Co vy na klouzání se s autem?

Od: Datum: 22.01.16 19:57 odpovědí: 31 změna: 29.01.16 16:35
avatar

Krásné video pro pobavení se na iDnesu mne přimělo k otázce - co vy na klouzání se s autem? Když je možnost, protože napadá a klouže to, a není moc provoz, jdete se povozit nebo raději nevyjíždíte, abyste nedopadli jako řidiči na videu z Prostějova?
Jo a pro pobavení se ještě jedno video z youtube, tentokrát ne z našich končin




Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.01.16 20:06
avatar

4x4 moc neklouže

Já ve sněhu jezdím ráda, všíchni jezdí pomalu, je to taková skoro pohoda na cestě, kterou ovšem dokáže pokazit blbec co nesundá sníh ze střechy. Jo i takových se pořád dost najde, a uznejte že jet za takovým blbcem, hned zkazí náladu a nejhorší je, že přes tu vánici co mu jde ze střechy není vidět, takže se nedá ani předjet :( Kopla bych ho, však víte kam.

Datum: 22.01.16 21:50
avatar

Sranda je i když ten vlastní sníh na střeše sjede při brzdění na přední sklo.

Datum: 22.01.16 20:17

Kontrolované klouzání autem miluji. Během sezóny si zajedu párkrát na prázdné parkoviště uježděného sněhu a chvilku si hraju. Občas si dovolím projet zatáčku menším smykem v malé rychlosti za podmínek, že si jsem jist bezpečností a v dohledu nejsou žádná auta ani chodci. Někteří lidé mi říkají ať neblázním, že se mi to jednou vymstí, ale já to vidím jinak. Zrovna včera jsem musel vyjet v tom nejhorším počasí. Klouzalo to extrémně. Projížděl jsem po kruháči po kterým jezdím denně x-krát, jel jsem opravdu velmi pomalu a najednou se mi auto začalo přetáčet. Moc jsem to nečekal, ale byl jsem v klidu a věděl jak z toho ven. Pozbytek cesty jsem jel ještě 3x opatrněji.

Zkrátka mimo provoz to považuji spíše za takový trénink. Za ideální považuji dát si na parkoviště nějakou bouratelnou překážku (např. pet lahev s drtkem vody nebo písku na dně) a zkusit si udělat nějaké manévry - brždění, prudké vyhýbání, atd.

Datum: 22.01.16 20:53
avatar

On je rozdíl mezi klouzáním dobrovolným, někde na bezpečném místě (kruhák to teda rozhodně není) a klouzáním v běžném provozu většinou nečekaném. Do takové situace se asi občas dostane každý. I já v životě zažil pár takových horkých (i velmi) chvil, kdy na do té doby pouze mokré silnici jelo auto nečekaně zcela jinam, než jsem měl v úmyslu. No, zatím jsem to vždycky zvládl, i když s velkým podílem štěstí. Ovšem řidiči na tom videu z Youtube jsou většinou magoři *bzum*, v takovém počasí se dá předpokládat, že to na 99% klouže. Oni ale jedou jak na suché silnici. Pokud si takový řidič rozbije jen vlastní hubu, tak mu to i přeju.

Jinak dobrovolně se kloužu rád. Musím si ale najít místo, kde není do čeho ani do koho narazit i kdyby se mi to vymklo z ruky. Ideální různé plácky, polní letiště, větší prázdné parkoviště...

Od: jezevec
Datum: 22.01.16 21:01

Kloužu se rád. Takže když potřebuju někam dojet včas, jedu s 4x4. Ale na zimní ježdění pro radost mám nejradši medvěda. Motor vpředu, náhon na lehoučkej zadek a 220 koní. Baví mě to navzdory věku (40)...

Datum: 22.01.16 21:58

Ahoj.

Ano, tohle přímo miluju. To je asi jediná moje zimní radůstka. Smýkat se, to já rád. Včera jsem vezl souseda na úřad a tak jsem se s ním taky parádně sklouznul. O 180 st. . Nějak nebyl moc nadšenej, i když věděl, co ho čeká. Ale určitě neřval jako jeho paní. Ta spustila už jen u couvání z kopečka od jejich brány. Ale potom dala i tu otočku. Oba mají kolem 70ti let. Párkrát se mi povedlo 2x kolem. Jen je na to potřeba najít více místa. Dost se musí dávat pozor na obrubníky. Ty kola nemají moc rády.


doplněno 22.01.16 22:10:

Nó, zrovna tenhle kruháček má dost těch obrubníkú. Těch vysokých. Co nejsou vůbec lichotivé pro ty podvozky aut.

Datum: 22.01.16 22:13

Nemám to ráda, když auto dělá to,co jsem neplánovala.

Datum: 22.01.16 22:41
avatar
Bez problémů, ale nevyhledávám to. Nejlepší je tydýt v suv 50 cm za kufrem, co si myslí, že ubrzdí všechno.
Datum: 23.01.16 10:14

Ještě lepší je tydýt v rezavé plechovce se sjetými gumami 50 cm za kufrem SUV, co si myslí, že ubrzdí všechno. Jediné štěstí je to, že většinu síly pohltí právě ta prorezlá karoserie tydýtova auta.

Datum: 22.01.16 23:17
avatar

Před pár lety jsem taky neplánovaně s autem na ledě klouzala a už bych si to nerada opakovala. Naštěstí jsem z toho kopce docela šikovně doklouzala do zadní části zcela nového Renaultu, kterého si tam jeho majitel odstavil, aby mu ho nikdo nenaboural...*smich*. Teď už se tomu směji, ale neovladatelné auto je něco hrozného.

Datum: 22.01.16 23:36
avatar

Podívejte se na ten sestřih z youtube ještě jednou a sledujte, tam kde to jde, brzdový světla. 99% řidičů ve smyku stojí na brzdách(svítěj jim brzdový světla) a kloužou. Krásnej, úplně školní příklad je min 9.37 to bílý SUV. Zablokovaný kola kloužou. Dvakrát je na chviličku povolí, a hned je vidět, jak auto zareaguje na řízení.

Datum: 22.01.16 23:50
avatar

Moje řeč. Lidi dělají naprostý opak toho, co by v téhle situaci měli dělat. Ve smyku se prostě nesmí brzdit. Ono někdy stačí i více ubrat plyn, hlavně u dieslů, auto jde do smyku a tak šlápnu na brzdu a je vystaráno. Přitom v drtivý většině případů to jde srovnat volantem, případně vyšlápnout spojku. Hlavně nebrzdit, což bohužel většina lidí udělá.

Datum: 23.01.16 00:17

A právě proto je potřeba si to zkusit a naprogramovat své chování pro tyto situace.

Od: fik
Datum: 23.01.16 10:35

To je ono,že lidi neuměj jezdit na kluzkým povrchu,auto může buď brzdit nebo zatáčet,oboje prostě není možný. U předokolky stačí na 90% smyků jen sundat nohu s plynu a vykorigovat to volantem když přijde nedotáčivý smyk,vyšlápnout spojku aby jsem se srovnal to jsem musel jen málokdy. Hlavní je to pokud člověk neumí jezdit jet tak opatrně aby se ani do toho smyku nedostal

Datum: 23.01.16 10:07
avatar

Klouzání s autem ráda nemám. Před lety jsem jela na náledí k příbuzným a vezla 2 velké bandasky prdelačky. Těsně před jejich vesnicí jsem chytila pořádný smyk, otočila jsem se s autem o 360 stupňů. Takže jsem auto ani nemusela narovnat, stálo zase ve správném směru. Bylo štěstí, že v té době, kdy vozovka patřila jenom mně, nikdo jiný nejel.

A ani tu prdelačku jsem, na rozdíl od Jaromíra Hanzlíka /Slavnosti sněženek/ nevylila. Dodnes nevím, jak se mi to povedlo. :-D Jaga.

Datum: 23.01.16 10:59
avatar

"...ani tu prdelačku jsem, na rozdíl od Jaromíra Hanzlíka nevylila,,,"

Možná se pletu, ale já mám pocit, že pan Hanzlík tu prdelačku taky nevylil. Právě proto, že tu bandasku tak chránil, dopadl tak, jak dopadl.


doplněno 23.01.16 11:30:

Jenyk - jo jo, máte prvdu. Držkovka to byla! *palec*

Datum: 23.01.16 11:27
avatar
Jen bych upřesnil, že se nejednalo o prdelačku, u nás se říká trdlovka, nýbrž o půlnoční držkovou.
To jen tak na okraj.
A opravdu ji nevylil.
Od: fik
Datum: 23.01.16 10:32

Moc rád,když napadne sníh tak se jedu pobavit na letiště,tam se můžu vyřádit na plno bez rizika že něco sejmu,škoda že u předokolky to jde jen přes ručku. Ono umění vybrat smyk se hodí i při jízdě na sněhu. Na silnici někdy taky trošku zablbnu sle tam jen hodně opatrně a s mírou,určitě ne že bych jezdil táhlý zatáčky bokem jak na rally.

Toho že bych se naboural kvůli vlastní blbosti se nebojím,protože přizpůsobím styl a rychlost jízdy povaze vozovky..což je to co hodně lidí prostě neumí-nebo spíš nechce-bojím se spíš toho že to do mě napere nějaký cvok

Datum: 23.01.16 11:24
avatar

"...Toho že bych se naboural kvůli vlastní blbosti se nebojím, protože přizpůsobím styl a rychlost jízdy povaze vozovky..."

Nevím, kde berete tu jistotu. Náledí mnohdy není poznat do doby, než se na něm pokusíte zatočit a vyskytuje se na místech, kde byste ho nečekal. Jel jsem jednou odpoledne v únoru delší trasu, teplota tak kolem 5 stupňů nad nulou, silnice sice mokrá, ale v pohodě. I když nic neklouzalo, jel jsem opatrně, protože jeden nikdy neví. Asi po 80 km jsem chtěl v mírném klesání přibrzdit před zatáčkou... Auto nereagovalo vůbec na nic. Brzda-nebrzda, volant-nevolant, pokračovalo rovně. Naštěstí tam byla dost široká "úniková cesta" na pole. Jel jsem naštěstí pomalu ale stejně jsem skončil v oranici. Kdyby tam bylo svodidlo, příkop, nebo třeba strom, dopadlo by to hůř. Celá další cesta byla už zase v pohodě, jen mokrá. To náledí bylo na celé 150 km trase jen a pouze v té zatáčce a ničím se na pohled nelišilo od ostatní silnice.

Se zbytkem Vašeho příspěvku zcela souhlasím.

Od: fik
Datum: 23.01.16 15:11

Podobná věc se mi stala když jsem ještě byl nezkušený řidič a měl jsem škodovečku 120,to už se otvíralo jaro,9 stupňů,silnice už krásně suchá,bez nějakých známek problémů,sluníčko svítilo,před mnou byl les s klesáním,říkal jsem si že to bude v pohodě,a tam za zatáčkou jenom ledová plocha,nestačil jsem ani už šlápnout na brzdu abych aspoň zpomalil a ještě že jsem to neudělal,jel jsem tak 70km/h a teď co..dole prudká zatáčka a potok,to bych byl v tomhle autě na srajdu,velice opatrně jsem začal podřazovat a postupně jsem to takhle ubrzdil na cca 20 km/h a tu zatáčku dole jsem vybral,ale kdybych spanikařil tak už tady asi nepíšu...to jak jsem dole zastavil tak jsem se opravdu třepal jak ratlík.

Člověk musí prostě na silnici dávat pozor neustále,i když to neuklouže,tak je takový nepsaný pravidlo že musíš jet jenom tak rychle aby jsi na viditelnou vzdálenost zastavil,může být za zatáčkou jakákoliv překážka

Datum: 24.01.16 00:01

Ahoj Magdone.

Něco podobného se před lety stalo sousedovi. Jel do krajského města a asi po 30 km projížděl pomalu, někdy koncem února, po suché silnici s teplotou nad nulou. V pravé zatáčce mírně z kopce se dostal na asi 3 metrový mokrý pruh. No, nebyl mokrý. Byl zmrzlý. Na něm se dostal do protisměru právě ve chvíli, kdy tam jela dlouhá Avia. Měla po boku protipodjížděcí prkna, o které si vodrbal starého Favorita od předku po zadek.

Třeba dneska jsem se dobrovolně vůbec nesmýknul. Ale, asi 3x jsem se vyhýbal nějakým Pražákům, co jeli do hor. A tancovali jak utržení.

Od: fik
Datum: 23.01.16 10:44

Teď jsem zkoukl to první video,proboha co to tam ti blbci dělaj?*ee* takovej poprašek. To by u nás na vysočině ani nevyjeli ze vrat

Datum: 23.01.16 11:24
avatar

Ono to video asi trochu klame, protože podle některých informací na tom kruháku byl led.

Od: fik
Datum: 23.01.16 15:13

No dobrá ale i tak,věštšina lidí místo aby se to pokusila nějak vybrat tak jako idioti stoupnou na brzdu..to by měla být hlavní věc co by se měla učit v autoškole,že auto co brzdí nemůže zatočit

Datum: 23.01.16 11:06

Umožní-li mi to provoz a místo, pak po napadnutí sněhu rád odbočuji s pomocí ruční brzdy, kterou si pomáhám, když se autu nechce zatočit. Super je to na parkovišti nebo širších křižovatkách. Tím pádem vím, jak se bude auto v určitých situacích chovat a nejsem vykulený z každého proklouznutí kol. Jde o trénink a doporučuji to všem, naučit se chování v problémových situacích. Ale opatrně samosebou.

Datum: 23.01.16 13:48

Dávno, tomu kdy můj potomek předváděl obdivovatelům a obdivovatelkám na náměstí, které bylo prázdné, až na obrovské hromady sněhu, jak auto krásně zatáčí ruční brzdou. Tak tam krásně mojím 4X4 tancoval, až narazil zadkem do obrovské hromady sněhu, které tam technické služby odvážely.Jenomže pod tou hromadou se skrýval betonový květináč. A tak si zkroušeně našel servis, kde mu rozbitý zadek opraví. No a jak tam jel, tak ho nákladák, který uklouzl v zatáčce, vytlačil mimo silnici do stromu a dílo zkázy bylo dokonáno. Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale moje milované auto 4X4 pro to, že se nechalo 2x po sobě zdevastovat jsem už nemilovala a po opravě muselo z domu. Potomka jsem si ještě chvíli ponechala, než dozraje.

Od: ronnnie
Datum: 24.01.16 09:30

Tak ten dosti nebezpečný omyl stupidů, kteří si mylí, že "4x4" moc neklouže, je krásně vidět právě na tom videu. *zed*

Uvědomte si, že klouzání záleží na gumách. A ty se u čtyřkolky nijak neliší od dvojkolky.

 

Datum: 24.01.16 10:18
avatar

Máte sice pravdu, ale ne zas tak docela. Vynechme klouzání při brždění, tam je samozřejmě jedno, kolik kol máte poháněných (viz právě to video). Při jízdě ale může být rozdíl dost značný a určitě záleží na stylu jízdy. Já mám v základu pohon zadních kol, ale mám možnost připojit i ty přední. Včera jsem byl nucený jezdit po zcela neupravených (jak taky jinak, v lednu, v Praze, před polednem) silnicích a protože zadkolka s relativně lehkým zadkem fakt dost klouzala, připojil jsem i předek. Rozdíl byl podstatný, auto se přestalo v zatáčkách a při rozjezdu přetáčet, rozjel jsem se bez problémů i do svahu, kde měli ostatní potíže bez ohledu na to kterou nápravu měli poháněnou.

Mimochodem - na skutečném ledu (nikoliv ujetém sněhu) je naopak celkem jedno, jaké máte gumy. Kloužou prakticky stejně.


doplněno 24.01.16 10:35:

ronnie - Proti tomu musím samozřejmě souhlasit. :-D

Od: ronnnie
Datum: 24.01.16 10:30

Ano, samozřejmě. Ale takhle uvažuje už velmi zkušený řidič. Většinou je to bohužel tak, že ve čtyřkolce sedí nějaký trouba či panímáma s oním bohorovným "4x4 moc neklouže" a jedou tak, jako by byla silnice suchá. Smutné následky jsou pak krásně vidět na tom americkém videu. Čtyřkolek tam byla možná polovina :(

Datum: 24.01.16 10:38
avatar

Tak nějak to je. Ona předokolka, či naopak zadokolka ustřelí dřív, než čtyřkolka. Většinou, když ten spojovací článek mezi volantem a pedálama není úplný jelito, se s tím dá hodně udělat. Čtyřkola ustřelí později, ale pak ji zvládne jen opravdu mistr volantu.

Datum: 29.01.16 16:35
avatar

Přihodím ještě jedno video pro pobavení - hlavně ty autobusy jsou kouzelné *smich*

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.