Rozdíl mezi strojvůdcem a řidičem tramvaje

Od: Datum: 13.12.15 23:28 odpovědí: 6 změna: 14.12.15 18:32

Dobrý den,

proč je takový rozdíl mezi nároky na strojvůdce a naopak na řidiče tramvaje?

V našem městě řídí tramvaje protivní a nerudní lidé, většinou ve věku 60+.(velmi často ženy)

A naopak práce strojvůdce je najednou strašně náročná, nadsazená a nedostižná. Proč? Vždyť tramvaj je taky kolejové vozidlo, myslím že s podobným rozchodem a naopak ve městě je větší riziko, že vám tam někdo skočí pod kola. Chápu, že rozdíl je v rychlosti, ale v ČR(na mých známých tratích) se stejně většinou jezdí 60-80 km/h.

Proč se práce strojvůdce tak nadhodnocuje?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.12.15 23:49
avatar

Rozdíl je asi jako mezi Mercedesem a Dacií.

Datum: 13.12.15 23:55

Tak se zkuste postavit 100 metrů před tramvaj jedoucí padesátkou a potom před vlak. Opačně to nezkoušejte, těžko byste si mohl vychutnat rozdíl. O rozdílu ve složitosti předpisů nechť mluví zasvěcení.


doplněno 14.12.15 16:20:

cicko: Myslím rozdíl v hmotnosti souprav a tím pádem v brzdné dráze. Hmotnost soupravy nákladního vlaku klidně 1000t, oproti tomu souprava dvou vozů plně naložené tramvaje T3 má "jen 55t". Jasně, srovnávám největší vlaky s běžnou tramvají a motoráčky řady 810 a jím podobné nechávám stranou.

Zkrátka mi formulace otázky přijde jako srovnávat odpovědnost za řízení plně naloženého tankeru a (málem) kanoe.

Od: cicko
Datum: 14.12.15 02:23

Jaký konkrétní rozdíl myslíte?

Datum: 14.12.15 00:15

Já si naopak myslím, že je práce strojvůdce je nedoceněná. Tramvaj může řídit málem cvičená opice. U strojvůdce jde o nesrovnatelně vyšší zodpovědnost, znalost předpisů, psychotesty, riziko obrovských škod i ztrát na životech. Je to jako porovnávat práci pilota u aerolinek s nadšencem pro balónové létání.

Datum: 14.12.15 06:46
avatar
Když muj otec chodil na průmyslovku tak bylo v Hiearchii v pražské Mhd Metráci , Autobusáci , a na konec Tramvajáci. Smáli se jim že maj před sebou trn a musej se držet zábradlí. Taky se setkavam s poblémy u nich.
Strojvůdce to ma o mnoho těžší.
Od: thor
Datum: 14.12.15 18:32

Do Žiliny je to asi je 480 Km z Prahy.Návěstidla jsou průměrně po 500m.Takže jich tam je 960.To jsou hlavní

návěstidla a nepočítám ostatní. Těch tam bude tak 3000.To doslova sežereš v noci a za mlhy 140 km rychlostí.

Neni co řešit.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.