Nejste přihlášen/a.
Já se vlastně neptám, rád bych pomohl i jiným. Takže jsem zjistil, že když mi je tak nějak pocitově divně tam někde, kde je břicho, žaludek, sním dvě větší mrkve a uleví se mi. Účinek je okamžitý. Zvláštní.
Nejspíš mrkve pomohly od překyselení žaludku./ Hodně pokousat./ Jinak syrová zelenina se má jíst k tučným jídlům, že odlehčí žlučníku, když tuk "nabalí " na sebe.
Měla jsem doma lékaře a věčně ho zlobil žlučník. Už je bez něj. Vůbec se zdravou stravou nezabýval. To jen pro úvahu. Čtěte si hodně o zdravém životním stylu, o potravinách, bylinách. Učte se rozumět svému tělu, jak si zvednout imunitu, kondici. A najděte si svoje metody. Jednu už máte. Měli jsme v latině přísloví: Příroda léčí, lékař pečuje o nemocné.
Snacha se po syrové mrkvi osype, opuchnou jí oči, pálí v nose. Je na ni alergická, ale vařenou může v pohodě. To jen pro zajímavost, jak to má někdo jiný.
Co se týká mrkve, mám vyzkoušeno na dětech i na sobě, že syrová mrkev mírně projímá a vařená výborně působí proti průjmu, když se jí sní víc. Jinak ji pojídám tak i tak, nic zlého se mi po ní neděje.
Maky, to máš pravdu. Dříve, když měly děti, miminka, průjem řešily jsme to uvařenou a namixovanou mrkví. Případně namixovanou mrkví s rýží. To bylo v době, kdy jsme takové problémy neřešily s lékařem, ale s maminkou nebo babičkou. Babské rady. Později, když už děti byly batolaty, jablíčkovým kompotem. Také banán jsme naškrábaly lžičkou. Vzpomínáte? Záměrně píšu pouze o maminkách, protože otcové se takových záležitostí nezúčastňovali.