Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Animace předmětů ve starch filmech

Od: jarina odpovědí: 14 změna:

Zajímalo by mě, jakým způsobem jsou animované předměty (popíšu dále) ve starých filmech, kdy ještě digitální svět (v komunistickém Českoslovenku tehdy tuplem ne) neexistoval. Zaujalo mě to, že přestože to vypadá, že animace má "nízkou snímkovou frekvenci", přesto nepůsobí rušivě. Mám teď na mysli předměty typu pohybující se skříň, figurky, přízraky, nebo plastelínové postavičky (třeba v sérii(?) filmů o chobotničkách)

Bez ukázky by to nešlo... myslí třeba tohle ( Chobotnice z druh/... kdyby opět nešel link, tak je to čas 59m46s), tam ale animace vypadá plynule zrovna, přesto by mě to zajímalo.

- nebo další ukázka (seek 2m48s) to pro změnu není český původ, ale zase je tam mírně vidět ty pomalejší animace (i když říkám, že to není trhané, doslova, jako kdybi se videu nastavilo např 10 fps pevně), ale svým způsobem je to mírně skokové, ale nepůsobí to na mě tak trhaně

zajímaly ba mě tyto 2 věci
-konkrétně ta technika animace. to se dělalo snímek po snímku?
-co způsobuje, že ty animace nepůsobí tak trhaně vizuálně?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ctenar*
hodnocení

0x

Je to snímek po snímku. Nastavit scénu, exponovat políčko, trošku pohnout figurkou, exponovat políčko atd.

Další dobrý příklad je seriál "A je to!" (Mat a Pat).

Je to prostě dobře udělané s minimálními změnami mezi snímky, proto to vypadá nerušivě.

 

nikdo*
hodnocení

0x

jarina: ta "komunistická" animace byla na tehdejší špici animace. I bez počítačů, o kterých si ostatně mohli nechat zdát i na tom "západě". Ale o historii počítačů to tady není. Přečtěte si něco p. Karlu Zemanovi a dalších z ateliérů ve Zlíně(tehdejším Gottwaldově).

A abych odpověděl: Opravdu se to snímalo snímek po snímku. Tedy 24 snímků za sekundu. Spočítáte si snadno, kolik bylo potřeba obrázků na jeden 5min, večerníček. Pokud to bylo kreslené bylo potřeba nakreslit opravdu pro každou vteřinu 24 obrázků. A to, že nepůsobí trhaně, je dáno právě tou frekvencí 24 snímků za sek. Při téhle rychlosti už lidské oko nevnímá jednotlivé obrázky, ale vnímá je jako pohyb.

Prakticky se snímalo dvanáct snímků na vteřinu záznamu, kvůli náročnosti projektu. Ty tazatelovy trhané filmy jsou promítány těmi 12 fps. U těch plynulejších (chobotnice) se to provádělo tak, že se nasnímaný film kopíroval a promítaly se dva stejné snímky po sobě (s posunem, prokládáním) aby se docílilo oněch 24 sn/s.

jarina
hodnocení

Filmy Karla Zemana znám, to je uplně jiná třída Apat a mat také jsem sledoval

 

hodnocení

0x

Tušíte, co je to film? To jsou statické snímky rychle po sobě zobrazované. A je úplně jedno, jestli byly nasnímány pár milisekund po sobě nebo po dvou hodinách.

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Kdysi byla ČSSR v tvorbě animovaných filmů na světové špičce. Tady máte postup při natáčení večerníčku i s rozdělením práce mezi jednotlivé pracovníky. Jednoduché to není a s prací na PC to nemá vůbec nic společného. Nějaké "snímkové frekvence"jsou jen druhořadá technická záležitost. Film měl prostě takovou frekvenci, v jaké ho štáb vytvořil. Takto vytvořené filmy mají své kouzlo, na rozdíl od současných animovaných filmů je každý jiný a každý je o něčem. Ty dnešní se od sebe sice občas liší dějem, pokud v nich tedy vůbec nějaký logický děj je, a to taky ne vždycky. Většina jich je jak podle šablony (rvačky, ničení, nesmrtelnost "hrdinů", nadpřirozené síly... a to i ve filmech pro nejmenší *blee*).

jabraka*

Měl jsem to štěstí,že v dílně Hermíny Týrlové v atelierech na Kudlově ve Zlíně pracoval i můj bratranec právě na seriálu Pat a Mat.Výtečný výtvarník a malíř L.Pálka tam tvořil několik let,než seriál převedli do Bratislavy.

JABRAKA

 

hodnocení

0x
avatar samurraj

Přesně nad touto otázkou jsem si také nedávno lámal hlavu. Doma jsem zkoušel udělat animaci točícího se mlýnku na kávu. Tzn. nafotil jsem mojí zrcadlovkou asi 30 snímků a ty nechal zařadit za sebe, aby vznikla pohyblivá animace. Vypadá to dobře, co se týče plynulosti, jediné, co je vada na kráse a neumím si s tím poradit je to, že i když jsem fotil na manuál, ze stativu s ručním ostřením a vždy se stejnými parametry, je v každém snímku znát např. více osvitu, v dalších pak více stínu apod. No a pak to po poskládání trošičku kazí krásu.

ctenar*

To je asi jeden z důvodů, proč je ve filmovém týmu osvětlovač. Aby ve filmu něco bylo vidět a aby celkově scéna jasově "nepumpovala". :-D

Asi ti tam pronikalo moc denního světla. Jestli jsi měl jen ten jeden blesk, tak ti předměty na scéně náhodně házely stíny podle toho, co bylo zrovna blíže k blesku. Co takhle dát kolem odrazné plochy s alobalem pro vytvoření více zdrojů světla z jednoho blesku?

Pokoušel jsem se takhle doma nafotit květ ibišku (ráno poupě, během dne rozvití, večer uvadání). Animace celkem v pohodě, cca 30 snímků dobře navazovalo, pohyb květu byl přirozený. Ale to světlo! Přesto, že jsem scénu přisvětloval, výsledek byl hanebný. Jenže při dokonalém zatemnění a vyloženě umělém světle by asi ibišek odmítl vykvést. :(

To kolísání světla je dáno jednou věcí. A sice clonou. Clona, byť pevně nastavená v menu se nikdy při každém snímku neuzavře úplně stejně, byť jsou to jen malé hodnoty. Ten samý problém byl při mém pokusu o TimeLapse. Vyloučení blikání jde docílit pouze objektivem s ručně stavěnou clonou. Toť vše.


youtu.be/...

Dobře, mě by třeba zajímalo, jestli by šlo přes nějaký soft tuto vadu odstranit. Tuším, že v Photoshopu je nějaká funkce, která toto opravuje, ale nikdy jsem to nezkoušel.

Jo, plugin After effectu, GBDeflicker za dva litry. No nekup to. Ale můžeš si vyzkoušet shareware na stahuj.cz třeba.

No jo, After Effect nemam, takže to je pasé.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]