Jak obrat remeslnika?

Od: Datum: 02.03.16 08:10 odpovědí: 28 změna: 18.03.16 20:01

Dobrý den-mam dotaz-pritel je zednik a delal pani v nasem dome koupelnu-t.j.bytove jadro-elektriku,vodu,wc-pani mela problem s tim-ze mu to dlouho trva jelikoz mel i jine prace nez pani-koupelna byla hotova-chybelo jen oblozeni-pani proste nerekla a vymenila fabku-posleze si najala firmu na dodelani-a ted chce vratit veskere finance-ktere do toho vlozila-kdyz ji koupelnu delal pritel-dokonce na nej podala trestni oznameni na policii CR.Malem bych zapomela podotknout-ze pani si nechala objednat umyvadla-sprchovy kout...atd v cene cca 60tis.-tento material odmitla prevzit-tudiz lezi na sklade v prodejne-kde se ho majitel prodejny snazi prodat-samozrejme pod cenou-aby to slo co nejrychleji-co v takovem pripade delat?Pritel si preci svoji praci odvedl-a pani mu zabranila v dalsi praci vymenou fabky-me to spis pripada jako podvod na neho a ne na ni-nechat si neco udelat-a pak chtit vsechny penize zpet-firma ji dodelala jen ty koncove prace-jinak cele jadro boural a stavel atd...Opravdu nektere lidi nepochopim...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.03.16 08:13
avatar

Máte smlouvu o dílo nebo tak něco?

Od: hanulak
Datum: 02.03.16 08:21

Ano smlouvu ma


doplněno 02.03.16 08:31:

Ja mu radila-at ten material normalne veme odveze-da ji ho pred dvere-oznami ji to a nazdar-ona si neco objednala-zaplatila a ten muj blbec to jeste bude prodavat a mit kolem toho starosti...jednou neco chtela-tak at si to prevezme a proda si to sama...

Datum: 02.03.16 08:22
avatar

No tak tam by přece měly být uvedeny nějaké sankce a vůbec pravidla pro oba zúčastněné. To by mělo být směrodatné.

Od: hanulak
Datum: 02.03.16 08:33

No on tu momentalne neni-abych si tu smlouvu precetla-ale mate pravdu nejaka pravidala a sankce tam byt musi...proctu az dorazi-nebot nevim kde to ma schovane-a nebudu mu hrabat do papiru-a napisu co je tam uvedeno...

Datum: 03.03.16 09:54

Prohlédnout důkladně smlouvu o dílo - měl by tam snad být uveden termín dodělání, případně sankce za pozdní dodělání. Jako já se paní nedivím, žít na staveništi a čekat až milostivě bude mít řemeslník (kterého platím) čas :(.

Datum: 02.03.16 09:34
avatar

Dobrý den,

jak dlouho koupelnu dělal?

Od: cicko
Datum: 03.03.16 00:29

To je vedlejší. Podle zažité praxe, když chlap něco slíbí, že udělá nebo zařídí, pak je to jisté a není třeba mu to každý půlrok připomínat!

Od: hk
Datum: 03.03.16 00:36

Máte smlouvu o dílo? Pokud ne jaká byla dohoda? Máte o dohodě nějaké záznamy? Víte, já s epaní ani nedivím. Prostě to mělo být hotové a že váš přítel má rozděláno více věcí sice chápu, ale jeho chyba. Měl to dodělat včas. Příště si dá větší pozor jak na zákazníka, tak na termíny.

Datum: 03.03.16 08:45
avatar

Zdravím,
bohužel tohle, co popisujete, je další nešvar, který se mezi lidmi silně rozmáhá a v podstatě proti tomu neexistuje obrana a můžete mít smlouvy a podklady jaké chcete.
Dříve se to týkalo hlavně větších firem - takový typický příklad je, že si zákazník nechal postavit dům na klíč, průběžně platil zálohy a když mělo dojít na celkové doplacení, začal hledat chyby, reklamoval kde co, vyhrožoval soudy a různými pokutami. Nemálo firem se díky tomu dostalo do existečních problémů, protože lidi a stroje za platit musí a pokud v tom byl i materiál, byla to pro většinu konečná. Na netu jsou dokonce popsané případy, kdy se tím někteří lidé i chlubí, jak nakonec měli postavený dům skoro zadarmo, protože soudit se je na dlouho a tak to stavební firma většinou vzdá.
V současnosti se rozmáhá právě to, co popisujete vy - zákazník si něco objedná, pak neumožní dokončení zakázky (najednou není k zastižení, zdrží dokončení nepřipraveností stavby a pod.) a pak dodavateli prostě oznámí, že si to nechal udělat někoho jiného a že tomu původnímu prostě nezaplatí, protože nedokončil stavbu v termínu, případně začne hledat chyby na již hotové práci. A opět - obrana není takřka žádná. V drobných zakázkách vím jenom ve svém okolí už o 2 případech.
V prvním to bylo právě nedostižitelnost zákazníka (nebral telefony, doma ho nebylo možné sehnat) a najednou bylo dodavateli pouze oznámeno, že už je zakázka dokončená, že bylo všechno špatně a když dotyčný předložil fakturu za zhotovenou práci, tak mu bylo řečeno, že to je předražené, že mu nic nezaplatí a ať se klidně soudí. Ten dotyčný měl ještě smůlu v tom, že ze té zákazanice dobýval ještě půl roku po té svoje nářadí, co bylo na akci a nakonec mu bylo vráceno poškozené.
Ve druhém případě to bylo něco podobného, jen s tím rozdílem, že zákazník v průběhu práce vůbec nejevil zájem se průběžně přijít podívat na realizaci, pak ale došel zákazníkem zakázkově objednávaný obklad, takže se dohodli, že až bude další materiál, že se zákazník ozve, což mělo být zhruba za týden. Zákazník se ozval po 14 dnech s tím, že není spokojený s kvalitou zhotoveného a že to zbývajících cca 10% práce nechává dodělat někoho jiného. Přestože bylo všechno podloženo doklady a dokonce byla zákazníkovi poskytnuta možnost cenu uhradit na spátky (od začátku brečel, že má hypotéku a že to nebude schopný zaplatit celé najednou), bylo nakonec zaplacena část, která vydala zhruba na dopravu a zbývajících cca 8.000,-Kč je nedobytných, protože soudit se o to se nevyplatí.
Takže obrana pro dodavatele je možná asi ve dvou rovinách
1) zákazník si všechno kupuje sám (ne stylem "já to koupím a vy mi to pak zaplatíte"
2) ve smlouvě si sjednat průběžné placení záloh buď za každou dokončenou etapu a nebo třeba za každé 2 dny práce a to nejlépe hotově

Z podaného trestního oznámení si myslím nemusíte dělat hlavu - podle vašeho popisu se nikdo ničeho trestného nedopustil (to by si musel vzít peníze a pak nedodat zboží - službu a to se předpokládám nestalo).

Datum: 03.03.16 09:03
avatar

Ono to celé není tak jednoduché. Bohužel narazíte na nepoctivé firmy (dodavatele), ale i na nepoctivé odběratele (zákazníky), bohužel je to tak.

Já měl na baráku zedníka, který mi dělal spolu se mnou hrubou stavbu, schody atd. Ze začátku vše super. Zavolal jsem mu, dojel jsem pro něho a šlo se na to. Práce šla od ruky. Jenže po roce když se dělaly nejrůznější dodělávky, tak v té době kvůli penězům si milý zedník naobjednal plno melouchů a ani jeden nestíhal. Takže u mě stavba stála, páč on zrovna čuchtal někde něco jiného a šlo to z kopce. Naštěstí u mě to bylo jedno, protože jsem mu platil jeho mzdu 120Kč/hod.vždy každý den po dokončení práce, takže jsem si mohl najmout kdykoliv někoho jiného, ale problémy to také způsobovalo.

Další třeba když mi firma (dva bratři) dělali zateplení. Chtěli zálohu předem, což se mi moc nelíbí, ale na druhou stranu je chápu. Tak jsme se dohodli, že až uvidím navážet materiál na stavbu, tak zaplatím zálohu a zbytek doplatím po dokončení a vše OK. Oni splnili svou část dohody a já samozřejmě také. Naštěstí za celou realizaci stavby jsem se nesetkal s nepoctivostí. Rozhodně odsuzuji lidi, kteří naschvál hledají kličky, jak řemeslníka odrbat a to samé z druhé strany. Tohle jednání je k zblití.

Jinak k tomu Vašemu problému...myslím si, že Váš přítel (manžel) si stejně jako ten můj komorní zedník na svá bedra přijmul příliš mnoho zakázek, které prostě nestíhá realizovat. Chápu, potřebuje si vydělat, dnes to je těžké, na druhou stranu trošku chápu tu paní. Jestli jí váš přítel tu koupelnu dělá půl roku, tak se nedivím, že je naštvaná.

Od: q1
Datum: 03.03.16 09:17
Zažil jsem přesně stejnou situaci, ale v obráceném gardu, a naprosto tu paní chápu. Je nesmírně frustrující, když nemůžete půl roku pořádně bydlet, protože zedník rozboural půlku bytu a k dokončení se nemá, protože "má i jiné práce". Zkuste si představit sama sebe v podobné situaci, pak třeba "některé lidi pochopíte".
Od: nox®
Datum: 03.03.16 09:30

To ale přeci ještě neznamená, že v podstatě řemeslníka okrade, ne? Tak když k takové situaci dojde, řeknu stop, dodejte mi objednané zboží, zaplatím co jsem do teď dlužen a zbytek si nechám dodělat někde jinde.

Od: q1
Datum: 03.03.16 09:41
Okrást řemeslníka by bylo špatně. Souhlasím, že ideální je dosáhnout dohody o tom, co dosud bylo a nebylo provedeno, vypořádat to a obrátit se jinam. Ale dosáhnutí dohody může být značně obtížné. Řemeslník i zákazník nejspíš budou mít odlišnou představu o tom, co bylo provedeno a co nebylo, které náklady jsou součástí oprávněných nákladů a které ne. Snadno pak dojde k tomu, že má jeden nebo druhý (nebo oba!) pocit, že se ho ten druhý snaží obrat. Řemeslník samozřejmě bude mít za to, že když už koupil nějaký předmět, který měl být součástí dodávky, tak to zákazník má zaplatit, ale zákazník může zrovna tak mít pocit, že když ten předmět ani nebude moct použít (protože nový dodavatel používá odlišnou technologii), tak proč by za to platil. Zákazník může mít oprávněný pocit, že náklady spojené se zakonzervováním stavby a jejím převodem k novému dodavateli má nést ten, který to způsobil, tedy řemeslník, zatímco řemeslník bude ve stejné situaci celkem logicky tvrdit, že pro změnu se rozhodl zákazník, tak ať si ji zaplatí. V takové situaci snadno vytečou jedné ze stran nervy a začne se chovat zkratkovitě. Není to pro ni omluva, ale je to vysvětlení, proč se to děje.
Datum: 03.03.16 22:39

Jde o to, zda to s tím objednaným zbožím nebylo podobné, jako s objednanou prací? Paní píše, že chyběly dodělat snad jen obklady a náhle se rozepisuje o zboží za tisíce korun.

Od: buss®
Datum: 03.03.16 09:35

Znáte to o dobrých smlouvách? To platí odpradávna.

Datum: 03.03.16 19:52
avatar

Asi neporadím co máte dělat, ale my jsme před nedávnem rekonstruovali koupelnu. Sanitu jsme kupovali sami, zedník, elektrikář, vodař a topenář v jednom dodal stavební a instalační materiál. Vzal si zálohu a makal 14 dnů jen u nás. Při pomyšlení, že by si odskočil na jinou fušku je mě horko :( takže dokážu i pochopit paní, že jí vadilo, že to trvá.

O ostatních věcech, např. proč si odmítla převzít zboží nebudu spekulovat. Snad věděla, co si objednává nebo ne?

Zálohu si taky přítel nenechal zaplatit?

Datum: 03.03.16 22:34

To je ono. Nespolehlivost řemeslníků. Určitě si předem dohodli nějaký rámcový termín dokončení rekonstrukce. Pán evidentně přecenil (možná úmyslně) své síly, neboť měl ještě jinou práci a jiné kšeftíky a na milou zákaznici se prostě párkrát vybodnul. Ono bydlet v rozbombardovaném bytě, nebo donekonečna odkládat možnost nastěhování je docela na bednu. Kamarádka měla postupně asi 6 termínů dokončení práce a když jsme objednali stěhováka, přijeli do bytu...tři zedníci seděli na prdeli a svačili (takto jsme je nachytali při každé kontrole) a lemtali pivo. Jen koupelnu stavěli ve třech lidech více jak 2 měsíce (navíc ucpali záchod lepidlem). Já sám to měl za 14 dní intenzivní práce o dovolené a to nejsem zedník, instalatér, obkladač ani elektrikář. Pochopitelně jistě nemá smlouvu o díle ani závaznou objednávku, takže by se měl pán chytit za nos a popřemýšlet nad svým jednáním. Paní také nemá asi moc šancí cokoliv získat zpět a u policie pravděpodobně neuspěje. Půjde o občansko právní spor a tam bude tvrzení proti tvrzení.

Datum: 06.03.16 19:54
avatar

Ano Salamos s Vámi souhlasím. To znám. Jak je vidět, jsou tady dva tábory odpovídajících. Tedy zákazníků a řemeslníků. A samozřejmě si každý bude hájit to své. Já jsem naštěstí v mém případě souboj s řemeslníkem vyhrála. Popisuji případ doleji.

Od: jenda2
Datum: 05.03.16 09:58

Každý živnostník by měl dopředu vycházet z toho, že zadavatel je parchant a podle toho sepsat smlouvu s vyjednanými zálohami. Už jsem viděl případ, kdy naštěstí měl pokrývač smlouvu, kde měl sepsáno, že do zaplacení je instalovaný materiál jeho majetkem. Položil střechu a majitel odmítl zaplatit. Pokrývač ho písemně urgoval o zaplacení a když nebyla reakce, přijel a materiál za střechy sundal. Majitel volal policii ale na základě písemné smlouvy si mohl trhnout nohou. Pořádek musí být.

Dělat něco bez papíru může být velice nákladné !

Datum: 06.03.16 19:59
avatar

Promiňte jendo 2, ale já se za žádného parchanta nepovažuji. Jsem zákazník a akceptuji cenu živnostníkem požadovanou a jsem ochotna ji zaplatit. Ale pokud pak živnostník neumí plánovat svou práci a objednávky, nenesu za jeho neschopnost odpovědnost. Docela bych se cítila Vaším vyjádřením o zákaznících uražená. A jestli se stavíte takto ke svým klientům, tedy že to jsou vesměs parchanti, tak to je hodně divné...

Od: jenda2
Datum: 08.03.16 19:01

Kdyby si měl živnostník plánovat práci podle jednoho zákazníka, tak by musel zákonitě skončit. Takto se to dělá běžně. Zatímco jedna rtáce např. schne , nebude se dívat na zeď. To snad je logické. A pokud nakoupil pro zakázku materiál, je také logické, že jej bude chtít zaplatit. A zákazník, který dodaný a spotřebovaný materiál nechce zaplatit je parchant. Nechápu, co se vám nezdá. Možná je podle vás normální materiál neplatit. Ta zákaznice měla zaplatit udělanou práci v tom rozsahu, v jakém byl aprovedena a nebylo by co řešit. A co koupená umývadla? Asi nic, že? Zvláštní...

Datum: 09.03.16 09:19

Jste pravděpodobně živnostník, na kterého bych si nepřál narazit. Zadal jsem zhotovení kuchyně a předsíně firmě, která termín splnila v přesném termínu. Plynař nepřišel s tím, že jsem mu údajně nahlásil špatný termín a jeho tvrzení nevyvrátila ani předložená smlouva s uvedeným datem. Kamarádce zedníci 6x ! odložili termín nastěhování do bytu, přestože jsme při každé kontrole v bytě načapali řemeslníky u stolu v zahuleném bytě s lahváčema v ruce...Pokud si dohodneme termín zhotovení zakázky a dojde k mírnému prodloužení, pak jsem ochoten to pochopit, ale když vidím evidentní neschopnost, lhostejnost a drzou vyčůranost rádoby řemeslníků, pak mám právo se bránit. Vy také budete na vyřízení reklamace čekat třeba půl roku, protože...? Smlouva vám garantuje 30 dní a přes to vlak nejede. Zkušený řemeslník dokáže předem odhadnou s velkou přesností své schopnosti, ale počítat už s tím, že si případně se zákazníkem budu manipulovat jak se mi zlíbí je dost krátkozraké. Navíc tazatelka uvádí, že chybělo dodělat jen nějaké obklady a vzápětí argumentuje, že řemeslníkovi ve skladu zůstal nakoupený materiál (umývadla, sprchový kout...) za 60 tis. Kč. Divné. Taky někoho pěkně tahají za nos.

Datum: 05.03.16 11:35
avatar

Smlouva o dílo je - ta jasně hovoří přesně o této situaci - paní zaplatila, to je naprosto ideální situace (horší by bylo kdyby nezaplatila) tedy k přerušení dodávek služeb došlo z její strany dobrovolně bez předešlého upozornění - již zaplacená částka zůstává příteli + zaplatí případné sankce a materiál pokud ještě není uhrazen (podle smlouvy, většinou to tak je) - stěžovat si může třeba na lampárně *smich*

Toto přesně je důvod proč si většina firem bere velké zálohy - aby zákazník neměl podobné debilní nápady.

Nemusíte mít strach - váš přítel nic neporušil, nelze ho ze nic tedy trestně stíhat.

Datum: 06.03.16 19:45
avatar

No tak já nevím, ale tazatelka se už neozvala. Napsala, že se přítele zeptá jak to bylo s tou smlouvou o dokončení prací a od té doby je ticho. Z toho soudím, že to bylo trochu jinak a nakonec to i vyplývá z předmětu otázky. Přítel si vzal práci, pak ještě jinou práci a pak ještě jinou a začal nestíhat. Tu paní odsouval dál a dál, protože si myslel, že ona počká a tam narazil. Paní prostě došla trpělivost, vyměnila zámek a pozvala si na dokončení koupelny jinou firmu. Já bych udělala to samé. Já bych chtěla vidět, jak by někdo snášel rozkopanou koupelnu třeba měsíc. Vůbec se té paní nedivím a jestliže si pozvala jinou firmu, kterou určitě také musela zaplatit, tak to stoprocentně neudělala jenom z rozmaru, ale protože jí už došly síly na neustálé urgování dokončení rozdělané práce. Mně se něco podobného stalo s v výměnou pracovní desky v kuchyni. Pán mi slíbil jednoznačně termín dodání a dokončení práce. A pak to začalo, nedostavil se jednou, to jsem pominula, to se stát může, pak ale podruhé a pokaždé se obhajoval tím, že si bývalý zákazník něco dovymyslel a že že má takového ještě jednoho, kde mu znova zavolali, že potřebují další skříňky do kuchyně a tak dál. A začal se vykrucovat a měnit termín, ale mou objednanou desku dřez a ostatní už měl naskladněné a ukazoval mi to, jenže nevěděl kdy se dostaví. Načež jsem mu řekla že je mi to líto, ale že v tom případě ruším objednávku a obrátím se jinam. začal rozloběně vykřikovat co bude dělat s tím materiálem, který byl objednán pro mne. V klidu jsem mu odvětila, že pokud nastoupí druhý den a dá se do práce, tak je všechno v pořádku, ale pokud ho ráno neuvidím, tak ať považuje objednávku za zrušenou, že já už se obtěžovat k němu nebudu. Druhý den ráno v sedm hodin před barákem bylo jeho auto a řemeslník. Za dva dny byla kuchyň hotová.


doplněno 18.03.16 08:45:

Ano, je to jak píšete Libore, převážná většina a řekla bych že úplně všichni lidé, kteří se rozhodnou pro zhotovení nějaké práce a objednají si řemeslníka, určitě nemají v úmyslu mu práci nějak ztrpčovat, nebo mu házet klacky pod nohy, aby nemohl ve své práci pokračovat. Tohle dělají ti řemeslníci. Naberou si plno zakázek, naslibují hory doly každému a pak nevědí kudy kam a začne to vymlouvání, odbíhání od práce a tak dál, jak hezky a přesně popisuje příspěvek dole. Přesně tohle jsem zažila se zakázkou skříní v chodbě, polic ve špajzu a celé kuchyně na míru. Byla to velká zakázka a přesně takto se řemeslník choval. V poledne zmizel, že se vrátí za hodinu a už nepřišel. Druhý den měl výmluvu, že musel tam a tam, že děti a tak dál. Dělala jsem to pro maminku, ta v tom bytě žila a nebylo to pro ni vůbec jednoduché, žít mezi prkny s nefunkčí kuchyní a tak dál. Pak jsem udělala jinou zkušenost s okny a to bylo ještě horší. Už mne to ani nebaví popisovat. Jsem naprosto přesvědčena, ža na vině není zákazník, ale ten co zakázku přijal. Zákazník má peníze připravené a chce, aby to bylo co nejdříve hotové. Není v jeho zájmu řemeslníkovi bránit v dokončení zakázky. Mluvím o jednotlivých a "menších" zakázkách, nebavím se o stavbách a podobně, to je o něčem jiném, tam spolu pracují velké firmy a zakázky se pohybují v jiných rovinách a tam může dojít k tomu, že si vzájemně nevychází vstříc, nebo nezaplatí materiál a tak podobně. Ale o tom se tady nebavíme.

 

Datum: 17.03.16 21:41
avatar
Vždy se může něco řemeslníkovi zvrtnout, většina lidí má určitě pochopení. Ale doprošovat se někoho do nekonečna nejde. A může mít matroš klidně za milión...
Od: jindra88
Datum: 17.03.16 23:42

Jeje, při pročítání Vašeho problému jsem si bohužel vzpomněl na teror, který mě dělal řemeslník na pergolu. Dostat ho k tomu, aby kus práce dodělal mi trvalo každej den půl roku, výmluv co jsem slyšel. apřitom ze začátku mi sliboval jak má čas a hned na to vlítne. Měl rozjednáno tolik kšeftů, že furt pendloval mezi nima. Když už po dlouhé době přijel, chvíli mi "zmizel na oběd" což znamenalo že se v poledne vytratil a pak se nevrátil Hrůzza, běs. Držel mě v šachu materiálem, kterej u mě složil ze začátku. Vědět to dneska, kopnu ho do pr... Nejhorší že skoro pokaždý mi do poslední chvíle tvrdil že ten den přijede. Hajzl. Nechal si u mě dva šroubováky a hromadu nářadí si odvezl a pak mi tvrdil že co dělám že nářadí si nechal u mě, že byl na pouti se synem, že musel X, musel vyvenčit psa Y, musel tam, onam, ale že kšefty určitě nedělá... jako kdybych se jen ptal. Pak třeba nezvedal telefon. Nebo se mu jako rozbil. Nebo tvrdil že najednou musel na gyndu s přítelkyní do zahraničí a podobný bludy. Ty vykládal všem zákazníkům a dělal z nich debily. Byl to jak jsem později zjistit tak trochu psychopat. Tak ono to je těžké, lidé jsou různí. Jestli jste z paní dělali hlupáka podobně, třeba neměla zapotřebí to poslouchat a v takovém případě bych po té svojí zkušenosti takovému jako jsem měl já přál hodně tvrdej dopad a po mojí zkušenosti bych to celé řešeil velmi razantně jako zákazník. Vaše situace ale mohla být jiná. To teď těžko soudit.

Datum: 18.03.16 12:23

Jojo, totéž jsem zažil se sklenáři. Už už jedou montovat... Čumím doma jako vůl a nikdo se neukázal. Časem jsem zjistil, že v té době ještě neměli ten materiál ani skladem. Absolutně nechápu, proč to ti šmejdi dělali. Asi z toho měli srandu. Verbež. Zálohu si vezme a veškeré riziko pak nese zákazník. Ani omylem peníze předem! Platit pouze provedené práce.

Datum: 18.03.16 20:01
avatar

Přesně tak. Někdy to jde, někdy ne. Mně nyní čekají venkovní schody na střechu a dodělat podkroví. Já na to peníze mám, ale vůbec není jisté jak dlouho se to potáhne. A to jsem to domlouvala se řemeslníkem vloni na podzim. Řekl, že ať se mu ozvu na jaře, že si to přes zimu naplánuje. Udělal si fotky, všechno si naměřil. No a já mu teda před 14 dny zavolala, on pravil že mi do třech dnů zavolá a že se domluvíme. A od té doby mi nebere telefon. Nemá v sobě ani tolik slušnosti, aby mi řekl, že na to jednoduše kašle. Myslí si, že přijde až se mu to někdy bude hodit. Jenomže já se rozhodla jinak. Teď se na něho vykašlu já a půjdu hledat někoho jiného.

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.