Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Řidiči kamionů, jak toto probíhá?

Od: budouciridic odpovědí: 37 změna:
Zdravím,
mám otázku ohledně povolání řidiče kamionu. Otázka zní: Jak probíhá vykládka a nakládka? Kdo ji dělá? Já mám názor, že řidič otevře návěs a pak má volno, dokud to skladníci nevyloží. Je to tak, nebo se mýlím?
Děkuji za odpověď.

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Mýlíte se, páč skladník nemůže vstupovat na vozidlo, pokud na to není proškolen. Navíc za to není placen, aby chodil po autě..

Vždy to bude ale dle druhu nákladu, který přiveze, nebo odveze. Kdo podle Vás odkurtuje zboží, kdo ho naloží tak, aby mohl řidič nést odpovědnost za naložený náklad? Kdo náklad ukotví?

budouciridic
hodnocení

Tak třeba dovážení potravin do supermarketů. Jak to pak tedy je?
radek11
No pane. Řidič ma při nakládce přítomen aby rekl skladnikum a aby kontroloval uložení nákladu spravne na vozidle. Hlavne vahu na jednotlivé nápravy a kontroloval stav a obal zboží. Ci neni poskozene a podobně. Po naložení skladnikem je ridic povinen naklad řádně zajistit proti pohybu a posunu (skurtovat). To je cele. Neplette si přítomnost ridice pri nakladce s jejim provedenim!

 

 

hodnocení

0x
avatar promon

No ono dost záleží na tom, co to má za auto - co vozí. Třeba mlíkaři tahají jen hadice, ale třeba kladaři si auto naloží i složí na pile sami.

Nejčastěji se nyní setkávám s kamioňáky, co nám vozí stroje. Tam je mnohdy největší výzva nacouvat pod jeřáb, mnohdy to bývá dost členitý příjezd a upřimně řečeno mě dost udivuje, kolik řidičů neumí s návěsem pořádně couvat, o přívěsu s točnou ani nemluvě. Pak si to hoch rozplachtuje (s čimž mu většinou pomůžu), shrne střechu, pak vyškubeme špalky z podlahy, jeřábník mašinu nadzvedne, řidič opatrně vyjíždí a jak je mimo stroj, tak jen zaplachtuje a má to za sebou.

Prostě řečeno - každý druh nákladu je v něčem specifický a nedá se generalizovat.

budouciridic
hodnocení

A nevíte, jak je to třeba u potravin?

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Za náklad, jeho naložení a upevnění, je odpovědný řidič. U nás ve fabrice většinou nakládají vozíkáři, ale řidiči si je diriguji, jak to mají rozmístit, co kam, uvazují náklad atd. Rozhodně jen nezevlují.

budouciridic
hodnocení

Já si to právě myslel jako vy, že to odváží a vykládají ještěrky a řidič je vcelku v klidu.
Víte, zjišťuji, co ta práce obnáší. Nemáte někde odkaz na podrobný popis dne kamioňáka? Nikde to na googlu není.

Buď profesi kamioňáke nerozumíte, nebo nechápu dotaz. nejde přeci napsat popis práce pro všechny druhy kamioňáku. Někde kamioňák přijede, zatáhne za pášku a obsah vysype. Když přijede třeba do PCI, dříve BASG, předtím Prince Color, otevře zadní dveře, či plachtu, nacouvá na rampu, tam mu naloží 18-20 palet. Přijede na místo, odplachtuje a my ho složíme. Pak přijede matroš z Porfixu, my mu dále paleták na korbu, on všechny paletety musí odvézt na kraj korby a pak to složíme VZV. Protože přijel s vanou. Jeho kolega to má jednodušší, páč ho složíme z boku. Hned na to přijel návěs s 90kubíky polyše. Ten musí všechen narovnat na kraj korby, po třech na sobě a ty pak odnosíme do skladu. Pak se otočí ještě 10x za týden.

Už chápete, jaký je rozdíl v práci kamionáka?

budouciridic
hodnocení

Děkuji za odpověď.
Ano, nerozumím tomu, přemýšlím, že bych byl kamioňák v budoucnu a chci vědět, zda-li se kamioňák nadře, nebo ne. ;)
Nechci zakládat novou otázku, myslíte, že je lepší dřina ve fabrice, kde jsem padal na hubu, nebo být kamioňákem? Být pryč od rodiny by mi nevadilo, nemám rodinu.

Jestli Vám, jako mladému a svobodnému, bez závazku, mohu radit, když jsem najezdil jen něco přes milion km s náklaďáky, tak do toho jděte.

Páč řidiči budou vždy potřeba, projezdíte si světem, sice jen po hlavních tazích, ale svobodný život. Důležité taky je, pro koho budete jezdit.

Až Vám bouchne kolo, tak se nadřete hrozně, páč zrovna budete naložený, bude pršet, nepůjdou povolit kola, atd..

Pamatujete, že řidič tvrdý život má, ale je krásný.

budouciridic
hodnocení

Ano,
Sám nevím trochu co s životem dál, možná by mi tedy tato práce vyhovovala. Jak jsem podotkl, rodinné závazky nemám.
Taky mě láká v rámci možností ten svobodný život, naložíte, jedete a nikdo vám nestojí za zády, jako třeba v kanceláři. Vím, že to není žádný med, ale řízení mě baví.
Jen ještě nemám řidičák C+E. Ale holt nějaká investice být musí...
ctenar*

C+E už od 20 tisíc, ale připočítej profesní průkaz, kartu, ...

Lepší je jezdit pro zahr. firmu. Jestli tě to zajímá, tak ti určitě nebude vadit poslechnout si celé video (trvá mu dlouho, než se dostane k tématu).


budouciridic

díky za odkaz :)

peluni

Ideální je v dnešní době najít zaměstnavatele, který vám rozšíření umožní, ne si platit cca 100 000 za ŘP s Profesním průkazem sám.

peluni, myslíte aby to zaplatil zaměstnavatel?

peluni

Ano. Samozřejmě že by musel podepsat nějaký závazek strvání v té firmě, ale většina lidí nemá volných tolik peněz na to aby si mohla dovolit řidičáky , profesní průkaz a další věci platit zcela na sebe , když je to tak drahé, tak to může být řešení. Nejvíc se to v současnosti používá u autobusů .

ctenar*

aby to zaplatil zaměstnavatel?

Jak už se píše výše, když se jim upíšete, tak vám to někteří zaplatí.

Další způsob je, že vám podepíší, že vás zaměstnají a pošlou vás na pracák, který vám zaplatí rekvalifikaci.

martinaa*

S kamioňákem jsem chodila a byla to docela dřina. Naložit, vyložit v polovině případů sám, naštěstí vozil jen palety, takže se to docela dalo. Upevnění nákladu někdy horor.


doplněno 11.04.16 20:53:

Zdravím Milane, ono je to už pomalu 10 let, tak se od té doby možná lecos změnilo *nevi*. Zastavil, když vykládali nějací místní pohůnci apod, tak měl klid, když ne, párkrát mu přivezli ještěrku, že není nikdo volný, a několikrát to tahal ven za lana s pár ochotnýma klukama z těch firem.

Nutno ale doda, že většinou jezditl Polsko.


doplněno 11.04.16 21:15:

Jojo, přijde mi to ale docela nebezpečný...

Martino, neznám Vašeho přítela, nevím jaké palety vozil, ale běžně paleta váží 1000-1200kg. naloží okolo 20 tun. Nevěřím tomu, že to skládal z poloviny sám. To se skládá VZV.

O upevnění nákladu je opravdu někdy horor, páč celníci jsou mistři v tom, jak to má být správně upevněno. Někdy když vidím jak řidiči nevázají náklady, naplácal bych jim na zadek.


doplněno 11.04.16 21:03:

Martino, to já pamatuji doby, že se jezdilo se závozníkem, ručně se z pásu naložil cement a ten se ručně skládal do skladů. Zrovna tak i cihly, bez palet...


doplněno 11.04.16 21:16:

Martino a co není nebezpečné? Třeba čekat na zastávce autobusu a přijede nemehlo a ...

martinaa*

To je fakt :(.

není naložení jako naožení.. protože za nakládku jakožto myslím ještěrkama, nese zodpovědnost destař.. pokud se mu to z ještěrky vyvráti nebo mu ten kamion jakkoliv poškodí, je to jeho boj... měli jsme případ, že se při vykládce vyklopil stroj za skoro mega z důvodu krátkkých lyžin atd... řidič kamionu k tomu tak maximalně podal vyjádření... kamioňák zodpovídá za přepravovaný náklad a jeho zakurtování.. tzn. že si náklad nechá naložit co možná nejvhodnějším způsobem vzhledem k možnostem zakurtování a rozložení váhy.. pokud si to nakládá sám paletakem, tak je to podobné..

 

ohneta*
hodnocení

0x

U nás si nakkládají řidiči v centrálním skladu palety sami. Jak přijedou k nám na filiálku, vykládají je skladníci. Nicméně oficiálně by nám ho měli z auta vyvážet řidiči a to z důvodu, jaký uvedl milanacukrář. Oficiálně nesmíme na návěs vstoupit. Jedná se o potraviny

 

hh
hodnocení

0x

Je to jak kdy, dělal jsem ve skladu a většinou řidič vzal paleťák a šel to vykládat s námi, pak odnesl papíry do kaneláře a odjel. Našel se i jeden, který tam jen stál a koukal jak to vykládáme. Rozhodně to není tak že to dělá řidič sám, vždy to tahají ven skladníci (skladník) a řidič případně nějak vypomůže.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Budoucí řidiči,nemusíš si dělat starosti.Vše,co se týká dopravních společností je dáno přepravní smlouvou.Bývá tam i povinnost přepravce i odběratele.Pokud se týče řidiče,ten by měl jen náklad přivézt,složení a uložení nákladu do skladiště je na odběrateli.Pokud se týče soukromníka-řidiče,také musí mít na přepravu smlouvu.

JABRAKA

Jardo, není dne, aby k nám nepřijel náklaďák s materiálem. Ujišťuji Tě, že nemáme žádnou smlouvu s přepravní společností. Tak to určitě není.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Divím se, že ještě vůbec někdo chce dělat řidiče při současné buzeraci ze strany policie, předpisů, zaměstnavatelů. Velice oblíbaná činnost zaměstnavatelů je nějaký základní plat dejme tomu 15000,- a k tomu nezdaněné náhrady. Ty se ale nepočítají do příjmů, a tedy v případě nemoci smůla. Povinné přestávky, spousta času pryč.

Řidič je odpovědný za rozložení nákladu podle zatížení náprav. Musí si tedy např. paleťákem sám naložit nebo koordinovat nakládku těžších břemen. Rovněž zajištění břemen je třeba v Německu o nervy. Návěs má určitý počet vázacích ok ale jejich policisté chtějí zajištění více oky. Prostě na palici.

Když je to tak super, je záhada, proč toho řidiči nechávají.

Jendo,

Páč řidiči chodí každý rok na školení, kde se naučí jak vázat zboží. Je to dáno ČSN. Nejezdím do Němec, ale z vyprávění a ze školení vím, že v Německu nenechají šoféra odjet, pokud mu jejich nakládací četa nezkotroluje uložení a upevnění nákladu.

Za 15000 se jezdí jen vnitro.

cicko*

První věta je jak vyšitá z rubriky "Vtip pro tento den"!

ctenar*

Za 15000 se jezdí jen vnitro.

Vnitro se jezdí za víc (18-20), ale nejsou tam náhrady. Mezinárodní je za 10-12 + velké náhrady (diety).

U vnitra že nejsou diety? Proč ne?, když já je dávám a i dostávám...

ctenar*

Diety tam pochopitelně jsou, když někdo jezdí vícedenní trasy, ale v porovnání s dietami za cizinu je celková částka vzhledem k platu nízká, neboli plat tvoří většinu příjmu.

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Línej nemakačenko chce jít dělat kamioňáka. No to se rychle probereš.

harley

Pro tazatele - až naložíš kontejner z Číny který bude plný bot a nebude na paletách , dovezeš ho zákazníkovi a tam ti skladníci řeknou že nemůžou vstoupit do nakl. prostoru - pak to budeš vynášet 10 hodin a v létě je tam i 60°C , navíc pochybuji že máš profesák - dalších 30 - 50 000 kč .

ctenar*

Pro představu: ve dvou jsme v létě vykládali 20 stopový kontejner (tj.ten malý) z Číny plný krabic čaje a kávových filtrů. Otáčeli jsme se jak hovada, nosili to asi jen 5m z návěsu, krabice sami o sobě nebyly těžké, ale trvalo nám to 3,5 hodiny bez přestávky, trička úplně promočená a ke konci už jsem ani nemohl zvednout ruce, natož nést tu krabici čaje o váze ani ne snad 5kg.

čtenáři, skládali jste to jako řidiči kamiónu? Ten co přivezl kontejner?


doplněno 13.04.16 15:00:

Jasně, pane štenáři, já to tušil, že to nedělal kamioňák. Proč ne na palety, to je jednoduché, páč volně zaplní 100% konťáku, kdežto na paletách nikoliv.

ctenar*

Ne, byli jsme najati skladem (jejich skladníci to nechtěli dělat). Kamion tam odpojil návěs s kontejnerem a odjel.

Já to psal jen pro představu, jak dlouho asi vyložení krátkého návěsu plného menších lehkých krabic trvá. Těžké krabice musí trvat vyložit ještě déle a člověka to určitě úplně fyzicky odrovná. Já toho určitě měl ten den dost. Předloktí naprosto ztvrdlé a nepoužitelné. Krabice měly dobrý rozměr na nesení v rukách, ale bylo jich určitě pár tisíc.

Nevím, proč to ti přiblblí Čínani nedali na palety*bum*Bylo to narvané od podlahy až ke stropu tak, že mezi krabicema nešla ani po stranách strčit dlaň. Bylo to asi 5 různých druhů krabic pro distributora spotřebního zboží do kaváren apod.


doplněno 13.04.16 14:57:

Zapomněl jsem napsat, že z toho kontejneru jsme to nosili na palety, které si pak omotali a odvezli jejich skladníci.


doplněno 13.04.16 15:10:

Když si představím, že 2 paletama na sobě by ztratil tak 30cm z 2,4m výšky kontejneru, tak bych ho nejraději jednou z těch krabic umlátil. Ještěrkou bych to i já vyložil do 15min.

johny007
Pokud jsi ty, jako řidič vykládal kontík, tak bych změnil zaměstnavatele. My mame přísný zákaz do kont. Jak vstupovat, skládat nebo nakládat tak ho i zametat. Takže dojedu, otevřu vrata, couvnu k rampě a zákazník má 6 hodin na to, aby to slozil. Po 6 hod vypisují cekacku (200/h pro mě).Jakýkoliv problém se zákazníkem, tak beru telefon, volám dispečerovi ať si to řeší "ty chytré hlavy" mezi sebou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]