Airbus 340-600

Od: Datum: 30.03.16 11:44 odpovědí: 4 změna: 30.03.16 17:30

Největší dopravní letadlo za 200 mil. USD, vytaženo z hangáru v Toulose sedm arabských specialistů spustilo motory na plný výkon, počítač vyhodnotil start, letadlo vyrazilo směr stavební bariéra k totální demolici. Není někomu známo, kde byla chyba z důvodů zničení tohoto skvostu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ben®
Datum: 30.03.16 13:01
avatar

Dobrý den, a to se opravdu stalo? Já bych viděl chybu v tom, že asi nebylo "zašpalkováno". Zdravím!

Od: bmbx®
Datum: 30.03.16 15:09

Zabržděné letadlo Airbus svými počítači těžko samo vyhodnotí, že bude startovat, k tomu dojde při plných plynech a odbrždění a nastavených klapkách. Ale ti dovedové si při plných plynech vypnuli jistič, který napájí logiku země-vzduch. Letadlo si tedy "myslelo" , že je ve vzduchu a automaticky odbrzdilo - bezpečností prvek, aby nahodou nedošlo k přistání se zabržděnými koly.

Každopádně letadlo když stojí, musí být vždy zašpalkováno, špalky se odstraňují vždy těsně před tím než bude opravdu rolovat na dráhu a startovat.

Datum: 30.03.16 17:20
avatar

Software může být jakkoliv blbuvzdorný, vždycky se najde blb, který ho překoná.

Od: bmbx®
Datum: 30.03.16 17:30

Samozřejmě, jen v tomto případě opoměli použít "hardware" - obyčejné špalky.

Jinak u Airbusu od modelů s FBW nelze pákami přidat plyn plynule, plynové páky mají jen polohy, které odpovídají letovým režimům reverz, volnoběh, trať, vzlet...přesně to doladí zase počítač.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.