Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Roční zúčtování daně

Od: honza123321 odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

měl bych dotaz, zaměstnavatel mi řekl, že mi v březnové výplatě, kterou dostanu k dubnu bude provedeno roční zúčtování daní za rok 2016.

Rok 2016 měl u mé osoby následující strukturu: od 1.ledna do 30. října jsem byl studentem, od 15. října jsem již zaměstnán na HPP u zaměstnavatele. Je tam tedy plnyulý přechod mezi těmito časovými úseky. Někdo mi říkal, že bych měl obdržet nějaký přeplatek spolu s výplatou za to, že jsem studovatl, druzí mi zase říkali, že budu něco doplácet, proto bych se rád zeptal, jaká je s tímto zkušenost, omlouvám se za pro někoho zcela jistě hloupý dotaz, ale zajímá mě co očekávat, sám jsem tuto informaci nikde vyčíst nedokázal, proto se obracím na Vás. V období studia jsem pracoval pro stjeného zaměstnavatele brigádně, na DPP

Děkuji za odpověď

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

lucky*
hodnocení

0x

Zdravím, nejsem odborník, ale co si léta dělám vyúčtování daně jako řadový zaměstnanec, tak mi vždycky vyšel přeplatek. Letos jsem totéž dělala u sestry - studentky, která v průběhu roku ukončila studium a měla i nějakou brigádu. V podstatě jí vrátili to, co jí bylo ve výplatě "strženo" jako záloha na daň.

iz*
hodnocení

0x

Nejde o vrácení přeplatku za to, že jste studoval, ale za období, v němž jste nemohl uplatnit slevu na poplatníka → např., proto, že jste studoval, byl dlohodobě nemocen, v evidenci na ÚP apod.

Základní daňovou slevu na poplatníka lze uplatnit za celý rok i v případě, že jste nepracoval po celý rok. Slevu na studenta lze uplatnit pouze za měsíce, v nichž jste byl studentem.

Jak z názvu vyplývá, jde o přeplatek daně, tzn., že lze vrátit maximálně tu částku, kterou jste na daních skutečně zaplatil.