Měli jste rychlovarný hrnek?

Od: Datum: 20.02.16 14:56 odpovědí: 20 změna: 22.02.16 08:06

To se vzal umělohmotný hrnek, další nádobka pod něj, nejlépe nerezplechové dva pásky, dvojlinka a už to na 220 V jelo,
i kafe se tam sypalo. Ale to při varu vybublávalo, jako v mikrovlnce. Kolik jsem se jich nadělal a rozdával... Máte s nimi zkušenosti (bez komentářů o nebezpečnosti...)? Ale moje adresa je nedůvěryhodná, tak tomu nevěřte.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.02.16 15:40
avatar

Ne, ale spirálu, která se do hrnku ponořila, tu pamatuji. Tu jsem měla. *palec*

Datum: 20.02.16 19:21
avatar

tu spirálu mám v šuplíku,je zcela bezpečná,beru ji na cesty,v hotelu se dá rychle dát kafíčko.

Ovšem jako kluk jsem experimentoval i s kelímkem rychlovarkou.dva nerezové plíšky,oddělené skleněným korálkem,přiletovaný kablík-dvojlinku a do sítě a už se vařilo.Jenže je to vlastně elektrolýza,co vzniká je i jedovaté.Elektrody se rozpouštějí.Stačí neopatrný dotyk kapaliny a je zle.I PVC z kablíku se v tom vyluhuje.

JABRAKA

Od: military
Datum: 20.02.16 19:30

Elektrolýza neprobíhá, protože v zásuvce je střídavý proud.

Datum: 20.02.16 20:21
avatar

I střídavý proud při průchodu dělí vodu na ionty.Jen se zase zpět realizují při změně polarity.

Střídavým proudem se provádí řada technologických operací,na příklad eloxování hliníku.

JABRAKA

Datum: 20.02.16 19:35
avatar

Jabrako, mohu Vás ujisti, že nemáte pravdu. Do té ohřívané vody jsem i strčil prst a nic. Celkem logicky - průšvih by byl, kdyby se utrhl, nebo odpojil nulák a tudíž by voda měla proti zemi 230V.

Datum: 21.02.16 19:26
avatar

Ano,pokud se fáze umístí na dno,pak proud do těla nepřekročí nebezpečnou mez.

Datum: 20.02.16 15:55
avatar
Prodávali to ukrajinci v polsku - byla na tom normálně cenovka v rublech(seriová výroba) Voda vařila fakt za pár chvil. Spirálu jsme měli též.
Datum: 20.02.16 15:56
avatar

Dobrý den.Tak tohle neznám ale ponorák jsme měli a asi bude ještě někde zastrčený.

Datum: 20.02.16 16:02
avatar

Ano, v dobách své vojenské služby jsem jej sám vyráběl pro svého velitele. Byl to totiž fajn chlap, jenže byl neuvěřitelně sklerotický a když mi už podruhé málem zapálil radiovůz díky tomu, že vařil kafe spirálou hrnku z umělé hmoty. Prostě na to zapomněl a voda vyvařila, hrnek se seškvařil a jednou i chytl. Ten fígl s elektrodama asi nebyl uplně košer z hlediska bezpečnosti, ale po vyvaření vody to nic nezpůsobilo.

Na jednom cvičení na Libavé jsme podobně ohřívali párky . dva hřebíky se píchly každý do jednoho konce párku, kousek dvoulinky - a za 10 sec byl párek ohřátý. Ovšem o bezpečnosti bych v tomto případě vůbec nehovořil

Datum: 20.02.16 16:27
avatar

promone a stalo se někdy, že zapomněl někdo tu dvoulinku včas vyndat?*ua*To musela být příšernost !

Datum: 20.02.16 19:32
avatar

Tak vzhledem k tomu, že to ohřívání bylo otázkou skutečně sekund - párek se začal rychle nadouvat - tak takovou sklerózu fakt nemám. Ale ty konečky za hřebíky byly studený, tak se to odřízlo.

Od: military
Datum: 20.02.16 17:28

V armádě za komančů běžná věc. Používaly se dva nerez příboráky zbavené umělohmotné části do kterých se přivedlo 220 V. Ponorák for CS Army.

Datum: 20.02.16 19:37
avatar

Mám spirálu až dosud a k ní krásný nerez vysoký koflík s dlouhý držadlem. Použivám v létě v altánu, když se mi nechce cábrovat až do kuchyně.

Od: buss®
Datum: 20.02.16 19:57

Ale mně zajímají hrnky se zavedenými 220 V, proč ujíždíte?.

Datum: 20.02.16 20:51

Jo měli , táta to vyrobil s kámošema v dílně , mně bylo tenkrát 8let a připadalo mi to jako zázrak. Je to tedy 60let nazpět.

A pak hned asi soudruzi z NDR přišli s umělohmotnýma lžičkama.*smich*

Datum: 21.02.16 20:04
avatar

Bussi, tak promiňte, někdo tady zmiňoval tu spirálu, tak jsem se také přidala. Nebojte, příště si dám sakra pozor, abych neodpověděla a nerozčílila Vás.

 

Datum: 22.02.16 08:06
avatar

Ale že se umí Buss tvářit jako lidožrot! A je to tak hodný člověk! *pusa*

Datum: 21.02.16 01:42
avatar

na vojně jsme také používali hrnek s nerez elektrodami. Čaj z té vody měl kovovou pachuť. Raději nevědět jaké množství kovů musely ledviny odfitrovat *ee*.

Jistě je nerez a nerez - ve firmě náš šéf chtěl šetřit, nedodržel požadavek na specifikaci materiálu a technologie za půl roku tekla

Datum: 21.02.16 19:01

tady v plné parádě *smich*

http://leteckaposta.cz/754254893

Od: xaver
Datum: 21.02.16 19:59

Na tomto principu elektrod ve vodě jsou destilační přístroje používané v laboratořích. Je do nich přiváděno napěti 400V stř.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.