Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co znamená tento nápis na vagonech

Od: efef odpovědí: 14 změna:
Ahoj,
Vrtá mi hlavou, co znamená na vagónech, či lokomotivách nápis "NEODRÁŽET-NESPOUŠTĚT.
Ví někdo?, Google neví.
Díky ;)

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

fiser22*
hodnocení

0x

Google ví .)

elearn.vsb.cz/...

stránka 16, pod číslem 35, bohužel se to nedá zkopírovat

efef
hodnocení

Děkuji,
Ale přesto je to dost složité na pochopení

 

zwiki*
hodnocení

0x

Ahoj.Neodrážet od mašiny a nespouštět ze svážného pahrbku.

efef
hodnocení

Co je to pahrbek? V životě jsem to neslyšel ;/

 

ladinpraha*
hodnocení

0x

Prostě se nesmí pouštět samotné po kolejích, jako se to běžně dělá s prázdnými nákladními vagony.


doplněno 04.04.16 23:09:

Co je zabrzdí? Samozřejmě nárazníky jiných vagonů. Neviděl jsi nikdy sestavovat vlak? Práci posunovače, který mezi nárazníky počká, až dorazí další vagon a připojí ho?

Co znamená tento nápis na vagonech
efef
hodnocení

Počkat,
Jak to myslíte, nákladní vagóny se spouští samotné po kolejích?
A co je pak brzdí?
ovczaak*

stručně - ano,vozy se pohybují samotné po kolejích,ale jsou pod dohledem. brzdí se několika způsoby - brzdama,které ovládá dozorce,je to zvláštní mechanismus na kolejích,potom je zachytávají posunovači na tkzv. zarážky anebo opět posunovači je brzdí ručníma brzdama na vozech. je to hodně o zkušenostech a umu,průšvih je,když se něco nepovede. a takto se nemá manipulovat s vozy,kde jsou např.lidé anebo nebezpečný,citlivý náklad. tyto vozy jsou označeny nápisy neodrážet,nespouštět...z praxe,tento nápis se docelo často ignoroval...*smich*

efef

Díky za odpověď. Už tomu konečně rozumím*hej*

trtr

Zdravím, asi takto:




efef

Dík za odkazy *palec*

Díky, Trtr, je vidět, že se vyznáte. Opravdu pěkné. *palec* Jaga.

 

efef
hodnocení

0x

To s těmi nákladními vagóny jsem ještě neviděl. *smich*Vypadá to docela zvláštně, jak sami jedou


doplněno 05.04.16 01:37:

*samy

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Takové rozřazovací nádraží máme u nás taky. Nad jeho koncem je silniční nadjezd, ze kterého je celé nádraží vidět jak na dlani. Z něj jsem kdysi jako kluk sledoval, jak vytáhla lokomotiva několik vagonů na kopeček a posunovač pak jednotlivé vagony odpojoval. Ty pak samovolně sjížděly do prostoru nádraží a podle aktuálního postavení výhybek se řadily na různé koleje. Tam je posunovači brzdili takovými udělátky, které kladli na koleje a pak je spojovaly do nových vlaků. I když je tohle nádraží stále ještě v omezeném provozu a chystá se jeho likvidace, tímhle způsobem se tu už léta vlaky nerozřazují.

nikdo*

To "udělátko" se jmenuje zarážka, ale málokterý nádražák mu řekne jinak než "čuba". A když vagón čubu odrazí a ta spadne, tak se pak dějou věci. Když je posunovač dobrý a připravený, je schopen položit čubu i doprostřed vagonu mezi nápravy nebo mezi podvozky. Nesmí se to, ale . . . Dřív se např. v Plzni spouštěly i chlaďáky s pivem z pivovaru. Poté, co jeden "došel" tak, že to dost hodně bouchlo, se celá záloha sbíhala s ešusama, protože ze zamčenejch dveří teklo pivo. Potom spouštění pivních chlaďáku zakázali.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]