Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čínská návštěva - co je to za letadlo?

Od: xy odpovědí: 13 změna:

Zdravím, milí rádcové

vidím ve zprávách záběry z návštěvy čínského prezidenta, a říkám si, co je to za letadlo? Jaký typ, myslím.

zámek
strejc uzavřel tuto otázku
Diskuze se již zcela odklonila od původního dotazu!

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, bude to Boeing 747 (B-2472). Zda americký či jeho čínská kopie, tak to nevím. Zdravím!

doplněno 28.03.16 14:24:

xy - Boeing jsem poznal, ale přesný typ jsem dohledal. Také nejsem odborník na letectví.

majsterjoe - máte pravdu - měl jsem použít slovo padělek .

doplněno 28.03.16 14:43:

majsterjoe - jestli si za to Čína nemůže sama, když její současný rozvoj a vzestup měl počátek v průmyslové špionáži i výrobě kopií a padělků. Jinak, její historický přínos světu nikdo nezpochybňuje (hedvábí, papír či porcelán nebo střelný prach). Ovšem, to už jsme mimo téma dotazu. Letadlo bude originál.

majsterjoe*

Co je čísnlá kopie?


doplněno 28.03.16 14:37:

@ben Mě docela mrzí, že když se vysloví čína, všichni si představí padělek. Přitom čína vyrábí většinou to o co je ve světě bohužel zájem. Jsou v tom peníze. Co se týče samotné číny, tak je to velmi moderní země. Jedna z nejmodernějších a překvapivě to není díky padělkům. A co si budeme nalhávat, čína má na tomto světě důležité místo a to i kvůli vynálezům, které z této země pocházejí.

xy
hodnocení

díky, já už ty typy letadel vůbec nepoznám.:) budu se muset na to víc soustředit. Kdybych byla pražačka, tak se chodím na letiště dívat

ben:

po 2. světové válce Japonci dělali taky rozsáhlou průmyslovou špionáž po světě, nejspíš ve větším měřítku než Čína, protože narozdíl od Japonska se v Číně postavila hromada věhlasných fabrik. Boeing nemusí kopírovat, stačí že pro Boeing vyrábějí díly, až se jich tam bude vyrábět 100%, tak si jej jen složí *haha*

Kopie - nekopie, nebýt Číny tak nejspíš šetřil podstatně déle na to abys mohl zde na poradně něco napsat, počítač by byl v cenové relaci auta ;)


doplněno 28.03.16 15:49:

ben:

Tak znovu a pomaleji:

Nevím jjestli by ten první počítač vydržel až do současné doby, asi by si musel do nového ivestovat úplně stejně nabýt Číny.

Ano, Číňané kopírují stejně jako to dělali Japonci po válce a nebýt japonského kopírování a zlepšování okopírovaného, musel by sis dnes mnoho věcí odpustit, nebo by se jich dočkala až příští generace.

ben®

Dobrý den, můj první domácí PC byl ve své době v cenové relaci auta . Nyní jsem se na ČT24 dozvěděl, že Čína kopíruje stále (okopírovala i auta Tatra) a vymáhat v Číně nějaká autorská či průmyslová práva je obtížné. Jak říkal pan Hanák, tak je to trh specifický.

To slovo specifický je takové mnohoobsažné . Zdravím!

doplněno 28.03.16 15:44:

hk - tady nikdo nepochybuje. Hovor je pouze o letadle, kterým přiletěl soudruh z Číny .

 

hk
hodnocení

0x

Vy pochybovači - jeďte se podívat do té Číny (do průmyslových měst), přečtěte si něco o průmyslu Číny a jejich tempu výstavby, abyste viděli, jak to vypadá. Pak pochopíte, že technologická a výrobní kapacita západní Evropy je spíše nepěkná parodie.

tiffany*

Hk, nic ve zlém, ale to nadšení pro čínský rozvoj Vám možná trochu zamotalo hlavu... započital jste při provnání se západní Evropou i počet obyvatelstva, bezpečnost práce a otázky životního prostředí (ano, dostali jsme se tím i k otázce těch otřepaných lidských práv ;))?

Hmm, když v Číně zavedou bezpečnostní a hygienické standardy - nestoupne náhodou cena jejich práce? A nebude tomu hygienickému lyckoprávňýmu světu vadit, když jim zvednou ceny třeba na trojnásobek?

majsterjoe*

Každá mince má dvě strany, že jo. V Číně není nevolnictví, to obyvatelstvo může pracovat někde jinde, nebo se živit trávou. Co se týče celkové výroby v čině, pak takřka všechny světové značky které znáte, jsou vyráběny minimálně z části v Číně. Čína je prostě dneska velmoc a to nejen z finančního hlediska.

xy
hodnocení

nejsem si jistá, jak je to s tím, že mohou pracovat jinde. Před časem jsem viděla dokument, kde bylo řečeno, že k pobytu např. ve větším městě musí mít povolení. Taky mě zaujala poznámka o " neexistujících lidech" , tzn. těch, kteří se narodili v době politiky jednoho dítěte v rodině " navíc" jako druzí třeba, bez povolení, a dodnes tím pádem oficiálně neexistují, nemají dokumenty, lékařskou péči, žádné možnosti. Bylo to před pár lety, třeba se situace trošku změnila. Nevím,jak je to tam tedy ve skutečnosti např. s volností pohybu - přestěhovat se za lepším, z chudé vesnice do města za prací atd. Jakmile bude třeba více lidem dopřát např. nějaké zdravotní pojištění , nebo sociální, tak možná to významně zdraží tamní pracovní sílu a zhorší konkurence schopnost čínské výroby.

tiffany*

Ale Joe, mně šlo o to srovnání Číny a Evropy, jako fakt přestřelené, porovnává především pouze množství... abychom se v té hromadě odpadků za chvíli neutopili...

majsterjoe*

Ale za to může právě poptávka nového a nového zboží. Naše republika má toho hodně co nabídnout a pokud se toho chytne právě čína, máme vyhráno. O to jdu hlavně při této návštěve.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]