Jak jíst?

Od: Datum: 10.11.16 22:59 odpovědí: 4 změna: 11.11.16 08:36

Dobrý den,

Vím, že o hubnutí tu toho je spousta.

Je mi 20 let a potřeboval bych shodit cca 15kg.

Základem je pohyb a hlavně jídlo.

S pohybem ani problém není pracuji na lince v automobilce, kde se pochopitelně člověk dost hýbe a dost toho nachodí. A potom hraji fotbal. + možná začnuu chodit do fitka podle času.

Hlavní problém je ve stravě o které bych potřeboval poradit jak a co jíst.

Hlavně v práci. Bohužel mezi pracovní periodou, která trvá 2 hodiny mám vždy 10 minut pauzu. Úplně přesně nevím co si v té 10 minutové přestávce vlastně mám dát k jídlu.

Mám 3× tuto 10 minutou přestávku a potom 1×30 minut na oběd.

Momentálně jím dost v práci pečivo. Co si budeme povídat to je to nejhorší co může být. Uvědomuju si to. Chtěl bych úplně pečivo vynechat. Slyšel jsem že to dělá hodně.

Ale co je dobré jíst, aby neměl každý den to samé, prostě tolik mě toho nenapadá. Hlavně ta rychlá strava za pár minut a jíst zase dělat taky není ideál.

Děkuju za každou odpověď toho jak vlastně celé hubnutí funguje a co bych mohl vlastně hlavně v té práci a mimo ji jíst.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.11.16 01:09
avatar

Právě jsem dočetla zajímavé odpvědi v podobné otázce. Jde tam sice o více kg, ale zásady jsou stejné.

Datum: 11.11.16 08:18

Jak to řeším já? Ke svačině jablka, kedlubny, papriky. Ke snídani si nosím sklenici s půlkou velkého Selského jogurtu a přimíchám ovesné vločky s kukuřičnými. K obědu vařené rýžové nudle smíchané s restovanou zeleninou (hodně cibule, pokrájená mrkev, paprika, česnek, mladá cuketa) a kořeněné větším množstvím kurkumy, trochu čili nebo feferonku a ždibet soli, možno i zázvor. K večeří pak 10 dkg tvrdého kvalitního sýra a česnek, paprika. Rozhodně bez pečiva. K snídani místo jogurtu občas vystřídám kostku tvarohu se lžící domácí zavařeniny a lžící medu, trochu mléka na zředění. Jednou za čas si koupím kvalitní klobásu a sním jen tak s česnekem bez pečiva.

Od: honzik
Datum: 11.11.16 08:36

ano základem, ať už člověk pohyb má či ne, je jíst - nehladovět a jíst 5x denně (snídaně, svačinka, oběd, svačinka, večeře) v malých dávkách a kvalitní potraviny. A snažit se držet přibližně ten poměr 60/25/15 (sacharidy/tuky/bílkoviny). Je snad každému normálnímu člověku jasné, že slušným obědem se nerozumí houska se škvarkama, ale např. nějaký libový maso s rýží a se zeleninou. Zásadní chybou je hladovět nebo vynechávat svačiny (např. kus ovoce dopoledne, kus zeleniny odpoledne). Ale lidé jsou nepoučitelní a hledají radši pilulky nebo se ničí hladověním.

Od: honzik
Datum: 11.11.16 08:22

To nejhorší, co člověk může udělat, ale většina hubnoucích to dělá, je snažit se zhubnout hladověním. Nejdůležitější je, aby byl výdej vyšší, než příjem to je snad jasné. Ale to, že si někdo myslí, že má dost pohybu, ještě neznamená, že ho dost opravdu má. Pravidelný sport má tu výhodu, že se zrychlí metabolismus a tělo hubne i když zrovna nesportuje. Zásadní je nastartovat tělo na spalování vlastních tukových zásob, ale hladověním cesta nevede. Základem je jíst všechno i tuky, protože kupodivu, když tělo tuky a dostatek živin z potravy má, tak nemá důvod je ukládat do vlastních tukových zásob. Zdravý člověk by měl denně přijmout v podílu cca 60% sacharidů, 15% bílkovin a 25% tuků. Nelze! cíleně vynechávat některou z těchto základních živin. Tuk v přijímané potravě je pro tělo nezbytný, nejen proto, že se v něm rozpouští mnoho vitamínů a látek. Sacharidy tělo potřebuje, aby vůbec mělo energii. Hladovějící tělo se snaží, cokoli navíc, okamžitě ukládat do tukových zásob na horší časy. Navíc takový člověk je dlouhodobě unavený, podrážděný, nemá energii a je riziko, že tělo bude likvidovat vlastní svalovou hmotu.

Zásadní je skladba jídelníčku. Nejíst "blafy", ale snažit se jíst zdravě a klidně větší množství méně energeticky vydatných potravin, přesto hodnotných tím, co obsahují pro tělo prospěšné. Pečivo není mor. Ale je mnohem jednodušší namazat si rohlík se salámem, než si vařit něco pořádného. Na kvalitním pečivu (kváskový chléb, celozrnné pečivo) není nic špatného.

Zásadní je jíst pravidelně, v malých dávkách a 5 x denně. Obdivuhodným příkladem je pan Vohnout z Maxim Turbulenc, který se zhubl přes 70 kilo. Doporučuji si něco o tomto člověku najít, co se mu podařilo.

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.