Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chci si doma založit první akvárium, ale nechci se do toho pouštět "z fleku". Docela dlouho už čtu články a příspěvky na internetu a nyní jsem začal hledat i knihy. Celkem mě překvapilo, že je jich tolik a nevím, kterou si mám vybrat. Moc mi nepomáhá ani to, že celkem velké množství jich má i velmi pozitivní hodnocení.
Nejvíce hledám knihy s obsahem- Jak zřídit akvárium? Jaké ryby? Kolik ryb? Čištění apod. Prostě základy pro začátečníka.
Jak píšu výše, jsem úplný začátečník. Můžete mi doporučit knihu se kterou jste začínali vy? Předpokládám, že když tu někdo něco doporučí, tak byl spokojen a budu moci nad koupí velmi vážně uvažovat.
Ještě dodám, že je mi jasné, že akvárium je starost a něco tomu budu muset obětovat. Počítám s tím, ale přesto mi to jako starost nepřijde. Spíše jako koníček a relax. Neberu to tak, že za rok řeknu "nebaví mě to" a všeho se zbavím.
Děkuji
Tomáši, když máš počítač a v něm bydlí strejda Gůgl. Papírová kniha, za moc peněz, je naprosto zbytečná. Co tě zajímá, to si vygůgluj!
Já jsem příznivec spíše tištěné formy, ale gůgl jsem samozřejmě používal a používat budu. Zatím jsem hodně nakloněn ke knize Akvaristika pro začátečníky od Jan-Cor Jacobs.
Tak uvidíme
Já ti poradím taky z pozice začátečníka.
Knihu si můžeš koupit jakou chceš, ale nečekej, že tam najdeš všechny potřebné informace.
Doporučil bych ti spíše poptat se u sousedů v tvém okolí, jestli někdo nemá akvárium a zajít za ním si popovídat.
Každý ti může říkat jiné informace a každý bude mít částečně pravdu.
Poptej se určitě jak často provádí údržbu a jak dlouho údržba trvá (jen pro tvoji představu).
Každopádně začni založením akvária bez ryb a nech akvárium zaběhnout. To je vždycky první rada.
Pokud půjdeš kupovat ryby, tak si nech od prodavačů poradit.
Různé informace najdeš i na internetu, ale z nich si musíš hodně vybírat a zvažovat které použiješ.