Očekávám málo spánku a stále nic

Od: Datum: 21.10.16 10:20 odpovědí: 17 změna: 23.10.16 12:34
avatar

Dobrý den, mnohokrát jsem již slyšela o tom, jak staří lidé nepotřebuji tolik spát, že jim stačí pár hodin a jsou vyspalí. Bohužel ve věku 66 spím neustále tak, jako za mlada a jak to ošidím, další den to musím dohnat, málo spánku nepřichází, přitom bych získaný čas velmi využila, ale není to můj případ. Mohu se zeptat, jak to máte Vy?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.10.16 10:34

můj tatínek (přes 70 let) by klidně prospal celý den, kdyby ho maminka nehonila z postele.

Datum: 21.10.16 10:36
avatar

Jak to mám já? Jednoduše Vám závidím.

Co bych za to dal, kdybych aspoň občas večer normálně usnul a probudil se normálně až ráno :(. Místo toho usínám až po několika desítkách minut (nic na tom nemění stupeň únavy), za noc se budím cca 10x a když je 5:20 (to jsem kdysi vstával do práce), raduju se, že už můžu vstát. Věřte, že není o co stát. Občas se mi i stane, že jsem vzhůru třeba od 2 ráno a je mi jasné, že už neusnu. To pak vstanu a jdu něco dělat (třeba natírat dveře), ale většinou nejsem zas až tak čilý, abych něco rozumného dělal. Usínám pak až v ranních hodinách (mám štěstí, že ráno nikam nemusím).


doplněno 21.10.16 10:57:

Velmi nepříjemné to je, když z nějakého důvodu nespím doma. Například na srazech Jeepařů často spím v jedné místnosti s více lidmi. Všichni ostatní se budí tak kolem 10:00 (večery bývají rušné ;) ), jen já jsem vzhůru od 6:00. Ležet na zádech a čučet na strop se mi nechce, takže vstanu a potichu se vykradu ven. Nikde nikdo... Takže co dál? Sedím sám kdesi před barákem, nebo v prázdné jídelně a čekám na snídani...

Od: maky®
Datum: 21.10.16 10:42
avatar

Hmm, každý to má holt jinak...když si vyjímečně přivstanu v pět, když všichni vypadnou a chci si v klidu udělat hodně práce, tak mi to pak hned večer nebo druhý den chybí a musím to dospat. Často právě slyším od důchodců ...nespím a nespím a já na to ...spím a spím. Jsme holt každý originál ;)

Od: maky®
Datum: 21.10.16 11:05
avatar

maqdon a zkoušel jste to nějak řešit? Treba si vzít večer takové bylinkové tabletky, jmenuje se to Persen a podobné přípravky z bylin, pak ještě můžete vyzkoušet terapii nakloněné postele. Na netu je to vysvětleno a popsáno.

Datum: 21.10.16 13:31
avatar

Pěkný článek k terapii nakloněné postele... [podle mne by se nemělo věřit všem návodům, které lze najít v internetu] Nebo jste návod vyzkoušela a radíte z vlastní zkušenosti?

Od: maky®
Datum: 21.10.16 16:02
avatar

ivzez, s manželem tak spíme již třičtvrtě roku a chválíme si to, nejen ohledně klidného spánku, ale i celkově...původně jsem se to nedozvěděla na internetu, jenomže nyní si nemohu uvědomit kde, posléze jsem to objevila i na netu.


doplněno 21.10.16 16:11:

Ještě bych ráda zdůraznila, že během Terapie nakloněné postele se manželovi SROVNAL VYSOKÝ KREVNÍ TLAK a to i bez prášků, kterým se bránil a vůbec je nezačal užívat.

Datum: 21.10.16 18:36
avatar

Ach ti geniální američtí vědci... *haha*.

Teda to je zase blábol! Takže když si podložím všechny nohy postele o 18 cm (takže bude rovně, jen o těch pár cm výš), nejen, že budu spát jako dudek, ale opustí mě zázračně všechny myslitelné nemoci. Navíc mně bude stačit méně spánku (jenže to je přesně to, co nechci). Lákavá je taky představa, že se ze mě stane netopír a budu se moct orientovat potmě pomocí ultrazvuku (to docela ušetřím za elektriku) *smich*. Myslíte, že když místo uvedených knih "The Doctors Book of Home Remedies a Mayo Clinic Book of Alternative Medicine" použiju technickou literatůru a jízdní řád, že to bude taky fungovat? *sok*

Proč se to vlastně jmenuje "teorie nakloněné postele", když je postel podložená rovnoměrně, je vodorovně, a nikam se nenaklání? *sok*

Přečtěte si taky připojené komentáře. Nejvýstižnější je ten, kde je článek přirovnáván k článkům Járy Cimrmana;).

Datum: 22.10.16 13:58
avatar

Magdone, to byl přece záměr... (–:

Datum: 21.10.16 18:13
avatar

Zkoušel jsem kde co. Bylinky jsou zcela mimo. Z drsnějších preparátů jsem neúspěšně zkoušel například "rohypnol". Nic zvláštního to neudělalo. Taky jsem si od známé doktorky pořídil jakési tablety "dormicum" (varovala, ať si vezmu maximálně 1/2). Při přečtení bříbalového letáčku mi vstávaly vlasy hrůzou. Mělo se to brát těsně před ulehnutím, následně mělo být zajištěno alespoň 7 hodin nerušeného času na spánek (pokud možno pod dohledem další osoby), při násilném probuzení hrozila dočasná ztráta paměti. Vzal jsem 1/2 tablety ve 22:00... a nic. Kolem půlnoci jsem si vzal tu druhou půlku... usnul jsem někdy kolem 2:00. V 5:20 jsem byl vzhůru, jako rybička :(. Kdysi mě spolehlivě uspávaly jakési východoněmecké zelené prášky proti alergii (název si už nepamatuju), ale působily až po 4 hodinách (když už měl člověk pomalu vstávat). Ty prášky se vyrábí dodnes, ale už nejsou východoněmecké, ani zelené a hlavně nefungují. Taky mám zkušenost z operace kýly (to už je ale hodně dávno), kdy mi sestra dala před operací jakýsi prášek s tím, že si ho mám vzít až si večer lehnu. Já si ho vzal a šel jsem ještě na záchod. Měl jsem pak co dělat, abych se vůbec dostal zpátky a neusnul na chodbě *smich*. Co to bylo za dryák dodnes nevím *nevi*.

Datum: 21.10.16 15:21

Ono je to asi dáno geneticky, já jsem nebyla spací typ ani v mládí - ve 4 jsem přišla ze zábavy a nejpozději v 9 jsem byla vyspaná. Manžel je po matce spací typ. Tchyni je přes 80, jinak je úžasně vitální a vypadá tak o 15 let mladší, ale její spaní je unikum. Ona jde spát po 9 a ráno vstává třeba až před 8 ! Přitom tvrdí, jaké má špatné spaní a neteř, která bydlí ve stejném domě, říká, že kolikrát, když jde ráno do práce, slyší chrápání až na chodbu.

Datum: 21.10.16 15:43
avatar

Já jsem byla vždycky sova. To znamená, že jsem usínala pozdě a ráno jsem byla k neprobuzení. Teď usínám kolem22. hod, ale ráno, po 5. mám oči jako pulec před bouřkou a už neusnu. Málokdy se stane, že se budím kolem 7. To jen vyjímečně. *hi* Ale po obědě potřebuji zdřímnout. Někdy 15 minut, někdy hoďku. Mám štěstí, že čas není mým pánem.

Vím ale, že večer, po 19.té hodině nesmím koukat ani chviličku do počítače. To pak usnu až kolem 2. Naštěstí jsem si to uvědomila, protože se mi to dříve často stávalo.

Maky, buď ráda, že dobře spíš! Blbě vyspaná noc, znamená prožít den jako "mátoha". (Ahááá, mátoha, to je zombie, že? Teď mi to došlo. Měla jsem totiž učenou debatu s vnukem 8 let, co to je nemrtvý.:-D)

Datum: 21.10.16 18:52
avatar

A to já zase (aby to nebylo tak jednotvárné) když si dám večer dobrou večeři a pak třeba pivo s rumem, dokážu usnout při večerních zprávách. Jenže v tom případě jsem vzhůru kolem 22:00 a do rána už neusnu. Jednou v létě se mi stalo, že jsem usnul únavou takhle brzo. Když jsem se probudil, bylo šero a já se radoval, že jsem prospal celou noc až do rána (podle světla jsem typoval na nějakých 5:00). Vzápětí jsem ale zjistil, že to nesvítá, ale naopak se teprve šeří. Takže jsem spal cca 2 a 1/2 hodiny!

Datum: 21.10.16 20:23
avatar

Co bych za to dala, dkybych mohla spát déle, spím sotva 4, 5 hodin

 

Od: maky®
Datum: 21.10.16 20:31
avatar

A můžete ten ušetřený čas místo spánku nějak využít? Věděla bych, jak jej vyplnit, ale jestli človek není unavený, když spí jen tak málo *sok*

Od: maky®
Datum: 23.10.16 12:24
avatar

ajo a jak je to možné, že spíte tak málo, nejste ve dne unavená? Dá se ten "ušetřený" čas nějak využít?

Datum: 21.10.16 20:43
avatar

Můj tatínek i v pozdním věku říkal, že: "kdyby se dalo spát na vejdělek, byli bysme samý prachy". No a já jsem asi po něm *smich*. Je fakt, že pokud mám nějaké, třeba i zbytečné starosti, něco se mi stále honí hlavou a špatně se mi usíná, pustím si rádio s mluveným slovem a u toho zaručeně usnu. Starosti při poslechu odplavou a já spím. A spím pokud možno dlouho a ráda.

Od: niky
Datum: 23.10.16 12:34

Produkčnost spánku má nasvědomí, hormon melanonin, který působí na signály a podměty, tím se jeho vliv zvyšuje či snižuje, je pravda, že s narůstajícím věkem se produkce snižuje, tím způsobuje že máme pocit že nám stačí spát například je 6 hodin. Hodně to také záleží jak jste byly za celý život zvyklý vstávat a hodit spát. Spánek by mělo být tolik kolik tělo vyžaduje né málo ani příliš. Délka spánků se dále může odvíjet od dalších fyziologických změn jedince. Samozřejme pokud spí starý člověk často či bývá přliš unavený může naznačovat například na nějaký druh nerologického onemocnění.

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.