1x



Od kdy začít bydlet sám? Jsem nesamostatnej

Od: Datum: 25.07.16 21:28 odpovědí: 31 změna: 06.08.16 14:12
avatar

Tak jsem tady zas. :D Né vaážně děkuju za odpovědi na minulé otázky, ač byly celkem drsné, tak mi to otevřelo oči. No tak jsem se rozhodl pracovat a do školy se už nevrátím, dlouho jsem přemýšlel, co bych mohl, ale moc možností mě nenapadalo jako různé supermarkety, callcentra apod a byl jsme z toho fakt zoufalej, protože mi bylo jasné že tam bych byl nešťastný až mi pomohl jeden HR agent, lidi tenhle rok je úplně suprovej na hledání práce! :) On sám říkal, bejt uchazeč v roce 2010,11 bez šance i na robotníka v továrně, no a tak zařídil místo jako administrativní podpora, nastupuju od srpna. No, ale abych to upřesnil je to 8,5 hodiny od PO až PÁ od 8:30 do 17:00, práci mám kousek jenom 20 minut tramvají. Což je ok, ale plat je 25 hrubýho což mi rodiče řekli že je úplně libový ahned mi řekli, zatím teda ve tipu, ale myslím, že to mysleli trochu vážně:"Tak a teď budeš přispívat na domácnost". Pak jsem se bavil se svým nej kámošem, je stejně starý jako já (21), on je v mých očích frajer, na rozdíl o de mě mu ta vejška jde, bydlí na privátě se spolubydlícíma, od rodičů nevidí ani korunu, dělá 2 brigády, doučka a tak, je teda geniální, tak to má dobrý. Ale já když byl na VŠ kolikrát jsem tam do tý školy ani nešel, když to nebylo povinné, nechtělo se mi vstávat třeba. No a on už je samostatný a říkal mi, že už by se k rodičům teda nevracel a že i já už jsem dostatečně starý už jít, když už mám práci.

Najednou jsem byl jak opařenej a zjistil že se na to vůbec necítím, že si to neumím ani představit, a že i když nejsem žádnej "mamánek" tak si prostě sám uvařit, uklidit, promyslet náklady na bydlení nedokážu. Pro mě teď bude výzva to, vůbec se dokopat a do tý práce každej den fakt jít. S tím, že nemusím myslet na to, že musím platit nájem a služby.

Tak, co myslíte? J eodbrej nápad se osamostatnit takhle brzo? I za tak malej plat? Já jsem to měl v plánu kolem třicítky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 25.07.16 21:32
avatar

Prvním krokem k samostatnému bydlení je právě ono "cítění se na to". Takže dokud se na to necítíte, nenuťte se do toho. Práci máte, rodiče vás tudíž za příživníka mít nebudou...

Od: uska®
Datum: 25.07.16 21:38

25 tis hrubýho na to, že nic neumíte je až moc. Když změna tak pořádná. Śkoly jste nechal, jdete do práce a po první výplatě si hledejte bydlení. Pokud tvrdíte, že nejste mamánek, tak to je velký omyl.

Neumíte vařit? - Hlad vás donutí a kuchařky jso na netu, ani je nemusíte kupovat.

Neumíte si uklidit? To umí i děti z mateřské školky, jen vám se nechce.

Neumíte myslet na náklady? To je také jednoduché. Po výplatě si udělejte obálkovou metodu a příslušný obnos dejte do obálek - nájem - inkaso - doprava - obědy v práci -drogerie - zábava atd. Když obálku na zábavu vyčerpáte, tak holt si uvaříte čaj a budete koukat na televizi.

V 30ti to nebude o nic lehčí, spíš naopak. Hurá do světa dospělých.


doplněno 26.07.16 21:16: celej život jsem si nic neužil, ..A proč jste si neužil? Mohl jste již 6 let chodit po brigádách a mohl jste užívat. Ale vy jste nebyl schopen se dokopat ani k docházce do školy. Jste línej. Jen jste tahal peníze od rodičů. Jak říká babička - napřed práce (povinnosti) a pak zábava. Ale vy to zvládnete pokud se začnete chovat jako dospělej chlap a ne jak rozmazlený mamánek.
Datum: 26.07.16 18:35
avatar

TOhle je právě dost těžké, celej život jsem si nic neužil, tak jsem se těšil, že teďka si za ty peníze budu moc něco pořádného koupit, a když si představím, že to budu sypat do nájmu nebo do poplatků, tak jsem z toho zoufalej. Což je taky důvod, proč se toho osamostatnění celkem obávám.

Od: fany
Datum: 05.08.16 17:52

No a zamyslel jsi se někdy nad tím, kolik let sypou rodiče do Tebe a zbytečně? Že by se jim na rozdíl od Tebe všechny ty životní platby chtělo platit, zatímco Tobě ne? Výchova nebyla dobrá. Co z Tebe vyrostlo? Línej a sobeckej člověk, co nejde do školy jen proto, že se mu nechce vstávat.

Můj syn by to udělal JEN JEDNOU. A nastala by mu vojna jako řemen. Žádné rozmazlování. Život by se s ním také nemazlil. Rodiče také nejdou do práce, protože se jim nechce vstávat? A to chceš ždímat rodiče do nekonečna? Vždyt bys měl jednou živit rodinu. Jako ženská bych Tě nechtěla, myslíš jen na sebe a nic neumíš. Co s Tebou? Lítat okolo Tebe. aby Tě neofoukl větříček? Byla by to nuda a nespolehlivýa líný chlap je horší jak 3 světová.


doplněno 05.08.16 17:59:

A Tvoji rodiče si za své peníze nechtějí užít? Když je syn dospělý, tak si můžou dovolit zájezd, nové věci do bytu, na sebe atd. Nebo si to nemůžou dovolit kvůli pijavici, co mají doma? Tebe bych převychovala raz dva, kdo se fláká, at nejí. A pokud máš rád mámu, tak jí taky pomoz ne? Není povinna Ti dělat služku a kuchařku.

Datum: 26.07.16 23:28
avatar

Uško, přesně takhle to vidím i já! Mluvíte mi z duše. Jen bych dodala, že starostmi o samostatné bydlení, potažmo zabezpečení výdělku na jeho pokrytí, ho bude právě motivovat k zodpovědnosti, jinak o něj přijde. Hold, když chce být člověk dospělý, tak se vším všudy.

Datum: 26.07.16 08:37
avatar

V první řadě si musíte sám v sobě srovnat několik věcí. Musíte si uvědomit, že jste velký kluk. Dospělý mužský. Začněte od toho, že v sobě opustíte vidinu sebe, jako hosta v mamahotelu a začnete pracovat. V zaměstnání a na sobě. Budete hledat bydlení a budete se učit, vedle maminky, jak se vaří, jak se nakupuje a vedou zásoby, jak se pouští pračka a jak se do ní nakládá, jak a co se žehlí. Současně se naučte myslet na sebe jako na člověka, který je za svůj život, sám sobě zodpovědný. Až vám to dojde, další kroky budou mnohem snadnější. Pak už bude platit: ". . . jaký si to uděláš, takový to máš."*slunce*Hodně štěstí! babka


doplněno 26.07.16 18:51:

Ženské práce? A co je mužská práce, např. v bytě 2+1. To by mě opravdu zajímalo. Když je barák, zahrada, dílna, garáž, pak ano. Ale v bytě? Ženské práce? *zed* Třeba budete vydělávat tolik, že k vám bude 3x týdně docházet paní na úklid. Pak jo. Pak to bude ženská práce.

Datum: 26.07.16 18:33
avatar

To máte pravdu, ale tohle mám pocit, že jsou spíš ženský práce, mě to nikdy nešlo, ne je jasný že tohle budu muset taky zvládat.

Snad to k tomu dospěje nějak časem. :)

Od: damandys
Datum: 27.07.16 12:26

Naše paní ředitelka říkala známou, ale pravdivou frázi: "když se chce, všechno jde".

Datum: 26.07.16 08:46
avatar

"i když nejsem žádnej "mamánek" tak si prostě sám uvařit, uklidit, promyslet náklady na bydlení nedokážu. Pro mě teď bude výzva to, vůbec se dokopat a do tý práce každej den fakt jít. S tím, že nemusím myslet na to, že musím platit nájem a služby. Tak, co myslíte? J eodbrej nápad se osamostatnit takhle brzo? I za tak malej plat? Já jsem to měl v plánu kolem třicítky."

Jsi mamánek. Normální lidi se stěhují od rodičů mezi 20-25 rokem...

Datum: 26.07.16 18:31
avatar

Tak to mám ještě 4 roky čas. :D :)

Od: fany
Datum: 05.08.16 18:08

Oni každí rodiče už také chtějí mít klid, když děti dospějí. Většinou jsou tu už nějaké zdravotní problémy a chodit do práce a starat se o línýho kluka, co se vymlouvá, že nic neumí, ale nic se nechce naučit, může být docela vyčerpávající. A sobci, navíc línému, se většinou zhroutí každý vztah, když žena pozná svůj omyl, že by si uvázala na krk neschopné nedospělé děcko místo partnera, pracovitého, o kterého se může opřít.Žádná nechce otročit. A svazovat život s lidmi jako jsi Ty, to udělá jen ta, co nemá na víc.

Datum: 26.07.16 12:18

*stop*Plánuješ něco a ještě tu práci ani nemáš? Vsadím se že nemáš podepsanou smlouvu a fantazíruješ tu o nějakém místě, ve kterém jsi nestrávil ani jeden den takže nevíš jestli ji skutečně dostaneš.

Ztratil si sebevědomí, nemáš ponětí o tom co ta práce obnáší - chceš 25 tisíc a přitom pro tebe prachy nic neznamenaj, protože kdyby znamenaly tak tady nebudeš psát něco o tom že se ti možná nebude chtít vstávat. Cože zdá se ti to málo? Nemáš zkušenosti a chceš 25 tisíc? Ty si asi troll a tohle je fake. Nebo si totální snílek, který neví o čem je život a potřebuješ někoho aby ti promluvil do duše. Já být z té agentury co ti to sehnala tak ti seženu něco za 10 hrubého a ne 25, nejdřív se nauč makat a pak teprve chtěj vyšší plat.

Datum: 26.07.16 18:29
avatar

Už mám smlouvu, to bych to tu asi nepsal ne? Idiote... Mám 20 základ a 5 osobní ohodnocení, tak si myslím, že to je 25 hrubýho.

Nevím, proč bych měl dělat něco za 10, když díky tomu, že jsem celkem hledal, tak mám přehled a vím, že za tyhle platy jsou práce jako metař, pomocná síla do kuchyně, do továrny apod, viděl jsem takovej inzerát a požadavky byly:"základní vzdělání, praktická škola. Takže nevím jestli je zrovna tohle tvůj případ, že máš takový blbý kecy. :D

a 25 v Praze fakt nic není, když si z toho odečteš daně tak je to fakt prd. Ale já si na plat nestěžuju, jsem rád, počítal jsem s 20 hrubýho.

avatar
Upozornění od sys ladinpraha 26. 07. 2016 18:31:11
!Pravidlo Z2: je zakázáno psát vulgárně, napadat, urážet uživatele, používat urážlivý nick.
Od: axus®
Datum: 26.07.16 13:31
avatar

Nic si z toho nedelej, svet je plnej budizknicemu a salam a chleba varit nepotrebuje.

Datum: 26.07.16 18:29
avatar

Vlastní zkušenosti?

Od: axus®
Datum: 27.07.16 14:39
avatar

Samozrejme, ze vlastni zkusenost. Copak Ty si nikdy nejedl chleba se salamem?

Od: xghdth
Datum: 26.07.16 16:00

Já si v Praze z 23 hrubýho platila vlastní podnájem (žádné spolubydlení, byt jen pro sebe) a samozřejmě i všechno ostatní. Takže plat na to rozhodně máte dostatečný.

Vlastní bydlení vám dá hodně zkušeností - jestli někdy chcete najít holku, co s váma bude chtít zůstat, tak byste měl být schopný samostatného fungování a nekoukat jak péro z gauče, když před vámi někdo začne mluvit o běžných životních věcech jako daně, bydlení, platby za elektriku atd. atd.

Nevím, která holka bych chtěla někoho, kdo do 30 žije u rodičů a nemá páru o tom, jak se v běžném životě funguje, není schopný s ničím poradit a nic zařídit, nedokáže odhadnout, kolik peněz normální život stojí. K čemu chodit s přerostlým děckem?

Každopádně ale čekejte po zkušební době.

Datum: 26.07.16 18:31
avatar

Jo to máte pravdu, já jsem si právě myslel, že by to k tomu došlo až ve chvíli, kdybych nějakou holku měl a pak se sestěhovali spolu, a byli na to dva. I když je jansý, že chctít po partnerce peníze by nebylo moc galantní.

Datum: 26.07.16 23:49
avatar

A co tak zůstat ještě tak rok u vašich, dát jim pár tisíc na nájem, stravu a pod, a zbytek si našetříš na horší chvíle. Ona ta práce tě taky časem může omrzet a přeci jen, je lepší být doma u rodičů, než se strachovat kde vzít na nájem.

Od: uska®
Datum: 27.07.16 11:07

Dělit se o nájem s partnerkou nemá nic společného s galantností. Je to normální. Horší je, když řeknete své milé - nic neumím, nevím jak se platí SIPO, neumím nic uvařit, ani nejsem schopen si vyprát a uklidit, pojď se mnou bydlet, abych se to nemusel učit.

Od: fany
Datum: 05.08.16 18:17

Podle toho co píšete uško, tak by jí spíše měl říci, pojd se mnou bydlet, potřebuju otroka, jsem na to zvyklý a naučený.;)

Od: fany
Datum: 05.08.16 18:15

Jaké peníze bys od ní chtěl? Bude Ti zdama zahřívat postel. Kdybys měl platit uklizečku, kuchařku, pradlenu atd,, víš kolik by Tě to stálo? Ta dívka nebude Tvoje obětavá matka. A v případě, že jí polezeš na nervy se poohlédne jinde. A jen doufej, že ji rodiče nevychovali jako línýho lempla, jinak ty práce doma budeš dělat naopak Ty na oba a za oba, jinak shnijete.*smich*

Datum: 27.07.16 16:29

Přiznám se, že já na dnešní mládí koukám jak na zjevení. Vidím to jenom ve své rodině. Manželův bratr a sestra visí rodičům na krku dodnes a to je jemu 40 a jí 36 let, mojí neteři je 25, rozvaluje se u rodičů na kanapi a naříká, jak ji nechápou. Já jsem se strašně těšila, až mě bude konečně 18 a budu se moct osamostatnit a to moji rodiče byli báječní. Pravda, uskutečnila jsem to až po maturitě, ale nelitovala jsem. I když si dodnes pamatuju, jak jsme si s kamarádkou opékaly špekáčky nad plynovým hořákem a týden před výplatou jsem žrala suché housky...:)

Datum: 27.07.16 17:15

Hmm, plánuješ se osamostatnit až tak kolem třicítky... A zkoušel jsi se zeptat rodičů, na kdy to tak plánují oni?

Od: fany
Datum: 05.08.16 18:30

gotreku a už jsi někdy viděl, aby sobec myslel na rodiče?

Já znám lidi, co kvákají do medií že bydlí u maminky, aby jí pomáhali. Hnusná lež. Jako třeba jeden známý herec. Prý se staral o maminku, tak se chudák nikdy neoženil a visel jí na krku až do doby, kdy se o něj pro nemoc už starat nemohla, tak ji vrazil na LDN, kde umřela. O nic se nemusel starat, o děti, o vlastní bydlení, peněz si dost našetřil, tak má ted posluhu na uklid, zkrátka je to takový druh zbytečných chlapů, líných a neschopných, máma se o něj starala celý život, za odměnu ji dal umřít do špitálu, protože je moc časově vytížený. Pozor lidi na sobce co lkají jak se starají nebo starali o svou maminku! Mamince posluhu nezaplatil, sobě pak ano.

Datum: 05.08.16 20:18

Právě že neznám Fany... proto jsem byl zvědav co mi autor dotazu odpoví A zcela upřímně bych chtěl být malou muškou na stěně v okamžiku, kdy rodičům vyjeví svůj plán... *smich*

Datum: 05.08.16 18:23

... od chvíle, kdy to bude vyhovovat Tobě i rodičům. Nevidím nic špatného na tom, když 21letý potomek bydlí u rodičů. Ale musí to vyhovovat oběma stranám, nikdo nesmí být parazitem. Takže si sedni s rodiči a pobav se s nimi o nákladech na bydlení a jídlo a nabídni jim minimálně poměrnou část (jestli nemáš sourozence tak třeba 1/3).

Zajímej se průběžně o náklady domácnosti, a tak se budeš zároveň připravovat na samostatné bydlení. Proč máš vyhazovat peníze za nájem jinde, když můžeš přispět rodičům, všichni ušetříte a užijete si pár společných let.

Většina rodičů bude ráda, když s nimi děti zůstanou. Znám jen pár lidí, kteří se rádi zbavili svých potomků, ale ti se je snažili už na střední školu vyslat někam na intr a užívat si vlastního života, o který je děti údajně připravily ...

Nejhorší jsou mladí, kteří podepíší první pracovní smlouvu a už si berou hypotéku, z které je při prvním problému musí tahat rodiče.

 

Datum: 05.08.16 18:36
avatar

... čím jsem starší tím více chápu frázi "život tě naučí" ... Víte jak se naučí člověk nejrychleji plavat? - Když ho hodíte do vody a půjdete pryč, pokud se nechce utopit - bude to muset zvládnout. Když jsem nastoupil do práce, dostal jsem mistra, došel jsem první den do práce, on mě provedl po firmě, dal mi nářadí, seznam věci co mám udělat a řekl mi "sejdeme se na obědě" - paradoxně, nikde jinde jsem se toho nenaučil tolik za tak krátkou dobu.

Záleží, jak velký je dům, byt kde bydlíte, jestli to rodičům nevadí - určitě ale musíš přispívat na běh domácnosti - spotřebuješ jídlo, navíc maminka ti musí prát, vařit. Spotřebuješ teplo, vodu, elektriku, net, tv, náklady by se měli rozdělit.

Říkáš, že se ti nechce platit za nájem, daně, poplatky - myslíš že někomu jo? Vlastně ze začátku měsíce vydělávaš na věci které tě ani nebaví. Teď si představ, že chodíš den co den makat a pak ti prachy narveš do člověka a vůbec nic z toho nemáš - tak teď víš jak se cití tvoji rodiče.

Ještě chvíli u rodičů zůstaň, přispěj do rozpočtu pár tisíc. Dávej si peníze bokem, udělej si zásobu - čím více tím lépe, v budoucnu to oceníš.

Od: bibi
Datum: 05.08.16 21:08

Co řešíte, píšete, že škola nic moc, ani práce, vstávat se vám nechce, tak nevím jak to dlouho vydržíte makat od rána. On vám zadarmo nikdo nic nedá a ty tisíce budou asi těžce vydřený. Když vás rodiče nevyhazují tak tam bydlete a proč by jste se měl stěhovat, přispívejte jim a je to. Až nebudou moci, tak se osamostatníte, pak přijde to samo.

Od: uska®
Datum: 05.08.16 21:16

Až nebudou moci, tak se osamostatníte, pak přijde to samo.

Nechápu - až nebudou rodiče moci se o dospělého synka postarat, tak se osamostatní? To jako se teprve odstěhuje? Taky dobrý. Já myslela, že právě naopak doma zůstane a bude se starat o rodiče, ale asi myslím divně.

Od: fany
Datum: 06.08.16 14:12

Lemra líná


To plně a pravdivě vystihuje nadšení rodičů, když se dětátko konečně hne z domova a oni můžou také mít něco ze svého života a užívat si své peníze aniž by se museli starat o své nedospělé mimino.
I když uznávám že je to jejich chyba. Pokud vytvoří ty správné podmínky, rád by se odstěhoval každý rozmazlený a neschopný.

Já šla z domova v 18, moje děti také a nikdo na to neumřel, naopak to vždy utužilo dobré vztahy, že nikdo sprostě netyje z druhého.

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.