Zvýšená nehodovost na silnicích

Od: Datum: 20.02.16 20:59 odpovědí: 18 změna: 22.02.16 09:36

V TV se poukazuje na zvýšenou nehodovost, počet mrtvých. Proč se tak děje? Myslím, že je stanoveno obecně příliš mnoho povinností, přeznačkováno (třeba značky u chodníků u každé křižovatky, reklamy, to je les), někdy je to matoucí. Že to souvisí se stavem společnosti, stresy, zvýšená agrese a její vybíjení, jistá anonymita, nerespektování moci, stav soudnictví. Občané rezignovali na právo.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.02.16 21:03
avatar

Zvýšená nehodovost na silnicích je přímo úměrná počtu zúčastněných blbců za volantem.

Datum: 20.02.16 21:04
avatar

Jaká TV na tov poukazuje?

Od: hk
Datum: 20.02.16 21:07

Víte, já se na to dívám trochu jinak. Co je státu do toho, kolik je nehod.

Datum: 20.02.16 21:14

Ahoj Hákáčko.

Poněkud blbá otázka. I když bez otazníku. Státu do toho je dost. Potřebuje, aby na něj někdo dělal a vydělával na daně. A každý zraněný stojí peníze za ošetřování. Je to snad docela pochopitelné? To na konci je otazník.

Od: hk
Datum: 20.02.16 22:02

Stát zajímá jen výkaz nehod a tabulky putující do Bruselu. Nic víc.

Datum: 20.02.16 21:11
avatar

To není ani tak o značkách, to je o tom, že někteří elementi si myslí, že i za volantem si mohou dělat co chtějí bez ohledu na veškeré zákony. K jejich překvapení však třeba zákony fyzikální platí pro všechny, vždy a nejde je očůrat třeba vlivnými známostmi. Bohužel, mnozí pak v případě nehody zabijí i naprosto nevinné lidi

Datum: 20.02.16 21:14
avatar

Čim více lidí - tim více vozidel - čim více vozidel - tím více nehod.

Datum: 20.02.16 21:44

Žádná relativní zvýšená nehodovost není. Za posledních 25 let násobně narostl provoz na silnicích. Jednak přibylo aut, druhak se výrazně zvýšil průměrný nájezd, plus se Česko stalo tranzitní zemí, což se ve většině statistik neukáže. Reálně nehodovost s ohledem na ten provoz a naši mentalitu vůbec není špatná.

http://elearning-popularizace…g/lecture-content/default/652

Datum: 20.02.16 22:35
avatar
Jezdím hodně (několik milionů km) a musím dát bussovi za pravdu. Je přeznačkováno a dopravní předpisy dělá banda idiotů, jinak to říct nejde. A tak je to i s panem ministrem. O dopravě ví prd, (dělal u stavební firmy) a vo tom to je. Neustále šikanuje řidiče vyššími a vyššími pokutami a postihy, ale nemá zájem o jejicch výchovu. Řidiče pokutou nevychováte, řidiče pokutou nase... .Všimněte s toho, že jakmile se stane někde tragická nehoda, hned se tam namaluje plná čára. Větší hovadinu nelze skutečně udělat. Proč plná čára? Protože si nějaký blb chtěl dokázat, že umí jezdit a zabil sebe nebo zabil někoho jiného, tak od té doby budeme na jeho památku jezdit za sebou a už tam nebudem předjíždět. A za chvíli to bude o kousek dál, protože v tom úseku tečou mnohým nervy, když jedou na přehledné dvou kilometové rovině za dědou 45km/hod. a pak na to šlápnou a zase se něco stane. A zase namalujeme plnou čáru.
Hans Monderman kdysi prohlásil, že příliš velké množství příkazů a zákazů v provozu omezuje schopnost společensky odpovědného jednání a řidiči ztrácí osobní odpovědnost. Pro příklad nemusíme chodit moc daleko, stačí se podívat na úseky německých dálnic s neomezenou rychlostí. Průměrná rychlost osobních aut se tu pohybuje jen lehce nad 130 km/h a nehodovost minimální. Chce to jen nezávodit, ale jet klidně 180km/hod. s odstupem.
A kdo je H. Monderman? více zde: http://www.svetkolemnas.info/novinky/zahranicni/3787
Prvním předpokladem pro snížení nehodovosti je ABSOLUTNÍ zákaz reklam (billboardů) kolem cest. Je to dokázané, je to jednoznačné, že se na reklamu tu a tam každý podívá a v tu chvíli neřídí, jen míří někam tam, kam jel před chvílí.
Silnice je pro motorová vozidla a každý jiný účastník je tam pouze na návštěvě a podle toho se musí chovat. Tedy žádná přednost chodců a tvrdé pokutování neosvětlených chodců, cyklistů a pobíhajících sportovců. Chodníky jsou pro chodce a auta se tam taky nepromenádují. Co si mohu myslet o ministrovi, který z TV hřímá, jak chodci budou označeni a jak budou nosit reflexní prvky a když už konečně zákon vstoupí v platnost, tak to ministerský individuum doporučí policejnímu prezidentovi, aby Policie chodce bez reflexních prvků nepokutovala. Jednou je tu zákon, tak jaký vyjímky?
Další o čem byla dlouho řeč: řidičáky na zkoušku. Kecy, kecy, předvolební žvásty a NIC. Řidičský průkaz je svým způsobem výuční list, ale je hotový za pár týdnů? Co asi může vyprodukovat? Blba, který je schopen sednout do kamionu, rozjede se, zapne tempomat a jde si lehnout. To se prý opravdu stalo. Blbec k pohledání, který uvěřil pohádkám o zázračných systémech ABS, ESP a kdejaký ptákovině, (navíc si to špatně vysvětlil ) a které jak vidno ze zvýšené nehodovsti jsou k ničemu.
Tak jako chodí profesionální řidiči na školení, mělo by být povinné pro všechny. Ne žádné přezkoušení, ale informace o nových pravidlech, o nových značkách. Na silnici se pohybuje neuvěřitelné množství řidičů, kteří ani neznají značky. Odbočují na zelenou šipku doleva a najednou to "zamáznou" (zabrzdí) před přechodem, kde číhají chodci. Oni neví, že chodec v tomto případě NEMÁ přednost. Oni neví, že tramvaj v zastávce neznamená, že musím stát až dokud neodjede, oni netuší, že při zipu se má řadit až na konci a ne 500 metrů před koncem pruhu. Je toho víc, mnohem víc a jen tak se to nezmění. Je to obraz celé společnosti, které vládnou psychicky nemocní mocní.
Od: mp
Datum: 20.02.16 23:15

Značky jsou i nás fakt debilní. Třeba v Rakousku, Německu a nakonec i v Chorvatsku mají alespoň nějakou hlavu a patu. U nás obyčejně ne. Příklad - rychlost. V cizině třeba ve městě, kde to alespoň trochu jde (oddělená několikapruhá silnice bez přístupu chodců, nebo příjezd do města po hlavní silnici, bez chodníků, mezi poli) je hned alespoň 70 či 80 km. U nás třeba V Praze odstrašující případy - Spořilov, Strakonická, Lahovice, Barandov, Pankrác - 50. Teď to alespoň na Pankráci změnili. Nakonec je to jen důkaz, jak pracuje státní správa - špatně! A takových nesmyslů jsou tisíce. Jako třeba konec a začátek cyklostezky. Různé zákazy stání, tam, kde to jde. Parkovací zóny, kde je přes den prázdno. Nemyslím si, že reklama nějak zvlášť ovlivňuje pozornost. Spíše teda telefonování za jízdy. Občas si dělám testy a snad každý čtvrtý řidič telefonuje. To je snad nějaký odboj, či móda. A hlavně profi řidiči. To nemají na navigaci s hlasitým poslechem? Vždyť je to i podstatně pohodlnější. Nebo kdo zná pravidlo ZIPU? Jak je to přitom pohodlné. Ale řidiči se při sjíždění řadí už stovky metrů před zúžením, tím zdržují, a nakonec pak toho, kdo dojede až k zúžení podle pravidel, ještě nechtějí pustit. To mě fakt dokáže nasrat. Naštěstí se při koloně už skoro nevyskytují takoví debilové v kamionech, kteří jsou schopní jet vedle sebe i několik kilometrů, aby je náhodou někdo nepředjel. Ono i předjíždění kamionů, tam, kde se to nesmí, je strašně. To si vždycky dělám srandu a komentuji : Ano právě vyhrává řidič v pravém pruhu, ale pozor řidič v levém pruhu se snaží, ano už se přibližuje, ale zase pravý za to zabral a získal několik centimetrů. Tak kdo bude vítězem?...Je toho hodně, co může zvýšit nehodovost, ale zase si nemyslím, že je to u nás nějak tragické. Chce to, jako všechno, brát s humorem a nadhledem, a dá se to přežít. Přeji všem hodně kilometrů bez nehody.

Datum: 21.02.16 15:02

Teda - ty Vaše odsrtašující pražské příklady nějak nechápu. Vy ano?

Datum: 20.02.16 23:15
Protože lidi jezdí jako vypatlanci. S množstvím značek sice nesouhlasím, ale nevidím v nich příčinu nehod. Reklamu (např. billboardy) zcela ignoruji. Zajímal by mě zdroj důkazu toho, že způsobují dopravní nehody. Podle mě je případů minimum. Řidič, který čumí po reklamách se nevěnuje plně řízení. Není to řidič a neměl by ŘP vlastnit.
Každý má právo na chybu, ale být na 30km několikrát ohrožen popř. pouze omezen je neúnosné. O konkrétních kritických situací by se dalo mluvit hodiny. Mezi nejčastější nešvary se kterými se setkávám je nepoužívání směrovek, nepoužívání zrcátek, pomalá jízda v levém pruhu, nevyužití délky připojovacího pruhu (konkrétně dnes: Já 130km/h levý pruh, kamion v pravém pruhu cca 60 km/h (do kopce), kr0t0én v audi připojující se na dálnici se zařazuje z připojovacího do pravého hned za kamion v místě kde ještě ani nezačala přerušovaná čára (délka připojováku obrovská: pár set metrů), kr0t0én v audi se ale nelogicky musel okamžitě nacpat do levého pruhu pár desítek metrů přede mnou - jeho aktuání rychlost pouze okolo 70 - 80 km/h. V tu chvíli mohu pouze zkusit brzdit s nejistotou, že to výjde a s jistotou, že auta za mnou nestihnout dostatečně rychle zareagovat, takže se nabízí protizákonná varianta: využít připojovací pruh k předjetí, odvrácení kolize a ještě člověk vypadá jako pirát) Toto mě štvě a ježdění mě proto už nebaví.
doplněno 21.02.16 15:21:

jethro: Tak to doporučuji navštívit Srí Lanku - to je adrenalin a nikde žádná nehoda.

Datum: 21.02.16 09:21
avatar

Jezdil jsem o dovolené s vypůjčeným autem po Krétě, a tam VŠICHNI jezdí jako vypatlanci. Není nic neobvyklého vidět auto v jednosměrce v protisměru, většina místních netuší, k čemu jsou blinkry, skútry to šněrují od chodníku k chodníku, zelinář s řezníkem si zastaví na pokec uprostřed křižovatky, přednost se dává ne podle značek ale po známosti. I na té jejich pseudodálnici z Heraklionu do Retymna si to babka štrádovala na mopedu v odstavném pruhu v protisměru. Přesto jsem neměl pocit, že by tam bylo nějak nebezpečno. Možná proto, že řidiči se nespoléhají na to, že ten druhý bude jezdit podle předpisů, ale reagují na konkrétní situaci, ať už je jakákoliv - ono jim ani nic jiného nezbývá.

Datum: 21.02.16 06:45
avatar
V 90% to je kvuli rychlosti. Jedu v 50tce 60. V 70tce jedu 75 a v 90tce jedu kilcem a stejne me predjizdi 80% aut. Je to o tom premyslet. Jina jizda je v noci kde nikdo nikde neni s jina jizda ve 14hodin. Jenze nekteri ridici fakt nepremysleji , ono snezi huste s oni stejne jedou jak prasata...

 

Datum: 21.02.16 09:23
avatar

To spíš jsou nebezpeční "sedmdesátníci" - tím nemám na mysli věk, ale bembeky co jedou 70 v obci a stejně 70 venku.

Datum: 21.02.16 14:32
avatar

Je to v ás ,všech!

Ruku na srdce,kdo vědomě neudělal žádný přestupek!

Ale k tomu jak se chovat v dopravě (nejen na sinicích,ale i na chodnících!) jsme v 90% učeni již od kočárku,že dopravní předpisy jsou určeny jen a pouze k tomu aby se porušovali!Babičky s vnoučaty,matky s dětmi v kočárcích i bez něj a všichni učíme děti k porušování.Viděl jsem mámu jak vlekla kloučka cca4,5-5 roků metr vedel přechodu a když ji řekl že musí na přechod? "Drž hubu hajzle!"Další: onehdá ten borec poslanec- nalitej asi jak snop-a nic se neděje.Pokud by toto udělal nějakej no name zedník,tesař.slévač atd /dělňas/-nebaví se s ním nikdy ,jde na záchytku,a je ihned bez papírů a pokuta v max výši!Další ten policista co učí nové v akademii-taky nic.No a z toho důvodu jsou pak nehody nebpoť rodiče učí děti porušovat BeSiP a páni policisté a posranci,pardon,poslanci to jen potvrzují!

Proto se nedivte-že jedete na 90 jen 90 že Vás spousta předjíždí a mnodhy se stane že toho rychlíka pak škrábete se stromu ...

Datum: 22.02.16 09:27
avatar
Pokud se zabije sam , tak klidne. Pokud ale zabije nevinnou rodinku , tak moc smutne.
Nejhorsi je cerstvy ridicak , silne auto a partu pubertaku pred kterou chci byt frajer. Jenze fyzika se neocura.
Datum: 22.02.16 09:36
avatar

Co já vím, tak statistika počtu nehod klesá.

Vš eje o lidech, jeden ministr nedělá předpisy, ale celý parlament v desítkách pozměnění..

Značky a zmatky dělají obce.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.