Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
proč je takový rozdíl mezi nároky na strojvůdce a naopak na řidiče tramvaje?
V našem městě řídí tramvaje protivní a nerudní lidé, většinou ve věku 60+.(velmi často ženy)
A naopak práce strojvůdce je najednou strašně náročná, nadsazená a nedostižná. Proč? Vždyť tramvaj je taky kolejové vozidlo, myslím že s podobným rozchodem a naopak ve městě je větší riziko, že vám tam někdo skočí pod kola. Chápu, že rozdíl je v rychlosti, ale v ČR(na mých známých tratích) se stejně většinou jezdí 60-80 km/h.
Proč se práce strojvůdce tak nadhodnocuje?
Tak se zkuste postavit 100 metrů před tramvaj jedoucí padesátkou a potom před vlak. Opačně to nezkoušejte, těžko byste si mohl vychutnat rozdíl. O rozdílu ve složitosti předpisů nechť mluví zasvěcení.
cicko: Myslím rozdíl v hmotnosti souprav a tím pádem v brzdné dráze. Hmotnost soupravy nákladního vlaku klidně 1000t, oproti tomu souprava dvou vozů plně naložené tramvaje T3 má "jen 55t". Jasně, srovnávám největší vlaky s běžnou tramvají a motoráčky řady 810 a jím podobné nechávám stranou.
Zkrátka mi formulace otázky přijde jako srovnávat odpovědnost za řízení plně naloženého tankeru a (málem) kanoe.
Já si naopak myslím, že je práce strojvůdce je nedoceněná. Tramvaj může řídit málem cvičená opice. U strojvůdce jde o nesrovnatelně vyšší zodpovědnost, znalost předpisů, psychotesty, riziko obrovských škod i ztrát na životech. Je to jako porovnávat práci pilota u aerolinek s nadšencem pro balónové létání.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.