Nejste přihlášen/a.
Mýlíte se, páč skladník nemůže vstupovat na vozidlo, pokud na to není proškolen. Navíc za to není placen, aby chodil po autě..
Vždy to bude ale dle druhu nákladu, který přiveze, nebo odveze. Kdo podle Vás odkurtuje zboží, kdo ho naloží tak, aby mohl řidič nést odpovědnost za naložený náklad? Kdo náklad ukotví?
No ono dost záleží na tom, co to má za auto - co vozí. Třeba mlíkaři tahají jen hadice, ale třeba kladaři si auto naloží i složí na pile sami.
Nejčastěji se nyní setkávám s kamioňáky, co nám vozí stroje. Tam je mnohdy největší výzva nacouvat pod jeřáb, mnohdy to bývá dost členitý příjezd a upřimně řečeno mě dost udivuje, kolik řidičů neumí s návěsem pořádně couvat, o přívěsu s točnou ani nemluvě. Pak si to hoch rozplachtuje (s čimž mu většinou pomůžu), shrne střechu, pak vyškubeme špalky z podlahy, jeřábník mašinu nadzvedne, řidič opatrně vyjíždí a jak je mimo stroj, tak jen zaplachtuje a má to za sebou.
Prostě řečeno - každý druh nákladu je v něčem specifický a nedá se generalizovat.
Za náklad, jeho naložení a upevnění, je odpovědný řidič. U nás ve fabrice většinou nakládají vozíkáři, ale řidiči si je diriguji, jak to mají rozmístit, co kam, uvazují náklad atd. Rozhodně jen nezevlují.
Buď profesi kamioňáke nerozumíte, nebo nechápu dotaz. nejde přeci napsat popis práce pro všechny druhy kamioňáku. Někde kamioňák přijede, zatáhne za pášku a obsah vysype. Když přijede třeba do PCI, dříve BASG, předtím Prince Color, otevře zadní dveře, či plachtu, nacouvá na rampu, tam mu naloží 18-20 palet. Přijede na místo, odplachtuje a my ho složíme. Pak přijede matroš z Porfixu, my mu dále paleták na korbu, on všechny paletety musí odvézt na kraj korby a pak to složíme VZV. Protože přijel s vanou. Jeho kolega to má jednodušší, páč ho složíme z boku. Hned na to přijel návěs s 90kubíky polyše. Ten musí všechen narovnat na kraj korby, po třech na sobě a ty pak odnosíme do skladu. Pak se otočí ještě 10x za týden.
Už chápete, jaký je rozdíl v práci kamionáka?
Jestli Vám, jako mladému a svobodnému, bez závazku, mohu radit, když jsem najezdil jen něco přes milion km s náklaďáky, tak do toho jděte.
Páč řidiči budou vždy potřeba, projezdíte si světem, sice jen po hlavních tazích, ale svobodný život. Důležité taky je, pro koho budete jezdit.
Až Vám bouchne kolo, tak se nadřete hrozně, páč zrovna budete naložený, bude pršet, nepůjdou povolit kola, atd..
Pamatujete, že řidič tvrdý život má, ale je krásný.
C+E už od 20 tisíc, ale připočítej profesní průkaz, kartu, ...
Lepší je jezdit pro zahr. firmu. Jestli tě to zajímá, tak ti určitě nebude vadit poslechnout si celé video (trvá mu dlouho, než se dostane k tématu).
Ideální je v dnešní době najít zaměstnavatele, který vám rozšíření umožní, ne si platit cca 100 000 za ŘP s Profesním průkazem sám.
Ano. Samozřejmě že by musel podepsat nějaký závazek strvání v té firmě, ale většina lidí nemá volných tolik peněz na to aby si mohla dovolit řidičáky , profesní průkaz a další věci platit zcela na sebe , když je to tak drahé, tak to může být řešení. Nejvíc se to v současnosti používá u autobusů .
aby to zaplatil zaměstnavatel?
Jak už se píše výše, když se jim upíšete, tak vám to někteří zaplatí.
Další způsob je, že vám podepíší, že vás zaměstnají a pošlou vás na pracák, který vám zaplatí rekvalifikaci.
S kamioňákem jsem chodila a byla to docela dřina. Naložit, vyložit v polovině případů sám, naštěstí vozil jen palety, takže se to docela dalo. Upevnění nákladu někdy horor.
Zdravím Milane, ono je to už pomalu 10 let, tak se od té doby možná lecos změnilo . Zastavil, když vykládali nějací místní pohůnci apod, tak měl klid, když ne, párkrát mu přivezli ještěrku, že není nikdo volný, a několikrát to tahal ven za lana s pár ochotnýma klukama z těch firem.
Nutno ale doda, že většinou jezditl Polsko.
Jojo, přijde mi to ale docela nebezpečný...
Martino, neznám Vašeho přítela, nevím jaké palety vozil, ale běžně paleta váží 1000-1200kg. naloží okolo 20 tun. Nevěřím tomu, že to skládal z poloviny sám. To se skládá VZV.
O upevnění nákladu je opravdu někdy horor, páč celníci jsou mistři v tom, jak to má být správně upevněno. Někdy když vidím jak řidiči nevázají náklady, naplácal bych jim na zadek.
Martino, to já pamatuji doby, že se jezdilo se závozníkem, ručně se z pásu naložil cement a ten se ručně skládal do skladů. Zrovna tak i cihly, bez palet...
Martino a co není nebezpečné? Třeba čekat na zastávce autobusu a přijede nemehlo a ...
není naložení jako naožení.. protože za nakládku jakožto myslím ještěrkama, nese zodpovědnost destař.. pokud se mu to z ještěrky vyvráti nebo mu ten kamion jakkoliv poškodí, je to jeho boj... měli jsme případ, že se při vykládce vyklopil stroj za skoro mega z důvodu krátkkých lyžin atd... řidič kamionu k tomu tak maximalně podal vyjádření... kamioňák zodpovídá za přepravovaný náklad a jeho zakurtování.. tzn. že si náklad nechá naložit co možná nejvhodnějším způsobem vzhledem k možnostem zakurtování a rozložení váhy.. pokud si to nakládá sám paletakem, tak je to podobné..
Je to jak kdy, dělal jsem ve skladu a většinou řidič vzal paleťák a šel to vykládat s námi, pak odnesl papíry do kaneláře a odjel. Našel se i jeden, který tam jen stál a koukal jak to vykládáme. Rozhodně to není tak že to dělá řidič sám, vždy to tahají ven skladníci (skladník) a řidič případně nějak vypomůže.
Budoucí řidiči,nemusíš si dělat starosti.Vše,co se týká dopravních společností je dáno přepravní smlouvou.Bývá tam i povinnost přepravce i odběratele.Pokud se týče řidiče,ten by měl jen náklad přivézt,složení a uložení nákladu do skladiště je na odběrateli.Pokud se týče soukromníka-řidiče,také musí mít na přepravu smlouvu.
JABRAKA
Divím se, že ještě vůbec někdo chce dělat řidiče při současné buzeraci ze strany policie, předpisů, zaměstnavatelů. Velice oblíbaná činnost zaměstnavatelů je nějaký základní plat dejme tomu 15000,- a k tomu nezdaněné náhrady. Ty se ale nepočítají do příjmů, a tedy v případě nemoci smůla. Povinné přestávky, spousta času pryč.
Řidič je odpovědný za rozložení nákladu podle zatížení náprav. Musí si tedy např. paleťákem sám naložit nebo koordinovat nakládku těžších břemen. Rovněž zajištění břemen je třeba v Německu o nervy. Návěs má určitý počet vázacích ok ale jejich policisté chtějí zajištění více oky. Prostě na palici.
Když je to tak super, je záhada, proč toho řidiči nechávají.
Jendo,
Páč řidiči chodí každý rok na školení, kde se naučí jak vázat zboží. Je to dáno ČSN. Nejezdím do Němec, ale z vyprávění a ze školení vím, že v Německu nenechají šoféra odjet, pokud mu jejich nakládací četa nezkotroluje uložení a upevnění nákladu.
Za 15000 se jezdí jen vnitro.
Za 15000 se jezdí jen vnitro.
Vnitro se jezdí za víc (18-20), ale nejsou tam náhrady. Mezinárodní je za 10-12 + velké náhrady (diety).
Pro tazatele - až naložíš kontejner z Číny který bude plný bot a nebude na paletách , dovezeš ho zákazníkovi a tam ti skladníci řeknou že nemůžou vstoupit do nakl. prostoru - pak to budeš vynášet 10 hodin a v létě je tam i 60°C , navíc pochybuji že máš profesák - dalších 30 - 50 000 kč .
Pro představu: ve dvou jsme v létě vykládali 20 stopový kontejner (tj.ten malý) z Číny plný krabic čaje a kávových filtrů. Otáčeli jsme se jak hovada, nosili to asi jen 5m z návěsu, krabice sami o sobě nebyly těžké, ale trvalo nám to 3,5 hodiny bez přestávky, trička úplně promočená a ke konci už jsem ani nemohl zvednout ruce, natož nést tu krabici čaje o váze ani ne snad 5kg.
čtenáři, skládali jste to jako řidiči kamiónu? Ten co přivezl kontejner?
Jasně, pane štenáři, já to tušil, že to nedělal kamioňák. Proč ne na palety, to je jednoduché, páč volně zaplní 100% konťáku, kdežto na paletách nikoliv.
Ne, byli jsme najati skladem (jejich skladníci to nechtěli dělat). Kamion tam odpojil návěs s kontejnerem a odjel.
Já to psal jen pro představu, jak dlouho asi vyložení krátkého návěsu plného menších lehkých krabic trvá. Těžké krabice musí trvat vyložit ještě déle a člověka to určitě úplně fyzicky odrovná. Já toho určitě měl ten den dost. Předloktí naprosto ztvrdlé a nepoužitelné. Krabice měly dobrý rozměr na nesení v rukách, ale bylo jich určitě pár tisíc.
Nevím, proč to ti přiblblí Čínani nedali na paletyBylo to narvané od podlahy až ke stropu tak, že mezi krabicema nešla ani po stranách strčit dlaň. Bylo to asi 5 různých druhů krabic pro distributora spotřebního zboží do kaváren apod.
Zapomněl jsem napsat, že z toho kontejneru jsme to nosili na palety, které si pak omotali a odvezli jejich skladníci.
Když si představím, že 2 paletama na sobě by ztratil tak 30cm z 2,4m výšky kontejneru, tak bych ho nejraději jednou z těch krabic umlátil. Ještěrkou bych to i já vyložil do 15min.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.