Železniční přejezdy

Od: Datum: 18.07.16 08:18 odpovědí: 4 změna: 18.07.16 09:34
avatar

Všimnul sem si,že na Ukrajině na každém i sebemenším přejezdu kde kříží vlaková trat silnice, je osoba,která při průjezdu vlaku a stažených závorách stojí před svým "domečem" který je u závory a má zvedlou ruku do výše prsou a v ní drží žlutou tyčku.

Je mi jasné že je to signál pro strojvedoucího že je závora zavřená a může bezpečně projet. Nechápu ale, jaký to má význam jelikož tu samotnou závoru že je spuštěná vidí. Nehledě na to,kdyby spuštěná nebyla,tak pochybuju že bude strojvedoucí brzdit.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ben®
Datum: 18.07.16 08:29
avatar

Dobrý den, řekl bych, že jde o jistý druh zaostalosti ukrajinské železnice, resp. není ještě rozsáhle automatizovaná. Pamatuji i u nás dobu, kdy u závor byl domeček a závorář (nebo závorářka) obsluhoval závory ručně a při průjezdu vlaku zdravil salutováním. Zřejmě to bude i takto na Ukrajině a jde o pozdrav (neb je na to předpis). Až tam jednou zruší závoráře a bude tam obsluha závor automatická (na dálku), tak tento hezký jev pomine (jako u nás). Zdravím!

Od: jofa®
Datum: 18.07.16 09:02

Kdyby spuštěná nebyla, tak vlak s největší pravděpodobností ani nevyjede ze stanice odkud zavolal výpravčí do té budky, že vlak vyjede ze stanice ať ztáhne šraňky. Informovali se navzájem. Když se zde zaváděla automatizace, tak to byl kolikrát docela horor. Mnohokrát jsem viděl, že se dala dolů jen jedna strana závor a druhá zůstala nahoře. Taky jsem byl svědkem, že se dolů nedala ani jedna strana a vlak prosvištěl. Dnes to je doufám vymakanější, i když člověk nikdy neví...

Datum: 18.07.16 09:06
avatar

4 ben - zcela vyčerpávající odpověď. Ačkoliv jsem v zásadě odpůrcem likvidace pracovních míst, v tomto případě zůstávám nerozhodný, protože lidský faktor je nevypočitatelný. *nevi*

Datum: 18.07.16 09:34

Každá společnost, tedy i dráhy mají jasně daná pravidla. Některá jsou potřebná, jiná přežitek. U nás, když se před mnoha léty stahovaly šraňky ručně, tak obsluha stála venku před domkem a dohlížela na průjezd vlaku. Proč? Může být mnoho logických vysvětlení. Dává pozor, zda je přejezd v bezpečí (chodci, vozidla, zvěř, apod., mohou způsobit komplikace i přes stažené závory), navazuje oční kontakt se strojvedoucím, kontroluje projíždějící soupravu vlaku (výpravčí v ČR musí kontrolovat, zda svítí koncová světla vlaku, zda např. vlak neztratil poslední vagón, jsou-li zavřené všechny dveře...). On ten lidský faktor je často stále ještě spolehlivější, než technika. A možná jde také jen o místní zvyklost.

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.