Kavárny- kvalita, ceny + neznalost obsluhy

Od: Datum: 13.12.16 19:24 odpovědí: 10 změna: 14.12.16 21:43

Dobrý večír,

spíše než otázka je to taková debata. Pro ty, kteří si rádi dopřejí dobrou kávu. Jak jste spokojeni s kvalitou obsluhy v našich kavárnách, případně s jejich znalostmi?

Byl jsem v opravdu pěkné kavárně. Super výbava na baru. A zašel jsem chvíli dovnitř posedět, jelikož byla zima a já musel chvíli čekat. Abych neměl vysrklo za 5 vteřin espresso, tak jsem si řekl, že si vezmu větší. Bral jsem lungo, dostal jsem risretto. Neřešil jsem to, protože chápu, že se to může v hlavě ve frmolu pomotat, kort, když si to nikam nezapisují. A tak jsem se alespoň upřímně zasmál, že jsem to teda pěkně schytal :) .

Ale co mě primárně trápí je kvalita. Mám doma jednopákový kávovar, nejsem žádnej barista a kafe si dělám dobrý. Obvykle cappuccino. A to si taky beru, když někde jsem, abych porovnal, kdo má lepší :) . Krom toho, že já ho mám o 90% levnější, tak ýsledek mě překvapil snad jenom v 1 kavárně. Ostatní třídu pode mnou, případně chutí na podobné hranici. Mikropěna, to radši ani nekomentuju, to už jsme zase na dně. Když jsem jednou probíhal okolo tchibo kavárny v obchoďáku, zeptal jsem se, jak dělají mikropěnu. A prej to taky neumí a dělají normální "nabobtnalou" pěnu s vělkými bublinami. Kupoval jsem tam jenom konvičku. Nakonec po čase a tréninku (a pomoci youtube) mám už poměrně dobré výsledky, stokrát lepší než kavárny, na malování do kafe to ještě není, ale je to paráda. I chuťově a neutrácím majlant.

A já si říkám- neměli by v kavárnách umět udělat opravdu dobrou kávu? Vždyť už jen ten název. A prdlačky... možná je to tím, že jsem v menším městě (50 000+), nevím, ale neměla by to být překážka... Jestli personál není motivovaný, nevím. Ale je to jejich práce, není nutno, aby za každého platik zaměstnavatel školení. Já jsem si to taky vzal jako takový koníček..., občas něco přečtu o kafi, nastuduju, zkouším.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.12.16 19:42

Těžko můžete chtít něco takového, když i základní pravidla obsluhy hosta ovládá možná ani ne 20% personálu, a to neřeším úplné pajzly. Ti lidé zřejmě většinou ani nejsou v oboru vyučeni, prostě to dělají ženské, které nesehnaly nic jiného. Je to opravdu děsné, ale když se mi poštěstí padnout na obsluhu, která neudělá zasadní chybu, mám z toho úplně sváteční pocit. Tedy ne vždy, nedávno nás takto jedna taková mladá paní obsluhovala a ve mně se už sačal usidlovat takový ten spokojený pocit z profesionální obsluhy, když v tom došlo k tomu, že dotyčná donesla jídlo babce a dědovi, kteří ale začali tvrdit, že tohle si neobjednali. (I jsem si všiml, jak k tomu zmatení zřejmě došlo, dotyční si původně sedli k jinému stolu a pak si přesedli a servirka si to pamatovala podle stolů). Jenže jak ta po nich vyjela bylo úplně neuvěřitelné, řvala po nich přede všemi hosty, že ona moc dobře ví, co si objednali a oni celkem v klidu, ať laskavě zavolá majitele, ona na ně dál jen vztekle ječela. Tolik asi k těm profesionálům. :(

Datum: 13.12.16 20:06
avatar

Dobrý večer, ano dobrého baristu člověk jen tak nepotká, jsem ze stejně velkého (malého) města a vím pouze o jedné kavárně v které dostanu kávu jak má být. Pořídili jsme si také pákovku, připravujeme kávu z místní pražírny, takovou krásnou cremu na espresu jsem v mnoha kavárnách neviděla. Děláme si espreso do skleněných šálků, je krásně vidět ten lavinový efekt. Stejně tak ručně pěněné mléko bez bublin, žádný problém. Občas se povede i nějaký ten abstraktní obrázek

Není to žádná věda, jen to chce cit a chuť se to naučit. Takže i já žasnu. řemeslo braň se*hej*

Od: mot
Datum: 14.12.16 00:51
pokud maji v kavarne unifikovane kavy typu illy, lavazza, segafredo, tak si tam ani nema cenu kavu davat, bude chutnat stejne...nudne, bez zajimave chuti.
a v tchibu maji vlastne prodavacky co umi udelat nejaky kafe nebo baristky co umi prodavat spotrebni zbozi?
Datum: 14.12.16 17:38

Prodavačky... Což je celkem mrzutý vzhledem k provozovateli... Tchibo :).

Datum: 14.12.16 06:42
je to všude stejné...
pokud někoho jeho práce nebaví a chodí tam jen proto aby měl nějaké zaměstnání , tak aby se ve své profesi vyvíjel musí jej majitel motivovat a jelikož to stojí peníze tak na to většina kašle.
Na druhou stranu je to pak také o tom že zákazníci nevyžadují dodržování rozumné kvality služeb a nedají to majitelům vědět.
Od: balzerka
Datum: 14.12.16 12:00

Když jsem někoho obdivovala, že něco umí, tak otec vždycky říkal: Vždyť se tím živí ! Asi to dneska neplatí. Líbí se mi, když vám obsluha dělá kávu se zájmem, prostě je na něm vidět, že ho to baví. A když se něco ohledně kávy zeptáte, tak ožije a vysvětlí. Jen je málo takových kaváren. Já mám jednu takovou, kde navíc k dobré kávě dávají i domácí zákusek . Jenže ta má zase jiné mínus. Začaly se tam setkávat maminky s dětičkama. I víc kočárků. A mne nebaví poslouchat jejich hlasité rozhovory. Nejvíc mi chutná kafe v uklizené kuchyni, když si zrnka sama namelu na starém mlýnku. Už jen ten rituál..Jdu si dát kafe

Od: krtek*
Datum: 14.12.16 12:12

"každý dělá do výše svého platu"...tohle platí všude...na co by se měli dřít když to nemají ohodnocené, že :)

Datum: 14.12.16 13:18
jenže toto v případě kavárny moc neplatí...
není žádná úspora času ani energie v tom jestli udělám kafe správně nebo špatně.
stejně tak jestli budu na zákazníka milej, nebo se budu tvářit jako...
Od: mp
Datum: 14.12.16 21:43

A to Vás pane Krtek musím upozornit na Váš velký omyl. Ale nejste sám. Jako fotbalista, který sedí na lavičce, jako začínající pracovník, o kterém firma nemá ještě zkušenosti a pod. Radím Vám, dělejte vždy na maximum (pokud teda nejste pohodlný a nebaví vás to). Obyčejně, kdo pracuje upřimně s tím, že ho to baví a jde mu o tu práci, tak se mu to v naprosté většině případů vyplatí (jak finančně tak v profesním růstu). Někdy to trvá déle, ale dobrá práce se vždy zatím prosadila. Nevěřte ničemu jinému - opak šíří jen líní a neschopní (nebo všehoschopní) lidé.


doplněno 14.12.16 21:57:

Ale to jsem odbočil, vlastně jsem chtěl reagovat na to kafe. Ta kultura kávová se u nás zatím jen buduje. Až to bude jako třeba v Chorvatsku (a to nemám na mysli turistické pasti, ale obyčejnou kavárničku v zapadlé vísce), kdy tam zastaví řídič dodávky, k němu přisednou dva montéři a tři místní dědové a objednají si v devět hodin ráno malou výbornou kávičku a pak jdou zase po své práci, tak tam bych to hledal. U nás zase máme docela dobrou pivní kulturu, podle mě nikdo špatné pivo nevypije, to je raději vyleje hostinskému na hlavu. Takže musí se začít zezdola (jako ze vším). Pár nadšenců a fandů kávy to nezachrání. A ještě jak někdo píše, jak ty komerční značky (lavazza, illy a pod) chutnají stejně. Dodávám - kdyby tomu tak alespoň bylo, někdy chutnají spíše strašně v rukách neznalých kavárníků.

Datum: 14.12.16 20:35
avatar

Já si myslím, že v tomhle je to stejné jako na malém krámě. 4 roky jsem dělala brigádu ve večerce na malém městě. Šéfová mě zaučila dobře, první dva měsíce jsem uklízela, učila se krájet salámy, podala, co bylo třeba, doplnila zboží. Pak teprve k pokladně, stávala u mě, když jsem vracela. Pak práce se zákusky, pak zmrzlina, pak terminál na Sazku, až asi po půl roce. Vedle mě se celé roky střídaly holky, žádná nevydržela, tak to šéfovou přestalo bavit, zaučovat lidi. Pak se vůbec nedalo divit, že holky stály za prd. Nakonec šéfovou přestal bavit celý krám: ráno jsem přišla, šéfová odjela a nebylo označené zboží cenami a když se mě lidi ptali, kolik to stojí, říkala jsem "bohužel, šéfová mi tu nenechala ceny", nebo jsem si nějakou přibližnou vymyslela. V lednici byl nový salám, aniž bych věděla název a složení, nebo nějaké nové zboží, o němž jsem nic nevěděla (náplň krosantu, alergeny v nějaké potravině...).

Ono asi ani z přirozenosti věcí není možné, aby každý pracovník byl na 100% oddán svému řemeslu nebo povolání a schopen či ochoten dohánět znalosti ve volném čase, tak si myslím, že šéfové musí být trošku tvrdí a dohlížet na ně. Zaučit pořádně a ne "tady je krám a starej se". Ze začátku, když ještě šéfová měla nějakou sílu, tak holku, která frkala a nezajímala se, vyhodila. Tak to holt musí být. Jestli tu práci nechceš dělat pořádně, tak ji dělat nebudeš vůbec. Co se mně nevyprávěla o různých potravinách, rozdíly mezi víny, různými typy alkoholu (lidi se taky chodili radit, co vzít postarší dámě za lahvinku atd.), o uzeninách a k čemu se co používá (já to nejím, tak jsem nevěděla), jak se s čím vaří, na co jsou různé smetany a podobné detaily. Bylo to nutné a je to nutné u všech zaměstnanců pracujících v obchodě a pohostinství.

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.