Nejste přihlášen/a.
Tedy spíš, proč funguje tak, jak funguje? Je tu někdo od dráhy, kdo by my vysvětlil následující věc:
1. Cca 200m od přejezdu (z obou stran jednokolejka) je železniční stanice. Když do stanice vjíždí z opačné strany vlak, tak jdou závory dolů, přestože vlak ve stanici zastaví. Proč? To se nevěří tomu, že se vlaku podaří zastavit?
2. Tento vlak stojí ve stanici třeba i 15 minut a čeká, až se mu uvolní jednokolejka. On stojí 200 m od závor, koukáme na sebe, rozjet se přece nemůže, proč po celých těch 15 mínut auta musí čekat?
Proč to nemá nějakou inteligenci? Není to ve třetím tisíciletí trochu na hlavu?
Přijde mi to horší, jak za Františka Josefa, protože tam by ty závory jistě někdo zvednul, kdyby bylo jisté, že vlak nepojede.
Nejsem z oboru, ale u bodu 1) mi to přijde jasné.. ten vlak tam totiž stavět nemusí. Může projíždět drezína údržby nebo něco nákladního a kdyby byl snímač dále (až za stanicí), tak by se možná závory nestihly dostat dolů včas nebo by nebyla splněna nějaká předepsaná doba jak dlouho před průjezdem vlaku mají už být dole - jestli něco takového existuje.
Za to bod 2) bude zajímavější.. ono je asi bezpečnější 15 minut čekat, než to svěřit lidské obsluze - viz. rekonstrukce stanice Horažďovice a přehozená výhybka/... Jenže - jsme v ČR a je problém čekat i pár vteřin, natož 15 minut. A že by někdo předělával zabezpečovací zařízení jen proto, aby se zkrátila doba čekání u přejezdu.. proč? Vždyť to bude stát další prachy a čas. Pak nezbyde na zlaté padáky. A to by přece nešlo.
1) napadá mne, že je to proto, že to nemusí být nutně vlak, který staví v zastávce, ale třeba nákladní vlak, rychlík, spěšňák či vagon údržby, který tam prostě stavit nebude
Ale je přece stanoveno, jestli ve stanici bude stát, nebo ne. Myslím že jsou tam i semafory pro zastavení vlaku. Řeším právě to, že primitivní zabezpečení postavené jen na poloze vlaku je v roce 2015 trošku mimo.
Představte si, že by byl stejný přístup k tramvajím. Nevíme co je to za tramvaj, kam a jestli pojede, tak pro jistotu zablokujeme všechny křižovatky před ní v okruhu několika set metrů..
Už jsem to tu někde psal, efektivnější (aspoň pro stát) je na takový přejezd osadit kamery a pokutovat nasrané řidiče, kteří už nevydrželi čekat. Těch bude určitě dost, zbytečně stát čtvrt hodiny vydrží málokdo. Seřízení systému vyžaduje investici, námahu a nepřinese žádný zisk. Taky za tím vidím nezájem a lhostejnost odpovědných lidí.
Seřízení asi stačit nebude, ale změna systému ano.
Navíc podle článku zde to vypadá, že v případě, že vlak je ve stanici, to záleží i na libovůli výpravčího:
Jak si to udělá provozovatel, snad SŽDC nebo kdo, je mně a jistě i jiným řidičům úplně jedno. Může upravit stávající zařízení nebo vybudovat nové, ale stát kvůli tomu čtvrt hodiny u prázdných kolejí jako jojo je strašně dlouhá doba.
A to jsou závory automatické nebo na ruční pohon?
Osobne myslim, ze duvod, proc tolik Cechu vjizdi na koleje s blikajicima svetlama nebo zavorama dole a smete je vlak, je prave uplna zhovadilost v signalizaci a neskutecne dlouha a nepredvidatelna doba cekani treba prave na ten stojici vlak ve 100m vzdalene stanici
Signalizace na urovni roku 1930
Neni divu, ze CR ma jednu z nejvyssich umrtnosti na prejezdech. Za nami jsou jen zeme se kterymi se opravdu nechceme porovnavat. Vyspela Evropa je v tomto pred nami v nedohlednu.
Myslite si, ze vylouceni lidskeho faktoru a nahrazeni technikou je krok zpet a zvule "mocipanu z Prahy"? Neni to treba kvuli zvyseni bezpecnosti?
Dobre si to "prekrucujete" podle sve potreby. Celou dobu je tu rec o zabezpeceni (o kterem se vyjadrujete i v prispevku ze 14:12), ted do toho pletete pokladni, uroven sluzeb a zachody.
Takze jeste jednou zduraznuji: Dle meho nazoru je v oblasti zabezpeceni (castecne) nahrazeni lidskeho faktoru technikou ku prospechu veci, nikoliv zvule mocipanu z Prahy.
Tady nešlo o překroucení a útěk od tématu, chtěl jsem naznačit, že když někde nesedí živý člověk, byť by to byly veřejné záchodky, tak se všecko pos@re a rozkrade. Takže představa o řízení dokonale fungující dráhy z jednoho počítačového centra v centru pragocentrismu, vezme za své v okamžiku, kdy zase v Lídlu budou mít akci na levné pákové nůžky na měděnné kabely. To potom nebudeme stát u těch závor 15 minut, ale budeme hodinu čekat, než pražský dispečer dokáže zjistit, co se stalo a sehnat na to přes půl republiky opraváře. Kdo kdy čekal na příjezd vyšetřovací komise z Prahy na vyšetření nehody, ví, o čem píšu.
pro totak: Naprostý souhlas, ve vlastní praxi ověřeno. Dispečer často "neví která bije" ( není to jeho vina, nemůže podrobně znát místní poměry všech tratí, které obsluhuje/řídí ).
pro k2 : Mohl byste mít pravdu, pokud by byly vytvořeny pro bezpečný systém řízení železničního provozu na dálku optimální podmínky. Česko nemá ( a v tomto století asi mít nebude ) investora, který by byl schopen takové podmínky s k u t e č n ě fyzicky vytvořit.
Hlavním motivem pro vyloučení lidského faktoru ( bavíme se teď o železničním provozu ) a zavedení "centrálního" řízení provozu na železnici zcela jistě není zvýšení bezpečnosti, ale jsou to důvody ekonomické. Takový systém je naprosto závislý na "standardním" provozu bez mimořádností a především na naprosto bezchybné funkci prostředků komunikace na dálku ( překážka nebo závada na trati, střetnutí na přejezdu a řada i jen drobných selhání ať už techniky, nebo člověka ). Sebemenší problém, který v provozu nastane systém více, či méně naruší a částečně paralyzuje. Drobný "zádrhel" ( např. tech. závada na vlaku - lokomotivě a vozech, o nehodách, kdy je ohroženo lidské zdraví, či životy nemluvě ) , který "klasický systém " řeší v řádu minut, se protáhne na desítky minut i hodiny. Vytvoření podmínek, aby takový systém mohl na železnici fungovat stejně spolehlivě , jako ten "starý,klasický" představuje obrovské investice , ale dnes se budují dálnice ( a i zde se příliš nedaří ) a železnice je u nás "Popelkou". ( Vím , o čem mluvím, celý život jsem v žel. provozu pracoval).
Neni divu, ze CR ma jednu z nejvyssich umrtnosti na prejezdech
Jasně - a můžou za to šraňky, že? To, že je mezi řidiči stále mnoho retardů, kteří nejsou schopni vstřebat svou šedou mozkovou kůrou tak složitou věc, jako je pravidlo, že když blikají ty červený lampičky, tak tam prostě NEJEDU - to je podružné, že?
Prostě spousta řidičů si vykládá předpisy, jen jako doporučení - Je tam sedmdesátka? No, je, ale já spěchám, nikoho neohrožuju, tak jedéééém.
Je tam plná čára? no je, ale ono nic nejede, ten přede mnou se courá - tak jedééém
No a pak je situace, že bliká přejezd, dotyčný si to vyloží tak, že by MOHL přijet vlak - jenže on přijede, mnohdy velmi svižně a to pak už není čas cokoliv řešit. Stejně tak si všimněte, kolik blbů vjede na přejezd, když se zvedají závory, ale přesto stále bliká červená. Přitom na koridorech to je vcelku běžný jev, že závory hned zase padnou a z druhé strany se přiřítí Piňdolíno...
Protože 400m před závorama je snímač, který závory spustí. Musí být tak daleko, aby závory měly dost času na spuštění pro vlak jedoucí maximální povolenou rychlostí bez ohledu na to, jestli tam stanice je nebo ne. Automat na téhle úrovni nerozlišuje, jestli vlak bude zastavovat. Jednotný Evropský zabezpečovač už by to dokázal rozeznat, ale ten bude na vaší trati za sto let, pokud tam ještě nějaká trať bude.
Je tam počítač náprav nebo kolejový obvod.No a přejezd je poměrně velice bezpečné zařízení.Nemusí se spustit
závory ,protože se zlomil zub v převodovce.Červené na výstražníku jdou vždy.Třeba i jedna..Když po výpadku
dojdou baterky.tak se jezdí na rozkaz OP (opatrně).Tam je vše napsáno.Řidiči si za to mohou sami.Pospíchají.
Stavění vlakové cesty upravují místní traťové poměry á postup obsluhy zab.zař..Vše je dáno v závěrových
tabulkách.V každé stanici jsou poměry jiné a to v závislosti na bezpečnost provozu.Nic neni ponecháno
náhoďě.Na prní pohled se zdá veřejnosti že je vše špatně,ale neni tomu tak.Pospíchají nic nerespektují.
to je jednoduché - odjezdové návěstidlo ve stanici je vázáno na polohu závor. Než se postaví do polohy dovolující jízdu - rozsvítí zelená, musí se závory uzavřít. A teď jde o to, na jaké úrovni je pan výpravčí, resp. ten, kdo staví vlakovou cestu a dává postavením návěstidla pokyn k další jízdě. Pokud je to prase, což je dnes obvyklé, tak to postaví brzy. Slušný člověk až cca minutu před odjezdem. Tolik já, přednosta stanice v.v.
Něco Vám pane Přednosto řeknu.On neni prase.Pokud mu to nenařizuje St.řád,.tak to postaví jak mu to vyhovuje.
Proč.Protože na poslední chíli zjistí že nemá kontroly nad výměnama.Určitě jste z klikou běhal.V noci je to obvzlášt
nepříjemné.Takže, ať svítí zelená a závory jsou zavřené..A´t počkaj.Já to nezpozdim.To bych mohl být postižen.
Odjedu v pohodě i na bílou. .Mám dost času, že.Třeba se podělá počítač.ŽE ANO.!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.