Nejste přihlášen/a.
Chci upozornit na sbazaru na podvodnici pod e-mailem vendulasust@seznam.cz...219111469/0600...tahá peníze s maminek na mateřské na to obzvlášť pozor maminky které musí počítat každou korunu...předem sem ji bohužel poslala penze za sadu na gelove nehty 700kč,...po připsání peněz přestal-a komunikovat!
Správně miniska, paní Vaňková nás tímto způsobem varuje,za to ji děkuji, protože sama občas na sbazar zabrousím. Nežádá radu ani ironické poznámky, které se ji netýkají, protože varováním se obrací hlavně na maminky, které musí počítat každou korunu. Nic jiného v jejím textu nečtu.
O tom se mluví už dlouho. Nikdy nikomu, koho neznáte, nikdy neposílejte peníze předem. To je prostě blbost. A nikdo solidní to obyčejně ani nepožaduje. Pokud to budete dodržovat, nic se Vám nestane.
Na každý pořádný podvod musí být minimálně dva. Podvodník a oběť. Tak se všichni snažte, ať nejste to druhé.
Pane Danysi, obyčejně nikomu neodpovídám, ale Vám musím. Moje rada je, troufám si tvrdit, na úrovni. Prostě mě napište komu se musí platit předem? Mám hodně obchodních vztahů, ale platbu předem nikdo nevyžaduje. Proto mě toto vždy smrdí podvodem. Děkuji za Vaší odpověď
mp, prosím dejte sem jediného obchodníka, který pošle zboží bez platby předem. Uvědomte si, že dobírka je platba předem. Protože přepravce Vám zboží nepředá, dokud nezaplatíte.
Většinou tohle praktikují právě ti, kteří nejsou moc spolehliví a podezírají toho druhého ze stejných vlastností. Takže je velká pravděpodobnost, že zákazník naletí tak, jak je zde uvedeno. Já bych také hledala zboží jinde. Ale tento portál je dost oblíbený právě mezi maminkami, které si tam vzájemně vypomáhají a že toho někdo využije ke svému obohacení, je právě to riziko v tomto podnikání. Někdy to je také na Aukru, teda ta platba předem, ale tam to zase hlídá Aukro a je tam možnost získat nápravu. Tady to asi nejde a podvedení se musí smířit se ztrátou peněz a nezbývá jim nic jiného, než upozornit na nezákonné jednání touto cestou.
Na Aukru je to samozřejmě jiný. Tam se spíše zase chrání prodejce. Nakonec má každý svoje hodnocení, z toho se dá vycházet. Tam bych tu platbu předem někdy bral. Ono hodně záleží, co se prodává. Pokud Vám ale někdo nabízí nejmodernější telefon, či tablet (to teď nejvíc letí) za půlku a platbu předem, tak je to jasný, o co jde. Když kupujete něco specifického (třeba sbírku motýlů), co se moc neprodává, tam určitě v tom nebude nějaký podvod.
Zboží které je ve výrazné slevě může být poškozené, to by prodejce ale měl uvést. Bohužel prodejci často neuvádějí přesný stav, neřeknou vám například že prodává zboží levně protože je v dost dezolátním stavu nebo chod zařízení je nespolehlivé. Člověk by ale měl uvažovat tak, že když je tam až moc podezřele velká sleva, tak s tím něco bude. Nemusí to být zrovna čorka.
Až na to, že tento postup je neprofesionální a neetický - přesně řečeno zneužitelný. Dost vypovídá o charakteru a inteligenci toho kdo toto dělá. Docela věřím že lidi, kteří mají potřebu takhle žalovat a vyřizovat si osobní věci přes internet jsou nespolehliví a mohou takto vynášet důvěrné informace třeba právě ze soukromé korespondence. Ono to vlastně souvisí s rizikem, že ona osoba může být obviněna z pomluvy a z šíření lží. Pokud by se jednalo o obchodníka může vyrukovat s žádostí o odškodnění kvůli pomluvě. To by za ty stresy pak nestálo. Pokud by subjekt A byl ve skutečnosti konkurenční obchodník, který chce poškodit objekt B, aby se zbavil konkurence, udělá přesně to že bude na objekt B psát negativní reference kde může. Pokud však objekt B podá na subjekta A žalobu a prokáže se že subjekt A skutečně tuto škodlivou kampaň proti objektu A vedl, pak bude muset odškodnit objekt A ve výši utrpěné škody.
Já musím protestovat proti takovému jednání, které tu předvádíte. Tohle byste si měly vyřídit mezi sebou a ne takhle. Ono je to snadno zneužitelné. Podvedl vás někdo? Řešte to právní cestou. Nemáte důkazy? Vaše chyba. Je celá řada lidí, potažmo firem, která je ochotna snížit se k očerňování konkurence. My to vědět nemůžeme jestli je to pravda nebo lež s cílem někoho poškodit. Kdoví jak to bylo a co vám dotyčná osoba udělala že máte potřebu se mstít. Co když chyba není na její straně a někde se to jen zadrhlo? Se může stát, že na poště se zásilka ztratí, dojde jinam, zdží se to. Pokud ste byla opravdu podvedena, pak nakupujte buďto v kamenných obchodech, v osvědčených e-shopech nebo například na aukru, kde si můžete o každém prodejci přečíst reference.
Jinak posílat peníze předem je riziko. Ale nevyžadovat je předem je zase riziko pro toho prodejce, protože jsou neseriozní kupci co si objednají zboží a pak si to nechtějí vyzvednout a nezaplatí. Zboží se sice prodejci vrátí, ale ten utrpěl ztrátu na dopravném, balném a na čase během kterého se snižuje hodnota zboží (například ubíhá záruční doba). Požadovat peníze předem považuji za normální, ale v tomto případě (bazar) za (vaše) riziko protože vy tu osobu neznáte. Na bazarech je hodně podvodníků s tím musíte počítat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.