Zase antidepresiva-nejde to bez nich

Od: Datum: 15.08.16 17:19 odpovědí: 15 změna: 04.09.16 14:42

po cca 3 letech jdu zase psychiatričce.. bránila jsem se,ale bojím se, že si zničím manželství s úžasným mužem,který mě miluje...a budu mít špatný vliv na deti..a popravdě...bojím se, že bych to sama se sebou nezvádla a něco si udělala..

nikdo netuší..jenom muj manžel..mamka.

žádne sebevědomí...ale fakt, že žádné...žárivost,pocity ,že nestojím vůbec na nic...proč vlastně jsem na světě.

jenomže se bojím..jsem moc senzitivní i na léky..vysazovala jsem je několik měsícu, bylo to šílené-motání hlavy..nevolnost, všechno se se mnou točilo...šílené příznaky z vysazení..i když jsme vysazovala tak,jak jsem měla pod dohledem lékaře.

ted jsem přestěhovaná a ve středu jdu k jiné dr.

brala jsem olwexyi a předtím cipralex-ten jsme ale vyměnily za olwexyi protože jsem po něm začala přibírat.

máte nějaké zkušenosti vy?Chtěla jsem se obejít bez léků..mám psychoterapeutku..ale nic nepomáhá..naopak.a své blízké ořivelmi miluji na to,abych jim takhle mávala s životem...asi jsem se chtěla spíše vyspovídat..omlouvám se

děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: wamp®
Datum: 15.08.16 18:03
avatar

Zdravím Vás.

Antidepresiva jsou pouhá berlička.Pomoc v opravdu nevyhnutelných situacích.Zajímalo by mě,proč Vy máte deprese.Milující manžel,milující rodina *nevi*

Začněte na sobě pracovat,nejen sedět v koutě a litovat se.Práce,práce a zase práce.Ať již fyzická,tak i duševní.

Vím o čem mluvím,bez diskuzí !

Nezachránily mě antidepresiva,naopak,ty mě spíše utlumovaly více a více.Mozek je oblbnut chemií,z toho plynou ty chmurné myšlenky.

Podívejte se na tato videa.Ten člověk je úžasný.A věřte tomu,že cvičení čchi-kung,i když se zdá pomalé a tak nějak nevýrazné,přesto pomáhá.Opravdu palec nahoru !



Datum: 15.08.16 18:24
avatar

Mám známou psychoterapeutku, které věřím. Nevím, zda je pro vás geograficky dosažitelná, ale vím, že bere klienty i hodně zdaleka. Nebo možná něco poradí i na dálku - a jistě líp, než my laici.

Od: fik
Datum: 15.08.16 18:39

Proboha z jakýho důvodu máš deprese a pocity že za nic nestojíš? Když podle svých slov máš muže který tě miluje a je úžasný,máš děti? Už jenom tohle není dnes žádná samozřejmost. Trápí tě někdo? máš třeba problémy v práci? Nebo si snad myslíš že jsi ošklivá?-když máš takového fajn muže tak asi nejsi. Znám lidi co mají život opravdu lidově řečeno pos** a na žádných práškách nejsou.

Rada zní,vykašlat se na nějakou terapeutku která do tebe asi hustí pěkný voloviny a žij tím co máš,nechtěj víc,soustřeď se na svého muže a rodinu,třeba jeďte někam na dovolenou,uživejte života. Pak by se ti mohlo lehko stát až třeba zestárneš,tak si budeš říkat,proč jsem promrhala život nějakými depresemi,když mi nic podstatného nechybělo

Datum: 15.08.16 19:20
avatar

pokud má člověk tzv "endogenní deprese" (nevím, jak se to dnes nazývá odborně) - tak mu nepomůže jenom povzbuzování, nebo psychologické bláboly, ale potřebuje léky, stejně jako k vyléčení třeba zápalu plic potřebuje antibiotika.

Nemyslím, že by vhodně zvolené léky mohly člověka jenom utlumovat a oblbovat, často trvá dlouho, nežli se podaří najít vhodný lék, nebo kombinaci - samozřejmě psychologická pomoc nejen lékaře, ale i rodiny je nutná. Tazatelka se potřebuje především uklidnit a zbavit paniky a v tom by jí nějaké antidepresivum mohlo pro začátek pomoct.

Namátkou bych připomenula třeba Miloše Kopeckého - ten by se bez léků jistě neobešel.

Datum: 17.08.16 18:24
avatar

Ano,někdy se člověk bez antidepresiv neobejde.

Datum: 15.08.16 19:24

Se zlomenou nohou i se zlomenou duší se chodí k odborníkům. Je to normální, neblbněte.

Od: stesti
Datum: 15.08.16 19:30

myslím, že jsm v celku hezká...nejsem ani hloupá..ale cítím se tak.nemožná,neschopná,uzkostná, žárlivá..trápim se tím,jak se chovám k těm ,co miluji.

když jsem měla ad bylo to dobré..ale chtěla jsem to zkusit bez léků-jenomže mám pocit, že to graduje,začínám mít suicidální myšlenky, a to už je prst nahoru...pracuji ve zdravotnictví,kde lidí bojuji o každý den na tomto světe(doslova)...a já si někde vevnitř sebe vážím co mám-úžasné děti, manžela,který je moje všechno ..prostě je to patologické...vevniř v mé duši...sebevědomí absolutně žádné.

těžko se to vysvětluje někomu...kdo neví...

Datum: 15.08.16 19:38
avatar

- pokud pracujete ve zdravotnictví, tak byste měla mít více přístupu k příslušným informacím, nebo i možnostem. A pokud Vám AD pomáhala - není co řešit.

Datum: 15.08.16 21:03
avatar

Tak práce ve zdravotnictví, zvlášť jste-li sestra a navíc třeba v nemocnici u lůžka, tak klobouk dolů, to je opravdu mimořádně namáhavá a vyčerpávající práce a to fyzicky i duševně. O ocenění raději nemluvím, neporovnávám. Nesemele možná jen ty nejodolnější, jinak spíš většinu. Tak bych se Vašim steskům ani nedivila. Je dobře, že jste schopna si toho sama všimnout, že něco není úplně v pořádku a máte snahu to řešit. Zaujalo mne slovo úzkostná, možná by Vám pomohla ne přímo antidpresiva, ale anxiolytika, léky proti přílišné úzkosti. Pokud vím, mají jemnější působení a nejsou návyková. Řekněte si o ně a zkuste dříve, než začnete s ad, třeba Vám budou stačit, ublížit nemohou. Nejsem zdravotnice, je to jen zkušenost, ale dobrá. Přeji brzké zlepšení.

Od: iveta*
Datum: 15.08.16 19:34

Zkuste tablety nebo čaj třezalky tečkované.A taky pravidelné cvičení pomáhá.Tělo si při něm tvoří endorfiny.A třeba ještě zkombinovat s autogenním tréninkem,ale to chce začít pod dohledem psychoterapeuta. Ještě mě napadá něco jako psychowolkman...

Od: zz
Datum: 17.08.16 02:07

Záleží, jak těžké stavy máte. Pokud máte těžké stavy, tak jsou lidé, kteří Vám zde radí, že problém je pouze ve vaší hlavě, docela mimo mísu...zřejmě se s podobným problémem nikdy nesetkali ani z dálky. Nicméně je pravda, že velmi pomáhá pracovat na sobě a učit se pozitivněji myslet ;)

Osobně mám velmi dobré zkušenosti s třezalkou tečkovanou. Pokud jsou Vaše stavy "lehčí" až středně těžké povahy, mohl by vám pomoci jeden až dva šálky denně. (Pokud jsou vaše stavy těžší povahy, bez odborníka a medikace se zřejmě neobejdete) Třezalka je nyní velmi populární v USA, protože předběžné studie naznačují, že se jedná o poměrně silné antidepresivum, které v podstatě nemá vedlejší účinky (například oploštění emocí, menší fyzickou vzrušivost...) a její účinky jsou i po vysazení mnohem trvalejšího charakteru...

Datum: 17.08.16 17:20

Ovšem ani třezalku by si neměl ordinovat pacient bez znalostí sám. Pokud má cukrovku, bere jiné léky, antikoncepci - může si zadělat na další problémy.

Od: hjbvx
Datum: 17.08.16 09:18
Tady si spousta lidí myslí, že deprese jsou špatná nálada nebo frustrace z něčeho konkrétního, koukám. Deprese je stav, kdy mozek nevyrábí ty správné chemické látky (serotonin atd.), takže jste smutná, aniž byste to mohla ovlivnit. Já bych se vůbec nebála zase antidepresiva brát, pokud vám pomáhala. Je to přeci lék jako každý jiný.
Datum: 17.08.16 09:26
avatar

Máte pravdu. Na druhou stranu, jsou případy, kdy psychiatři předepisují antidepresiva nejen na deprese, ale i na "deprese", protože je to prostě jednodušší.

Datum: 04.09.16 14:42

Těžko říct když nejsme doktoři a nevím co vám je, ale třeba to že se vám motala hlava nejspíš bylo tím že jste brala moc vysoké dávky. Prostě vedlejší účinky. Ale vy vlastně píšete o vedlejších účincích po vysazení. No to proto že je nemůžete vysadit naráz ale musíte si brát nižší dávky postupně a to trvá. Je to složitá chemie a než ty vedlejší účinky vysadí tak to může trvat měsíc nebo 14 dní, nevím jak přesně dlouho.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.