s hlídáním dětí, tj. dojít pro dítě do školky/školy, dohlédnout aby si udělalo úkoly, udělat mu svačinu/večeři, apod. Na vesnici asi takovou práci nenajdete, ale v nejbližším městě by se určitě našel někdo, kdo by takovou pomoc potřebovat. Všude jsou zaměstnaní lidé, kteří potřebují pro dítě spolehlivý dohled. Držím palce, ať se Vám to podaří.

 

pohanka*
hodnocení

0x

omyl, špatně vloženo

 

annaa*
hodnocení

0x

Zkuste si spočítat, jestli nemáte nárok na příspěvek na bydlení. Z informací které uvádíte mi vychází, že asi nebude malý.

penize.cz/...

sebod*

annaa. To si děláš srandu, viď? S desetitisíci korunami, s žádnou vyživovací povinností, s bydlením ve vlastním, že by tazatelka dosáhla na nějaký příspěvek? To leda tak v nějakém krásném snu. S tímhle příjmem musí vyžít leckdy máma s dvěma dětmi. Ta má ale šanci provdat se za uprchlíka a čerpat spolu s ním štědré dotace *zed*. To, co se tady u nás a nejen u nás děje, je celé na *blee*.

annaa*

Sebod, vážně si legraci nedělám. Žije sama. Tam není rozhodující jestli ve vlastním, nebo v nájmu. Kdyby žili v jedné domácnosti dva, počítali by se oba do příjmu. Zkus tu kalkulačku vyplnit údaji, které zadavatelka uvádí. Vyjde, že má nárok asi na 1300,- kč. Ono když se platí náklady na bydlení z příjmu jedné osoby, je to mnohem horší, než když se na bydlení skládají dva. Na ten příspěvek má nárok hodně důchodců, jen o tom nevědí a stát jim to vytrubovat nebude.

sebod*

SPOČÍTEJTE SI PŘÍSPĚVEK NA BYDLENÍ 2017

Bydlím v obci s počtem obyvatel: 9 999
Jsem nájemcem či vlastníkem bytu/domu:soukromém vlastnictví
V domácnosti je hlášeno k trvalému pobytu:1 osoba
Měsíční průměr čistých příjmů za kalendářní čtvrtletí: 10.000
KčŽivotní minimum: 3.410

Měsíční náklady na bydleníNájemné (uvádí se pouze u nájemních bytů): 4000 (zahrnuty veškeré platby)
KčČástka za elektřinu: 0
KčČástka za plyn:0
KčČástka za vodu (pokud není součástí nájmu): 0
KčOdvoz odpadu: 0
KčVytápění - pevná paliva:NeAno
Vytápění - ostatní způsoby: 0

Příspěvek na bydlení 2017:0 KčPříspěvek na bydlení 2016:0 KčRozdíl:0 Kč

doplněno 12.02.17 12:03:

Tak kde jsi přišla na nějaký příspěvek? Uvědom si, že životní minimum jednotlivce je 3.410 Kč !.!.! To je to strašný na tom !

hm*

To bude těmi špatně zadanými 4000 nájmu, když se jedná a bydlení v soukromém vlastnictví. Když ty 4000 rozepíšeš na elektriku, plyn a vodu, místo nájmu, už to něco napočítá.

annaa*

Sebod, já se vážně nechci přít, ale nemáš to vyplněné správně. Uvedl jsi měsíční náklady v částce celkem do kolonky kam patří platba nájemného. Tam má být 0, nájemné neplatí. Platí si sama ostatní položky, tam je to nutné rozepsat. Ony totiž náklady na bydlení nejsou v životním minimu započítány, ty se přičítají k němu, koukni zde aktualne.cz/...

Proto má nárok na příspěvek na bydlení každá matka samoživitelka, také jsem ho brala.

Hodila jsem jen odhadem rozpočítané náklady na jednu osobu a vychází mi toto.

Kde ušetřit v důchodu
sebod*

annaa. To jsem ale blbec *bzum*, máš pravdu.

zprstu

To je vycucáno z prstu. Patnáct metrů krychlových měsíčně to je asi 1000 Kč. Nesmí napouštět bazén. Plyn 500 Kč. No budiž pokud s ním topí tak to mrzne. Elektřina 1500 Kč. Pokud to není topení tak je nutno ty vařiče vypínat, když se dovaří.

annaa*

Zprstu, máš pravdu opravdu nemám tušení kolik čeho spotřebuje zadavalka, jen jsem v rychlosti rozhodila ty 4000,- Kč, které uvádí, že měsíčně platí. A ani jsem celé 4000,- nepočítala, dohromady to dělá méně. V původním, svém prvním příspěvku jí radím, aby si tam svoje výdaje tak jak je skutečně platí, doplnila. Jsou lidé, kteří platí měsíčne mnohem více, záleží to na tom, kde žijí.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Pohanka to napsala úplně nejlépe. Je to přesně tak. Ve městě platíme za bydlení, ať už se náklady jmenují jak chtějí. Máme na výběr mezi obchody, kde je levněji, ale zase musíme všecičko koupit. Včetně kytičky zeleného do polívky, jablka atd. Ušetříme ale za dopravu. (Ostrava, město, mi dala víc než stát, protože MHD jezdím zadarmo). Mám důchod, který na průměru ani není. Za SIPO, na kterém mám, kromě mobilu, všechno, nechám + - 6.000 kč. *sok* Občas začnu panikařit, protože jsou tady roky, ale zdraví ne, tedy žádná možnost přivydělat není. Když umře nějaký větší spotřebič nebo doslouží koberec nebo dokonce i boty, pak je malá tragedie. Z druhé strany, mám střechu nad hlavou, teče mi teplá voda, kamna mi topí, v ledničce se nějaký žvanec vždycky najde. Ale co je opravdu důležité, mám hodné a chápavé děti, které mi nenápadně pomáhají, protože vědí, že chci být nezávislá.

 

hodnocení

0x
avatar valdemar
Jelikož jsem na tom podobně reaguji na jednu větu : "Už jsem si říkala, s někým se seznámit, ale nevím kde a jestli bych mu mohla věřit" - přemýšlela jsem jestli by se našla kamarádka (proč opačné pohlaví, nehledám seznamku), se kterou bychom si rozuměly, domluvit se třeba jenom na zimu spolu bydlet, náklady by byly poloviční...
hodnocení

Ona ta láska mi taky hodně chybí,to pohlazení atd , nechtěla jsem to psát zrovna takhle. Tady věk roli nehraje.

pohanka*

Ale ve dvou je dobré být, máte oporu, jistotu, popovídáte si, když je člověk nemocný, druhý mu pomůže, nakoupí, uvaří čaj, dojde do lékárny. Po psychické stránce má člověk pocit bezpečí, je i veselo. Člověk si může pořídit i zvířátko. Když je člověk sám, tak nemá nikdy jistotu, že když se mu něco náhle stane, tak to zvíře zůstane samo v bytě do té doby, než přijde někdo na návštěvu, nebo nezareagují sousedé - vždyť my jsme paní neviděli již několik dní. No a společné bydlení po finanční stránce je určitě výhodnější, topíte i svítíte pro jednoho, tak i pro dva stejně. Je prokázáno, že lidé žijící v páru, se dožívají delšího věku, než osamocení důchodci.

Není to jenom o penězích, ale těch výhod je více. Dvoučlenná domácnost obnáší více práce spíše pro ženu /vaření, praní, úklid/ ale i mnozí muži umí plno věcí a také mohou pomoci zase i v jiných, technických věcech, mnozí ještě řídí, což starší ženy ocení. Dnešní generace mladých žen bude v tomto ohledu zcela soběstačná. Vidím plno slečen a mladých žen, jak bravurně ovládají auta, takže ke stáru nebudou mít problém přivézt větší nákup, podívat se za vnoučaty, vyrazit na výlet apod.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Seznámit se s někým jen kvůli tomu, abych se měla líp, mi připadá dost vypráskané. Tomu bych se nepropůjčila. Pokud by to nemělo být z lásky, ale s vidinou dobrého bydla.

Na vsi auto pořeba je, to je pravda. Našla bych si ve městě nějakou´brigádu. Stále se hledají lidi na doplňování zboží. Třeba i v noci. Pokud jste sama a nemusíte se o nikoho starat, proč to nezkusit? Auto máte. Zvláště před Vánoci byla všude obrovská poptávka po prodavačích, ale hledají i během roku. Také se často hledají pracovnice na kasu. A když jste dělala v prodejně, máte to v malíčku. Můžete se dohodnout, že budete chodit třeba 3 x týdně, nemusíte tam být pořád. A nějaký přivýdělek Vám to dá.

Nedávno v Penny seděla na kase starší paní. Nebylo tam právě moc lidí, daly jsme se do řeči. Říkala totéž, co Vy - je sama, důchod nic moc, platí hodně za byt ve městě. Proto si přivydělává a je prý spokojená.

Uvidíte, že snadno najdete. Hlavně, aby Vám sloužilo zdraví. *placni*Jaga.

 

mladianeklidni
hodnocení

0x

No jo, nikdo to nemá lehké. Myslím, že člověk by měl už v produktivním věku tak trochu počítat s tím, že jednou odejde do důchodu a možná bude sám bez partnera a bude muset nějakým způsobem vyjít a pode toho se už v průběhu života nějak zařídit a na tuto alternativu připravit. Řešit tohle až když v té situaci jste, mi přijde trošičku nezodpovědné.

Vy, dnešní důchodci, jste dostali od komunistů byty, které jste si pak mohli odkoupit za pár kaček do osobního vlastnictví. Měli jste za socialismu jistotu zaměstnání, mohli jste založit rodinu s vědomím, že pro stát je rodina prioritou a že se o vás postará. Dnes máte dospělé děti v ekonomicky aktivním věku, vlastní byty v hodnotě řádově milionů, odpracované roky, důchod už od svých cca šedesáti let (u žen i dřív - podle počtu dětí) a k tomu ještě brigádu na přilepšenou, pokud zdravíčko slouží (na některé pozice živnostníci vyloženě hledají pouze důchodce, protože je to pro ně levnější!). A to si ještě stěžujete, že nemáte z čeho žít?

A co my mladí? Nám nikdo žádné bydlení nezajistí - my když chceme bydlet ve vlastním, tak si musíme uvázat na krk hypotéku na 20 let. A děti? Dnes není výjimkou, že mladí mají jen jedno dítě, protože víc nedávají. To je nejdřív potřeba vystudovat školy, najít si práci, odpracovat nějaké roky a pak se modlit, aby se ženská po mateřské mohla znovu vrátit do práce a aby chlap dokázal v době mateřské utáhnout hypotéku a zajistit rodinu. Zvládat dnešní pracovní tempo a pracovní stresy s dětmi je vyložen husarský kousek, když firmy by z vás nejraději sedřely kůži. Jestli vy máte důchod 10 tisíc, tak vězte, že nás mladé už možná žádný důchod v životě nečeká.

Věřím, že když jste si v průběhu života nemohla naspořit peníze, tak máte určitě alespoň ze 3 slušně vychované děti, které vás dnes na stará kolena zabezpečí. A nebo jestli vážně máte problémy vyjít s důchodem a není nikdo, kdo by vás zabezpečil, tak asi vážně budete muset uvažovat nad tím, že se domluvíte třeba 4 důchodci, sestěhujete se do jednoho bytu a podělíte se o náklady. I mladí pracující lidé to tak mají, že si pronajímají jeden byt a bydlí tam v 3+1 třeba i 6 lidí, kteří se skládají na nájem. Tak nevím, proč by to tak nemohli dělat i důchodci.


doplněno 12.02.17 16:38:

@lenulakr: Víte, já si myslím, že ta doba, kdy se důchodci budou společně stěhovat do bezbariérových bytů, aby se společně podělili o náklady, nebo kdy si děti budou muset brát své staré rodiče k sobě, jednou přijde. Jestli si to umíme nebo neumíme představit, to je momentálně bez významu. Dříve lidé bydleli ve vícegeneračních domech - pod jednou střechou žily i 4 generace rodin, všichni se museli navzájem snášet a museli se o spoustu věcí podělit (kolikrát tchýně a snacha sdílely jednu kuchyni). Ne vždy to asi bylo ideální, ale zvládali to, protože jim nic jiného nezbývalo. Dnes je doba taková, že každý nutně potřebuje bydlet sám, když chlap ve 30 letech bydlí ještě u rodičů, tak je v očích společnosti hned mamánek, nikdo se nikomu nechce přizpůsobovat, nikdo na nikoho nechce brát ohled, nikdo se o nic nechce dělit... To je pak ale těžké! Jestli chce někdo bydlet sám, tak prosím, ale to si pak nesmí stěžovat, že má málo peněz a že to finančně nezvládá. Člověk by se dnes měl o sebe umět postarat sám (nebo s pomocí rodiny) a ne spoléhat na stát.

hodnocení

Píšu, že něco ušetřené mám, ale musím počítat s nemocí, doplatky na léky,pečovatelskou službou , rozbitou pračkou a i s pohřbem. Z výdělku se našetřit milion nedá, to mi věřte. V práci jsem začínala na 800,- Kč za měsíc,stačilo to, později jsem vydělávala i 2 800,- kč a za 500,- jsem nakoupila základní potraviny na měsíc pro celou rodinu. Nyní z mladých by za plat, který jsem měla před důchodem ani nevstal z postele. Protože vím, že všichni mladí to jednoduché nemají/ naši všichni pracují a závratné výdělky nemají/, proto jim ani nic neříkám. Všechno je drahé, na děti, do školy, kroužky atd. Proto si taky myslím, že dnes je to na mladých, jak budou zodpovědní třeba u voleb, připadá mi, že mnoho lidí je se vším smířená , nebo mají výdělky vysoké a říkají si, že po nich potopa. Nevím, jak tady budu dlouho, ale co děti a vnuci?

Jak píšete, že by mohlo bydlet v jednom bytě víc seniorů. Umíte si představit třeba Vaši babičku nebo maminku, že by se o byt a hlavně o kuchyň a WC dělila třeba s 5 starými, třeba 80letými různými lidmi? Každý má svou povahu, která se ke stáru mění, mají různé nemoci, třeba nespí, špatně slyší, tím mluví hrozně hlasitě, někdo špatně vidí , umíte si představit, že by Vaše maminka měla takhle žít, aby se navzájem mezi sebou nepobili?

Začíná to, čeho jsem se obávala. Začne se porovnávat, vyčítat, nesrovnatelné srovnávat. A k ničemu to stejně nepovede. Jen v lidech zůstane hořkost z nezájmu a z absence snahy ochopit, vžít se do druhého. Do toho, který je bezmocný, bezradný, bez možnosti úniku. :( Já se vracím k té zmínce, jestli by nebylo dobré seznámit se s někým. Určitě jste byla vdaná nebo alespoň sestěhovaná. Ale už jste zapomněla: *cert* Proč zase není nic k jídlu (před plnou ledničkou), to jsme měli včera, víš že to nemám rád, víš, že mi to nedělá dobře, víš, že to nepokoušu, víš že mi to zakázal doktor, dobře víš, že . . . . *plac*Když jsme samy, tak vaříme, když máme chuť. Když ne, ukrojíme si chleba. Není doma? Nic se neděje, uvařím si krupici. S mužským se jinak hospodaří. Mnohem nákladněji. Nákladněji, než jsou poplatky za bydlení.

jehu

Lépe bych to nenapsala ! Život s mužským je o hodně nákladnější, nebude jíst denně bezmasá jídla, máte daleko více prádla a vůbec nepořádku všude. Pokud kouří, byť třeba "jen" na balkoně, všude prach a neustále špinavá okna, atd., atd. Kamarádka žije sama ve stejném bytě a se zhruba stejným důchodem a je na tom podstatně lépe, už jen tím, že nic nemusí.

Héééj, ty mladý a neklidný. Přijdi tohle vyprávět rodině cyganu v bytě pode mnou. 6 dětí více nebo méně postižených, protože se jedná o incestní vztah, bratranec a sestřenice. Nikdo nikdy z té, šitoké a bystrozraké rodiny, nepracoval, příjem mají cca 70.000 + nafasovali od státu auto, které stojí před barákem, protože nikdo nemá řidičák. Fasují i benzin. Děcka do internátní školy vozí taxíkem a také nakupovat do Kaufu jezdí taxíkem. A ty tady budeš něco vysvětlovat důchodkyni, která celý život pracovala?! To jako vážně? No neblbni! *bum*


doplněno 12.02.17 17:33:

Možná, že bys tohle všechno měl povyprávět i těm, kteří rozprodali a o výdělky se podělili. Všem těm zlodějům, politikům, lobbistům, tunelářům, kteří tuhle republiku provrtali tunely skrz naskrz. A teď z nás mají plezír někde na Kanárech nebo kde všude. Nejen důchodkyni, která vychovala děti tak, že je nemusel živit stát v domovech, v odvykacích ústavech a v nápravných zařízeních. *bum*Kruci!

hm*

Babko, klid. :) Ona je ta pravda na obou stranách, ale původcem všeho nepořádku je to, že je dneska stát řízen úplnými blby, kteří jen naplňují své naprosto zcestné nápady, a pak taky - jednáním lidí (drtivé masy) samotných.

Asi se na mě sesype kritika, ale tazatelce bych řekl, že je na tom vpodstatě ještě dobře, vždyť končí s nulou. Kdyby končila měsíčně v mínusu, bylo by to horší. Trochu by se ušetřit asi dalo (např. píše, že má mobil: S jakým tarifem? Když má internet, volat mobilem prakticky nepotřebuje, takže jí stačí tarif velice levný, až "nulový".), ale vyskakovat si prostě nemůže. Je spousta pracujících, kteří na dovolenou, do divadla a na koncerty taky nejezdí (z nejrůznějších důvodů). No a? Tak na to nemá, nedá se nic dělat.

Mladý_a_neklidný napsal, že dnešní mladí už možná nedostanou důchod žádný (a jestli se budou ubírat důchodové "reformy" tím směrem, kterým se ubírají, tak to bude pravda). Já půjdu do důchodu skoro v 66 letech - no, jakpak si ho užiju? A hlavně: co do té doby? Pracovat? Půjde to vůbec tak dlouho? Budu na svou práci stačit? Nebo budu před důchodem spoustu let nezaměstnaný, tím pádem bez peněz, budu mít odpracováno na důchod málo, proto dostanu důchod malý, ... V tomto směru se opravdu mají dnešní důchodci dobře, ti už dostávají své "jisté".

A za co si můžou lidi sami (ať je pořádný důvod mi nadávat :) )? Třeba tím stále zde na poradně omílaným sexem. Všichni pořád chtějí sex a bez něj to nejde a blábláblá. Jenže dřív byly ze sexu děti. Dneska se holky otrávěj HA a děti ze sexu nejsou. A pak vláda kříčí: nejsou děti, nebude na důchody, šetřete si (naprostá kravina, desítky let šetřit na důchod při vysoké inflaci) a vymýšlí všelijaké debilní "pilíře", aby je další vláda zas zrušila, a důchodové fondy a kdoví co ještě. A taky vymýšlí všelijaké daňové úlevy až bonusy na děti a přídavky na děti atdatd. no a pak je zase mezi lidem zle, protože nejvíc čerpají mnohodětné rodiny nepracujících spoluobčanů (kteří na otravu HA nenaletěli a státní podporu dětí využívají po svém). A nejsou lidi na práci a firmy sem proto chtějí tahat zahraniční zaměstnance. A dalo by se pokračovat. A to všechno jen proto, že masa si chce nezávazně užívat.

Tak. :)

pohanka*

Dnes v televizi nějaký expert, že si lidé spoří na důchod 1000 a je to prý málo. I když chápe, že z malých platů více nelze.

Copak z 12-13 000 tisíc si lidé mohou spořit 1500-2000 korun? Je to bordel v tomhle státě.

"Mladianeklidni", řeknu Vám proč by to sestěhování nemohli dělat důchodci. Je to jednoduché, stačí minutku přemýšlet. Mladí lidé chodí do zaměstnání, nebo do školy. Nedřepí jich všech šest od rána do večera v jednom bytě. *bzum* A kolikrát se ani nesejdou všichni najednou večer. Mají své zájmy, své přátele a někdy se jdou do toho bytu jen vyspat a umýt. A nemyslete si, že to je ideální. Také se mezi sebou rafou a většinou to dlouho nevydrží a neustále se osazenstzvo mění...


doplněno 12.02.17 19:50:

Samozřejmě je tam překlep. "osazenstvo".

culdabulda1*

mladianeklidni

- a já myslela, jak lidi v tom socialismu trpěli ...

 

klas
hodnocení

0x

V sestěhování i důchodců vydím vyřešení problémů s nemožností zaplatit své samostatné bydlení. Třeba v bytě 3 + 1 mohou klidně žít 3 důchodci. Každý má svůj pokoj třeba přesně takový jako v domě s pečovatelskou péči nebo v domově důchodců. Nejsou podřízeni nějakému řádu, jsou samostatní, případnou službu si mohou objednat. Je to svobodnější žití. Náklady na bydlení by se jim rapidně snížily.

A nebo naopak. Do svého bytu 2 + 1 si mohou vzít spolubydlícího a tím si zvýšit měsíční příjem. Ale málokdo chce slevit ze svého pohodlí. Byt 2 + 1 je pro jednoho člověka je luxus (pokud na něj nemá). Možnosti jsou jak si zvýšit přjem a nebo snížit výdaje na živobytí. Jen se musí chtít.

klas...není to tak jednoduché jak píšete.V takovém bytě bych se musela zbláznit ,kdybych žila s jinými důchodci..Jednoduché počty ,ale jaké by bylo pro ty lidi žití --hrůza.

Tady v domově důchdců není nějaký jak píšete řád...mohou tam provozovat své koníčky .Obědy mají i lékařskou péči.Víte kolik stojí služby,?Hodně.

Já volím i kdybych byla chudobná jako myš...tak soukromí...je mi nadevše.Každý člověk by siměl uvědomit, že jednou důchod přijde a podle toho se zařídit. Ono to jde..Jen záleží ,jakou práci vykonával jak byla placena.Také jsem svou práci nenáviděla,ale nic jiného mi nezbylo než dělat ...a myslet na stáří..

pohanka*

Problém v bytě je ve velikosti všech místností a případně s průchozími pokoji.

Jako řešení vidím vybudování potřebných bezbariérových zařízení městy a obcemi. Velká kuchyně, společenská místnost a pokoje dost velké s balkonem a vlastní sociálkou, aby se tam lidé cítili dobře.

Nějaké zařízení již u nás vznikly, byla ukázka v televizi, ale je to kapka v moři. Každá větší vesnice by mohla mít takové zařízení pro staré, osamocené občany, aby žili a dožili v místě, které znají, kde mají své známé a sousedy. Nemusí to být jenom domov důchodců někde 100 km daleko..

klas

Ani v tomto nevidím problém. Obyčejně v bytě 3 + 1 je velký obývák, ložnice a dětský pokoj jsou skoro stejné velikosti. Jeli obývák průchozí, tak z něj bude zase obývák pro obě důchodkyně a své soukromí budou mít ve svém pokoji. Když dva důchodci budou obývat takto byt 3+1, náklady budou mít poloviční než když každý bude mít svůj byt 2+1. Tímto způsobem si mohou našetřit i na dovolenou.


doplněno 12.02.17 23:08:

mamina - co jste poradila tazatelce? NIC.

Musíte si uvědomit,že dnes se sestěhují zdraví důchodci a do týdne je to ze zdrav důvodů úplně jinak.Jste jak úřednici,kteří to vymyšlejí tzv.od stolu.Zajděte ve městě do soc.služeb a chodte po domáctnostech s jejich pracovnicemi a pak uvidíte problematiku na vlastní oči.mamina


doplněno 13.02.17 09:55:

Ne,to je odpověď na radu klas a mladianeklidní.

pohanka*

Jo, jo, ve 3+1 dva důchodci a společný obývák, to ano, ale tři již ne, pro zachování soukromí.

Můžeme si nad tím popřemýšlet, ale skutečnost bývá jiná. Zase je dobré, když se sestěhují staří známí, či známé, ne úplně cizí lidé.

Klas ve 20.02 - 3 lidé ve 3+1, tak to byla prve taková moje myšlenka, že to nemusí být úplně to pravé ořechové.

 

vykuk*
hodnocení

0x

Moje mamka (je jí 83) má 8500,- důchod a je v tom už i vdovský příplatek 2000,-. Vychovala 4 kluky a kdyby nás neměla, tak dávno umře hlady. Aby ty kecalové zavřely huby, že důchodci mají své jisté. To jedině nějaké ty kurvy komunistické, co maj vysoké důchody, za to udavačství v jejich aktivním věku.

jelikož jsem žil i " na západě", tak vím, kde je problém.

Tady není kapitalismus, tady je bohužel stále stav přechodu socialismu na kapitalismus a ceny naskočily skokově a platy se pížej jak smrad a politici, kteří by s tím mohli něco dělat, na to serou. Česká banka ještě uměle mrší kurz, aby si naši vývozci pakovali kapsy a zbytek 9,5 milionu naroda musí sušit hubu.

(řešení je chodit k volbám a nevolit současné parlamentní strany, a vůbec né komouše)

Pamatujete si, jak v minulosti k nám jezdívali vyšňoření západoněmečtí důchodci na vejlety?

Tak by to mělo být. Aby člověk po celoživotní práci si mohl užívat života podle představ a né , aby strachy svíral prázdnou peněženku !

Paní radím, jestli by nemohla k některému z dětí "na výjminek".

S prací po internetu zkušenosti nemám, ale nevěřím, že by tam bylo něco solidního. Spíše by jste třeba mohla pohlídat něčí sousedské dítě nebo nějaké sezonní práce u vás na vesnici.

Držím palce a myslete na to, že jsou na tom jiní ještě hůře

výkuk,,,tady kolem mne je plno žen vdov...pouze jedna si hledá muže ,,jak jí umře -tak další.Jiné ženy jsou i 15let samy a žíjí v klidu i ve větším bytě. A nebyly komunistky ,,,,,na ně to nesvádějte.

Není umění někde dělat n a 4 hodiny a pak brečet nad důchodem.Jedna paní mi řekla,že jsem okradla děti o dětství -jak jsem chodila do práce...Má důchod něco přes 4000kč a jak je valorizace,tak řve -každému stejně.Jsem zvědava pokud zůstane sama co bude.

volit

Nevolit komouše. Asi máš na mysli Babiše

A i za komousšů se důchod vypočítal z toho co se odvedlo do sociálního. Když tvoje máma prdlajs dělala, tak ať se nediví

Kdybyste za koumoušů dával ve škole pozor, nežvanil byste teď nesmysly.

 

hodnocení

0x
avatar ringo

Podle mne drahý byt a možná i telefon. Za byt 3+1 s internetem, kabelovkou a všemi zálohami platím za 4 lidi 4500. Za telefon 50 kč měsíčně.

ringo,,tak takhle bych žít nechtěla ...hrůza--tak třebas bydlí študáci -ale dočasně.----Můj dům -můj hrad! A ne společná noclehárna ,,br

Tuhle poznámku jsem vůbec nepochopil...

iz*

Odhaduji, že to byla reakce na cenu bydlení včetně energií. Zavináč si možná myslí, že jde o "sdílené bydlení". Někteří lidé nevědí, že se skutečné náklady na bydlení pohybují v částkách do cca 5.000 Kč.

Bydlím (sama) v družstevním bytě 1 + 1 (Praha, 45 m2) za podobnou částku jako Vy. Vč. energií (v těch je topení), vody, odpadů, tel. + internetu. Až doběhnou smlouvy za telefon s internetem, bude to o něco méně.

 

hodnocení

Já ale ještě nechci žít jako v 19.století,doteď jsem pracovala, vždycky se snažila věnovat se rodině a práci,nemarodila/ naštěstí / ,volný čas téměř žádný, ani nevím, co bych si s ním počala, nechci sedět v parku a dívat se na ptáky,ani je nemoct nakrmit,nechci ještě žít s dětmi,cítit se zavázaná,mít pocit, že jsem na obtíž, chci být soběstačná, pohlídat děti,když budu chtít, jet na výlet,do divadla, případně na menší dovolenou, myslím, že po těch 45 letech práce bych si to zasloužila,nemuset počítat každou korunu,jít si koupit zákusek, koláč, jsem v podstatě skromná, ale tohle mě štve. Sedět jako babička od Němcové , občas pohladit vnouče , na hlavě šátek, maximálně v rukou pletení a vyhřívat se na sluníčku , na to se naštěstí ještě necítím, ještě jsem se ale nevyrovnala s tím, že nic nemusím.

Úplně přesně vím, o čem mluvíte. Kdo tohle nechce pochopit, řeší svůj důchod za mnoho let a srovnává. Ani ho nenapadlo, zamyslet se tak, jak uvažujete vy. Uvažuje, "co by stará babka chtěla? Narvat jich několik do jednoho bytu nebo do starobince. Však co už?! Já na tom budu ještě hůř! Jestli se dožiju. Co ona vlastně potřebuje?! Nic! Na to, aby existovala, má dost!" *sok* Ty příspěvky, to je většinou hodně smutné čtení. *mala* Škoda, že se nedožiju toho, až oni budou ve stejné situaci. Možná, že pak jim dojde, o čem píšete. Vlastně píšeme. Možná, že je to nesdělitelné, že to nemohou pochopit.

babkazov,,,,,,,,,,,,můj plný souhlas..

annaa*
13.02.17 10:27

Můj také *palec*

I můj souhlas. Ještě nedávno jsme pobaveně sledovali v Tv, jak ti Rusové žijí, několik rodin pohromadě společná kuchyně... To bychom to dopracovali! Je to zoufalost. Na své důchody si důchodci už jednou vydělali a že se ty peníze prošustrovali, za to by měl jít autor sedět, nebo by se z rozpočtu státu měly našetřit zpátky.


doplněno 13.02.17 22:20:

Překlep. Prošustrovaly.

aladinka

Nic ve zlém, ale mně moc skromná nepřijdete. Chcete být finančně soběstačná, jet na výlet, do divadla nebo na dovolenou, ale přitom chcete mít své soukromí, s nikým se nemuset dělit, nikomu se nemuset přizpůsobovat, neotravovat se s žádným senilním chlapem... Možná vám to přijde jako samozřejmost a máte pocit, že na tohle automaticky máte nárok po těch odpracovaných letech, ale to žádná samozřejmost není. Věřte nebo ne, ale ani mnohé pracující mladé ženské si nemůžou dovolit žít samy, protože by to finančně neutáhly (natož tak ještě aby jezdily na dovolenou), a tak mnohdy setrvávají i v ne úplně funkčních manželstvích, protože jsou finančně závislé na svém muži - je to smutné, ale je to tak.

My tady v Evropě se dnes už i tak máme jak prasata v žitě oproti mnohým lidem z jiných částí světa, máme co jíst, žijeme v míru a v demokratické zemi, nemáme tady žádné přírodní katastrofy, máme zdarma školství a zdravotní péči na velmi dobré úrovni, a přesto zrovna u nás jsou lidi věčně s něčím nespokojeni a pořád remcají a chtějí víc a víc - mít na všechno peníze (na zábavu, na cestování, na užívání si), ale hlavně mít jen svůj píseček pro sebe, nikomu se nemuset přizpůsobovat, o niokho se starat - pohoda, klídek... Jenže takhle svět přece nemůže fungovat - vždycky to je něco za něco. Rozvedla jste se? Fajn, zbavila jste se otravného chlapa, který vám nevyhovoval, a teď jste volná jako pták, ale musíte za to přijmout "daň" v tom smyslu, že teď jste na všechno sama, a to i finančně, a že teď je to v tomto ohledu těžší. Myslela jsem, že ženská v letech ošlehaná životem si tohle dokáže uvědomit a má trochu střízlivější pohled na svět než nějaká mladá pipina, která si myslí, že může sežrat celý svět, ale jak tak vidím, tak asi ne.

Navíc vy živnostníci ještě míváte ve zvyku, že si na důchodové pojištění odvádíte minimum, a pak se divíte, že máte nízké důchody. I tak 10 tisíc mi nepřijde až tak nízká částka - moji rodiče mají ještě méně.

Tak pod tohle se můžu s klidem podepsat ;)

hodnocení

Nic jste nepochopila. Možná,pokud byste se zeptala babičky, jestli je spokojená , jak žila, možná by si ledacos přiznala. Nevíte, proč jsem se rozvedla, nevíte, jak jsem žila, neměla byste soudit. Možná, až se dostanete do důchodového věku, že si uvědomíte, že jste život prožila jinak, než byste chtěla, že všechno je pryč, že se nic nevrátí, nic nezměníte, a ze dne na den může přijít konec, nikdo Vás v podstatě nepotřebuje, na nic už nečekáte, všechny sny a všechna přání by bylo nejlepší zapomenout. Tady nejde jen o peníze, nějak se s tím poperu, děti mi taky řekli, že hlady nikdy neumřu, ale já bych chtěla něco víc,ne jen dožít. A na to nepotřebuji tisíce, jen by se mi hodilo něco málo navíc. Dále,vždycky jsem platila státu všechno, dovolenou jsem kolik let neměla, jen třeba 2 - 3dny - umíte si to představit? U moře jsem byla jednou, jinak nic. U dětí jsme se s mužem střídali, nemá cenu Vám to popisovat, stejně byste nevěřila. A protože vím,. že mladí to ani dnes nemají jednoduché, proto jim nechci zůstat na krku. Toho času až tolik zase nemáte, nemyslete si. Taky v mládí se mi zdálo, že v 50, 60, 70 letech má člověk život za sebou, co by ještě chtěl? Může se starat o zahrádku a mladým něco vypěstovat, odvést vnuky do školy, na kroužek, vyměnit zip u bundy, nasušit houby na zimu, vždyť má tolik možností, že? Mám děti bezva, vnuky mám moc ráda, jen mám pocit, že se pořád bojím, že nestihnu co bych ráda. Ale na to jste moc mladá tohle pochopit. ALE ŽIVOT STRAŠNĚ RYCHLE UTEČE, nenechte si ho protéct mezi prsty. Snažte si splnit aspoň něco, dokud je čas.

klas

aladinka - moje řeč, jen já a já a zase já, ale přičinit se to ne. Není zásluha, že někdo pracoval 45 let, dnes se má tak, jak odváděl korunky na pojištění. Zvýšit příjem nebo snížit výdej lze kdykoliv.

Klas, promiňte, ale kolik máte roků? Bydlíte ve městě nebo na vesnici bez MHD?

Aladinka - Už se těším, až jednou jeden z Vašich rodičů odejde, jak mu poradíte, ať se sestěhuje ještě s třemi důchodci do jednoho bytu. A víte na co se těším nejvíc? Na to, co Vám zbylý rodič odpoví! Mluví z Vás naprostá bezcitnost, aby se Vám to v životě nevymstil!.

aladinka

Ale já jí přece neradím, aby se sestěhovala se třemi dalšími důchodci. Psala, že je skromná... že by chtěla jezdit na dovolenou a do divadla. A má 10 tisíc důchod. Vždyť minimální mzda je 11 tisíc hrubého! A když se má zvedat, tak ještě plno lidí nadává, že by se zvedat neměla a co si to stát vůbec dovoluje diktovat podnikatelům, kolik mají platit. Třeba já teď mám v práci mzdový výměr na 12 tisíc a všechno ostatní navíc, co dostanu, jsou jenom nenárokové prémie! Nemocenská, důchod - všechno bude počítáno z těch 12 tisíc. Kolik myslíte, že budu mít já důchod, jestli se ho dožiju? A pak že já jsem bezcitná.

Já myslím, že 10 tisíc měsíčně důchodu je poměrně dost peněz, pokud člověk bydlí ve vlastním. Není to samozřejmě na vyskakování, ale dá se z toho žít. I mateřská je nižší.

Jinak moji rodiče bydlí s mým bratrem na vejminku v rodinném domě, který mu darovali, a mají tam věcné břemeno na dožití - nikdy se nikam stěhovat s jinými důchodci nebudou.

@pohanka: Jestli je to skutečně tak, že se manžel na ni po letech vykašlal a odešel za jinou, tak paní může zažalovat manžela, aby ji poskytoval nějaké výživné, pokud se dostala do tíživé situace. I po rozvodu vyživovací povinnost trvá.

pohanka*

Ale to je jenom moje domněnka, to paní neuvádí, to je její soukromí. Můžeme se jenom domýšlet. To, s čím operujete je omezeno nějakým časovým limitem od rozvodu a vzhledem k tomu, že paní již nyní pobírá důchod, není tato rada přínosná. Není totiž zcela bez prostředků.

pohanka*

Aladinka, Vy přece nemůžete vědět, jestli manžel tazatelky neodešel sám za jinou a nenechal ji po x letech manželství opuštěnou. To je nefér, takhle ji napadat.

můj podpis taky přikládám

Kdo má hodně(v podstatě všichni Češi), chce ještě více. Vyděláš 50 000kč/měsíc, za čas zjistíš, že je to málo a chtělo by to 100 000kč... a pak 1 000 000kč...

Ale tazatelku chápu. Má co má a chtěla by z tohoto ještě více. Psal jsem ji už níže, kde lze optimalizovat náklady a příjmy :)

 

pohanka*
hodnocení

0x

lenulakr napadlo mě, že dost velká položka je automobil. Tak nějak pouze odhaduji rozpočítané náklady na 1500 - 2000 Kč měsíčně? Ale asi to bude ještě kapinku vyšší.

Takže bych asi skoukla, jak u Vás jezdí autobusy a vlaky, popřemýšlela o novince tzv. sdílené auto, zjistila, jestli k Vám zaváží iTesco nákupy, jestli máte souseda či známého /důchodce/ ve vesničce, který by Vás v případě potřeby odvezl k lékaři a pod. Též bych na letní období popřemýšlela o kolu, či malém motocyklu, který by snad vyšel levněji. Ta suma, kterou musíte dát ročně do automobilu Vám udělá jednou ročně hezkou dovolenou. Na letiště Vás může odvézt i taxislužba.

Nepořádá obec nějaké výlety, divadelní představení pro seniory a občany města, většinou se objednává autobus? Též společenské akce, cvičení.

Chápu, že mít a jezdit autem, je velká samostatnost a nebude lehké se pro takový krok rozhodnout.

Pokud by neprošlo zbavit se auta, co z něj udělat naopak pomocníka pro potřebné. Mohla byste nabídnout, za nějakou úplatu, nepohyblivým občanům ve Vaší obci pomoc s obědem, nákupem, dovozem k lékaři a vyřizováním různých služeb. Poptat se a fungovat jako sociální /pomocná/ pracovnice, pomáhat. Nebo se tomu říká sousedská výpomoc. Zase byste byla ve své vesnici, a nějakou zlatku za to mohla také mít. Ti staří lidé mají přece příspěvky a z nich si mají platit právě takovéto služby, které sami nezvládnou.

Otázka je, jak staré auto máte a pokud bude nějaká nutná oprava, kolik by Vás to v autoservisu stálo.

rada*

Radila bych zustat jeste u sveho jobu dokud si pri duchodu nasetrite dostatecnou rezervu, cim dele to zvladnete, tim lepe. Ja jsem si take uz zazadala o duchod, ale dale podnikam, protoze jsem jeste zdrava a prace me zatim bavi. Budete mit dokonce mozna lepsi naladu, kdyz bude najednou dvoji prijem a moznost si doprat vic nez driv a zaroven neco nasetrit. Samotny duchod je akorat na odrikani a vecne pocitani, aby se vyslo a nenadelaly dluhy. Zalezi samozrejme predevsim na osobnich dispozicich, takze preji hlavne hodne zdravi.

 

cechacek*
hodnocení

0x

Část vychytralích Slováků nakoupila na vesnicích u hranic v Rakousku levné domky, kterými Rakušáci pohrdají a když tam žije 5 let tak mu penzi dorovnají do minima to je 857 Eur měsíčně , samozřejmě jezdí nakupovat na Slovensko. I když migrant je na tom malinko lépe, dostane pouhých 914 Eur, ubytování, nábytek a další vybavení je mu propláceno.

sebod*

Proč by ti Slováci měli být "vychytralí"?. Chovají se ekonomicky a dělají pouze to, co jim umožňuje zákon.

Teda vůbec nevím proč by jezdili nakupovat na Slovensko. V Rakousku nakoupí za tu samou cenu a možná levněji a kvalitněji. Viz ceny a kvalita produktů u nás v Čechách. A také si nemyslím, že by byli vychytralí, prostě využili svých možností. Což jim přeji a kdybych byla na jejich místě a líbilo by se mi tam, tak bych to udělala také.

 

hodnocení

0x
avatar babajaga

Už je asi pozdě toto řešit - ale neměla jste ten svůj krámek pouštět někomu jinému. Byla jste tam zvyklá, znala jste lidi a rozuměla své práci. A měla jste to doma. Pokud Vám zdraví slouží, nebylo přece na překážku tam prodávat dál. Třeba s nějakým omezením - odpoledne dřív zavřít, jeden den jen dopoledne apod. Abyste tam nebyla pořád. A jistě by se Vám žilo líp, měla byste výdělek + důchod.

Už je ale asi pozdě, pokud to převzal někdo jiný. Jestli ale ne, co znovu otevřít? Lidé by byli rádi, kdyby se jim jejich krámek znovu zpřístupnil.

Jinak - pokud po Vás někdo pokračuje, určitě jste dostala zaplaceno za zbylé zboží, za zařízení /pulty, kasa, mrazáky, lednice...atd./, když jste končila, takže zřejmě máte nějakou slušnou sumičku. Ale chápu, že když se nedoplňuje, jednou se rozkutálí. Jaga.

S tím skončením to byla škoda. Byla by jste ve svém, dělala to, co umíte a mezi lidmi, které znáte. Co se zeptat současného majitele? Jede třeba pro zboží, jede k lékaři, na úřady...mohla byste ho aspoň občas v prodeji zaskakovat. A něco si přivydělat. I když malý vesnický krámek by asi 2 lidi těžko uživil.

pohanka*

Mluvila jsem kdysi s paní, která provozovala malý krámek na vesnici. Byla tam skoro pořád, soboty, neděle, v pondělí volno, ale najížděli dodavatelé, tak tam stejně musela.

Hodně lidí doběhlo koupit jenom co zapoměli. Jinak přiváželi velké nákupy z okolních marketů. Paní kolikrát chtěla zavřít, již to skoro neutáhla, ale nějaké živobytí z toho měla a starým lidem to nemohla udělat. Ale nyní s těmi pokladnami od Babiše, bude zase o kousek blíž krámek zavřít!

A jestli ty krámky provozují právě takové paní před důchodem, nebo důchodového věku, nedivím se, že si již nechtějí nakupovat pokladní systémy a všechnu tu starostlivost okolo internetového připojení, účtování apod.

Ona ta práce v krámě je i dost fyzicky náročná, celý den na nohách, zakládat nové zboží, člověk se nezastaví.

 

prazskejpepik*
hodnocení

0x

na "dětech"

 

liska*
hodnocení

0x

Já jsem v 66 zase začala dělat. Sice něco zcela jiného, než je můj obor a jen za 60,- na hodinu u soukromníka. Tak mám čtyři hodiny denně smysluplnou náplň, pohyb, kontakt s mládím a pár tisícovek na " důchodcovský nadstandart". Vytipujte si, ptejte se v okolí, kde by brali brigádnici. Dojíždění bych nebrala, to bych výplatu projezdila.

To není špatné řešení. Klidná, časově nenáročná brigáda člověka udrží ve formě a poklusu. Není čas lenošit a stárnout. To schvaluji.

 

hodnocení

0x

Pokud jste zdravá, tak mně napadá možnost úklidu v domácnostech, nebo tepování koberců a čalounění, interiérů aut. Na to není třeba počáteční velká investice.

 

vanad1*
hodnocení

0x

Pokud máte 10000 Kč důchodu, tak jste na tom poměrně dobře. U nás jeřábnice v produktivním věku mají 11000 čistého. V důchodu nebudou mít zdaleka tolik, kolik vy teď. Nemáte si tedy na co stěžovat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]