Nejste přihlášen/a.
Hasičské, popelářské, zmrzlinářské auto, školní autobus a bagr hrají na parkovišti fotbal. Při tom zničí kytku, která uprostřed parkoviště omylem vykvetla. Když to vidí automyčka, je velmi smutná. Proto se zmíněná auta domluví se sanitkou, ta jim dá semínka a poradí, jak vypěstovat květiny. Popelářské auto sežene květináče. Všichni dohromady se pak o semínka starají, Když květiny vykvetou, odvezou je automyčce. Ta na tou krásou neskrývá nadšení a radostně si zatancuje...
Myslíte, že jsem to přehnal s konopím? Nikoliv. Tuhle kulturní perlu pravidelně po ránu vysílá veřejnoprávní televize za peníze svých koncesionářů (je toho celý nekonečný seriál). Myslel jsem, že pohádky mají dětem přinášet radost, zábavu a v neposlední řadě ponaučení. Co si vezmou z takovéhle slátaniny?
Nemužete posuzovat pohádky očima dospělých .Musíte se zeptat dětí zda se jim Finly libí .Děti si líp ztotožní s požárním autíčkem než třeba s hloupím Hozou.Protože auta vydí častěji než honzu A ponaučení pro malé dítka je že když chci květinku musím ji nejdřív vysít.
Nevezmou si do života nic. Jediná podstatná je při tom automyčka. Ta by asi měla umýt mozky všem ostatním zúčastněným.
Ach, Bože, kde je Karkulka, Popelka, Jeníček a Mařenka, Tři prasátka, Neposlušná kůzlátka, Kmotra liška a další milé postavičky, které nás provázely dětstvím.
Nebyl školní autobus, bagr, ani zmrzlinářské auto. Ale byl Mulisák, Bubáček, kocour Mikeš a další milé Ladovy postavičky. A myslím, že nám bylo líp. Nemám pravdu? Jaga.
A taky byla babajaga Vy jste starší dama (nic ve zlém) Od vašich dětských dob se pohádky poněkud vyvynuly protože dnešní dítko teměř neví jakí je život na vesnici ,vaše postavičky mají vesnický původ,vycházeli z vesnických pohádek kterým by děti vůbec nerozuměly.Reaguji na babajaga
"vaše postavičky mají vesnický původ..."
Na rozdíl od "postaviček" z výše popsané "pohádky", které mají původ ryze městský a dětem je naprosto jasné, že bagr umí hrát fotbal...
Máte pravdu, Pacourku, jsem starší dáma a jsem z vesnice. To jste odhadl naprosto přesně. A nezlobím se kvůli tomu, naopak si vážím Vašehö pozorovacího talentu.
Vím, že dnešní děti zřejmě fandí něčemu jinému, než kdysi my, ale řekněte sám: nebyl takový Dařbuján a Pandrhola, čert Trepifajksl, drak Bucifal či chytrý Hloupý Honza daleko lepší, než ty dnešní slátaniny?
Asi to opravdu byly pěkné pohádky, vždyť dodnes z nich čerpá a to úspěšně, třeba Zdeněk Troška. Kdyby stály za kulový, proč by podle nich psal třeba svou krásnou Nejkrásnější hádanku?
Nebo Peklo s princeznou, od jiného režiséra. A co Lotrando a Zubejda? /podle Čapka/
A proč se každé Vánoce znovu a znovu objevuje na Tv obrazovkách princezna Lada, princezna Krasomila, krásná Popelka nebo šíleně smutná princezna Helena? O statečném kováři? O Večernici? Prostě, přes veškeré módní trendy to diváci asi chtějí. Určitě to chtějí. Jinak by komerční televize vysílala něco jiného.
Prostě si myslím, že naše kořeny jsou opravdu v českých pohádkách. A žádná mycí rampa ani benzínová pumpa to nemůže změnit. Budeme je mít pořád rádi. A to moc. Jaga.
Ani nezmění ,tito pohadky jsou pro ty nejmenší (5-6 letý špunty ) věřte že až povyrostou podívají se na mnohem lepší pohádky.Přiznejme si pokud pohadkach mmohou mít zvířata se chovat jako lidé proč by nemohli mit stejné vlastnosti.Ja osobně se rad podívá na Daskabaty hříšnou ves než na Finliho ale nevnucujme dětem nejaké jinné pohadky než si samy vyberou .Sám jsem to zažil a nepřal bych pohadkám aby se to opakovalo .Reaguji na babajaga
doplněno 02.02.13 10:27:oprava-proč by stroje nemohli
nevadí my bořek stavitel souhlasím s tím že dnešní děti jsou spíše městské protože dnešní život na vesnici má spíše blíže do městského charakteru , takže nějaké staré pohádky by děti asi moc dlouho nepobavily ... ale to co popisujete to je teda slátanina
No on ten Bořek taky není nic moc, ale aspoň se ty jeho stroje chovají jako stroje, konají v podstatě činnost, pro kterou jsou určeny. Takže to beru. Ale těžko skousnu, když třeba autobus vystřelí na pouti růži a věnuje jí poplachovému zvonku v požární zbrojnici (teď trochu přeháním, ale daleko od pravdy nejsem. Možná to bude v příštím dílu:D).
co je to za pohádku? já se na takové rád koukám, neodnáším si z nich nic, líbí se mi ta animace
díky, no ono je to s pohádkami složité
doplněno 02.02.13 09:40:Největší český filozof napsal :
"Jak vlastně připravujeme naše děti na život? Čteme jim před spaním příběhy, v nichž nejmladší a odstrkovaný princ dostane nejkrásnější princeznu, hloupý Honza přelstí všechny chytráky a Smolíčka Pacholíčka zachrání na poslední chvíli jelen. Když děti vyrostou, vykročí do života, v němž odstrkovaný nakonec stejně ostrouhá, naivní sedne na lep chytrákovi a zatímco si na člověku smlsne kdejaká havěť, jeleni se klidně pasou. Taková literatura - uzavírá Cimrman - je podle mého soudu dětem nebezpečnější než alkohol či zápalky".
no a Grimmové? jejich pohádek se bojím dodnes!
a z Čarodějova učně si toho také moc děti nevezmou
doplněno 02.02.13 09:50:a Jirka Wimmer vyprávěl o Jeníčkovi a Mařence, když šoupli babu Jagu do pece : Jeníčku, víš co jsme udělali? Vždyť my jsme upálili člověka!
http://www.com-youtube.eu/video-na-tema/pernikova-chaloupka/
doplněno 02.02.13 09:53:jééé, chybný odkaz...ale začátek tam je...
Tak tohle neznám, když byl kluk menší, frčela u nás lokomotiva Tomáš, případně vláčky z Chuggingtonu a z nevláčkových maximálně tak Bořek stavitel. Mně ty pohádky přijdou celkem v pohodě, rozhodně kluka bavily víc než třeba víla Amálka nebo Maková panenka (ty se zas ale líbily holkám, když byly malé).
Ponaučení v popsaném příběhu vidím, byť jsem tedy pohádku neviděla, možná kdybych ji viděla, vyznělo by to jinak. Takhle mi to přijde jako obyčejné přírodu neničíme a když už ji omylem zničíme, postaráme se o novou. Ve městě mi to přijde jako hodně akutální téma, kolikrát je mi fakt smutno, když si lidi zkracují cestu přes jediný kousek zeleně široko daleko, tak se holt vyšlapaná cesta zalije asfaltem a máme z ní nový chodník
A jinak když můžou hejkal s vodníkem za pomoci mlýnku ve škole spustit krupobití, proč by nemohla sanitka poradit hasičkému autu, jak zasadit kytku... obojí je zhruba tak stejně reálné, akorát že malé děti spíš viděly auto a někdy zasadí kytku, než aby potkaly vodníka a vyráběly krupobití.
Pohádky, písničky nic není jako dřív a můžeme si za to sami. Tříletá vnučka začala chodit do školky a první písnička ze kterou přišla byla Já jsem chňapík maličký krokodýl, její slova: babičko oni vůbec neumí holka modrooká, maličká su a Eliška nebyla pyšná...Ovšem na rozdíl od nás "starých" zase ví kdo je hellou kitty, kde na yutube najít kresleného mistra Bína a s počítačem umí tolik her co nezvládám ani já.
Já určitě nemám nic proti pohádkám o autíčku, parnímu válci či letadélku. Jen si myslím, že by se měla dodržovat určitá zásada (samozřejmě ne bezvýhradně). Totiž že by se měly neživé "postavy" (bagr) chovat jako neživé (klidně můžou mluvit a teba i pomáhat ostatním, ale už ne hrát fotbal). Živé postavy by se měly chovat jako živé a nadpřirozené a pohádkové postavy (vodník, drak, ježibaba) jako nadpřirozené (čarování). Tahle zásada je v pohádkách o lokomotivě Tomášovi, o Bořkovi i o těch Šmoulech dodržována. A i když se mě osobně nelíbí třeba včelka Mája, nic proti ní nemám. Představte si ale Máju, jak by například válcovala silnice, nebo se sbíječkou bourala palác kultůry.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.