Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Povánoční výprodej a slevy

Od: kupujici odpovědí: 8 změna:

Také jste s nákupem čekali na slevy? Pokud ano, ušeřili jste?

Moje zkušenost: Dosloužil mi elektrický holící strojek, tak jsem se rozhodl pro konkrétní tip, který v Okay začátkem prosince stál 1990,- Kč. Řekl jsem si, že počkám na slevu. Týden před vánocemi byl slevněný o 30% a výsledná cena po slevě byla 2300,- Kč. (Tehdy jsem se rozhodl, že si jej koupím přes internet za 1699,- Kč a už jej mám doma.) Teď má Okay další super slevu a dnes jsem se byl schválně podívat, kolik ten strojek stojí - cena je nyní téměř 2800,- Kč.

Takže z 1990,- Kč, dvě velké slevy způsobily, že cena je nyní 2790,- Kč.


doplněno 29.12.16 09:20:

Tak mě napadá, jestli by se tím neměla zabývat ČOIka, protože je to klamání spotřebytelů.

Oni sice skutečně slevnili, ale klamali o původní ceně. Původní cena byla dlouhodobě 1990,- Kč. potom na lístek napsali, že původní cena byla 3300,- a s té to slevnili na 2300,- Kč. A při další slevě už bylo uvedeno, že původní cena byla přes 4000,-.

Myslím si, že takové obelhávání spotřebytelů je trestné.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Týýýjooo, to jsou věci! Jeden by nevěřil! Fakt se musí stále kontrolovat. Ale co lidi, kteří nemají pc?! Hnus je to! *blee*

 

hodnocení

0x
avatar marianda

Tak to je opravdu hnus. Vse co planuji nakupovat nejakou dobu sleduji, kupuji az tehdy, kdyz je cena nizssi. Ridit se jen cedulkami kolik desitek procent je sleva, je opravdu pristup naivky blahove. Samozrejme jsou veci, ktere se musi poridit rychle, kdyz treba doslouzi lednice, v tom pripade pomuze ten internet. Udelal jste dobre, ze jste si to koupil na netu.

 

hodnocení

0x

Na slevy nikdy nečekám, jelikož jsem ten jejich podvod už dááávno prokoukla. Ano, tohle přesně dělají téměř všichni prodejci. Stalo se mi týden před vánoci, že jsem potřebovala kokos do cukroví. Jela jsem do Tesca a tam všude velké cedule AKCE na kokos, POUZE za 49.90 půl kila. Moc se mi to nezdálo a navíc to byl ten strašně nahrubo strouhaný, který se musí doma ještě pořádně umlít, protože to je do těsta vyloučeno v tom stavu v jakém ho prodávají. Ale vrazila jsem si dva pytle koše, potřebovala jsem ho. No a pak jsem šla jinam a hledala něco úplně jiného a koukám, úplně dole je srovnaný ten samý kokos, ale za 34.90. Tak jsem ten pytel vzala a šla s ním ke čtečce kódů a tam mi vyskočila cena 49.90 Šla jsem s tím za jednou zaměstnakyní a ukázala jí to a zeptala se co to má znamenat. Koukala chvíli jako vyoraná myš a pak se sehnula a pravila, že to teda odstraní. No ale to teda ne! Okamžitě jsem ji zarazila a řekla, že já chci ten kokos za tu cenu, kterou mají tady napsanou. Odběhla pro svou nadřízenou a ta to na mne zkusila že to jako nejde. Přerušila jsem ji a řekla že to jít musí a že prostě trvám na tom, aby mi prodali produkt za uváděnou cenu. Pochopila ve třech vteřinách že já se obalamutit nedám a změnila politiku. A že prý to mám u kasy zaplatit, že ona nemůže jít měnit cenu na kase, ale pak mám jít na informace, kde mi rozdíl dají zpět. Což se také stalo. Takže oni ten kokos měli před těma vánočníma úžasnýma akcema o 15 korun levnější. A pak udělali akci pro "blbce" za které nás mají a hezky ho zdražili. No a tak je to s každým zbožím. A ty povánoční slevy to je ten samý podfuk. Jak může někdo prodávat zboží se ztrátou? Vždyť by se do měsíce položil. Neměl by přece na nákup nového zboží, protože by prodejem svých zásob nejenom nic neztržil, ale ještě by musel doplácet z vlastní kasy. A z čehopak by asi zaplatil zaměstnance a tak dál a dál... Takže ty 70% slevy je velká lež a hlavně zlodějna.

 

mert
hodnocení

0x

Povánoční, vánoční, novoroční a black friday slevy jsou jen mýtus, jak nalákat hlupáky do obchodů. Klasické triky slevy až xx%, ceny již od xxKč atd. Mám třeba vyhlídnutých pár věcí, kde sleduji vývoj ceny a vše drží i přes všechny super vánoční slevy, svojí původní cenu jak židovská víra, nešlo ani o korunu dolu. Souhlasím s Vámi, že dokonce něco i zdražilo. Loni, předloni a roky předtím, vždy stejná zkušenost. Jestli něco zlevní, tak neprodejné ležáky, zastaralé výrobky, loňskou konfekci atd. Obvykle to je i v jejich likvidační slevě srovnatelné s běžnými cenami na netu. Vždy, když vidím reportáže o tom jak národ vyráží na (po)vánoční "slevy" nebo se rve o pár kusů zastaralé elektroniky na black friday, tak se královsky bavím. Žádné slevy to nejsou, pouze marketingové triky, jak přilákat plebs, který když vidí obrovské cedule s nápisy sleva, tak kupuje jak smyslů zbavený.

majsterjoe*

Mýtus je to pro toho, kdo si nedokáže cenu pohlídat. Je spousta obchodů, kde se sleva dává z opravdové ceny zboží. žádné nadhodnocené zdražování před slevou, ale skutečná sleva kvůli novým kolekcím a pod. A to se hlavně týče textilu. U elektroniky je to mnohem horší, ale díky bohu v dnešní době není problém si ověřit skutečné ceny na internetu. Nebo u konkurence osobně.

Prostě nesmí člověk věřit všemu, co je psáno a používat selskej rozum.

V létě mě umřela lednička. Tak jsem si na netu vybral typ, co se mi líbil a vyrazil po obchodech. Kde ji neměli skladem, nebyl problém ji do druhýho dne objednat a dodat. Menší prodejci měli většinou +- stejnou cenu o malinko vyšší než na netu. Ovšem čím větší řetězec, tím vyšší cena. Nejdražší bylo, i s mohutnou akcí mínus DPH, Okay.

Nakonec jsem koupil v jedné menší elektře, o dva tisíce levněji než byla nejdražší jinde.

 

fjbc
hodnocení

0x
Já chodím ve slevach nakupovat oblečení a to opravdu levnější je (když dobře vyberete).

 

mert
hodnocení

0x

Pokud je udáte, tak se tím ČOI zabývat bude, ale myslím, že z toho vyváznou. Jelikož mám takový pocit, že jim stačí prokázat, že za tu cenu (třeba ty 3 nebo 4 tisíce) ten výrobek někdy skutečně prodávali. Obvykle pro to používají tzv. maloobchodní cenu při uvedení výrobku na trh. Čili nadhodnocenou cenu za kterou se to téměř nikdy neprodávalo, resp. prodávalo, ale třeba jeden den nebo týden po uvedení na trh. To jsou pro ně zadní vrátka, aby mohli prokázat, že zlevnili o tolik %, že si nemůžou vymýšlet libovolně úplná hausnumera. Fakticky to samozřejmě žádná sleva není, ale marketingově to vypadá úžasně (pro někoho, kdo nesleduje skurečnou cenu výrobku v čase). A obchody samozřejmě vědí, že takových ostřížů je minimum, že stačí napsat hodně velkým písmem sleva a prodá se to líp, než když to bylo levnější a bez slevy. (PS: ještě drobná gramatická vsuvka, předem se omlouvám za hnidopišství - Sleva X ale zlevnit; spotřebitel)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]